Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Zann »

Jeg synes også Edvardsen klarte seg bra i dag. Han utfordret fint på kanten flere ganger i begynnelsen av andreomgangen, så det var rart at han ble tatt av banen. Ellers må vel Bjørkan begynne å nærme seg en plass i førsteelleveren?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Kesseboy »

Ang. planer og lagledelse og sånn; den biten fungerte jo bra mot TIL. Men laget vi starta med i dag var ikke egna til å havne under med.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Knuta »

Det er dårlig forståelse fra Bjørkan sin side å tro at TIL og AAFK vil bli samme kampmønster. Derfor ville jeg startet med Hauge og Jevtovic på vingene og Bjørkan på back. Babenko inn igjen. VIF bytter halve laget og rundspiller Godset.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Zann »

Men de skapte jo de fleste sjansene i førsteomgangen etter at Aalesund hadde tatt ledelsen. Det begynte vel ikke å stokke seg helt før etter de to siste byttene.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by bjornage »

En gigantisk nedtur. Vi har en del sjanser, men AaFK har minst like mange. I andre omgang var vi håpløse. Hvorfor må alt gå innom Trond Olsen? Og Emil Jonassen seiler dessverre opp som sesongens fiasko foreløpig. Var helt sjanseløs bakover i dag. Anders Karlsen og Thomas Jacobsen på midtbanen er altfor dårlig også når vi møter en motstander som legger seg bakpå og venter på overganger. At Ålesund kan stille med en såpass dårlig spiller som John Arne Riise (som burde vært smart nok til å legge opp istedenfor å sverte en fantastisk karriere med han holder på med nå) og likevel være det beste laget er bare trist. Snart halvspilt sesong, dette ser ganske mørkt ut. Heldigvis har Start så godt som sikret nedrykket, så da får vi bare håpe vi klarer å plukke noen poeng fremover så vi styrer unna direkte nedrykk.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by G-s-enz »

Ble sagt at Jonassen var syk og ikke følte seg vel. Derfor han ble bytta.

Men i dag fikk han hvertfall nada hjelp
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Sulliken »

Sulliken wrote:Der fikk jeg en ekkel følelse for denne kampen.

Alt ligger til rette for en kjempeopplevelse, mot et lag som sliter i motgang, og med et smekkfull stadion. Det er liksom blueprinten til en katastrofe...

Hater at jeg fikk rett.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Knuta »

Typisk Glimt. Når publikum er tilbake blir Glimt nervøse og roter det til. Tror Glimt spiller best uten noe som helst press. Vi kunne fort tapt denne kampen 3-0 hadde det ikke vært for en glimrende Haldarsson. Angrepsrekka i dag var fullstendig fraværende med Trond som den verste.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by tjongs »

Nå begynner det dessverre å spøke alvorlig for plassen i neste års (sett inn navn)-liga. Vi har hatt et relativt enkelt program så langt og er langt bak skjema til å ta de nødvendige poengene. Siste halvdel av sesongen er langt tøffere med bortekamper mot lagene rundt oss.Håpet må være å ta 9 poeng mot Stabæk og Start, da tror jeg vi kan plukke nok poeng ellers til å holde de bak oss og klare en kvalikplass. Mer enn det ser vanskelig ut for øyeblikket, håpet må være at 30 poeng kan holde til kvalik.

Man bør vel snart begynne å diskutere trenersituasjonen på Aspmyra om det ikke skjer kraftige forbedringer etter sommerpausen.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by perg1 »

patetisk....
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Neko »

Jeg synes mest synd på laget etter kampen i går. Var like frustrerende for dem som for oss. Men det er viktig at de legger forrige kamp bak seg og fokuserer på jobben de skal gjøre der og da. (Trond Olsen har sett skuffa ut i flere intervjuer i vår, tyder på at man ikke nullstiller seg. Det trengs ikke dårlig samvittighet, det trengs fokus.)

Vi har en mer kamp enn poeng, så håpløst er det ikke. Men når vi gir bort poeng til lag rundt oss, så må vi bare gå ut og ta poeng mot topplagene isteden. Så enkelt og så vanskelig er det.

Håper dette blir årets versjon av hjemmekampen mot Viking i fjor. Så snur vi det i neste runde og vinner hjemme mot RBK etter det igjen. :glimt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Larsson »

tjongs wrote:Man bør vel snart begynne å diskutere trenersituasjonen på Aspmyra om det ikke skjer kraftige forbedringer etter sommerpausen.
Fryktelig tendensiøst og kortsiktig. Hadde Trond Olsen satt halvparten av de sjansene han har hatt så langt i sesongen ville Glimt ligget på øvre halvdel. Heldigvis tror jeg oppriktig talt at styret og stell på Aspmyra også ser dette.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by liverglimt »

Klart treninger, situasjon, motivasjon osv må diskuteres. Ingen skal sparkes, det må bare løses de manglende målene. Vi bommer jo på åpent mål fra 2 meter. Det skal ikke være mulig...

Nå må hver stein snus og sommerpausen må brukes ekstremt bra!
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Garrincha »

To kamper til nå før pause på en måned, i alle fall i serien. Det bør forventes at laget bruker denne tiden godt med kvalitetsøkter og samtidig må de jobbe med det mentale. Kanskje det må vurderes forsterkninger inn. Har Glimt planlagt noen treningskamper i EM-pausen?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Masinga »

Vet ikke helt hva jeg skal si om denne kampen. Vi kan vel være enige om at det vi sitter igjen med er traurig.

Når det er sagt, kjørte Glimt kampen i 1 1/2 omgang. Aalesund var av og til oppe på farlige kontringer. Må innrømme at jeg fikk en dårlig følelse etter scoringen. Når Trond Olsen klarte å skyte over fra 2m og Aalesund gikk rett opp og scorte, tenkte jeg at dette ikke er dagen. Tror alle var innstilt på å lage fest. For en gangs skyld lå ikke Glimt lavt. Man ville noe og det var intensitet. Glimt prøvde å trykke på. Kreftene holdt i 1 1/2 omgang.

Jeg synes Jonassen kan få hvile nå. Det var farlig hver gang Aalesund kom opp på sin høyreside. Jonassen virker litt trang i skjæret. Dersom det er konkurranse på alle plasser, bør andre få slippe til på venstreback. Fredrik Bjørkan kan absolutt få prøve seg fra start!

Ellers er presisjon noe man kan terpe på. Særlig innlegg.
Masinga
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by tjongs »

Larsson wrote:
tjongs wrote:Man bør vel snart begynne å diskutere trenersituasjonen på Aspmyra om det ikke skjer kraftige forbedringer etter sommerpausen.
Fryktelig tendensiøst og kortsiktig. Hadde Trond Olsen satt halvparten av de sjansene han har hatt så langt i sesongen ville Glimt ligget på øvre halvdel. Heldigvis tror jeg oppriktig talt at styret og stell på Aspmyra også ser dette.
Vel, det bør vel være gjenstand for kontinuerlig evaluering. Sier på ingen måte at en diskusjon skal resultere i trenerskifte, men det er jo en selvfølge at man må vurdere situasjonen. Alle steiner må snus i kampen for å beholde plassen.
Mulig det er kortsiktig og tendesiøst, men det er langt verre å tro at det bare er marginer som gjør at vi ligger der vi gjør, og at det kommer til å snu av seg selv.
Jeg håper at Bjørkan og Mangersnes evner å snu dette, men å tro at løsningen er så enkel at alt ordner seg hvis Trond Olsen scorer på sjansene sine er temmelig naivt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Knuta »

Jeg er helt tom etter denne kampen. Litt naivt å tro at Trond plutselig skulle begynne å score i denne kampen. Forstår godt at Azemi er frustrert. Hauge og Azemi og Jevtovic burde startet. Så ville jeg startet med Babenko hvis han er OK og frisk. Har mistet troen og jeg tror ikke det nytter å snu de samme steinene på nytt. Jeg er rådløs akkurat nå. Håper at Glimt fortsatt har troen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Novi »

Det har bare blitt flere koder å knekke etterhvert i sesongen. Dårlig samhandling blandt 3 på topp, og en midtbane som ikke evner å sette igang noe fremover. Det meste starter med lang ball fra midtforsvar ut til en kant, og lite å slå innlegg på. Målene kommer av enkeltprestasjoner ala Jevtovic.

Det man så av godt spill før/tidlig i sesongen er nå borte, og litt vanskelig for å se hvordan det skal løses? Azemi tror jeg kan putte mange mål, men ikke nødvendigvis i 4-3-3 i dagens Glimt.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Knuta »

Azemi har alltid spilt 4-4-2 før han kom til Glimt. Glimt prøver nå å spille 4-3-3 men spiller ikke 4-3-3, i hvert fall får de det ikke til. Nå skal jeg ikke mase for mye om formasjoner, men Azemi får håpløse innlegg å jobbe med og jeg ser for meg Azemi og Hauge på topp sammen. Begge er smarte og det ville blitt en helt annen tyngde i angrepet. Håper det skjer snart.
Post Reply