Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by mortsto »

Årets nervedrama. Arild Berg mener mange spillere gruer seg til denne kampen. Håper han tar feil og at gutta viser at de hører hjemme i øverste divisjon. Vi stiller trolig med et skade- og karantenefritt førstelag, mens Viking mangler flere spillere grunnet kort. Karol Mets (forsvar) Kristoffer Haugen (forsvar) og Abdisalam Ibrahim (midtbane) er alle ute med karantener. Viking har faktisk tatt ett poeng mindre på de ti siste enn Glimt, men har også vært bedre borte enn hjemme i år. Topp motiverte Glimtspillere SKAL slå et reservepreget Viking med null å spille for. :glimt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Larsson »

Her må borderline-psycho Jens Petter Hauge starte.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by gavharr »

Enig. JP fra start hadde vært veldig spennende, men kanskje mer sannsynlig at han får de siste ti for Halvorsen. Men når Halvorsen har dagen, så er han jo meget god.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by ecke »

Jeg håper at Bjørkan stiller med sitt beste lag mot Viking. Thomas/Pogorelji - Edvardsen, Sascha, Bjørnbak, Jonassen - Jakobsen, Normann, Jacobsen - Halvorsen, Azemi, Olsen. Det er alltid hyggelig med unggutter, men dessverre, det er ikke alltid godt nok, selv om Bjørkan forsøker å overbevise seg selv og oss om noe annet.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by gavharr »

Thomas J. er faktisk bedre på midten, så det laget burde være godt nok til å slå Viking.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Kesseboy »

Jakobsen-Normann-Jacobsen på midtbana vil, etter mitt syn, skape den balansen midtbana har mangla størstedelen av året.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by liverglimt »

Helt enig Kesseboy. Her kan til og med TJ få spille rettvendt og bruke rett fot!
@liverglimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by mortsto »

@Kesseboy: Var det ikke du som posta noen screenshots i fjor om hvordan indreløper-TJ juksa på det defensive arbeidet? Jeg har tenkt på TJ som mannen som kan ta boks-til-boks-rollen på midtbanen, men vet allikevel ikke om han er god/oppofrende nok. Så er spørsmålet hvilken side. Synes ikke vår danske venn har funnet tonen med Halvorsen, men vet han å slå de rette pasningene til Olsen? TJ kan det nok i teorien i hvert fall.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by J I P »

For å sikre et ørlite lyspunkt hvis alt går galt på Søndag, så har jeg levert inn en langoddsenkupong på 10 kroner hvor jeg tipper seier til Stabæk, Tromsø og Lillestrøm.
Satser på null rette.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Knuta »

Tror jeg går i hi nå og dukker frem igjen kl 19.50 på søndag. Har ikke nerver til dette.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by gavharr »

Guffent utgangspunkt for denne kampen, men tror at det er fullt mulig å slå RBK i siste kampen om det blir sånn at vi MÅ det.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Kesseboy »

mortsto, det kan godt høres ut som meg. Jacobsen er etter mitt syn en begrensa spiller. Jeg liker ham, som lagkamerat og kaptein virker han ærlig og oppofrende -- men han blir litt lett avslørt på forflytning**, og kan ramle litt ut av kamper. Jeg tror hans ideelle posisjon vil være som den ene av to defensive midtbanespillere i en 4-2-3-1-aktig sak, men Glimt har aldri fungert når de har prøvd på det. Som back svinger han etter mitt syn fra ok+ til fraværende. Det gjør ham til et greit alternativ på backplass i dagens Glimt-stall, der kun Jonassen er markert bedre -- vel å merke når sistnevnte igjen er i form.

Ut fra hva jeg så av Jonassen i dag vil jeg ha backparet Edvardsen-Jonassen mot Viking. Og jeg tror Jacobsen vil løse problemet med balansen på midtbana. Men han må nok finne seg i å være mer defensivt orientert, dvs. han må være skjerpa og innstilt på å ta returløpene. Som du nevner, han kan finne på å ikke ta retur- og markeringsjobbene. Men jeg er usikker på om det er fordi han jukser bevisst, jeg tror det er fordi han rett og slett ikke alltid henger med.


** Skal være vanskelig med fagspråk jeg ikke kan, men med forflytningsevne mener jeg her kombinasjonen av oppfattelse, vilje, hurtighet og kondisjon. Altså, en spiller med god forflytningsevne har evnen til å innse at han må bevege seg, ha viljen til å begynne, hurtigheten til å gjøre det fort nok, og kondisjonen til å kunne fullføre (så påvirker så klart kondisjonen evnen til å innse behovet osv.). Og en spiller kan da kompensere for å mangle ett av disse momentene ved å ha mer av ett av de andre. (Christian Berg var for eksempel eksemplarisk på oppfattelsen og viljen, så sjøl om han ikke var utprega hurtig på slutten av karriera, så gjorde det ikke noe. I motsatt tilfelle har vi spillere som f.eks. Kyle Walker, som ikke nødvendigvis er spesielt god til å plassere seg, men han er så rask at han rekker å takle deg tre ganger på en banehalvdel.) Jeg tror Jacobsen er litt for treg til å oppfatte behovet, og litt for lite hurtig til å kompensere. Dermed ser det fort ut som juks. Backrollen er sånn sett enklere å bekle, ettersom bevegelsene som utfordrer ham har færre retninger å gå i, og er lettere å få øye på. Puuh.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Knuta »

Man kommer langt med innsats og tæl og tro på egne ferdigheter og en trener som er engasjert og skaper motivasjon. Tenker på KIL's kamp mot Godset i går. Håper Glimt lærte noe av den kampen hvis de så på.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Playmaker »

Tror også Jacobsen på midten vil være det klokeste valget til denne kampen. På en av indreløperne naturligvis.

Ellers blir det vel Michael Haukås og Joackim Jørgensen som stoppere for Viking. To spillere som opprinnelig er midtbanespillere, men som har spilt litt forsvar i år. Tror dog ikke de har vært et stopperpar enda. Azemi er hurtigere, men også mye bedre i luften enn disse karene, så det kan fort bli bra.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by gavharr »

Denne kampen er ikke lett å tippe for noen tror jeg. Men Viking på Myra bør være 3 poeng. Azemi mot Haukås i lufte bør være grei skuring.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Garrincha »

Enig med laget ecke foreslår. Dette er den viktigste kampen Glimt er involvert i på mange år. I denne kampen er det en no-brainer for meg at vi kjører rutine fra start, kamper som dette trenger spillere som har vært ute noen vinternetter før. Dette er ingen kamp for læring, KUN tre poeng gjelder, og innsatsen må være på minst 120 prosent. Det er all-in.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vix
Posts: 743
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Vix »

Dette blir et helvete. Selv om det har vært bra med sedvanlig banning og veldig sporadiske jublerop denne sesongen var det vel først under Haugesund-kampen at jeg begynte å kjenne på en nervøsitet. Jeg er sjelden veldig interessert i samtaler med kona og sånt under kamp, men på søndag tror jeg jeg må holde døra stengt. Selv 6-åringen, som eier en 1000-kroners Olsen-drakt (selv har jeg bare en piss-drakt fra 2003), tror jeg ikke får lov til å forstyrre.

Når det gjelder startelleveren så, ja, blir den sikkert feil uansett. Det er veldig mye som kan gå galt. Jeg kjenner det nå.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by gavharr »

Leste en artikkel der de mente at Viking kom til å bruke Steiring fra Fauske i midtforsvaret, så det er mulig Haukås utgår. Aner ikke hvilket nivå Steiring holder, men det er vel en spiller våre angripere burde matche greit erfaringsmessig.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Playmaker »

Steiring er ok han, men mot Azemi skal han virkelig få det tøft.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by gavharr »

Drømte at Glimt vant denne kampen 2-1. Håper det stemmer.
Når det er sagt, så har jeg også druknet i mange av drømmene mine, men det har ennå ikke skjedd på ordentlig...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Mr Bean »

Machday : Måtte det beste gule Glimt vinne :LFC
:glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by G-s-enz »

Vix wrote:Dette blir et helvete. Selv om det har vært bra med sedvanlig banning og veldig sporadiske jublerop denne sesongen var det vel først under Haugesund-kampen at jeg begynte å kjenne på en nervøsitet. Jeg er sjelden veldig interessert i samtaler med kona og sånt under kamp, men på søndag tror jeg jeg må holde døra stengt. Selv 6-åringen, som eier en 1000-kroners Olsen-drakt (selv har jeg bare en piss-drakt fra 2003), tror jeg ikke får lov til å forstyrre.

Når det gjelder startelleveren så, ja, blir den sikkert feil uansett. Det er veldig mye som kan gå galt. Jeg kjenner det nå.
Haha samme her,i dag må far i huset låse seg inne i kjellerstua å se kamp
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Vix
Posts: 743
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Vix »

gavharr wrote:Drømte at Glimt vant denne kampen 2-1. Håper det stemmer.
Når det er sagt, så har jeg også druknet i mange av drømmene mine, men det har ennå ikke skjedd på ordentlig...
Min allerede nevnte 6-åring bruker ofte å "fantasispille" Glimt-kampene, vanligvis under den virkelige kampen. Jeg kan opplyse om at fantasikampen denne gangen allerede har blitt spilt og at også denne endte 2-1. Viking tok ledelsen etter 10 minutter (for et mareritt!), Trond Olsen utlignet fem minutter senere og satte inn vinnermålet etter 50 minutter. Viking med stangskudd etter 47 min og gigantsjanse helt på slutten. Det er de to Olsen-målene som får meg til å tro lite på dette, men så har jo altså sønnen min Olsen-drakt :D
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Gvandreassen »

Er det Champs som gjelder i kveld for oss Oslobaserte?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Viking, Søndag 30. Oktober kl. 18.00

Post by Boombadila »

Japp! :)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply