Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Kesseboy »

Herre! JEG kan gjøre en bedre forsvarsjobb enn Olsen der. Det der er på grensa til kriminelt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by MhepA »

Vi har spilt en dårlig kamp. Trond Olsen gjør kanskje tidenes dårligste forsvarsjobb der.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Mr Bean »

Faan der rotet vi bort seieren :twisted: :twisted:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Rodriques2 »

Må ærlig talt si at jeg har til gode å se noe spesielt i Fredrik Bjørkan. Kanskje det kommer seg etterhvert. Ser rotete/klumsete ut nesten hver gang jeg ser han.
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Rodriques2 »

Azemi har fått voldsomt mye juling i dag. Synes dommer burde ha tildelt en del flere frispark (og den straffen da).
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by MhepA »

Vi kan jo aldri stole på Trond Olsen hvis han plutselig kollapser helt uti andre omgang. Da kan man jaggu ikke klage på at man blir byttet ut.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by liverglimt »

Greit nok med ett poeng, men surt når det er en ikke idømt soleklar straffe som skiller oss fra 3-0, da kunne vi lett tatt to i sekken...
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Kesseboy »

Bjørkan kaller det "greit nok" med uavgjort, og hisser seg ikke opp over straffa. Tar det lugnt, den mannen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Neko »

Før kampen hadde jeg vært fornøyd med det resultatet. Liker at Olsen har funnet formen framover. Og skuddet til Hauge på slutten.

Men synes dette skjer HVER gang vi legger oss bakpå og skal ro inn en seier. Vi har (foreløpig) ikke et forsvar som klarer å håndtere at det andre laget får tid og rom til å spille ball. Vi må presse dem til å gjøre feil.
Last edited by Neko on Sun Jul 24, 2016 6:56 pm, edited 1 time in total.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by G-s-enz »

Vi taper kampen på Olsens manglende ork!

Burde selvsagt vært straffe,men ja det ble det jo ikke så.

Surt når det bli U i tromsø
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Ville Lehtinen »

2-2-målet bør være pensum i all fotballutdanning på hva som skjer dersom man bestemmer seg for å hvile et lite sekund istedet for å ta løpet.
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by perg1 »

Talentlaust å tape en kamp man leder 2-0.
Flott scoringer av TO, men de burde jo absolutt ha klart å holde ballen i laget de siste 5 min istedet for å rushe framover, få brudd i mot og så scoring.
Når det e 5 minutter igjen så e det bare å kjør sikkert ihvertfall i den varmen de hadde der.
Har vel litt å lære mhp rutine der.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Sulliken »

Nå tapte vi ikke, men likevel..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by bjornage »

Det ble nevnt på StudioGlimt i går, men å sette innpå tre tenåringer med minimal erfaring når laget allerede allerede er på vei ned var kanskje ikke det beste trekket. Uten at de skal ha noen skyld i de to målene i mot. Det er da man skulle hatt noen med litt mer pondus på benken som kan bidra på slutten av slike kamper.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Masinga »

I utgangspunktet er det godkjent med uavgjort mot Sogndal borte. Ser man på formtabell ligger Sogndal der oppe.

I det hele tatt var det overraskende at Glimt gikk opp i en 2-0 ledelse. Det kom etter forsvarstabber hos Sogndal og årvåkenhet hos Glimt, spesielt Olsen og Azemi.

Etter som kampen skred fram, ble flere og flere hos Glimt slitne. Det har ikke bare med varme å gjøre. Det har vært tydelig i flere kamper at spesielt Babenko, Jevtovic og Olsen går tomme havveis ut i 2. omgang. Jeg funderer litt på hva det kan skyldes. Er det bare dårlig treningsgrunnlag? Eller har det med spillestil og formasjon å gjøre? Midtstopperne og midtbaneanker springer f.eks. ikke like mye gjennom en hel kamp. Men de ute på flankene, backene og i indereløperrollen løper opp og ned banen konstant. Det er utrolig kraftkrevende! Olsen ble kraftig avslørt ved 2-2 målet. Samtidig var Jonassen omtrent like slapp der han stod som tilskuer lenger ned mot dødlinjen. Jonassen trakk heller ikke ut ved 2-1 målet. I det hele tatt er Jonassen temposvak og pr. i dag Glimts svake punkt der motstander setter inn støtet gang på gang. En mer erfaren venstreback med tempo og tacklingsstyrke ville kanskje gjort at Olsen ikke må gjøre de sugende løpene ned i forsvaret hele tiden.

I forsvaret utpekte Brede Moe seg spesielt med sin duellstyrke, på midtbanen spilte Normann seg opp. Normann samler verdifull erfaring for hver kamp som spilles. Jeg var engstelig for at han skulle pådra seg gult kort, noe som ville medført karantene mot Tromsø. Normann prøver hele tiden å se pasningsalternativer. Det gjør at han leverer ballen litt for sent noen ganger. Man har ikke så god tid i Tippeligaen. Det samme gjelder Babenko. Glimt har få alternativer på midtbanen sittende på benken.

Det er bra at Olsen har åpnet målkontoen! Bedre sent enn aldri. Azemi gjorde mye bra! Det er ikke lett når motstander nærmest henger i trøya hans konstant. Det er straffespark, men dommer overser dette fordi Azemi til slutt faller på en udramatisk måte etter en lang fight. Hadde han rullet rundt eller falt hardt hadde det kanskje blitt noe. Men Azemi er en ærlig spiller, som fortjener mer. Det eneste er at han muligens kommer i dommerens unåde tidlig i kamper grunnet klaging.

Til slutt et treningstips for kommende uke: Innlegg. Alle innleggene til Glimt i går var håpløse! Her er det mye å hente.
Masinga
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by perg1 »

Sulliken wrote:Nå tapte vi ikke, men likevel..
Du har helt rett....det bare føltes som tap når vi leda med 2-0 og 2-1 :-)
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Shredd »

Som de også påpekte i StudioGlimt, det er ikke bare Olsen sin feil at det glipper på 2-2. Det er slapt av han og han viser veldig tydelig for Teniste at han ikke har tenkt å følge. Men hvor er sikringen fra Jonassen? Står uten noen mann rett bak der. Hvorfor er det 2 mann på bakerste stolpe? Edvardsen klarer ikke plukke opp begge to. Sveen er den som kommer umarkert inn. Er det Hauge som skal følge han?
Litt feil plassering på keeper også, men spørs om han kunne gjort noe uansett om han står lenger bak.
Kollektiv svikt, men blir veldig tydelig på situasjonen det Olsen gjør, eller ikke gjør, som viser hvor slitne de er.
1-2 er jo et drittmål å få i mot. Et elendig skudd som treffer en mann som egentlig er helt ufarlig. At Jonassen skal trekke ut der er jeg ikke enig i. I utgangspunktet står han ganske bra i han og har kontroll på mannen i tilfelle retur. At han nærmest blir skutt i pannebrasken kan ikke Jonassen lastes for.
Skal man ta noe der er det hvorfor det står en mann på 16 meter umarkert og får avslutte.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Kesseboy »

Hvis Jonassen hadde fulgt Moe og Bjørnbak et par meter ut, ville Sogndal hatt tre mann i offside når skuddet går.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by ecke »

Salg av Furebotn uten at kvalitet er kommet inn, er irriterende, men mer irriterende er det at junior Berg settes inn, når Ulrik Saltnes burde vært det åpenbare valget. Mye godt kan sikkert sies om Berg, men han er vel ikke den som kan hjelpe med muskler mot Sogndals antatte sluttspurt!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by FSHelgeland »

Jeg er enig i at byttene ikke var gode, det ble for veikt. For det andre så synes jeg fortsatt at Babenko jobbet bra på det tidspunktet han ble tatt av, siden han blir tatt av etter 70 minutter i hver kamp så må de tydeligvis mene at han ikke har kondisjon nok enda til å stå hele kampen. Saltnes burde nok kommet inn i går, men ser vi dette i et lengre perspektiv så er det bra at unggutta får prøve seg også i kamper som dette. Tross alt så liker jeg at de satser så tøft på unggutta som det de gjør, så får det vel heller være at vi kanskje tapte et poeng eller to på det. Nå er jeg spent på om det kommer inn andre spillere i dette overgangsvinduet.
Tippeliga 2015
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Shredd »

Kesseboy wrote:Hvis Jonassen hadde fulgt Moe og Bjørnbak et par meter ut, ville Sogndal hatt tre mann i offside når skuddet går.
Helt sikker? Synes den som blir dratt av på høyresiden i forsvar blir liggende langt inne, tror det er Edvardsen. Så er ikke helt overbevist om at det da ville vært offside. Men jeg er langt fra sikker på på den.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Crazy horse »

Var på Fosshaugane for første gang i mitt liv på søndag. En trivelig stadion til trivelige priser. Fikk med hele familien på fem inn på kampen for 500 bols, og det er jo svært overkommelig. Eneste minuset var at vi havnet sammen med bare sogninger.
Hadde Glimt vunnet så hadde det vært et skikkelig ran, må jeg si, og slike ran er jo alltid å foretrekke framfor uavgjort. Udyktighet framfor mål av sogndalspillerne var hovedgrunnen til at Glimt kunne gå til pause med 0-1. Det ble ikke så mye bedre i begynnelsen av andre omgang heller for Sogndal. Meget skuffende at Glimt ikke klarer å sikre seieren når de leder med to, og svakt av dommeren å ikke dømme straffe.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Kesseboy »

Shredd wrote:
Kesseboy wrote:Hvis Jonassen hadde fulgt Moe og Bjørnbak et par meter ut, ville Sogndal hatt tre mann i offside når skuddet går.
Helt sikker? Synes den som blir dratt av på høyresiden i forsvar blir liggende langt inne, tror det er Edvardsen. Så er ikke helt overbevist om at det da ville vært offside. Men jeg er langt fra sikker på på den.
Jonassen henger i hvert fall to-tre meter innafor. Om Edvardsen opphever offside er det rimelig problematisk at Bjørnbak og Moe rykker såpass mye ut.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Knuta »

Nå hørte jeg kun kampen på P1. Der ble det sagt st Glimts begge mål var tabber fra Sogndal sin side og at Songsal dominerte kampen helt de siste 30 min. Det tyder kanskje på at Glimt som vanlig legger seg for dypt og blir for defensiv. Dejavu.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Sogndal - Bodø/Glimt Søndag 24.juli kl.18.00

Post by Kesseboy »

Trur ikke Glimt la seg lavt med vilje, det var mer en kombinasjon av at de var dyktig slitne, og at et par av byttene ikke ga mer tyngde når den trengtes.

Glimts andre mål kom direkte etter en Sogndal-tabbe, men Glimts første var ikke verre enn noen av Sogndals.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply