Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Moderators: Sulliken, Larsen

G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by G-s-enz »

Bedre enn sist,spesielt av Bjørnbak som var ruvende!

Enig med de over,med unntak av ett par fine touch var Berg fraværende.

Bjørkan leverer bra! Hauge viser bra ting,innbiller meg at han blir enda bedre om vi styrer spillet.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by Zann »

Litt merkelig at det var Azemi som ble tatt av da Olsen kom inn, men kanskje han var helt sluttkjørt. Det byttet hadde gitt mer mening hvis det fremdeles sto 1-1.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by OTH »

Med litt høyere press så kan det igjen bli gøy å se på glimt
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by MhepA »

Jeg følger ikke Bjørkans synspunkt om at vi gjør en helhjertet innsats. Synes oppriktig talt at innsatsen var rimelig laber. Vi var egentlig heldige at Odd var såppass upresise foran mål og på innleggene sine. Occean vant 10/10 dueller, det kan ikke skje om vi skal ha sjans om å vinne. Alle andre lag har greid å markere han. Vi har mange unge spillere, det var rimelig tydelig og klart de skal ikke få for mye pepper. Jeg synes de gjør en grei innsats tatt i betrakning at de debuterer mange av dem fra start. Hauge hadde et godt raid, ellers ble han for lett. Bjørkan viste seg å være sterk, men også han var for lett å bryte på. Edvardsen hadde ikke sjans på Occean i duellene, ikke nubbsjans. På backen var det alltid et uromoment (venstre var værre enn høyre, men men). Karlsen er seig men greide seg bedre enn Babenko. Alt i alt synes jeg det var laber innsats (spesielt på målene til Odd). Det første er bare tragisk, skulle tro vi aldri hadde hørt om Occean før.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by Knuta »

Uenig. Glimt kjempet men husk det er ODD vi møter borte og det kunne faktisk endt med 1 poeng. Dette er den eneste rette måten og la de unge få erfaring. Bjerkan er et talent og Hauge kan bli stor. Patrick spiller på små marginer og det liker jeg fordi det kan bli bra på sikt. Mer bekymret for Normann da han ofte velger de vanskeligste løsningene. Karlsen løp til krampa tok han. Nå har vi et uthvilt gjeng til neste kamp og da knuser vi Enga.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by Sulliken »

Jeg er ikke enig at Occean vant ti av ti dueller, da hadde han scoret 5.
Bjørnbakk, Moe og Edvardsen tok ballen rett fremfor nesa hans gang på gang på gang. De to eneste gangene vi virkelig glapp i markeringen på han, ble det scoring
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by Sven-Rune »

Vi som var på stadion var enige i at det til tross for tap var framgang fra de to siste kampene. På 1.målet var det vel Normann som slapp Ocean, og vi burde vel heller brukt Moe eller Bjørnbakk til å ta ut Ocean.

Dagens svakeste: Alle GLISerne som ikke kom!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by Playmaker »

Normann og Berg i et ballspillende lag. Hadde vært dobbelt så gode begge to, om ikke mer. Edvardsen synes jeg skal fortsette på høyrebacken. Ganske god i lufta egentlig. Ankerposisjonen er spørsmålstegnet.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by Knuta »

Enig. Ankerposisjonen?. Kan vi prøve Saltnes der?.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by G-s-enz »

Om vi ikke vil ha Babenko der så foreslår jeg Edvardsen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by Sulliken »

Re Sven-Rune

Det var alt for få påmeldte på turen til å forsvare den utgiften det ville ha kostet. Men det er slikt som skjer når Glimt går fra tap til tap. Da daler interessen.

For min del hadde jeg ikke mulighet pga husrekkevask.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by Crazy horse »

Kan det være at man ikke gjorde gode nok taktiske vurderinger før kampen i forhold til Oliver O? Eller har man rett og slett ikke noen som kan matche spillere som han i lufta? Jeg så ikke selve kampen, men høydepunktene virker skremmende når det gjelder akkurat det.
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by G-s-enz »

Ikke bare bare å stoppe han i løpet av 90 minutter. Var flere ganger vi klarte det,men to ganger for lite
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by Sven-Rune »

Re Sulliken

Jeg skjønner at det ikke kunne settes opp buss når det er så få påmeldte, men fra mitt ståsted som supporter var det dagens skuffelse likevel!

I medgang og motgang......
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by Knuta »

Crazy horse wrote:Kan det være at man ikke gjorde gode nok taktiske vurderinger før kampen i forhold til Oliver O? Eller har man rett og slett ikke noen som kan matche spillere som han i lufta? Jeg så ikke selve kampen, men høydepunktene virker skremmende når det gjelder akkurat det.
På ODD første mål er det rett og slett for dårlig av Glimt. Occean får stå helt umarkert mens Glimt-spillerne dekker opp hverandre. Tellefeil eller hva man enn kaller dette. Det skal ikke skje at en slik hodespiller står umarkert. Håper Bjørkan griper tak i dette. Mål nummer to er en reel duell mellom Edvardsen/Occean men det er Bjørnbak/Moe som skal ta dette innlegget. Jeg trodde Haldorsson skulle ruve i feltet men der har han skuffet meg. Ellers så var det veldig mye bra forsvarsmessig. Jonassen spilte bra igjen og det var godt å se.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by G-s-enz »

Backene hindret flere innlegg i går,ofte måtte Odd slå inn fra ugunstige posisjoner slik at vinkelen på innlegget ble vanskelig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by Sven-Rune »

Re Knuta

Han dærre Oliver gjør et smart løp ved corneren/står ikke, men likevel svakt at ikke våre folk følger ham.

Og, ved mål nr. 2 gjør han også smarte bevegelser. Han er først ute på hjørnet av 16. og legger ut før han beveger seg smart og knuser Daniel i duellen etterpå. Tenk om vi hadde hatt en sånn spiller!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by ecke »

Det var Normann som hadde markering på Ocean, slik det ellers ofte har vært med andre av lignende størrelse. Bjørkan er blitt kritisert for dette tidligere, uten å gjøre noe med det. Gode midtstoppere har normalt denne jobben, og det er trist at B/G ikke har dominante midtstoppere for en slik jobb.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by Trapattoni »

Bjørkans lag i Alta gjorde det bra. Men slapp inn fryktelig mye mål.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Odd-Bodø/Glimt Søndag 08.05.16 kl 1530

Post by Novi »

Sven-Rune wrote:Og, ved mål nr. 2 gjør han også smarte bevegelser. Han er først ute på hjørnet av 16. og legger ut før han beveger seg smart og knuser Daniel i duellen etterpå. Tenk om vi hadde hatt en sånn spiller!
Det tenker jeg hver gang vi er nede ved dødlinja og legger inn, og den eneste det slås på er lette Azemi mot store midtstoppere. Ikke det at innlegget var presist ifht løpet hans uansett, men man har jo de generelle fysiske lovene mot seg også.
Una mas cerveza.
Post Reply