Treningskamper 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Forsåvidt greit med svartmalingen, fordi det var triste greier Glimt viste frem. Men det så ut til å være one of those days. Det er få ting som har vært et gjennomgående problem i treningskampene. Jeg kan komme på tre ting - effektiviteten foran mål, løpene til Trond og Simon Thomas med ball i beina. Jeg liker i grunn dårlig at det er akseptert at Trond kommer når det handler om poeng, om det faktisk handler om noe annet må man begynne å justere det inn etter sesongen er i gang, og det kan jo ta tid. Effektiviteten foran mål bekymrer også meg litt, men det er jo bra at det skapes sjanser. Men jeg har aldri helt forstått trenere som mener at det ikke er grunn til bekymring, for det er jo det så lenge poengene deles ut til dem med flest mål i hver kamp. Simon Thomas er en rar sak, for han er faktisk ganske god med ball i beina, men helt horribel til å orientere seg. Pasningen kommer, ballen legges til rette - og først da begynner han å orientere seg hva valgene er. Virker som de fleste motstanderne har merket seg det, for de plesser han nærmest uten unntak.

Det har alltid vært noe, enten tunge bein, mange bytter og eksperimentering - eller i dag, en kamp hvor laget er helt skrudd av. Totalt sett har jeg sett mye positivt i treningskampene, bare ikke alt på en gang. Jeg håper Åssa kjører en rolig uke nå og lar spillerne få litt overskudd, for det manglet helt i dag. Jeg tror vi vil se et helt annet lag mot Sogndal. Det er ikke noe optimistisk fjas, det tror jeg faktisk vi gjør.
Kristatistisk
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Treningskamper 2016

Post by FSHelgeland »

Noen nevnte at Simon Thomas slet med utspillene, og det gjorde han nok. Skal dog sies at det var ikke enkelt da han konsekvent måtte slå langt og de andre aldri var i nærheten i duellene. Thomas hadde flere gode redninger og var nok vår beste spiller ja. Kan jo for eksempel sitere liveoppdateringen:
Jònsson slår en fin stikker mot Lindberg som tar ned ballen før han dunker til alene med Thomas. Skuddet reddes, men han blåses i tillegg av for offside i etterkant.

Det smeller i metallet! Mortensen spiller ballen til Thomassen som klemmer til fra langt hold. Skuddet er knallhardt, men Thomas leverer en meget god redning da han fister ballen i tverrliggeren. Returen faller ned i bena på Jònsson som prøver seg fra hjørnet av sekstenmeteren. Også dette skuddet er godt, men nok en gang redder gjestenes sisteskanse.

Kjemperedning av Thomas! Hjørnesparket er godt slått, og på bakerste stolpe header Mortensen mot det nærmeste hjørnet. Ballen ser ut til å gå inn i hjørnet, men Thomas varter opp med en kjemperedning!
Han hadde jo også fingertuppene på det første målet.
Tippeliga 2015
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by PEMA »

La denne ut på trenertråden rett før helga.
Ser at temaet kanskje kan passe bedre inn her.
Så ikke kampen live i dag, men igjen fikk jeg med meg at vi skusler bort store muligheter foran mål igjen. I dag var vel ikke dagen da dette hadde størst betydning, men jeg spør igjen.

Er dette med spesialisert spisstrening noe som Glimt fokuserer på?
Etter å ha sett kampene mot både Mo og Lillestrøm ser vi alle hvor vanskelig det er å få ballen over streken.
Ja vi vant 5-0 over Mo, men etter antall sjanser burde det vært kanskje vært nærmere 10 mål.
Vi har nok kompentanse i klubben, f.eks Stig Johansen, som kunne gjort samme jobb i Glimt, som Rushfeldt gjorde for landslaget.

Se saken om Rushfeldt her:
http://www.nrk.no/sport/skryter-av-rush ... 1.11981028

Og ja Boombadilla og Sulikken vi må nok synge "se torsken" igjen..
Last edited by PEMA on Mon Mar 07, 2016 8:30 am, edited 1 time in total.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Jeg må nesten ta meg en prat med Aasmund Bjørkan om dette. Jeg er i god form, og jeg skal love å trene hardt framover. Så får han la meg slippe til å ta et straffespark i løpet av sesongen, gliser Johansen.
Eller hoppe over mellomleddet :lol: Jeg er spent på hva Stig hadde fått til. Det hadde ikke sjokkert meg om han kunne levert noen kamper på Frode Johnsen nivå, mye av spillet hans satt i hodet. Men det handler jo først og fremst å få i gang Azemi i tippeligaen. Han viste sterk bedring på La Manga, men har brent noen fete sjanser siden. Ellers er det jævla tynt hvem som skal stå for målene - forutenom Trond, om/når han kommer i gang. Jevtovic ser ut som en nesten-spiller, og midtbaneleddet er ikke veldig målfarlige.

Stig kan garantert lære Jevtovic noe. Azemi tror jeg bare trenger å lære seg KISS. Keep it stupid simple.
Kristatistisk
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by PEMA »

Azemi, Trond og Jevtrovic burde settes i alene med keeper hver trening i gjentatte kjente situasjoner. De må få inn følelsen av å skåre mål.
50 ganger er bra 100 ganger er bedre osv..
Har forståelse av at ikke dette gjøres i Glimt.
Rush,Årst,Flo og Lange gjorde dette i TIL, tror dere at det var tilfeldig at alle skåret mål på bestilling oppe i polkaland?
Når til og med den begrensede fotballspilleren Rune Johansen også bøttet inn mål så er det klart at det må ligge noe i det.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Treningskamper 2016

Post by Masinga »

Ut fra det jeg kan lese av rapportene fra kampen mot Sarpsborg, var keeper vår beste spiller. Sånn sett var det bra at Thomas fikk en skikkelig gjennomkjøring. Han var vel på forhånd vårt mest usikre kort.

Så får vi håpe at Glimt ikke starter seriekampene like elendig som i fjor! Da kom våren seint til Bodø! Vi ønsker vel alle at Glimt er med helt fra starten av?
Masinga
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Ville Lehtinen »

Simon Thomas: Egentlig Glimts beste. Gode redninger og kunne vanskelig gjort noe med målene. Venter veldig veldig lenge når han får ballen i beina.

Jacobsen: Klarte seg OK, lite med fremover.
Bjørnbak og Moe: Slet med å holde kontroll når S08 kjørte kontringer.
Jonassen: Bra kontroll bakover og bidrar i angrep. Noen dårlige pasninger.

Furebotn: Klarte ikke å utmerke seg, fikk lite rom å jobbe i.
Babenko: Åpenbart en teknisk god spiller, men spiller hårreisende risikabelt.
Normann: Var den eneste av Glimts spillere som trøkket til i duellene, spesielt etter pause. Veldig god når han får leke seg litt fritt.

Jevtovic: Stort potensiale, men finner ikke helt rollen sin på banen enda. Blir veldig god når det løsner.
Azemi: Jobber og springer masse gjennom hele kampen. Bommer på en enorm mulighet alene med keeper på 1-0.
Olsen: Tilbrakte hele kampen i offside.

Martin Wiig: Var ikke noe særlig involvert den tiden han spilte.

Verdt å notere seg at tre av Sarpsborgs mål kom mer eller mindre på kontringer etter Glimtangrep.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by ingen87 »

Spørsmål til dere som så kampen: Kan det svake resultatet skyldes tunge føtter etter en intensiv treningsuke? Ser for meg at de trente ganske hardt forrige uke, og at de får litt mer hvile denne uka fram mot Sogndal-kampen.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Knuta »

Så kampen men har vært taus fram til nå. Blir vanskelig å vinne en kamp når venstresiden spesielt med TO ikke er på jobb. Han var ikke med i kampen, null innsats, orket ikke å løpe hjem og jeg håper virkelig at han skjerper seg og det bruker han å gjøre når det snakkes om poeng. Jevtovic jobbet også dårlig defensivt og dermed fikk de 3 midtbanespillerne en nesten håpløs oppgave. 4-3-3 er veldig sårbart i så henseende. Hadde Azemi scoret på 100 prosent sjansen og det hadde stått 1-1 ville nok laget fått en boost og vi ville sett et annet resultat. Glem denne kampen og spiss formen til kampen mot Sogndal. 3 poeng her er utrolig viktig, men da må Glimt begynne å score på 100% sjansene sine.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Treningskamper 2016

Post by mortsto »

Normann får skryt, Olsen tyn. Klarer Normann og Olsen å få til et bra samarbeid på venstre?
EDIT: Rettet til Normann uten 'd'
Last edited by mortsto on Mon Mar 07, 2016 12:16 pm, edited 1 time in total.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper 2016

Post by gavharr »

Det kan de nok. Skal sies at det var Normann som gav pasningen til Azemi på hundreprosentsjansen. Men skal kantene bli brukt skikkelig må avstanden mellom leddene bli mindre, slik at det muliggjør skikkelig trekantspill. Dette så man omtrent ikke i det hele tatt i går. Vanskelig å få til effektiv 4-3-3 uten vinkler, for da blir angrepsspillet veldig lett stoppet av motstanderen. Man må ha variasjon. Bevegelse fra back til indreløper og ut på kant igjen. Evt. fra back ut til bred indreløper og så inn sentralt. I går var det for langt mellom leddene, og det resulterte ofte i feilpasninger, eller om man dunket ballen over et ledd og Azemi måtte kjempe alene på topp. Og det gjør han godt, men uansett om han vant duellene så var det kun særpinger som plukket opp nedfallsfrukten.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

B/G-Levanger søndag 27.03 kl. 16.00

Post by ecke »

Forberedelsene til kampen mot Levanger første påskedag starter ikke før langfredag. Spillerne har påskefri fra mandag tom skjærtorsdag.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Sulliken »

Treningskamp mot Levanger klokka 1630 på søndag. For å holde guttene i gang..


Gratis inngang.


http://m.glimt.no/news/id/1jweo6mysfgp51eer0gzt05d5m
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Treningskamper 2016

Post by MhepA »

Ahh, shiit.. Først nå skjønte jeg at det ikke blir Tippeligafotball denne helgen. Nedtur.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Treningskamper 2016

Post by dagobert »

Streames den???
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Sulliken »

Spør An.no på fb.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Treningskamper 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Troppen til morgendagens treningskamp

Keepere: Alex Jensen, Bror Grøtterud

Forsvar: Emil Jonassen, Martin Bjørnbak, Thomas Jacobsen, Martin Pedersen, Brede Moe, Ulrik Saltnes, Daniel Edvardsen.

Midtbane: Anders Karlsen, Henrik Furebotn, Ruslan Babenko, Mathias Normann, Patrick Berg.

Angrep: Fitim Azemi, Milan Jevtovic, Trond Olsen, Martin Wiig, Jens Petter Hauge, Simen Næss.

Spesielt at Glimt har to landslagskeepere ute på oppdrag. Det har vel aldri skjedd før. Men mitt aller viktigste spørsmål: hva skjer med Ruben? Er han skadet? Utrent? Lagt opp?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Hørte fra en relativt pålitelig kilde at han hadde lagt opp allerede i vinter, men så plutselig spilte han jo midtstopper i internkampen i januar. Men etter den tid har han vel ikke vært på banen? Noen som kan gi oss et orntlig svar på hva Ruben skal gjøre sesongen 2016? Surfer han bare ut kontrakten?
Kristatistisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Treningskamper 2016

Post by eidurgud »

Kampen skal streames, har spurt.

Når det gjelder Ruben så kan jeg prøve å snuse opp noe konkret.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Knuta »

Har Morten konradsen også lagt opp?.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Treningskamper 2016

Post by ecke »

Konradsen gikk av treningen i går og "det kjentes ikke bra".
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by youron »

Står at dagens treningskamp starter 12:00?? På an live.
Kan ikke se at det legges ut noen stream?

Edit: så på Glimt.no at den starter 16:00
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Sulliken »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Flott selvmål av Jack!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Treningskamper 2016

Post by gavharr »

LOL
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply