Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Garrincha »

Haugesund har vel en medaljeplass i det fjerne å spille for. Men vi burde definitivt være mye mer motivert for å gi absolutt alt i Haugesund. Gjør vi det og samtidig ikke har utur, så burde vi gå for å vinne denne og få tre livsviktige poeng i første matchball. Går det til helvete får vi håpe at de andre resultatene står oss bi og at da Viking absolutt har null å spille for i hjemmekampen.

At Rosenborg skal være greie med oss har jeg lite tro på, de tenker vel at de får både Berg og Normann på billigsalg hvis vi havner i OBOS.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Knuta »

Skulle Glimt på bortebane uten Normann og uten høyreback og på natugress slå et lag som kjemper om medalje så tar jeg virkelig av meg hatten som jeg ikke har. Det var vel mange som trodde på seier i Ålesund, og det var klart at det var større muligheter der på kunstgress og at AAFK mangle sine to beste spillere. Glimt må ta noen drastiske valg både formasjonsmessig og ikke minst i innsats og tæl for å få poeng her. Manzon og Azemi på topp. Halvorsen som høyre flanke. Olsen på venstre flanke. Den slappe forestillingen i Ålesund vil jeg aldri se igjen. Det var flaut. Håper trenerapparatet har tatt tak i dette.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by gavharr »

Vi står vanligvis bedre til Haugesund enn til AaFK, så jeg vil ikke se meg blind på tabellsituasjon. Til tross for at Viking ligger mye høyere på tabellen enn LSK, så er jeg glad det er Viking vi skal møte i den siste hjemmekampen vår. Men det er klart at vi er svekket uten Normann. Skulle gjerne hatt Karlsen der nå kjenner jeg. Babenko har ikke spilt på en halv sesong snart.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by G-s-enz »

Knuta wrote:Skulle Glimt på bortebane uten Normann og uten høyreback og på natugress slå et lag som kjemper om medalje så tar jeg virkelig av meg hatten som jeg ikke har. Det var vel mange som trodde på seier i Ålesund, og det var klart at det var større muligheter der på kunstgress og at AAFK mangle sine to beste spillere. Glimt må ta noen drastiske valg både formasjonsmessig og ikke minst i innsats og tæl for å få poeng her. Manzon og Azemi på topp. Halvorsen som høyre flanke. Olsen på venstre flanke. Den slappe forestillingen i Ålesund vil jeg aldri se igjen. Det var flaut. Håper trenerapparatet har tatt tak i dette.
Du står fast ved 442 altså?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Gvandreassen »

Tror ikke på formasjonsendring akkurat nå når vi har flere sentrale spillere ute. Skal droppe et 'kontroversielt' forslag til laguttak;

Pogo

Jack - Mocki - Bjørnbak - Bjørkan
Berg - Saltnes - Jakobsen
Halvorsen - Azemi - Olsen

Saltnes er et anker, ikke stopper, ikke back. Han kan spille på midten, ta krigen i luften og gi ballen videre til våre to mer kreative indreløpere. Unge Bjørkan er tross alt back.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Knuta »

G-s-enz wrote:
Du står fast ved 442 altså?
Litt usikker. Jeg har jo sett at lag endrer fra 4-3-3 til 4-4-2 i løpet av kamper når motstanderlaget klarer å låse et 4-3-3 som f.eks AAFK klarte mot Glimt. Man låste Halvorsen sine innlegg og tok dypde på Olsen sine løp. Dermed var vi sjanseløse. Både Sarpsborg, Sogndal og andre lag har jeg sett endre formasjon ut fra motstandere og kamputvikling. Men for meg virker det som det er fullstendig bannlyst i Glimt. Har vi Manzon som møtende spiss og Azemi som bakromspiss blir vi mye mer uforutsigbare. Men det er nå min mening og har forstått det slik at jeg står ganske alene her på forumet og mene dette. Man har forsøkt med Azemi og Manzon samtidig, men da har Azemi tatt en vingrolle noe han ikke behersker. Da blir det hverken fugl eller fisk.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Garrincha »

Mulig en formasjonsendring kan funke, og det er absolutt logikk i det du skriver Knuta. Men vet spillerne hvordan de skal spille 4-4-2? Og er denne kampen rett anledning til å eksperimentere? Kan ikke Berg, som har mye kamptrening i år, ta sentral MB og så kjøre Konradsen inn på indreløper? Eller flytter ikke Patrick føttene kjapt nok?

Uansett, gutta må nå mobilisere til årets innsatsdugnad. Vi trenger maks innsats og tæl, Glimt bør lade opp med å se et par Island-kamper før denne kampen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Kesseboy »

4-4-2 med en møtende og en bakromsspiss er et spillopplegg Glimt omtrent aldri har fulgt. Det slenger ut hele balansen laget er vant til å ha, og om Halvorsen og Olsen spiller kant sånn som de er "vant til", så spiller vi effektivt med et broken team. Vi har ingen midtbane lenger, den bare halser etter, opp og ned, og utgjør ingen forskjell. Uten å trene på et spillopplegg er dette oppskrifta på elendighet.

Men om det er verre enn å fortsette med det vi har gjort ellers, vel, deeeet ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Playmaker »

Manzon er rett og slett en ræva spiss (noen måtte si det, beklager). Har ingenting i Tippeligaen å gjøre. Ellers ser jeg ikke mye positivt i en 4-4-2. Vi har ikke sentrale midtbanespillere til den formasjonen. Normann kunne tilpasset seg, men det må være to midtbanespillere som har solide ballvinneregenskaper. Det finner vi ikke i verken Berg, Jakobsen eller Konradsen. 4-4-2 fungerer i dagens fotball oftest pga et solid kollektiv, ekstrem innsats, og stram defensiv struktur (se Atletico Madrid, Leicester, Island). Man er dønn avhengige av defensive bidrag fra spissene. Passende for Azemi, men hvem skulle vært hans makker når for eksempel Manzon er vaksinert mot å bruke musklene sine? Konradsen er faktisk mitt fremste alternativ om vi hadde gått for den formasjonen. Kevin Gameiro som kom til Atletico fra Sevilla før denne sesongen, kastet opp på de første treningene i Madrid. Spissrollen i Simeones 4-4-2 krevde innsats og løping på et helt annet nivå enn det han var vant med fra 4-2-3-1/4-3-3.

Ellers er ikke 4-4-2 en formasjon som er veldig mye brukt i dagens fotball. Mest fordi man fort blir i undertall på midten.

P.S I tillegg har vel våre midtbanealternativer Konradsen og Berg spilt 4-3-3 i alle år...
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by ingen87 »

Nå skal det sies at når vi drar på bortebane spiller vi 4-5-1 mer enn 4-3-3. Kanskje en av grunnene til at spillet fungerer bedre på Aspmyra?
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Knuta »

Både og Ingen87. Spillet har vel fungert ganske dårlig på Aspmyra i år vil jeg nå påstå. Men enig at et defensivt 4-5-1 passer Glimt utrolig dårlig. Det er et 0-0 konsept, men Glimt klarer aldri å gjennomføre dette perfekt. Synes borte mot Sarpsborg at Glimt forsøke med høyere press og en et mer skjevt 4-3-3 og det fungerte bedre. Men uansett er det tæl og innsats og trykk i taklingene, bevegelse, raske forflytninger og presise pasninger som teller i all hovedsak. Island er i så måte et godt eksempel.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by ingen87 »

Enig. Det virker som om Glimt tror at ved å legge seg lavt ordner resten seg selv. Vi er mye mer såbare når vi ligger lavt enn når vi prøver å presse høyere. Nettopp av den grunn som du nevner "tæl, innsats, trykk i taklingene, bevegelse, forflyttninger". Når vi ligger lavt er det akkurat som om vi senker oss ned på 75 % på disse tingene og ofte ser vi et lavtliggende lag som nærmest blir som rundingsbøyer å regne.

Synes ikke det offensive spillet har vært så dårlig på hjemmebane. Noen kamper har vi fått dårlig uttelling, men jevnt over mener jeg at vi har tapt kampene bak i banen. Feks mot Molde. Der kunne vi ledet 3-0 til pause, når vi kom ut i 2. omgang fikk Molde spasere inn to mål og vi tapte 1-2. Mot Brann hadde vi også et spillermessig overtak, helt til Thomas Jacobsen og Simon Thomas fikk hjerneblødning og ga bort en 1-2 ledelse.

Mot Sarpsborg og Strømsgodset puttet vi 4 mål pr kamp. Mot Haugesund ble det tre scoringer pluss et brent straffespark. Likevel skal det sies at vi også har hatt kamper på hjemmebane som har vært så begredelige at jeg har hatt lyst til å bli borte mellom to steinblokker på Saltfjellet (Tromsø/Ålesund).
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by bjornage »

Dette har vært en veldig dårlig sesong på hjemmebane. I år har vi tatt 18 poeng (5 seire og 3 uavgjorte) hjemme, i 2015 tok vi 25 poeng, og 23 poeng i 2014. Selv i det grufulle året 2009 tok vi 20 poeng hjemme, mot 30 poeng i 2008. Vi må altså slå Viking for å komme oss over nedrykksformen på hjemmebane fra 2009. Det er altfor dårlig.
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Knuta »

Ja bjornage. Det er årsaken til vår elendighet i år. Som sagt vi kan ikke forvente å vinne borte mot lag som kjemper for å overleve, men å slå lag som AAFK, Haugesund, Brann, TIL hjemme bør vi forlange. Spesielt når vi har en 100 års jubileumskamp og 7500 møter opp så bør vi forlange mer. 4000 av de som møtte opp kommer aldri tilbake. Synd men det er realitetene. Glimt må lære seg å benytte seg av mulighetene når folk endelig møter opp. Da skal de blø for drakten og klubben.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Larsson »

Du er ganske god til å knuse deg gjennom åpne dører. Tror du det finnes et eneste menneske med et snev av Glimt-hjerte som er uenig i dette?
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Knuta »

Ja dessverre de finnes. Hører stadig at vi klarer oss og at det vil gå bra. Det er bare en kamp og neste vil vi vinne etc. Glimt ha spesielt i år hatt en tendens til å rote det til i de viktigste kampene. Det gjør meg fly forbannet, og jeg har etterlyst mental hjelp i klubben. Noe feil må det være at når alle her på forumet øyner et lite håp etter en god kamp og så kommer smellen i neste kamp. Men muligens det bare er tilfeldigheter, jeg vet ikke. Kanskje den gode kampen igjen kommer mot Haugesund. Jeg ber til alle høyere makter om at det skjer.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by gavharr »

Det som irriterer meg er at den klubben som har mest penger, også er den klubben som trener mest, virker mest sultne på å ta de ekstra løpene, og gjøre den ekstra innsatsen som kreves for å være best, OGSÅ på de tingene som er gratis. Hvorfor trener ikke vi like mye som RBK? Treningskvantitet, mengdetrening etc. er det ingen grunn til at ikke vi skal gjøre i like stor grad som RBK. Greit nok at spillerne tjener mindre, men et flertall av dem tjener bedre enn meg. Allikevel er jeg rimelig sikker på at jeg legger ned flere timer i uka på jobb enn dem gjør. La gå at jeg kan ta meg en burger og et par pils når det passer meg...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Knuta »

Kanskje Glimt burde trene på naturgress denne uken med to kamper på naturgress foran seg. Og to ualminnelige viktige kamper. Vet ikke om dette vurderes av trenerteamet og andre.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Playmaker »

gavharr, godt innlegg. Enig i alt. Jeg tenker at de har jævlig god timelønn for antall timer de faktisk er på jobb.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Boombadila »

Jeg registerer at AN på nett er "tause som gaven" om at det er kamp på søndag.

For øvrig kunne det ha vært morsomt å få se hva dere mener er "på jobb" for fotballspillere.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Norsk toppidrett er besatt av 24-timers-utøveren. Og det burde den jo være, man må prestere på alle detaljnivå hvis man skal bli så god som man kan bli. Men så blir spørsmålet: Er Glimt-spillerne gode på dette? I så fall er ikke lønna veldig god. Samtidig så er det nok 2.- og 3.divisjonsspillere som er minst like gode på dette -- på sida av full jobb og så videre.

Men AN, de finner ikke spesielt mye å skrive om, nei.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Knuta »

Nei det er vel ikke så mye å skrive om. En helt uinteressant skjebnekamp for Glimt om 2 dager som betyr mye om 100års jublileum blir fiasko eller ikke, så er det bare en semifinale i cupen om 5 dager. Pytt,pytt, nei ikke mye å skrive om. Fint med bursdagshilsener og blomster. Det er det mye av.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by Trapattoni »

Freddy Toresen har en nokså kritisk sak om Glimt foran søndagens kamp i dagens papirutgave av AN.
Men er enig, spesielt på nett er jo ANs dekning nesten helt fraværende. Bortsett fra når det er sushi på gang da..
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: FK Haugesund - Bodø/Glimt, Søndag 23. Oktober kl. 18:00

Post by ecke »

Nå begynner Daniel Edvardsen og Emil Jonassen å nærme seg førsteoppstillingen, og trolig er det Patrick Berg som blir anker på midten. Alternativene på venstre/høyre back blir Jacobsen og Halvorsen, kanskje. Jeg har etterlyst mer muskler på midten, dvs at Saltnes kanskje hadde vært bedre enn Berg. Berg skremmer ingen i duellspillet verken på bakken eller i lufta. Det blir ingen formasjonsendring, og kanskje blir det dette vi får se: Thomas - Edvardsen, Sascha, Bjørnbak, Jacobsen - Jakobsen, Berg, Konradsen - Halvorsen, Azemi, Olsen.
Post Reply