Kapteinsrollen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Kapteinsrollen

Post by gavharr »

Når man er kaptein så mener jeg noen kriterier bør oppfylles.

Man må gå foran i kamp. Ha innsatsvilje som smitter, og man må kunne kommunisere med lagkamerater på den måten som passer hver enkelt spiller. Altså må man kjenne sine medspillere på godt og vondt.
Fast plass bør man man ha før man blir kaptein, ikke fordi man har blitt valgt til kaptein.

Hva mener dere?
Med 5 tap på rad, er det på tide med en forandring?

Hva med Azemi eller Furebotn?
Jack er over toppen, og jeg mener at hans rutine og geografiske opphav ikke er nok til å forsvare hans plass på laget.
Til tross for noen blemmer i løpet av sesongen, så savnet jeg virkelig Jonassen på banen i går...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Kapteinsrollen

Post by ingen87 »

Thomas Jacobsen er rett og slett FOR høyrefot til å spille på venstreback. Fungerer greit defensivt når han skal dekke rom, men så fort han har ballen i beina blir det ofte litt kaos. Synes heller ikke han har vært spesielt god i år, i likhet med Jonassen har det vært litt for enkelt å komme seg rundt backene våre. Mot Molde var Jacobsen feilposisjonert hele kampen, til noen tok til fornuft og flyttet han opp på midtbanen.
Førr Evig!
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kapteinsrollen

Post by Wendigo »

Det nærmeste vi har idag er vel Furebotn, som viser arbeidsmoral og innsats.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Post Reply