Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Moderators: Sulliken, Larsen

tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by tjongs »

Lite vits å skylde på dommeren. Ja, Hobber Nilsen er udugelig, men vi kan fortsatt bare skylde på oss selv.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by Glimt1916 »

Enig. Horribelt bakover, uavhengig av dommeren
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by Gvandreassen »

Sant det. Fryktelig bittert, vi er fullt på høyde med Molde til tider. Vi svikter i avgjørende situasjoner bakover. Jonassen sliter, selv om han ble spilt ballen i en veldig presset posisjon i situasjonen hvor han gav Svendsen et mål. Har ingenting til overs for Fagermo, virkelig, men han har et poeng; Molde er dopa.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by OTH »

Har fått sett reprisen på situasjonen med Jonassen og kan ikke fatte hvordan han greier å få det der til å bli filming. Skal ikke klage på dommeren at vi tapte men Hober Nilsen konkurrerer med Edvardsen som å være tippeligaens dårligste dommer
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by Knuta »

Det jeg sitter igjen med er innsatsen og spillet til Berg og Hauge. Lover bra for framtiden. 3-1 målet til Molde ødela kampen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by G-s-enz »

Det er så mye som taler for OBOS nå!

1.Spillerlogistikk,vi har feilet totalt her. De skriker speider/sportsdirektør på kontorene på Myra. Vi har omtrent satt norgesrekord i bomkjøp i år. Kun Bjørnbak og Hannes har vært bra. Bjørnbak kjente de godt,Hannes sto for Island. Nå spiller vi borte mot Molde med ny formasjon pga dette. I tillegg solgte vi Furebotn når vi trengte han som mest,bare å gratulere!

2. Vi gjør så mange enkle feil i avgjørende situasjoner. Vi kan se ut som vi har full kontroll i perioder også plutselig så er vi åpnere enn det generelle klientellet på en middels Rune Rudberg konsert. Og det straffer seg nesten alltid.

3. Vi får absolutt ingenting gratis,Jonassen burde fått straffe i dag. Men Hobber Nilsen med en sleik våtere enn Tanya Hansen i velmaktsdagene er for feig.

4. Vi slipper alt for mye dødballmål og vi er aldri farlige på dem selv. Egentlig så oppfører vi oss som politiet på corner. Det er større sjangs for at vi kula går i eget mål enn der vi prøver å plassere den.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by tjongs »

Bare for å komme "Det gikk nesten for et urutinert og ungt Glimtmannskap mot det pengesterke og voksne Moldelaget, og fremtiden ser lys ut for Glimt (sist presentert i Bodø Nu hvor Glimt ble fremstilt som et lokomotiv i ungdommelig satsing)" i forkjøpet; Glimts snittalder i dag 24,82 år mot Moldes 25,00. Svimlende 2 år skilte totalt på de 11 spillerne.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by bjornage »

Vi var tannløse bortsett fra to vidundermål ut av intet. Dommer var dårlig men endrer ikke det faktum at vi spiller en svak kamp og er skyld i baklengsmålene selv. Wiig inn på midten mot slutten var bare trist, Jevtovic var det greit vi ikke kjøpte, Jonassen koster oss dyrt igjen og vår nye keeper oser ikke akkurat trygghet. Høsten kan bli blytung.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by Playmaker »

Keeperen vår har hittil vært elendig, i dag også. Jonassen er seriøst en katastrofe bakover. Jeg ser heller Martin Wiig på vb enn Jonassen fremover.
Tenk om vi hadde hatt en som Babacar Sarr sentralt... og Molde har en slik type - som ikke får spilletid. Stian Gregersen. Hent hent hent.



Tjongs: Pengesterke er de fordeom. De kjøper solide talenter for millioner, vi skaper dem. (Jada, Svendsen er der!)
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by Gvandreassen »

Ikke for å være djevelens advokat, men vår kjære ukrainske målvakt har ikke akkurat hatt den letteste jobben. Rett inn i kamper uten å kunne språket, og i en tøff del av sesongen. Vi var heldige som hadde såpass kvalitet som Halldorsson.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by G-s-enz »

Nei han har ikke det,men i går hadde han vel strengt tatt bare en brøler som ikke ble mål av.

Han mangler selvsagt autoriteten til Hannes men det kan jo komme av språkproblemer. Ser han gir beskjeder hele veien,eller prøver hvertfall.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by Sven-Rune »

Det oser ikke akkurat sikkerhet av Jonassen, men han fikk ikke akkurat en kompispasning fra unge Berg da han mistet ballen før målet i går! Patrick kunne godt klarert i det tilfellet men velger i stedet å slå uventet tversover på Jonassen som hadde to Moldespiller rundt seg. Urutinert av Patrick.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by perg1 »

Skulle nå ihvertfall vært straffe på fellingen av Jonassen, og mulgens på fellingen av Trond Olsen også, det er strake armer ut fra Molde spilleren.
Feigt av dommer å ikke tørre å dømme straffe der og latterlig å tildele både Jonassen og TO gult kort for filming.
Jonassen får en vanskelig pasning så jeg vil ikke gi han hele skylden for 3-1 målet.
Uansett om vi har en dommer med mange tvilsomme avgjørelser så er det ikke det som gjør at vi taper, det blir et veldig dårlig utgangspunkt med de 2 målene som renner inn i de første minuttene av kampen.
Det er ufattelig hvor lett man blir lurt på begge de 2 målene.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by Boombadila »

Det ble diskutert litt på alternative nett i går(puben), og en av konklusjonene som ble dratt var at om JHH fortsatt hadde vært trener i Glimt, hadde det vel vært fakkeltog i Bodø mot treneren. Siden man gjør de samme feilene om og om og om igjen, så tyder det jo på at noe ikke gjøres rett på treningsfeltet.

Så langt er nok ikke kodeknekkinga til Bjørkan noe å skrive hjem om, eller i samme klasse som den ved Bletchley park.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by Kesseboy »

Nå vil jeg ikke henge meg for mye opp i metaforen, men problemet med å knekke koder er at man hele tida leiter etter en overraskelse, og å avkle noe man ikke forstår. Det hadde på sett og vis vært betryggende om man dreiv med å lage nye koder i stedet ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by Novi »

Tror samhandling der fremme, spesielt Azemi og Milan, koster oss mange mål. Trond forsøker finne begge, og Azemi kan til nød spille på Trond. Men mellom Azemi og Milan spilles det aldri, uansett hvor mye bedre den andre part er posisjonert. Egotripp uten avslutningsferdighetene til å forsvare det.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by gavharr »

Var lett å se i denne kampen i alle fall. Både Fitim og Milan avslutte de gangene den andre var bedre plassert. Den ene til Milan irriterte meg grenseløst. Fitim sto plassert på en måte som ville vært 92% sjanse for mål, men Milan skyter fra tilnærmet 17 graders vinkel :(
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by Masinga »

Glimt er utrolig variable. Litt irriterende at man tillater Molde å trille ball, enda mer at de bryter den dårlige rekken med kamper.

Jeg tror vi må være tålmodige med vårt kjære Glimt.Det er mange urutinerte spillere der ute, som trenger tid til å tilpasse seg nivået.

Skulle gjerne sett at Glimt hadde et godt cover på venstreback. En annen ting som slo meg var at man prøver å bruke Wiig som playmaker lenger bak på banen, nesten som Molde med Eidur Gudjohnsson tidligere. Tror ikke det er veien å gå.

De første 10-11 minuttene var sorgen og jeg fryktet det verste. De siste 80 minuttene "vant" Glimt 2-1. Så det er håp!
Masinga
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by Knuta »

Håpet er at de siste 20 av første omgang dominerte Glimt. Så å få det idiotiske 3-1 målet i fleisen p.g.a stygge personlige feil ødela mye. Likevel kom Glimt tilbake og Patrick var glimrende store deler av kampen. Hadde ikke Azemi blitt byttet ut(tabbe av Bjørkan) så tror jeg vi hadde fått et positivt resultat.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by Garrincha »

Jeg mener at jeg så at P Berg hadde flere veldig flotte langpasninger lørdag. Så flere det eller blir jeg nødt å se kampen på nytt igjen for å sjekke om jeg så rett eller feil?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by Playmaker »

Jeg så det også, hehe. Veldig fine crossere!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt Lørdag 06.august kl.15.30

Post by ecke »

Knuta: Azemi spilte hele kampen. Hauge, Babenko og Milan ble byttet.
Post Reply