Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by MhepA »

Rykker Stabæk ned, så SKAL jeg se Asante i Glimtdrakt! Skal ikke være noe snakk om å glippe han en gang til, og kan være en perfekt erstatter for Jevtovic.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Sier ikke nei til Asante! Men hva med Jevtovic OG Asante? :D Ser forøvrig som om Gutan har funnet schwungen ja. Tre mål og ingen baklengs.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Stabæk rykker ned om de fortsetter med rent soneforsvar på dødball. Fire TILspillere ledig på alle de tre dødballene de puttet på!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Tippeligaen 2016/ Etter Alesund

Post by Sven-Rune »

Etter kampen mot Ålesund må jeg si at jeg lurer på hva NFF/dommerstanden tenker om fair play og uthaling av tid. Selv om jeg blir sur underveis, skal jeg ikke være sur på Ålesund, de gjør det de får lov til.
Vi ønsker at ballen skal være i spill, og for å få ballen raskere i spill(sier dommerstanden) er det innført gult kort dersom en angrepsspiller henter ballen i motstanders mål -for å få den raskt i spill! En meningsløs regel, og særlig når man ikke bruker regelverket som finnes allerede. Noen eksempler fra dagens kamp: Ålesunds keeper tar ikke opp ballen som ligger klar ved målet, men henter ballen bak mål. Han bruker stort sett 10-20 sekunder med ballen i hendene, regelen sier 6. Spilleren som først byttes ut får beskjed av dommer om å skynde seg og sakte jogg fikk plutselig betydning. Det brukes tid på alt som ikke er fotball, fra at ingen spillere beveger seg mot sidelinjen ved innkast til at man flytter ballen fram og tilbake (helst fram) ved frispark. Han som legger ballen klar forsvinner, det kommer en ny mann som stjeler en meter før han forlater ballen og det samme gjentar seg. Man plasserer seg foran ballen ved motstanders frispark, legger seg ned på banen i stedet for å gå og legge seg utenfor når men er skadet(?). Til slutt skal man gjøre et handshake for Peace!
Ja til effektiv spilletid og dommere som bruker regelverket!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by helsvhe »

Nå leder Vålerenga så da ligger vi på kvalik.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

To ganger denne sesongen har vi vært ved et veiskille,tapt begge. Bare å forberede seg på nedrykksstrid.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

VIF tapte heldigvis. Haugesund er litt høyt oppe nå. Passer bra til cupkampen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Sitter og ser reprisen av Sogndal - Start et stille øyeblikk under jobbhelg på institusjon. Og gud bedre, nivået er et helt fryktelig svakt til tider. Helt utrolig. De bør ryke begge to i år.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Larsson »

Sleng på et TIL-lag i elendig forfatning og som aldri kommer til å sparke treneren etter misæren i fjor sommer, så har vi dekt de tre nederste plassene. Og Aalesund har jo ikke imponert annet enn mot dette laget. Og Stabæk.

Jeg tror Glimt er home-free i november. Det er hvertfall ingen tvil om hvilke av disse lagene som har vist mest potensiale første halvdel av sesongen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Helt enig. Legg på et demoralisert Vålerenga der og. Satser på ett poeng i dag da... :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Sulliken »

Jeg regner vel med at alle lagene rundt oss spiller U i dag. (Aafk-Vif og Start-Stabæk), og vi taper. Da vil det være mer eller mindre status ku i bunnen. Aafk går fra med 1 poeng, mens Vif kommer a poeng med oss, men dårligere målforskjell. Så det vil ikke være direkte krise.

Det lukter liksom litt U av de kampene.. Men ikke sett penger på mine tips.....
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2016

Post by bjornage »

Snart halvspilt serie, helt greit med en ferie nå. Juli og August kan bli blytung. Vi skal møte RBK, Start, Odd, Sogndal, Tromsø, Molde, Lillestrøm, VIF og Start igjen. Tre gullkandidater og fire nedrykksrivaler. Får vi dårlig uttelling her er vi ille ute.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by MhepA »

Etter min mening er vi ille ute allerede. Vi har hatt de letteste oppgjørene hjemme (forutenom Start). Eneste topplaget vi har møtt hjemme er Molde, det tapte vi. Jeg tror ikke vi får mer enn 12 poeng på hjemmebane i resten av kampene. 3-3-2, 4-0-4 alt ettersom. Borte tror jeg ikke vi får mer enn 6 poeng, 2-0-7. Får vi det (og da mener jeg vi er heldige) har vi 29 poeng, det holder kanskje til kvalik.

Det er med andre ord alfa omega å vinne fler enn fire hjemmekamper og samtidig klare og karre til oss noen seire mot bunnlagene på bortebane. Tap borte mot Sarpsborg, Start, Aalesund og Stabæk og vi kan vinke farvel til Tippeligaen. Der MÅ vi ha minst seks poeng. Hjemme MÅ vi ha seks poeng mot Tromsø og Start pluss to av topplagene.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

En litt optimistisk men realistisk sum etter 24 kamper så vil Glimt ha 32 poeng. Inkludert 2 tap borte mot VIF og Molde. 3 Uavgjorte kamper og 6 seire. Et fullt oppnåelig mål. For å klare oss må vi ha 23 poeng etter 24 kamper. D.v.s 9 poeng mindre enn mitt anslag.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Vet ikke om dette er riktig tråd. Men Skeid ledelsen har den samme oppfatning av Tom Nordlie som jeg har. Det finnes så mange myter og mye rare oppfatninger rundt fyren. I tillegg så har Skeid begynt å få publikum tilbake. Men bare for å ha sagt det så ønsker jeg fortsatt Bjørkan som trener for Glimt. Sitat:
"Jeg har aldri vært borti en person det er knyttet så mange myter til. Da vi ansatte Nordlie så var det med skrekkblandet fryd. Alle har en oppfatning av ham. Han har oppnådd gode resultater, men har fått et ufortjent rykte. Jeg har opplevd en helt annen person enn den jeg er blitt fortalt han er. Han er en utrolig fin fyr. Faglig helt suveren, men også utrolig flink med spillergruppen, sier Iversen."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Novi »

Fair enough, men nå har vel aldri Nordlie hatt noe problem ila de første månedene i klubbene han har trent. Det tar stort sett ca en sesong, så begynner det å murre.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2016

Post by bjornage »

John Arne Riise innkaller til pressekonferanse i morgen. Da legger vel han inn årene og går tilbake til reklamepausene med Betsson. Alt det oppstyret i vinter for dette...
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

"JEG har ett så sterkt ønske om å spille fotball"
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by liverglimt »

Nå mangler han motivasjon. Kanskje dette gjør at Aalesund får ut potensialet og begynner å spille knallfotball? :/
@liverglimt
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Glimtsupporter »

Hadde vært interessant å visst hvordan forskjellene er i Tippeligaen. Noen som vet om det følges med eller fokuseres på dette i Norge?
Sitat:
"Likevel er trenden klar:
De lagene som løper mest, har størst mulighet til å vinne."

http://www.dagbladet.no/2016/07/01/spor ... /44595063/
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Nå er det vel en forutsetning at alle kilometrene løpes med omtanke. Jeg er slett ikke så sikker på at gevinsten er så stor i Tippeligaen, der spillerne ofte er både dårligere trent og mindre fotballsmarte.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

TIL tar LSK ja,gikk ut i hundre å styrte kampen. Som sagt tidligere,TIL rykker neppe ned. Vi burde forøvrig gå ut i hundre selv noen ganger,men vi er helt latterlig forutsigbare
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by Shredd »

TIL tar alltid LSK. Akkurat nå er LSK ganske sårbare også, reservekeeperen har sluppet inn 12 på 4 kamper og er ikke akkurat stinn av selvtillit.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Holder VIF bak oss. Bra er det.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Crazy horse »

Quiz: Hvilket år rykket Enga sist ned fra toppdivisjonen?
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply