Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Moderators: Sulliken, Larsen

OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by OTH »

Dette er en kamp som er mulig å vinne, de spilte bra i første omgang. Andre omgangen var en stor skuffelse. Det må gå ann å ha bedre bevegelse i laget enn det som er vist i andre omgang og i bergen sist helg
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Zann »

Man trenger effektivitet i sånne kamper. Hadde Glimt fått 2-0 i den gode perioden, som de burde ha klart, så hadde dette blitt en helt annen kamp. Istedenfor er det Molde som er effektive i andreomgangen, og da blir det tap.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Knuta »

Til Kesserboy: Glimt la seg ikke ned men etter 20 min med intens løping gikk spillerne tomme. Etter 25 min og resten av kampen var det klasseforskjell. Om det er servilt eller ikke får så være. En så god spiller som Azemi ble avkledd av Forren. Synes vårt forsvar kjempet som løver men midtbanen gikk tom og spesielt TO får lite til og når Azemi blir pakket inn av Molde's forsvarsspillere har Glimt ingen oppspillspunkter. For min del synes jeg kampen i Bergen mot et middels Brann lag var mye verre. Tar med meg de første 20 min som positive og at det er virkelig mye talent i Glimt laget.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by MhepA »

MhepA's Superbørs

10 = Historisk
9 = Eksepsjonell
8 = Storspill
7 = Markant
6 = Bra
5 = Godkjent
4 = Middelmådig
3 = Dårlig
2 = Svært dårlig
1 = Pinlig




Halldorsson - 4
Jacobsen - 4
Moe - 3
Bjørnbak - 3
Jonassen - 4
Normann - 3
Babenko - 3
Furebotn - 5
Azemi - 3
Olsen - 3
Jevtovic - 5


Sum11: 40
Snittet: 3,64

Noe som kvalifiseres til en MIDDELMÅDIG kamp
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Garrincha »

For å skryte litt av Molde, den pasningen av Eidur Gudjohnsen, den var følsom. Montro hva Molde betaler han? At vi taper mot Molde er ikke noe sjokk, men det er surt at vi ikke får med oss poeng når vi leder kampen etter første omgang. Men det er bare å reise kjærringa, allerede onsdag er det ny kamp. Og nå kommer kampene tett, så det er bare å riste av seg dette tapet å se fremover.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Kesseboy »

Moe og Bjørnbak like gode? Sistnevnte hadde jo minst tre forsøk på fatale ballmist. Og Jevtovic best? Han hadde jo nesten null sluttprodukt ...

Olsen går foran og tar på seg skylda. Synes han overdriver -- missen var stygg, og han leverer ikke en bra kamp, men det er en lagkollaps som muliggjør Moldes comeback.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by MhepA »

Jevtovic var den eneste som jobba store deler av kampen. Han var også den som la den strøkne pasnings som burde (!) ført til 2-0 og sikker seier. Men vi har en spiller som er så mye bedre uten ball enn med at vi burde kanskje begynne å bruke han som maskot. Nå var jeg slem, men Olsens miss i dag utgjorde en stor forskjell. Klart det er kollektiv svikt som muliggjør slikt comeback. Normann var farlig frempå i starten, resten av kampen blir han løpende i mellom og den defensive jobben han gjorde på 1-2 burde kjøres i reprise i garderoben etter kamp.

Det som frustrerer meg litt er at vi ikke greier å sette et trykk på motstanderen når vi ligger under. Både i dag og i Bergen forje helg var vi utrolig lite villig til å ofre fremover når vi ligger under, og Brann og Molde fikk kruse inn seieren ganske enkelt. Det burde være litt vanskeligere å slå Bodø/Glimt. I dag vil jeg rett og slett si at Bjørkan bommet veldig på coachinga. Leder vi 1-0 på hjemmebane skal vi ha poeng, uansett motstander i Tippeligaen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by ecke »

Bjørkans bytte av Furebotn og Babenko er betegnende for det som har vært problemet i to kamper på rad - en midtbane som ikke vinner duellene. Jacobsen og Saltnes var ikke god nok for B/Gs midtbane i 2015, men nå var de bedre enn førsteoppstillingen. Gudjohnsen fikk ta upresset mot ballen, gå med ballen og sende den akkurat dit han ville, fortsatt uten at noen prøvde å slåss han ut av stilen. Det er for mange "lettvektere" på midten, som heller ikke har fart nok.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by G-s-enz »

Vel ecke,jeg vet du vil ha en svær klump på midten der,kan være enig i at det hadde hjulpet noe. Samtidig,får man ett godt samlet press gjør det ikke all verden at flere er "lettvektere",Barca(uten sammenligning forøvrig) har vel heller ikke de sterkeste i verden på midten.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Kesseboy »

Hukommelsen kan svikte meg, men 2-1 kom vel etter ei kontring som bryter sammen? Gudjohnsen får gå langt ja, men vel framme ved 16 er Bjørnbak utrolig tafatt og Jacobsen har førtidspensjonert seg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by ingen87 »

Jacobsen slet med posisjoneringa si som back, i hele andreomgang. Siden han sto rett fremfor J-feltet var det lett å følge med han. Synes ikke Edvardsen var noe bedre når han kom innpå.

Synes Babenko og Furebotn vant mange dueller, men for meg virker det som om de løp seg tom for tidlig. Synes ikke midtbanen ble bedre etter at de byttet på midten. Ble alt for store avstander, og vi endte opp med å slå langt på Azemi nesten hele omgangen. Vi prøvde også å slå diagonale langpasninger ut på back / kant, men de gikk ut over linja så si hver gang. Det var frustrerende å se på midtbanen som hverken klarte å være med å bygge opp angrep, eller klarte å forsvare seg når Molde offensivt. Midtbanen vår fungerte første 30 minuttene, etter det var det skralle greier. Både før og etter byttene.

Jeg lurer på hva som skjedde i pausen. Fra å spille flott fotball med kort avstand mellom lagdelene lå vi plutselig å trillet i bakre ledd mens midtbanen og angriperne sto tett laaaangt inne på Moldes halvdel, umulig å spille på. Vi gjorde noen forsøk på dette og, men det endte stort sett med brudd imot. Sånnsett er det tryggere å slå de håpløse langballene, men det er destruktivt, og vi kommer ikke til å vinne en eneste fotballkamp i år om vi skal følge den oppskriften. Da må i det minste Wiig innpå slik at vi har litt duellkraft der oppe.

Vet ikke helt hva jeg skal mene om kampen. Da de første 30 minuttene var på et skyhøyt nivå, der Molde er det laget som måker lange baller opp på spissene, mens resten av kampen var et sorgens kapitel. Vi er mye bedre når vi står høyt og presser motstanderen, enn når vi senker oss. Det er en tendens vi har tatt med oss fra fjoråret.
Førr Evig!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by ecke »

Min oppfatning av midtbanen er rimelig klar, for lite duellstyrke og litt for lite fart til å komme hurtig i press, men denne gangen handlet det hva Bjørkan følte manglet. Det var Bjørkan som fant at Furebotn måtte ut og Jacobsen opp på midten, dvs mer duellstyrke. Babenko ble byttet, ikke med Karlsen eller Berg, men med Saltnes, stopper nr 3. Det var også "stopper"-egenskapene, hode- og duellstyrke, som ble foretrukket. Bjørkan gjorde noe jeg mener er et konstant problem i midtbaneleddet.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by ingen87 »

Saltnes gjorde forsåvidt et greit innhopp, men Jacobsen som indreløper var helt bortkasta. Vet ikke om han fikk være borti ballen den tida han spilte der. Gjør en god defensiv jobb, men gjemmer seg bort offensivt. Gjør seg ikke mye spillbar ihvertfall, derfor blir det mye på langs og bakover når Saltnes går ned for å hente ballen.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Novi »

Jeg syns egentlig det var en typisk kamp hvor Glimt trøkket på bra mot et Molde-lag som var umotiverte og ikke hadde dagen. Solskjær justerte dem i pausen, og da hadde de egentlig full kontroll. Vi tapte mot et bedre lag som klarte å spille oss dårlige. Dødelig effektivitet i første kunne gitt poeng, men i bunn og grunn gjorde Glimt en OK kamp mot et bedre lag.

Bjørkan har rett i at vi KAN slå alle, men vi er ikke totalt sett like gode som alle andre.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by bjornage »

Morsomt med gamle storheter som Gudjohnsen på banen, selv om han kanskje var den viktigste bidragsyteren for at Molde snudde kampen. Kanskje ikke det han var fysisk, men er i en helt annen dimensjon når det gjelder spilleforståelse og teknikk. Foruten en feilpasning tror jeg ikke han hadde et eneste balltap, gutta våre lå strødd da de forsøkte å ta han. Ikke mange som får til det han gjør i tippeligaen.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Knuta »

Til Bjornage: Helt riktig oppsummering, men på Moldes andre scoring er Normann veldig nær Gudjohsen men virker som han ikke tør å takle og er redd for frispark rett utenfor 16-meteren. Glimt var forsåvidt i balanse, men den geniale pasningen er det lite å gjøre med. Håper bare at Trond snart slutter å rote bort opplagte sjanser. Ut fra min telling har han i år hatt 8-9 hundreprosent sjanser. Dersom 4-5 av disse hadde gitt mål hadde vi antakelig ligget i toppen.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by ingen87 »

Vi kunne gått opp til 0-2 mot LSK, utliknet til 1-1 mot Brann, og gått opp til 2-0 igår mot Molde om Trond Olsen bare hadde gjort det han normalt sett har vært bankers på. I tillegg hadde han noen enrome sjanser mot både Sogndal og Stabæk men de ble ikke avgjørende. I de tre andre kampene kunne vi fort hatt 5 poeng mer om han hadde satt de sjansene. Vanskelig å spå hvordan kampene hadde blitt dersom han hadde satt de, men tror det ville holdt til 3 poeng mot Lsk, og mot Brann så var det såpass sent at det ville holdt til 1 poeng. Igår kan det godt hende at Molde hadde snudd kampen åkke som, og tror de lett kunne scoret tre mål i den modusen de var i når de fikk de to første. Men det er så kjipt at en av våre sikreste målscorere sliter såpass med å finne nettmaskene.
Førr Evig!
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Neko »

Jeg har sett en del Glimt- og Liverpool-kamper i det siste, og uten noen sammenligning av nivået generelt, er sistnevnte mye mer aggressive i å presse motstander til å gjøre feil enn det Glimt er. I stedet lar vi oss presse kjempelavt av Molde når de leder. Jeg har ikke stor tro på at vi skal lykkes med kontringer når vi ligger så lavt og gir så store rom lenger ute på banen. Vi blir for passive. Førstemålet mot Stabæk viser hva som skjer når vi for en gangs skyld presser motstander høyere i banen, og ikke mangler besluttsomhet.

Ser at Kåre snakker om at RBK skal spille Liverpool-fotball. Er ikke det enda mer naturlig for oss? Eller passer det ikke med Glimt-stilen, slik jeg tror det ville gjort?

Eller er det det vi prøver å gjøre, men lykkes ikke fordi motstanderne er bedre trent enn oss? Mangler vi gode nok duellspillere? (Effektiviteten foran mål er en annen sak, der har jo Liverpool også slitt inntil nylig.)
Last edited by Neko on Mon Apr 18, 2016 10:22 am, edited 1 time in total.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Kesseboy »

Kanskje det er noe positivt å ta med seg i det -- dette var det første poengtapet som ikke var en direkte konsekvens av én dårlig involvering.

Til det Neko sier, for det første er nok ikke Glimt godt nok trent til å kjøre så høyt og aggressivt press, selv om man i perioder i 1. omgang var veldig flinke på å stenge av Molde. Men jeg er helt enig med deg når det gjelder kontringsfokuset. Det var flere anledninger mot slutten av 1. omgang der vi kunne kjørt gode kontringer, men vi lå komprimert med 9 mann nesten helt bak, samtidig som Molde lå igjen med fire. Da blir det umulig å kontre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by ingen87 »

Synes Glimt er gode på dette de første 30 minuttene. Molde ligger stort sett og slår langt på spiss fordi de blir hardt presset. Da har vi fuuull kontroll på de. Jeg tror ikke vi har kondisjonen til å spille slik. Virker som om de går tomme etter 30 minutt med høyt press.
Førr Evig!
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Neko »

Ja, det var mest etter de første 30 jeg sikta til - starten var god. Men da lurer jeg på hvorfor vi mangler kondisjonen. Er det noen automatikk i at RBK og Molde skal trene mer/bedre enn vi gjør? Hva hindrer oss i å trene mer, eventuelt?
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Larsson »

Bjørkan-innbyttet ble pinlig og jeg fikk en klump i magen av det. Unge Bjørkan hadde mer enn nok med å passe ballen til en medspiller, og faren skulle spart sønnen for dette. OM Jonassen måtte ut - hvorfor ikke sette inn Wiig, eller kanskje til og med Hauge, og flytte opp slik at man avslutter med to spisser?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Kesseboy »

Jeg kan se flere måter Bjørkan-innbyttet kan forsvares på. Jeg syntes ikke det var så ille, selv om jeg sjøl kanskje ville valgt en anna variant.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Knuta »

Nå jobber jeg daglig sammen med en norsk toppdommer. Navnet kan jeg ikke si nå. Vi diskuterer daglig fotball og dommertabber og god dømming osv. Han skal forresten dømme Bodø/Glimt veldig snart i Bodø, så da kan dere gjette hvem det er. Han dømte en toppkamp i helga.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde, søndag 17.04.16 kl. 1530.

Post by Larsson »

Hvilke da, @Kesse?
Post Reply