Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by niklasaune93 »

De rykket vel ned etter kvalik i 2000. 3-3 sammenlagt mot Sogndal, om jeg ikke husker feil.
Champions League har for lite Bodø/Glimt i seg
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Crazy horse »

Helt riktig.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Denne runden var vel fullklaff for Glimt. Nå er Stabæk også på banen og Glimt har heng på TIL og LSK. Vi forbedret også målforskjellen kraftig mens AAFK og VIF gjorde det motsatte. Skulle ønske at Start plutselig begynner å vinne og f.eks slår VIF i Kristiansand 24.juli. Akkurat nå ser Start og AAFK ut som de største nedrykkskandidatene.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by tomath »

Ronny Deila klar som Vålerenga-trener fra og med neste sesong. Sikkert en kanonsignering for Vålerenga, men timingen virker helt merkelig for meg. Er det ikke opplest og vedtatt at det er en uting å ha en trener på oppsigelse? Jeg blir i alle fall ikke overrasket om denne omrokkeringen materialiserer seg allerede i løpet av sensommeren/høsten dersom motgangen fortsetter for Vålerenga under Rekdal.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Novi »

Tja, ifl Reka så er dette en del av hans egen plan, og at han blir sportsdirektør når sesongen er over. Således vil vel Deila inlemmes mer og mer i treningsarbeidet i høst.
Una mas cerveza.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Vegard »

Mark Dempsey gir seg på dagen i Haugesund. Tror det svekker Haugesund. Det ble for komplisert med Grindhaug i kulissene. Spørs om ikke det samme vil skje til neste år i Vålerengen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Veldig spent på om Odds greske tragedie blir synlig på søndag.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Voff i ledelsen,snur det for dem og Stabæk nå er vi i deep shit om ikke Aalesund og TIL begynner å kuke det til
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Sulliken »

Vif ikke i ledelsen lengre
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Viktig for oss :)

Sogndal er imponerende!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Fælt at Aafk fikk poeng i dag,gir i tillegg Odd blod på tann i morgen!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

En fordel for Glimt at Odd kom hjem på Fredag etter en dårlig kamp og slitsom reise til Hellas. Så til Bodø lørdag kveld. En glimrende mulighet for Glimt. En kamp Glimt bør vinne.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Vegard »

TLs 14. dårligste hjemmelag mot det nest beste bortelaget. 3,45 i odds for hjemmeseier. Skader. og spillere på vei bort. Burde vært pessimist, men har en følelse at alt kan skje.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Skadet kanskje Edvarsen. Borte AK, ellers full tropp. Kan ikke se at laget er svekket i hele tatt. Konradsen i troppen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by liverglimt »

Ser ut som vi distanserer oss fra bunnstriden uten å spille. Aafk får 6 i sekken og enda dårligere målforskjell, samt at de er mange poeng bak. :)
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tippeligaen 2016

Post by FSHelgeland »

AaFK var virkelig dårlige også før de fikk en utvisning. De har TIL i neste runde og må da stille uten han islendingen som ble utvist. De fikk en annen av islendingene ut med skade han er nok ute noen uker. Riise måtte også ut med skade men han kan kanskje rekke neste kamp for alt jeg vet. Likevel så tviler jeg på Ålesund seier i Tromsø.
Tippeliga 2015
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2016

Post by Masinga »

Dobbeltfeil av dommer Edvardsen å dømme straffe og utvisning på stillingen 3-0.
Aalesund har grunn til å frykte høsten.
Masinga
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Crazy horse »

Det kan jeg ikke helt forstå; Jeg satt på stadion og så kampen og for meg så så straffen helt korrekt ur. Han feller også som bakerste mann og da må han nesten få rødt kort. Det ble jo vist repriser på stadion også, men det var ikke enkelt æ se.
AaFK var fryktelig dårlige og Brann ganske gode. Tipper AaFK tar noen grep på trenersida. Kanskje velger klubblegenden Fredriksen å gå selv?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tippeligaen 2016

Post by FSHelgeland »

Jeg syntes også straffen var helt klar når jeg så reprisen.
Tippeliga 2015
User avatar
Vix
Posts: 768
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 125 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Vix »

FSHelgeland wrote:AaFK var virkelig dårlige også før de fikk en utvisning. De har TIL i neste runde og må da stille uten han islendingen som ble utvist. De fikk en annen av islendingene ut med skade han er nok ute noen uker. Riise måtte også ut med skade men han kan kanskje rekke neste kamp for alt jeg vet. Likevel så tviler jeg på Ålesund seier i Tromsø.
Det er vel Glimt som spiller mot Tromsø i neste runde (31.juli). Aalesund tar imot Lillestrøm. Tromsø-Aalesund er i runden etter det.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tippeligaen 2016

Post by FSHelgeland »

Ok, sjekket ikke selv, det var bare det de sa på Tv.
Tippeliga 2015
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Neko »

Jeg har simulert resten av sesongen med et enkelt python-script.

Kort fortalt har jeg lagt inn 11 spillere pr. lag (med rating 1-10 basert på synsing/vill gjetting - har prøvd å ikke være for optimistisk på Glimt sine vegne), og simulert kamper med 1 hendelse pr. minutt. Hjemmelaget spiller alltid litt offensivt, mens bortelaget spiller mer defensivt jo mer de leder og mer offensivt jo mer de ligger under (hjemmelaget har en liten hjemmefordel om stillingen er uavgjort dersom lagene er like gode). Angripere mister lettere ballen enn forsvarere, generelt. Lagene spiller konsekvent 3-4-3 slik at hver spiller har en naturlig motspiller å kjempe om ballen mot på det andre laget (ikke helt realistisk, men en får veldig mange typiske resultater, med passe mengder overraskelser i løpet av en sesong).

Tilfeldigheter spiller selvsagt inn, så resultatene varierer fra kjøring til kjøring, men en kan f.eks. se hvor mange kjøringer som trengs for at Glimt skal havne blant de tre siste.

Foreløpig ser det brukbart ut for Glimt - jeg må kjøre i snitt over 20 simuleringer for at vi skal havne på kvalik, og over 50 for at vi havner på direkte nedrykk. Som jeg nevnte i TIL-kamptråden gjelder både for Glimt og TIL at det stort sett går bra for begge lagene, men de få gangene ett av dem havner på kvalik, har det laget som regel ikke vunnet Glimt-TIL på Aspmyra.

I toppen kan Odd vinne, men det krever mer enn 15 kjøringer i snitt (mot over 100 for gull til Godset, og over 200 for Glimt om alle spillerne får rating 10 over natta), så i realiteten er det vel kjørt. Betryggende at vi ser ut til å være minst like sikre på overleve som RBK er til å ta gullet. :)

Her er et eksempel på en tilfeldig kjøring (hvor vi faktisk taper mot TIL, hva i... :? ) - tallene i starten er gjennomsnitts-ratingen til laget. Hjemme- og bortetabell er tatt med etter siste runde.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/387 ... sempel.txt

Man kan også følge et eller flere lag minutt for minutt. Her er en lystigere versjon av Glimt-TIL:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/387 ... empel2.txt
Last edited by Neko on Tue Jul 26, 2016 8:39 am, edited 1 time in total.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Lurer på om jeg må prøve å lære meg dette ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2016

Post by bjornage »

Nå kjører VIF over Molde, og vi har bare 3 poeng ned til Ålesund på direkte nedrykk. Huff.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Neko »

Merkelig å se en Brann-supporter kritisere andre lags budsjetter, men er enig. Totaldominans er kjedelig. https://www.nrk.no/ytring/derfor-haper- ... 1.13069065
Post Reply