Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Zann »

Start må jo klare å flakse til seg en seier snart. Jeg synes godt den kan komme hjemme mot Aalesund i neste runde.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Neko »

De kan godt få lov til å slå Aalesund hjemme, og så få selvtillit til kampene etter det. Bare de ikke tar så mange poeng at de får høye skuldre. :)
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Crazy horse »

Start har også hjemmekamp mot TIL, samt bortekamper mot LSK og Stabæk.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Vix
Posts: 765
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 123 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Vix »

Rekdal mener at det skal være maks seks lag i Tippeligaen / Eliteserien og at Vålerenga bør være et av disse lagene, på bakgrunn av at de prøver å spille fotball. I hvert fall er det slik jeg leser dette :
http://www.dagbladet.no/sport/rekdal-kr ... e/62198906
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Noe de ikke gjorde det året han tok gull med laget......
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Lurer på hva "utviklende fotball" er.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Boombadila »

6 lag i tippeligaen ja. Det blir jo en kort sesong da, i det minste.

Det er nok mye som kan gjøres med kvaliteten i tippeligaen, men jeg har en mistanke om at strukturen ikke er et problem. Det er nok heller kvaliteten på de som jobber i systemet. Når norske spillere drar til utlandet og får "treningssjokk", sier vel det sitt.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Interessant at pengesluket Vålerenga skal være eksempelet vi skal følge. Ikke lenge siden de gikk og bar bøsser på brygga. Uten Trøims millioner hadde de ikke kunne drevet. Og at et lag som hentet Moa for flerfoldige millioner i signing-on-fee spiller 'utviklingsfotball', ja det er for meg et jævla mysterium.
Last edited by Gvandreassen on Thu Sep 08, 2016 10:12 am, edited 1 time in total.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Neko »

Med seks lag rykker jo Vålerenga og Brann rett ned. Hvis han da ikke skal ha et amerikansk system hvor forbundet bestemmer hvilke lag som skal spille i øverste divisjon. Det er vel det som er tanken? Eller en østlandsliga så de slipper å tape for RBK hele tida?

At OBOS ikke er en utviklingsarena - det skulle da bare mangle, omleggingen gjelder jo først fra neste sesong.

At Start er for dårlige - ja, de rykker jo ned? Selv om de har spilt bedre fotball enn Enga i flere kamper i år, uten å ha marginene på sin side.

Nei, dette er bare syting og bortforklaringer fra et lag som får akkurat de resultatene de fortjener. Er antakelig litt uritinert å la seg provosere av Rekdal, for det er jo det han er ute etter, men det får gå for denne ene gangen. :roll:

Kunstgressdebatten kan ha noe mer for seg, for alt jeg vet. Men la oss ikke glemme åkeren Brann stadion var da vi spilte der i vår.
Last edited by Neko on Thu Sep 08, 2016 10:17 am, edited 1 time in total.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Innbiller meg at det ble sagt ca 2000-2002 at norske spillere velges bort av europeiske toppklubber fordi de mangler teknikk, og at fortrinnet det norske landslaget tidligere hadde hatt gjennom fysikk og organisering ikke skaper resultater. 15 år seinere etterlyses muskler og duellstyrke.

Rekdal mfl. glemmer til stadighet den økonomiske virkeligheten. Å ha en milliardær eller tre i bakhand gjør ikke at man forstår godt behovet for og utfordringene ved at Tippeligaanlegg mange steder også må være flerbruksanlegg.

Tida da Aspmyra ble brukt 16*90 (13 seriekamper + cup) minutter pr år for å spare gresset er definitivt forbi, blant anna fordi fotballkretsen ønsker flere treningstimer ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Ingen tar vel Rekdal seriøst unntatt hans gode venn i Dagbladet Morten Pedersen. For meg er det nettopp kampene og seier mot Brann og VIF som er de viktigste alltid nettopp ved å slå ned alle 'blærete' uttalelser. Håper Glimt i kampen mot Brann gir mer en maks og at spillerne etter kamp skal være så slitne at de må bæres til garderoben. Edit: Fagermo bare ler av kunstgressdebatten i Norge og henviser til Island. En forøvrig glimrende sammenligning. Du snakker om å endre fokus fra det som er problemet nemlig at man burde heller diskutere trenings hverdagen i Norge og spesielt den fysiske biten som jeg mener er kraftig forsømt de siste årene i forhold til blant annet Island.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Novi »

Bedreviter-kommentarer i ettertid kan da alle komme med. Rekdal bruker alltid slike ting på å promotere seg selv og VIF, selv om det han sier ofte ikke henger på greip.

Men han har et poeng med at TL er utviklingsarena, og at det kunne hengt bedre sammen mellom 2. divisjon, OBOS og TL. Hakke peiling på hvilke endringer som kommer. Kutte antall TL-lag høres ikke ut som det med kritiske, annet enn ned til 14 eller 12 lag.
Una mas cerveza.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Neko »

Fra og med 2017:
Nivå 1 (Tippeligaen): Ingen endringer

Nivå 2 (Obos-ligaen, 1, divisjon): Ingen forandring i antall lag, men kun to lag rykker direkte ned. Laget som havner tredje nederst møter lag nummer to fra begge avdelingene på nivå tre i en kvalifisering til Obos-ligaen.

Nivå 3 (Post-Nord-ligaen, 2. divisjon): Kuttes fra fire til to avdelinger med 14 lag.

Nivå 4 (Regionligaen, 3. divisjon): Antallet avdelinger halveres fra 12 til 6.

Nivå 5 (Kretsligaen, 4. divisjon): Økes fra 18 til 24 avdelinger
Dermed blir det lettere å ta sjansen på unge spillere i OBOS. Nivå 3 og 4 får høyere nivå siden antall lag halveres i begge, mens reiseutgiftene reduseres på nivå 5.

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 9330_1.snd
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

Start går opp i ledelsen, men driter seg som vanlig ut. AaFK opp i ryggen på oss, og sørger for et vanvittig rotterace utover høsten.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2016

Post by bjornage »

Start kommer til å gå hele sesongen uten seier. Det er en sensasjon.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Zann »

Det er jo samme melodien i hver eneste kamp. Nok en gang henger de godt med i en time, men så kollapser de fullstendig.
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by dagobert »

1-2 scoringen er ihvertfall horbel. INGEN i nærheten av han som header inn ballen :shock:
Og 1-3 hælflikk rett utenfor 16metern, og rett til motspiller :shock: :shock: :shock:
At det er mulig :?:
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Ser ut til at vi ender greit under TIL altså.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Neko »

Har kjørt nye simuleringer (i signaturen), og det gjenværende kampprogrammet tyder på at TIL ligger bedre an enn oss, til tross for at vi pr. dags dato er foran dem på målforskjell.

Skal se på å få lagt inn sannsynligheter for hvilke av to utvalgte lag som kommer øverst på tabellen, når jeg får tid.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Taper LSK på Alfheim førstkommende lørdag, så tror jeg de må feire sitt 100-årsjubileum i OBOS neste år.
Jeg er fortsatt litt småbitter etter cupfinalen i 1977, så det vil absolutt være til å leve med.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Trapattoni wrote: Jeg er fortsatt litt småbitter etter cupfinalen i 1977, så det vil absolutt være til å leve med.
Langsint?.:-)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Ja. Det andre skikkelig sviende tapet jeg husker som fotball-fan. Selv om jeg beundret Tom Lund, så var den cupfinalen ille.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Neko »

Det hadde i så fall betydd at vi ikke trenger bortedrakter i ligaen neste år, med mindre Jerv eller Åsane skulle rykke opp. :)
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Sven-Rune »

Re: Trapatoni: For min del svir nok nedrlaget for polka i 1996 like ille! Uavgjort i nevnte kamp kan jeg like :lol:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Tippeligaen 2016

Post by Zero »

Ser ut til at Høgli drar til Tromsø etter sesongen i FCK

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tom- ... ne-saeson/
Stian Sommerheim
Post Reply