Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Moderators: Sulliken, Larsen

dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by dagobert »

jeg mener fortsatt at Glimt må lære seg å hvile med ballen i laget(jada jeg maser om det hele tiden :roll: ).
Det er vanvittig slitsomt å bli springene i mellom. I tilleg er det lettere å få en "rytme"i spillet når man får pasningsspillet på plass :shock:
Ferdig masa for denne gang :lol:
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Kesseboy »

Larsson, oppspillene i retning Azemi fungerte jo åpenbart dårlig, så man forsøkte å vinkle spillet mer. Jonassen var litt tom, og Bjørkan ser uansett ut til å være typen som kan komme oftere og bedre på utsida av Olsen. En mer offensiv spiller, rett og slett, samtidig som han ville hatt kapasitet til å ta tunge løp hjemover hvis nødvendig. Jonassen er veldig god, men ser ikke ut til å trives så godt inne i eller på veg inn i boksen. Der tror jeg Bjørkan jr. har et fortrinn.

Å bytte inn Karlsen, Hanssen, Hauge eller Wiik blir sånn sett mindre fristende for Bjørkan på byttetidspunktet, da Karlsen måtte erstatta Jacobsen (som Bjørkan allerede har valgt å beholde på banen), evt. at formasjonen må legges om for å gjøre plass til en av de tre andre. Jeg er ikke sikker på at Glimt har trent spesielt mye på det, og jeg ser for meg at Bjørkan er typen trener som ikke er tilhenger av å gjøre små-desperate ting man ikke har trent på som nødløsning til slutt. Alternativet var å ta ut potensielle matchvinnere som Olsen (mitt foretrukne valg i går), Azemi eller Jevtovic.

I min egen etterpåklokskap ville nok jeg også tatt ut Furebotn og Babenko, men ville muligens heller ha erstatta dem med Berg og Karlsen, evt. Hanssen og Karlsen (med da å flytte Hanssen opp på høyre ving og Jevtovic ned som indreløper). Mitt tredje bytte ville nok da vært Olsen for Wiig, Olsen for Hauge eller Olsen for Bjørkan, i prioritert rekkefølge.

Snakker man skikkelig idealtilfelle ville man ha på forhånd trent på å ha en midtbane som kan organiseres på en litt annen og mindre forutsigbar måte, noe á la det Bielsa gjør med forsvaret sitt. Men det tror jeg ærlig talt ikke det er kapasitet til hos noe lag i TL.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Knuta »

Glimt forsøker å bruke Azemi som et oppspillspunkt på samme måte som de gjorde med Ibba, men Ibba hadde en helt annen fysikk og klarte å holde to midtstoppere på avstand. Men det er nok noe Azemi vil lære og vokse på. Venter bare på hans skikkelige gjennombrudd, han er flink til å bruke vingene og det kommer til å bli bra.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by gavharr »

Knuta wrote:Nå jobber jeg daglig sammen med en norsk toppdommer. Navnet kan jeg ikke si nå. Vi diskuterer daglig fotball og dommertabber og god dømming osv. Han skal forresten dømme Bodø/Glimt veldig snart i Bodø, så da kan dere gjette hvem det er. Han dømte en toppkamp i helga.
Så du jobber i Nordea Knuta?
Quizer sammen med samme karen av og til :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Knuta »

Nordea ja. Jeg er forøvrig på quiz hver mandag.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by FSHelgeland »

Jeg synes nå det er tidlig å krisemaksimere og at det er tidlig å kritisere midtbanen fordi at de ikke kom tett nok oppi mot Molde. Et lag som i Norsk målestokk har et meget høyt toppnivå. Vi har fire spillere i startelleveren som er over 30 og har masse rutine. De øvrige er fra 19 til 24, samt at det er mange nye, det vil svinge litt. Jeg så på Studio Glimt i går at Ørjan Berg hadde sagt at Babenko ikke klarte å styre indreløperne dit de skulle, mulig det var derfor byttet kom. Jeg forstod det også slik at Edvardsen og Bjørkan kom innpå for å prøve å få på friske ben som skulle komme opp og komme til innlegg. Nei, synes ikke vi skal gråte over dette enda, men reiser de ikke kjerringa mot FKH...
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Knuta »

Når Molde spiller på topp som de gjorde i 2.omgang mot Glimt er de Norges desidert beste lag og har Norges beste trener. Gleder meg til kampen på onsdag. En kamp vi skal vinne. En eller annen gang må også Trond få ketchup effekten. Passer veldig bra mot FKH.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Larsson »

Kesseboy wrote:Larsson, oppspillene i retning Azemi fungerte jo åpenbart dårlig, så man forsøkte å vinkle spillet mer. Jonassen var litt tom, og Bjørkan ser uansett ut til å være typen som kan komme oftere og bedre på utsida av Olsen.
Det klarte han nøyaktig null ganger. Og han sleit som sagt med å få ballen videre til en medspiller når han fikk ballen.
Kesseboy wrote:Å bytte inn Karlsen, Hanssen, Hauge eller Wiik blir sånn sett mindre fristende for Bjørkan på byttetidspunktet, da Karlsen måtte erstatta Jacobsen (som Bjørkan allerede har valgt å beholde på banen), evt. at formasjonen må legges om for å gjøre plass til en av de tre andre. Jeg er ikke sikker på at Glimt har trent spesielt mye på det, og jeg ser for meg at Bjørkan er typen trener som ikke er tilhenger av å gjøre små-desperate ting man ikke har trent på som nødløsning til slutt. Alternativet var å ta ut potensielle matchvinnere som Olsen (mitt foretrukne valg i går), Azemi eller Jevtovic.
Karlsen var syk og var ikke på benken, så han var ikke et reelt alternativ. Vil tro han hadde kommet inn istedenfor Saltnes tidligere i matchen hvis han hadde vært frisk. Men her er vi helt på bølgelengde. Hvis man er tilhenger av taktikken av å slå langt, slik lag ofte gjør når de jager utligning, skjønner jeg ikke hvorfor man ikke kan gjøre det hele kampen istedet. Hvorfor skal det plutselig funke siste ti?

Men her mener jeg uansett at Bjørkan jr. var et helt feil valg. Azemi hadde slitt med Forren gjennom hele matchen og Wiig har mer pondus og noen flere kilo til å trøkke til i duellene. Å slå langt ut mot sidene funker hvertfall ikke. Enten så må man slå langt mot duellene 25 meter foran mål sentralt eller så må man spille seg opp langs sidene. Glimt prøvde en mellomting da de jaget utligning og det funket selvsagt ikke. Ikke var oppspillene presise nok og ikke har man vingspillere av typen Karadas/Steffen Iversen som kan vinne disse duellene.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by MhepA »

Larsson wrote: Azemi hadde slitt med Forren gjennom hele matchen og Wiig har mer pondus og noen flere kilo til å trøkke til i duellene. Å slå langt ut mot sidene funker hvertfall ikke. Enten så må man slå langt mot duellene 25 meter foran mål sentralt eller så må man spille seg opp langs sidene.

Akkurat her savner jeg Ibba veldig.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply