Treningskamper 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Treningskamper 2016

Post by G-s-enz »

maake wrote:Hvordan er bjørnbak for dere? God natt med masse afrikanere her nede.
Han har vært bra de to siste kampene imo.

Det må være en dårlig kamuflert løgn ecke,hadde de hatt god kontroll hadde de ikke hentet en kar på prøvespill som ikke engang var god nok til å være på trening.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Kesseboy »

Vi må bli tøffere, kvassere og hesligere. Vi hadde alle muligheter til å slå Tromsø, men vi grep ikke mulighetene vi fikk
sier Mathias Normann til AN. Bjørkan sier på sin side at han ikke er skuffa, og fortsetter:
- Vi forholdt oss til vår plan, selv om enkelte av spillerne ikke hadde sin beste dag. Med plan mener jeg hvor mye hver enkelt skulle spille, påpeker han.
Emil Jonassen er skuffet etter tapet, men har nok misforstått litt og sier de møtte et godt lag. Trond Olsen ser framover mot seriestart; mye å jobbe med, men tid til å gjøre det.

Mer på AN+, for de som har tilgang.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Treningskamper 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Syns Bjørkan gikk i forsvarsmodus i NRK-intervjuet rett etter kamp, men uttalelsene i AN henger mer på greip. Selve banespillet til Glimt var ikke så verst, det var den ene glippen foran eget mål og laber kvalitet foran TILs mål som var problemet idag.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Treningskamper 2016

Post by MhepA »

Det var utrolig labert spill. Skulle tro vi var i Februar.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Lett å bli negativ etter tap mot Tromsø, men likevel, i dag var vi skikkelig dårlige. Bakover var vi ikke tett nok i motstander, de fikk godt med rom rundt seg helt til de var inne i 16 meteren. Spesielt peker jeg på Anders Karlsen, igjen. Det er ikke så enkelt alltid å se hvor dårlig han spiller, for det handler ikke først og fremst om at han gjør de tingene han gjør feil, men at han ikke gjør de rette tingene. Som å ta ut Aasen, dekke rom og finne rom i det oppbyggende spillet. Syntes Seck er mye bedre, men ikke god, og det bør si litt. Syntes han lignet litt på Chatto i spillestil, men mere ballsikker - men også treigere, det det bekymrer meg. I dagens fotball skal du være rågod for å kompensere for tempo, og det så ikke ut som om Seck var så god.

Fremover lugger det noe vanvittig, og problemet starter langt bak. Som kommentatorne påpekte, midtstopperne blir jo stående å trille seg i mellom alt alt for mye. Indreløperne gjør en slett innsats for å bevege seg fri, og Karlsen får plass, men står på hælene. Trond Olsen var ikke påskrudd i dag, og Jetovic trenger tid. Jeg er redd for han trenger for mye tid, vi kan ikke vente til sommeren før høyrevingen kommer i gang. At spilleren ikke snakker engelsk en gang, må gjøre ting veldig vanskelige. Også er jeg usikker på Azemi. Selv om han har vist veldig høyt ferdighetsnivå, så har han enda ikke levert som imdtspiss i Glimt. Han får ikke holdt ballen i oppspillsfasen, han får ikke de gode bevegelsene langs bakken og han gjør dårlige valg med ball. Wiig ser nesten ut som en reell konkurrent pr nå, men det hadde vært moro å fått MiCoachen hans, for det er ikke mange meterne han legger ned ute på banen.

Syntes ungguttene er et friskt pust, men klart, på det tidspunktet har TIL byttet såpass mye at de spiller jo mot et B-lag. Men WAH syntes jeg er positiv, selv om han ikke utretter allverden. Han har litt Bård Finne / Sander Svendsen egenskapene, ser ut til å være lite preget av stunden, bare spiller på det han er best på, selv om motstanden er bedre. Liker det!

Det er en stund igjen til seriestart, men det er ikke lengre igjen enn at grovstrukturen bør begynne å sitte. Av de som startet i dag er det bare 3 spillere som ikke tidligere har spilt i Glimt, og siden Bjørkan virker å dele mye av filosofien med JHH, så bør samhandlingen være bedre enn i dag.

Om Anders Karlsen spiller sentral midtbane i år eller ikke tror jeg skiller 3-5 plasser på tabellen. Nok en gang viser han seg ikke voksen for oppgaven! Jeg lurer litt på hva Bjørkan tenker i sitt stille sinn. Han har en Normann som trolig blir årets nykommer i Glimt. Han har en Konradsen som ser frisk ut. Han har en Furebotn som normalt sett er en bunnsolid spiller. Skal virkelig Karlsen ta den ene plassen da? Vet ikke om dere la merke til det, men Freddy Thoresen fikk en SMS fra Sørloth at han ønsket Berg inn - jeg tenker det var som anker. Selv om jeg ikke syntes han virker god nok, så vil jeg heller se Berg spille og vokse med oppgaven - om enn aldri så sakte - enn å se Karlsen stå på stedet hvil i samme jobben.
Kristatistisk
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Treningskamper 2016

Post by Zero »

@maake Bjørnbak er vår beste stopper...Håper han og Moe virkelig finner tonen i år! vi trenger det.
Stian Sommerheim
ludinho
Posts: 22
Joined: Sat May 12, 2012 4:51 pm
Location: Strömstad
Been thanked: 16 times

Re: Treningskamper 2016

Post by ludinho »

Når man ser kampen mot presslaget idag så ser man att det hadde varit bra att få in en midtstopper til, Saltnes stor bom ved 0-1. Er ikke overtyget om honom som midtstopper i tippeligaen...
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Treningskamper 2016

Post by G-s-enz »

Hvor gammel er denne Bakksjø? Dominerer fullstendig for ANlaget
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Gvandreassen »

Noe spennende på an-laget!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Treningskamper 2016

Post by FSHelgeland »

Niklas Bakksjø spiller for Mo IL og er vel 22.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

En moro greie dette, og er enig med Stian Høgland med at presselaget bør være første treningskamp, slik at de mest spennende kan få muligheten til å trene litt med Glimt i ettertid om de overrasker positivt. Så førsteomgangen, og da var jo presselaget det klart beste laget. Syntes Robertsen viste at det enda bor fotball i han, og Råde syntes jeg virket positiv.

Men til syvende og sist var jo dette en B-lags kamp forkledd som treningskamp. Og sesongoppkjøring eller ikke, ønsker du å spille tippeligafotball for Glimt, så syntes jeg du bør dominere disse kampene. Joda, man må trekke i fra litt med at enkelte av spillerne har en stil som gjør de blir langt bedre med bedre medspillere, men likevel var det problemet mye større hos Glimt enn hos de nykomponerte presselaget som ikke hadde trent sammen en gang.

Da er det utilgivelig av Saltnes å gjøre slike feil. Samtidig må man kunne forvente mer av Seck og svensken når de faktisk spiller for kontrakt. Seck var god, men du må være mer enn god mot primært sett 3. divisjonsspillere for å berolige meg. Jeg tror Stian Theting kunne gått rett inn på plassen til Seck og gjort en mye bedre jobb. Berg skuffer meg også, forventer at han skal vise hva som bor i han her.

Beholdningen etter kampen er mest at jeg lurer på hvorfor vi ikke har et stabilt 2. divisjonslag i regionen, og helst et lag som kunne hatt tette bånd og samarbeidet med Glimt. Syntes vi magler sårt et trinn i stigen i mellom A og B laget. Presselaget viser i dag at det finns masse lovende spillere i området som kunne vært samlet til et bra andredivisjonslag. Og for at helhetstilbudet skal bli godt nok bør antageligvis det laget ligge i Bodø for å kunne holde på spillerne når studietiden starter. Glimt har jo hatt samarbeid med blandt annet Junkeren. Kanskje på tide de tar opp tråden igjen, og lager en god plan på dette.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Treningskamper 2016

Post by G-s-enz »

Enig i at kampen burde vært tidligere og i tillegg ikke dagen etter en annen kamp.

Forøvrig burde Glimt ha stålkontroll på spillerene i sin krets
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Etter min mening var det var de to-tre beste spillerne på AN laget. Og det er mot flere spillere som banker på døren til A-lagstroppen. Så kanskje er det et potensiale å realisere i det å scoute de beste spillerne i Nordland?
Kristatistisk
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Crazy horse »

Det er i hvert fall ille om RBK speider bedre i Nordland enn Glimt gjør.
Glimt bør være et slags flaggskip i nordlandsfotballen, de bør være en god samarbeidspartner for de nest største klubbene i fylket og være med og "dra" et par av dem opp i toppen av 2. divisjon og kanskje etter hvert opp i 1. divisjon.
TIL har jo TUIL og Alta som de henter spillere fra, men som de også, så vidt jeg forstår, "plasserer" ut sine talenter i, og ellers virker å ha et godt forhold til.
Fotball er nesten alltid morsomt
OlaaV
Posts: 4
Joined: Sun Feb 07, 2016 11:31 am

Re: Treningskamper 2016

Post by OlaaV »

Jeg var på treningskampen mot Tromsø og så at Anders Karlsen tapte 9 av 10 dueller..han blir rett og slett litt for pinglete..når Seck kom innpå vant han en duel med engang..såklart så man jo at Seck ikke passet inn i "gruppa" men tror at vis han får litt tid på seg så kommer han til og bli 10X bedre en Karlsen..må jo kunne finne noen DM spillere som mangler klubb og ikke krever så mye i lønn..
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Treningskamper 2016

Post by G-s-enz »

Tror vi skal være rimelig glad for at Høgmo forsvant fra TIL pga en ting. Første han gjorde var å ansette Dempsey,han fikk ansvar for å speide i hele Nord-Norge. Tror Drage ble hentet som resultat av dette. Heldigvis ble dette arbeidet nedprioritet etterhvert.

Uansett,for at de skal holde oversikt må de ha en speider,ingen av de kampene går på nett så liten mulighet å se de i opptak på nett for Bjørkan eller hvem det nå er som finner spillere.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Kesseboy »

Høgmo måtte forsvinne fra TIL uansett; Høgmo har en historie for å stort sett prestere ut fra store ressurser. TILs ressurser var ikke så store som resultatene deres tilsia, og det betaler de for nå. Dempsey ville mao også forsvunnet uansett.

Men TIL har uansett alltid vært gode på talentoppdagelse, og i en del tilfeller på videreutvikling og -salg. De siste årene har det vel ikke vært optimal forvaltning av talent der oppe.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Treningskamper 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Tromsø har jo også Toppidrettsgymnas som garantert er en faktor som vipper talentene i TIls favør. Jeg bemerker meg at Tom Mangersnes er en veldig analytisk kar som muligens også er flink til å se talenter. Kanskje han skulle tatt seg noen turer rundt omkring i nord og sør.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Treningskamper 2016

Post by G-s-enz »

Jupp og det gymnaset har klasserom på Alfheim.

Hadde nok ikke skadet å sendt han,ett pluss er også at han ikke har sett disse spillerene før og derfor ser de med nye øyne.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Treningskamper 2016

Post by FSHelgeland »

Har da fått sett målene, og gud bedre hvor sløv Saltnes er på 1-0. 2-0 er jo riktig så flott spill, Bakksjø slår jo først en strålende pasning opp til vingen. Deretter så følger han opp med å komme seg i returrommet, vinner duellene og putter lekkert. Akkurat slik som vi liker å se det, men dessverre ikke fra noen i gult denne gangen.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by RaymondEngmark »

Råde og Bakksjø, har dem prøvd seg noe høyere enn 2. divisjon noen gang?
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Treningskamper 2016

Post by G-s-enz »

Har ikke Råde spilt litt for TUIL i OBOS? Mulig jeg tar kraftig feil nå
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Treningskamper 2016

Post by FSHelgeland »

Kim Andre Råde og Andreas Sletvold spilte begge for TUIL i OBOS. Det var meningen at Andreas også skulle spille kampen for presselaget, men han måtte melde avbud med sykdom. De var vel toneangivende begge to når TUIL slo Godset i cupen.
Tippeliga 2015
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Treningskamper 2016

Post by Gvandreassen »

Råde har jeg hørt om siden han spilte i Mo(?). Dyktig spiller, men er vel ikke direkte ung lengre.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Treningskamper 2016

Post by Trapattoni »

Råde fyller 26 i november
Post Reply