Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Crazy horse »

Voldsomt med overganger i sommervinduet for tippeligaklubbene. Husker ikke om det var sånn i fjor og årene før. VIF har skaffet 7 nye spillere, B/G 6 og flere klubber 5 stk. Skal vel noe til for å få gjengen samspilt før sesongen er over? 55 spillere har kommet inn og 64 har forsvunnet/byttet til et annet tippeligalag i følge Nettavisens oversikt.
Regner med at (som for Glimts del) det er mange kortsiktige lån som gjelder. Vil den gode talentutviklingen vi har hatt de siste årene i Norge stagnere litt igjen? Håper ikke det, og tror kanskje ikke det for Glimts del.
Fotball er nesten alltid morsomt
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by ingen87 »

Er dette en sammenheng med overgangsmarkedet ute i Europa er mest aktivt på sommeren? Dette vil jo frigjøre en del spillere fra klubber som henter forsterkninger?

Blir også hentet en del norske spillere, så mulig jeg er på tynn is.
Førr Evig!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

TIL og kompani 'pessgult hår' lede fortjent mot Viking mot pause. Kan bli kloring for å overleve på øverste nivå for oss. Gutan fra ishållet spiller godt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

TIL og Stabæk rundens vinnere sålangt. Får håpe Viking kan snu dette.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Hælvette.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Fantastisk av Viking 3 min på overtid når keeper kommer opp på corner så tar Viking et kort corner som ender opp med frispark til TIL. Hadde jeg vært Viking trener hadde jeg satt spilleren ut av laget i to kamper. Viking er forresten utrolig dårlig.
Last edited by Knuta on Mon Aug 22, 2016 7:29 am, edited 2 times in total.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Kommer høyt opp på lista over totale hjerneblødninger jeg har sett på en fotballbane. Det er ca. 40 sekunder igjen av tillagt tid. Keeper og hele bølingen kommer opp, og TIL har to spillere som opplagt er oppmerksomme på en kort variant. Hva gjør vi da? Jo, vi tar en kort variant og roter det skikkelig til. Trøste og bære.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by gavharr »

Viking er ikke gode for tiden. De har ikke mer poeng enn at de faktisk kan klare å rote seg ganske nært bunnstriden, med litt utur i tillegg til den opplagte udyktigheten som fremvises. Aafk er slik jeg ser det, den klubben som mest sannsynlig ender på 15.plass i årets sesong. TIL, Glimt, Stabæk og Lillestrøm blir lagene som krangler om å slippe kvalik :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

http://www.vg.no/sport/fotball/odd/odd- ... /23772256/

Er jeg aleine om å humre litt kynisk over at Odd vil ha omkamp? Helt enig i at det skulle vært blåst, men når det ikke ble blåst er det jo en spiller fra hvert lag som ligger nede (presiserer at jeg ikke har sett situasjonen). Dommertabbe? Definitivt. Kampavgjørende? Kun for Odd, kun fordi de tapte.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Skulle vært blåst, det er vel de fleste enig om? Men omkamp pga. en vurdering dommeren gjør? Skjer ikke.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by J I P »

Alle lag på nedre halvdel av tabellen tok poeng i denne runden. Det vil si alle lag fra Sogndal på 9. plass og nedover - med Aalesund som unntaket.

Ser vi på målforskjellen så er det Aalesund og Start som skiller seg ut med henholdvis minus 16 og minus 25 mens konkurrentene våre i sumpa har fra minus 1 på Vålerenga ellers fra minus 4 til minus 6 i målprotokollen.

Kanskje må vi på et rekordhøyt antall poeng i år for å klare en sikker plass?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

J I P wrote: Kanskje må vi på et rekordhøyt antall poeng i år for å klare en sikker plass?
Ser ut som vi må opp på 34-35 poeng for å unngå kvalik. Derfor forstår vel alle hvor viktig neste kamp er, håper trenere og spillere forstår det også. Er i Paris på søndag, så jeg får forsøke å følge kampen på Nrk radio. Taper vi så er ferien spolert. Eller så er Stabæk litt høyt oppe for tiden og det passer Glimt bra og møte dem i slutten av september.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Merk dere runde 27. AaFK-Glimt, Start-Tromsø, VIF-Stabæk.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Da tipper jeg Start har null og nix å spille for.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Kanskje da det løsner?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Det er jo lov å håpe... :-)
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by ingen87 »

Nå får "redusere antall lag i tippeligaen" vann på mølla etter Brann - RBK. Ser mediene har laget flere saker på hvor gøy spillerne synes det er å spille under slike rammer (stappfullt stadion og masse liv på tribuna).
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Mitt tilsvar er som vanlig: Så klart, kjør Tippeligaen bestående av RBK, VIF, Brann og Viking. La det bli en storbyserie og se oppslutninga fotballen får på landsbasis ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by ingen87 »

Ikke uenig.. Bare en refleksjon etter helgas serierunde. Vet ikke hvor mange som var på Ullevaal, men det var ikke mange?
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Tror fotballen overdriver sin apell, tatt i betraktning tilskuernes opplevde kvalitet satt opp mot prisen. Ledelsen i Norsk toppfotball og til dels også fotballforbundet virker som lite anna enn en godt organisert (unnskyld uttrykket) grupperunk bak særdeles lystette persienner. Kontakten med virkeligheten framstår tidvis som fullstendig fraværende, og man har forventninger som er helt på trynet.

Så klart synes spillerne det er gøy å spille for fullsatt stadion, men jeg tror Brann-RBK ville vært ganske fullsatt uansett om det var fire eller seksten eller førti lag i serien. Det har med hjemmeklubben (Brann) å gjøre, deres rivalforhold til motstanderen, og at publikum så en mulighet for å knerte en storskalp.

At det kommer under 3000 for å se VIF-Glimt har noe med kamptidspunkt å gjøre, noe med motstanderens attraktivitet (hvem bryr seg vel om oss lenger?), men også en forlengelse av at oslofotballen ikke har klart å samle store fotballpublikum på lenge.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Boombadila »

Ca 7k, mener jeg speaker sa. Kanskje i underkant av 8k.

De øvre delene av tribuenene var jo ubrukt, og det var vel heller ikke fult på de nedre deler heller.

For øvrig var jo billettprisen for bortesupportere 200kr. Hvilket kanskje er vel mye for den tilfeldige tilskuer...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Tipper 5.500 var der. På Vif's hjemmekamper telles det alltid med de som har sesongkort i totalen.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Sven-Rune »

Solgte billetter sa speaker. Det var neppe mer enn 2500 tilstede på stadion!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Det var ikke mange på stadion nei. Så at Klanen ønsket seg nedskjæringer i antall lag i ligaen. Hva om de store lagene begynner å spille god fotball og kommer seg ut i gruppespill i Europa? Synes 16 lag er en fin størrelse. Tenker også det er en nødvendig størrelse skal vi få landslaget frem på sikt. Flere unggutter får prøvd seg på øverste nivå, og flere klubber får mer penger til talentutvikling.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by ingen87 »

Jeg synes det er litt ironisk at klanen er de som går sterkt ut siden Vålerenga som regel ville havnet utenfor øverste divisjon, om man skulle skjært ned på antall lag i ligaen.

Når jeg google meritter er nesten Lyn like selvskrevne som Vålerenga.. J

Sånnsett er det nesten bare Kjernen som kan påberope seg en slik nedskjæring. RBK med de ressursene de allerede har, og deres topplag-stempel, er kanskje det eneste som er selvskrevet i et ligasystem med sterke nedskjæringer i antall lag. Øvrige lag varierer fra år til år som en jo-jo. Jeg tror RBK ville blitt enda bedre ved en slik omstrukturering, men det har ikke gagnet norsk fotball utover at man kanskje har fått på plass et "lokomotiv" igjen, som på 90/00 tallet.
Førr Evig!
Post Reply