Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Trapattoni wrote:Ja, det skjer med jevne mellomrom i fotball at investorer som tror de kan noe om fotball får viljen sin rundt sportslige avgjørelser. Det går sjelden bra.
Jeg som supporter kan jo ønske Martins til helvete - og det gjorde jeg - men selvfølgelig må Glimt opptre profesjonelt. Hadde den prosessen blitt tatt intern i stede for i avisa, så hadde den fint gått an å løse. Thiago var ekstremt umotivert mot slutten og bare luntet rundt der ute. Husker enda missen mot TIL da han fikk servert ballen på straffemerket av til TIL stopper fordi han ikke hadde orket å jogge til rettsiden, og fordi han hadde parkert hodet hjemme på sofaen, så oppdaget han ikke sjangsen omtrent før ballen fysisk traff han, og attpåtil fulgte han opp med å bomme på sjangsen. Det burde ikke være mulig å bomme på hockeystraffe i fotball.

Det ville vært en helt åpen og ærlig prosess og gå til Martins og si at dette fungerer ikke, vi fristiller deg og betaler deg resten av lønna. For så og heller si at nå trenger vi midler til en ny spiss siden vi har kommet til enighet med Thiago om å avslutte kontrakten (som det ble gjort med f.eks Silva). Da kunne Eidissen trådt inn som en hjelpende "engel" fordi Glimt manglet penger.

Det hadde vært en helt legitim måte å gjøre det på, men da måtte jo såklart hele prosessen vært intern og i mellom 2-3 mennesker.

Edit: La meg legge til at jeg på ingen måte ønsker Thiago Martins noe vondt som privatperson. Men som Glimtsupporter og Glimtspiller blir det noe annet.
Last edited by RaymondEngmark on Wed Feb 10, 2016 10:32 am, edited 1 time in total.
Kristatistisk
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Nettopp!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Ja ... Men jeg tror det ble utløst en enorm frustrasjon som følge av prestasjonene, at Kåre var en uerfaren trener og opptrådte som "deer in the headlights" når problemene oppstod. Han var helt handlingslammet, jo. Men så klart kan ikke profesjonelle aktører tillate seg å opptre slikt.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

Sitatet fra Eidissen tyder jo på at han tror at når Thiago "fristilles" så vil det bety at lønna hans kan brukes på andre spillere. Det var det også enkelte på glimtforum som mente. Jeg synes det er så merkelig at folk ikke skjønte at Thiago hadde en kontrakt, og at en fristillelse ikke førte til at hans lønn kunne brukes på andre. Eidissen sto jo fritt til å gå inn med penger til å lønne nye spillere, men jeg er utrolig glad for at ledelsen ikke lot seg diktere til å en spiller Eidissen ikke likte.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Jeg var ikke med på hylekortet den gang som ville fjerne Thiago. Thiago var uheldig som fikk en langvarig skade og prøvde å bygge seg opp igjen men kom aldri tilbake til samme nivå som da han scoret det avgjørende målet i Skien som fikk Glimt til eliteserien. Det er det jeg husker Thiago for og alle de fantastiske kampene han spilte før han ble skadet. Men Eidissen har vel et ganske forvrengt bilde av hvordan personalsaker skal behandles i en klubb og er en kynisk barnehage spekulant.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2016

Post by bjornage »

I andre nyheter. "Alle gutta"-serien er ganske trivelig. Litt vel kosete så langt, men artig å se hvordan en klubb fungerer fra innsiden.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by youron »

Ja her burde du jo vært innspilling av 100 årsjubileum til Glimt.

Titler kunne vært:

Glimt bak døren.
Glimt fra garderoben.
Glimt fra tippeligaen.
Glimt i øyet.
Glimt fra Nord.
Etc.........
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Vegard »

RaymondEngmark wrote:Edit: La meg legge til at jeg på ingen måte ønsker Thiago Martins noe vondt som privatperson. Men som Glimtsupporter og Glimtspiller blir det noe annet.
Det var ikke mitt inntrykk. Men det er tilbakelagt.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Jøssenavn. Hva er adressen? Sender gjerne en klype med salt på min regning.
Last edited by Sulliken on Sat Feb 13, 2016 5:29 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sarkasme ok-ish. Sitat av sitat, not so much.
Kristatistisk
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Mr Bean »

Eidur Gudjohnsen har landet i Molde.. Godt og ha rike onkler i bakhånden :roll:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Ser ikke helt vitsen med den signeringa. Ja han kommer kanskje til å bidra litt i TL,men har ikke Molde ambisjoner om CL eller EL? Det toget tror jeg har gått for Gudjohnsen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Haha, hadde akkurat tenkt å linke til dette. Har nok mye høyere kvalitet enn Braaten og Gamstegutt, men skjønner ikke helt denne jeg heller. Skal kanskje bidra i garderoben og på treningsfeltet? Erfaring har han mye av.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Er nå bare ett år siden han leverte ganske så bra for Bolton, da kan han nok bidra relativt solid i TL og bedre enn de fleste lagkameratene i europa. Solskjær er en smart fyr, en ting er å kjøpe spillere til Cardiff med en stein gal manager, noe annet er er å handle til Molde. Jeg tror Gudjohnsen kommer til å prege TL16.
Kristatistisk
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Mr Bean »

Tror også at han kommer til og levere så "koster" etter ..Blir MFK en utfordrer til RBK igjen ? :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Om ikke annet har de hentet en helproff spiller med en rutine som ingen har hatt i Tippeligaen før. Går ikke an å sammenligne Gudjohsen med Daniel Braaten eller Gamst Pedersen. Dette er en spiller som vil og som fortsatt får det til. Målet hans er vel å komme inn i den islandske EM-troppen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Et godt poeng at Island skal til EM. Gudjohnsen kommer nok til å gjøre alt han kan for å komme med der.
Som LFC-supporter grøsser jeg hver gang jeg tenker på Gudjohnsen. Han var så ufattelig nær ved å sende Chelsea til CL-finalen i 2005. Seks minutter på overtid i semifinalen...
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Novi »

En tøff signering, som kun en klubb som Molde kan ta seg råd til. Som påpekt så er det en investering i treningskultur og holdninger like mye som mål på banen. Ikke alle kan ta seg råd til slikt.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Greit for hovedsponsor Norsk Tipping å få inn en profil som Gudjohnsen. Han har vel gamblet bort rundt 60 millioner kroner...:-)
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2016

Post by bjornage »

Gudjohnsen har hatt en fantastisk karriere, artig å se han komme til Norge. Tror han fortsatt har mye å fare med.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2016

Post by Masinga »

Masinga
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Kanskje er det ingen grunn til å tvile, kanskje er Eidur Gudjohnsen mer enn god nok til å kunne gi Molde en ekstra dimensjon.

Men jeg tviler litt likevel.
Så fint det er å ha fotball-eksperter å støtte seg til. Hvordan kunne vi vanlige mennesker tenke slike tanker om fotball.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Det der kunne Jonas Gahr-Støre ha skrevet... :-)
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Det var noen rare argumentasjoner fra VG. Godjohnsen spilte ikke fast i CL for Barcelona, som om det skal ha noe å si for hva han presterer i MOLDE?? Jeg ler! Samtid 40 år gamle Berg Hestad den beste spilleren i Europa for Molde i 2015.

At han har en EM å jobbe mot er nok viktig for motivasjonen til en 37-åring. Men det har han jo. Gudjohnsen er heller ikke en som står å tråkker på ballen og koser seg, han er en poser player. Tror mange skal få merke Gudjohnsen i år. Konradsen mot Gudjohnsen, vet hvem mine penger settes på, uansett hvor talentful han er.
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Ordbok på telefonen "fikset" litt vel mye, men dere skjønner vel.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2016

Post by bjornage »

Det er faktisk ganske tøff konkurranse om plassene på det islandske landslaget. Bare på spissplass har dem gode spillere som Sigthorsson, Bødvarsson og Finnbogason som er ute i gode klubber i europa. I tillegg er det Vilhjalmsson, Kjartansson og nå Gudjohnsen som er i skandinaviske toppklubber. Tror Gudjohnsen er topp motivert for å levere i vårsesongen. Tror Island kan bli veldig morsomme å følge i EM.
Post Reply