Treningskamper 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Treningskamper 2016

Post by mortsto »

http://www.glimt.no/news/article/1ila6a ... varen-2016

Om to uker braker det løs!

22 Januar: 18:00 Stålkameratene - Bodø/Glimt
29 Januar: 17:00 Bodø/Glimt - IK Start
05 Februar: 17:00 Bodø/Glimt - Tromsø
11 Februar: Bodø/Glimt - Levanger
18 Februar: LAMANGA - Bodø/Glimt - AAFK
22 Februar: LAMANGA - Bodø/Glimt - uavklart
28 Februar: Bodø/Glimt - Lillestrøm
02 Mars: Bodø/Glimt - Mo
06 Mars: Sarpsborg08 - Bodø/Glimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Garrincha »

Da får vi håpe AN- sender kampene!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Første treningsuke!

Post by ecke »

Morsomt å se min første trening for året! Bjørkan opplyser at neste uke, tirsdag og fredag, blir det to dager 11 mot 11 på full bane. Da kommer også Kristoffersen på trening. Ukens førstelag har vært Thomas - Jacobsen, Bjørnbak, Moe, Jonassen - Furebotn, Karlsen, Konradsen - Jevtovic, Wiig, Olsen. Midtbanen på andre siden var Normann, Berg, Bjørkan. På venstre back var det hyggelig å se Imingen tilsynelatende som før. Berglann er også hyggelig til stede. Midtstopperne på "B-laget" var Saltnes og Vinje. Azemi er fortsatt litt skadet, men en uskyldig strekk, fortelles det. Martin Pedersen har ødelagt noen fingre og går rundt med gips. Keeperne, Thomas og Omenås, har ikke fått kjørt seg denne uken med Kolstad borte på kurs, og midlertidig "keepertrener" Cato Hanssen. Keeperne ser stødig ut med kontroll også på bakken. Ukens spiller, Mathias Normann! Er det mulig også å se for seg en midtbane med Normann, Furebotn, Konradsen? Ellers ryktes det at B/G også ser til utlandet for å finne et mulig anker.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by ingen87 »

Martin Pedersen sliter konstant med et eller annet..
Førr Evig!
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Første treningsuke!

Post by eiriksin »

ecke wrote:Ellers ryktes det at B/G også ser til utlandet for å finne et mulig anker.
Såpass ja, kan jo bety at jeg tok feil og at Karlsen ikke blir satset på som førstevalg. Nå blir vel spesielt Raymond glad om dette stemmer :lol:
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Playmaker »

Flott innlegg ecke! Liker sånne.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Treningskamper 2016

Post by G-s-enz »

Bra Ecke! Kjenner jeg er litt skeptisk til Jacobsen på høyreback men han er såpass rutinert nå at det kan funke!

Hadde vært fantastisk med Normann i XI. Hvordan er tempoet hans med og uten ball ecke?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

@eiriksin: Det har du helt rett i, stoler ikke på at AK vil gjøre jobben rett og slett.

@ecke: Knall oppdatering. Har du tidspunkt på internkampene?

Ser for øvrig at laget stort sett er som jeg så for meg. Hvordan ser det ut med Bjørkan? Hvor tror du han er tiltenkt å spille? Har hørt alt i fra back til ving jeg. At Normann gjør en god figur overrasker meg ikke. Men det er litt trangt med spilletid for alle. Glimt har tradisjonelt alltid spilt midtbanen med et anker som er solid defensivt, en kreativ indreløper og en løpsmaskin. Dermed er jeg redd for at både Berg og Nordmann begge må konkurrere med Konradsen om spilletid, noe som kanskje gir litt lite matching totalt sett.

Hvor var Edvartsen forresten? Og jeg fikk høre senest på Torsdag at Imingen var erklært fotballinvalid, er det tilfelle eller ikke? Helt utrolig med Martin Pedersen, enten går han inn i duellene uten å tenke seg om, eller så er han laget av Oreo-kjeks.
Kristatistisk
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Treningskamper 2016

Post by ecke »

* Martin Pedersen har falt med kroppen over hånden. Uhell.
* Med Imingen på v.back på "B-laget", blir det å flytte litt rundt på Bjørkan. Midtbanen er ikke ukjent, men det skal inn en nr. 1 eller 2 på sentral midtbane. Da blir der mer flytting for Bjørkan. Han er bare 17, så det går bra. Han gjør godt fra seg som lagets yngste. Berglann er v. kant bak Olsen.
* Imingen gjør bra fra seg, men alle, sikkert også han, hvor lenge holder det?
* Treningstidene er kl. 11.00 på tirsdag, ellers kl. 10.00 mandag til fredag.
* Edvardsen er på h.back, men James Ainasoja blir også brukt sammen med Edvardsen på høyresiden.
* Normann holder følge på alle "målepunkter", og så er det ett eller annet ekstraordinært.
Last edited by ecke on Sat Jan 09, 2016 6:01 pm, edited 1 time in total.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Treningskamper 2016

Post by FSHelgeland »

Hvordan ser Ainasoja ut? Er utrolig spent på den gutten. For de som ikke kjenner han så kom han fra Åga IL, på Mo. Finsk landslagsspiller på G16.

http://www.glimt.no/latest-news/article ... lagstalent
http://www.an.no/glimt/finsk-unggutt-kl ... 33-7114422
http://www.ranablad.no/lokal-fotball/ta ... 63-7006641

Vi har virkelig mange talentfulle gutter i troppen nå, håper flere av de tar steget. Bjørkan, Berg, Konradsen, Normann, (Pedersen), Ainasoja... Gleder meg virkelig til de kommende årene.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Hadde en "samtale" på Twitter med Julian Madsen om talentene for en stund siden. Han fortalte litt om veien fra et talent på B-laget til tippeligaspiller, og om alle tingene som kunne gå galt på veien. Det er altså på orntlig et nåløye dem skal igjennom.

Jeg syntes det virker som om det ofte skorter på instillingen til spilleren. Se på spillere som Viljar Nordberg og Erlend Robertsen. Det dem presterte på sitt beste var ikke tilfeldigheter. Slike saker er triste greier altså. Så kan man se på Stefan Johansen hvilken vei det kan gå om de tar et oppgjør med seg selv og gjør de riktige tingene.
Kristatistisk
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Treningskamper 2016

Post by ecke »

Ainasoja må vel gro litt mer muskler, men gjør seg ikke bort.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Garrincha »

Har utrolig lyst å se Normann spille. Fått et inntrykk via her at han er kjempespennende.

Er forøvrig ikke mye skeptisk hvis Jacobsen spiller høyreback, men jeg har veldig troen på Edvartsen. Hvis Jacobsen blir henvist til benken betyr at vi er godt skodd på backene. Jacobsen er ikke Messi, men jeg synes han er solid. Hvis Jacobsen blir reserve, hvem blir kaptein da?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Treningskamper 2016

Post by eiriksin »

Det blir nok Trond Olsen da om jeg ikke tar helt feil. Mener å huske at han vikarierte et par ganger forrige sesong.
Last edited by eiriksin on Sat Jan 09, 2016 11:33 pm, edited 1 time in total.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Treningskamper 2016

Post by mortsto »

Trond Olsen er jo reservekaptein, så jeg regner han rykker opp.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Garrincha »

Har ingen ting imot Trondski som kaptein. Var det ikke sånn at vi pleier å vinne når Trond er kaptein?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Vix »

Kanskje, i hvert fall scorer han hver gang han er kaptein. Altså blir det minst 30 mål i år hvis han blir kaptein, i følge han selv (i studio glimt)
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Deler den Garrincha, Jacobsen er kanskje fotballens grå mus, men det går begge veier. Kan ikke huske å ha sett Jacobsen sluntre unna i kamp noensinne. Syntes forresten Trond stiller med et enormt tenningsnivå når han har bindet på armen, så ja takk.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Knuta »

Hvem er Omenås?. Vel nå har jeg fartet rundt i Asia i 2 uker men denne personen har jeg ikke oppfattet før nå. Ingen spillertråd heller. Kanskje det er en skybert?.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Gvandreassen »

Tarjei Omenås. Var vel Lyngutt for noen år siden? Eller bommer jeg her? Var visstnok et greit talent på den tiden.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Treningskamper 2016

Post by helsvhe »

Som jeg skrev i Forsterke Lagettråen 5. januar
Fra dagens AN:
Hønefoss-keeper Tarjei Aase Omenås testes ut på Glimt-trening denne uka.

23-åringen kom hastende inn i Nordlandshallen en god stund etter at sesongens første trening hadde startet.

Flyet nordover kom litt forsinket til Bodø.

– Vi skal sjekke ham ut på trening denne uka. Han er en spennende keepertype, som vi ønsker å bli bedre kjent med, sier Aasmund Bjørkan.

Tarjei Aase Omenås startet sesongens 14 siste kamper for Hønefoss i fjor. Laget rykket ned fra OBOS-ligaen etter en meget tung sesong i vår nest øverste divisjon.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Treningskamper 2016

Post by FSHelgeland »

Men hvem er den midtbanespilleren som er på treningen nå? Jeg har ikke AN+

http://www.an.no/glimt/fotball/sport/mi ... 5-4-237991
Tippeliga 2015
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Ville Lehtinen »

Tomas Kristoffersen fløy ned fra Tromsø mandag morgen. Om formiddagen gjennomførte han sin første trening med Bodø/Glimt.

- Hyggelig å være her, sier 22-åringen, som gjorde fem mål på 28 kamper på TUILs midtbane i fjor.

Kristoffersen skal trene med Bodø/Glimt helt fram til fredag. Så vil tiden vise om prøvespillet fører mer med seg.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Treningskamper 2016

Post by eiriksin »

Utdrag fra An+:

Tomas Kristoffersen fløy ned fra Tromsø mandag morgen. Om formiddagen gjennomførte han sin første trening med Bodø/Glimt.

- Hyggelig å være her, sier 22-åringen, som gjorde fem mål på 28 kamper på TUILs midtbane i fjor.

Kristoffersen skal trene med Bodø/Glimt helt fram til fredag. Så vil tiden vise om prøvespillet fører mer med seg.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

@ecke: Internkamp i morgen kl 11 i Nordlandshallen altså?
Kristatistisk
Post Reply