Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Vi får se hvem som har rett. MGP kommer til å levere omtrent som Trond Olsen i år tipper jeg, noen færre mål, men likt på assists. TIL spiller også tøff fotball hvor en god frisparkfot mot duellsterke spillere er gull verdt.
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Forresten noen som vet nårtid det eventuelt er aktuelt med en Høgli-retur til TIL ?
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Mener han nettopp har skrevet ny kontrakt :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

Høgli har ny ettårskontrakt med FCK, og returnerer til TIL neste sommer/høst. Tror nok han blir en helt annen tilvekst til laget enn Gamsten, selv om sistnevnte kan skape et visst engasjement og drar med seg erfaring og profesjonalitet inn i ei ung spillergruppe. TIL brukte vel stort sett Andersen-Åsen-Ingebrigtsen i det offensive midtbaneleddet i 4-2-3-1 i fjor? Det er rart om TIL fjerner en av disse for å få plass til Gamsten.
Det hadde vært feil om Glimt skulle sagt ja til ham. Ikke er han rask/god nok til å danke ut Olsen, og med tanke på talentene som banker på A-lagsdøra på midtbanen, så ville det jo vært helt håpløst å prioritere ham der.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Ja RBK fikk jo også ekstra sponsor for å få Gamst til RBK. Bortkastede penger og direkte feilkjøp. : "Men da Gamst Pedersen plutselig ble aktuell, hev Rosenborg-styreleder Ivar Koteng seg rundt. Via selskapet Koteng AS har han i stor grad finansiert utgiftene knyttet til Gamst Pedersen-signeringen.
- Koteng AS er inne som vanlig sponsor, men pengene er øremerket Morten Gamst Pedersen, sier Erik Hoftun i Rosenborg".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Jeg har ikke lyst til å være for krass angående kvaliteten på MGP, for da jinxer jeg ham rett til kniksenprisen. Men jeg er greit fornøyd med at han ikke havna i Glimt nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Neko »

Aftenposten skriver også om Gamst og Glimt (for oss som ikke kommer gjennom AN-muren og har gratisartikler til gode): http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 7993_1.snd
Last edited by Neko on Wed Feb 10, 2016 9:38 am, edited 1 time in total.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Garrincha »

1. Veldig fornøyd med at han ikke havnet i Glimt

2. Happy på MGP's vegne at han avslutter karrieren der han startet den. Han har hatt ei fin karriere og å avslutte der det begynte er et verdig sorti.

3. Tror ikke det er plass til både glimtlegenden Trond Olsen og tromsøyndlingen Gamsten i samme tropp, og værtfall hvis de konkurerer om samme plass. Mulig det kunne blitt gnisninger.

4. Fornøyd med Aasmund som følger en overordnet plan og ikke lar seg påvirke til å gjøre noe dumt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis man sammenligner Trond Olsen og Gamst Pedersens bidrag på fotballbanen har man enten:

- ikke sett Morten Gamst Pedersen for RBK (og legge til et skadeår)

- undervurderer innsatsen som Trond Olsen legger ned i hver kamp
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Skal dog sies at han ikke har spilt ving på mange år og mest sannsynlig ville spilt venstre indreløper. Ville skjedd på bekostning av Konradsen mao,noe som ville vært feil.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Vi så jo hva som skjedde når Badou ikke tok seg bryet med å dekke rom defensivt. Det ville ikke blitt bedre med Gamst i samme posisjon.

Min objektive mening er at Gamst er en luksusspiller som koster mer enn han smaker, og som verken Glimt eller TIL har råd til sportslig og økonomisk.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Crazy horse »

Jeg er meget skeptisk til å begynne å ta i mot avdanka utenlandsproffer. Det får Brann, VIF og LSK (og nå altså TIL) gjerne ha for seg selv. Slike spillere koster gjerne litt mye, tar litt stor plass både i mediesøkelyset og på banen, har kort tid igjen av karrièren og leverer litt for lite etter at de har vendt nesen hjemover.
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Pluss at treneren kommer opp i dilemmaet om at man "ikke har råd" til å benke en slik spiller. Nå har Flovik press fra to kanter: investorene med Eidissen i spissen som "vil se Gamst spille fotball igjen" og spilleren selv som nok innerst inne føler seg for god for å spille på TIL. Jeg tror nok ikke Per Joar Hansen og Kåre Ingebrigtsen følte det var bare enkelt å vrake Gamst og sette han på andrelaget oftere enn førstelaget. I en betydelig mindre klubb enn RBK vil det nok føles enda verre.

En ting jeg biter meg merke i, er at Benn Eidissen påstår at treneren må ha full bestemmelsesrett og at investorer må bøye seg deretter. Det går vel ikke helt overens med blant annet episoden da Stig Johansen ble forsøkt presset på Kåre Ingebrigtsen for å undergrave autoriteten hans, visstnok satt i gang av Eidissen selv. Flott at Bjørkan sier takk, men nei takk!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Treneren må være suveren, investorer eller styret, kan ikke overprøve en trener, sier Eidissen.
Men vi skal sannelig få smake vår egen medisin ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Boombadila »

Jeg regner med at denne nå blir fast spilt på alfheim?
https://www.youtube.com/watch?v=EpoaVD6KOvI
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Cheese Smirnoff wrote:Det går vel ikke helt overens med blant annet episoden da Stig Johansen ble forsøkt presset på Kåre Ingebrigtsen for å undergrave autoriteten hans, visstnok satt i gang av Eidissen selv. Flott at Bjørkan sier takk, men nei takk!
Det der er jeg enda bitter for. Det virket for meg som om Kåre først og fremst skulle vise hvem som var sjefen, og at avgjørelsen ikke var til det beste sportslig. Stig var ok fit og voldsomt sulten. Den kombinasjonen var gulloppskrift i halve karriæren hans.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2016

Post by bjornage »

Forutsetningen for at Stig skulle få kontrakt av Eidissen & co var vel at Thiago Martins skulle fjernes. Helt riktig å ikke gå med det.

http://www.an.no/glimt/behold-stig-si-o ... 33-4672421
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Vel, ja, jo. Kanskje. Det hadde vært elendig personalpolitikk, men slik Thiago "presterte" på slutten, kunne dem rett og slagt terminert kontrakten hans, betalt lønna og signert Stig. Det skjer med jevne mellomrom i fotball.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Boombadila »

Det var vel samme året pengefolka så nei til Birkir, og på slutten fikk de helt panikk og ville tvinge sitt opplegg på treneren.

Litt som eieren av chelsea egentlig.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Ja, det skjer med jevne mellomrom i fotball at investorer som tror de kan noe om fotball får viljen sin rundt sportslige avgjørelser. Det går sjelden bra.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

Aaah. Jeg hadde glemt hvor håpløs Eidissen fremsto i den saken. Mon tro om han har skjønt hva fotballkontrakter innebærer i 2016?

"Eidissen, som i dag er leder av Bodø/Glimts valgkomité, mener pengene som blir fristilt hvis Thiago Martins løses fra kontrakten bør brukes på følgende måte:
– Da får klubben råd til å hente inn to unge, lovende spisser som kan lære av Stig Johansen i et helt år."
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Thiago saken er en skamplett for Glimt til evig tid. Man kan ikke behandle en spiller på den måten. Akkurat da det stod på som verst var det like før jeg sa farvel til Bodø/Glimt. Eidissen og Ernst kan godt pakke sakene sine å forsvinne fra Glimt systemet så fort som mulig. Det er ikke mye substans i de to karene der.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Enig der, den affæren rundt Eidissen og Thiago likte jeg svært dårlig. Skammelig behandling av en spiller.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Sulliken »

Samtidig var det flere her inne som omtalte Thiago som Martine..
I'm just saying
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

En viss forskjell på omtale blant supportere og personalbehandling fra helvete.
Post Reply