Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by liverglimt »

Vi vinner tre poeng borte på en middels dag. Dette blir tabelltopp!
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Garrincha »

GLIS skal ha skryt! :klapp
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by MhepA »

Idioti på TUIL-arena. 1-1 etter 91 minutter også lager TUIL et usedvanlig unødvendig straffespark. 1-2.....Der fikk Start akkurat det de trengte for å komme tilbake i kampen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Knuta »

Så de siste 15 min av den kampen. Ensidig press fra Start. Da blir det toppoppgjør i Bodø 2.mai. Glis var forøvrig de beste på Fredrikstad stadion.
Last edited by Knuta on Sun Apr 23, 2017 4:27 pm, edited 1 time in total.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by liverglimt »

Garrincha wrote: Sun Apr 23, 2017 4:11 pm GLIS skal ha skryt! :klapp
Takker på vegne av Glis. En av de beste bortekampene jeg har vært med på!
@liverglimt
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Masinga »

Glimt var minst dårlig og vinner. Underholdningsverdien tilnærmet 0. Det er grusomt å se pasningsspillet, ballmottak, puslete taklinger osv. Takk til Opseth, som reddet kvelden!
Masinga
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by mortsto »

Fint med tre poeng, men ganske stusselig kamp nesten uten sjanser. FFK virker å være veldig svake. Rart at et lag med en slik historie, flotte stadion og gode publikumsgrunnlag ser ut til å gå på en svak Adecco-sesong for femte året på rad. Grei kontroll bakover, og veldig puslete fremover. Olsen svak "som vanlig" og når jeg ser JP Hauge så frykter jeg nok en høyreving som Stensland/Nordberg/Robertsen. Hadde forventa at både Hauge og Berg skulle vise seg mer frem i Obos. Og hva skjer med Konradsen?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Knuta »

Patrick er på gang. Hauge blir god. TO er dessverre over the hill. Opseth er en goalgetter. Tror det er bedre å starte med han og heller sette inn Katchi når vi må satse på kontringer i visse kamper. Ellers så var Bjørnbakk outstandig. FFK var som forventer etter det jeg har sett i år. Ser ut som Åsane slår Sandnes ett av lagene som blir i toppen i år.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Sulliken »

Altså.

Jeg blir "mobbet" av mine medGLISERE om at jeg er for negativ. Kanskje med rette. Men på div kommentarer her etter en seier på en tricky bortebane mot et gjerrig lag, skulle man tro vi tapte kampen.

Hallo? 1-0, god som gull. Vi vant på en dårlig dag på bortebane der motstander tok ut laget sitt etter motstander. 451 mot Glimts 433 i et forsøk på å dominere midten. Det klarte FFK aldri, og til og med jeg kommenterte til sidemann (liverglimt) etter ca 80 min at det ikke luktet mål av FFK. Og det kom fra MEG!

Dette var egentlig en typisk 0-0kamp, men så satte vi innpå en matchvinner. Opseth viser at han scorer fra flere vinkler enn i boks.

Det er nå 4 lag på 10 poeng. Ull/kisa og Ranheim tror jeg nok kommer til å synke. Så med poeng neste kamp, så trur jeg tabellen setter seg med oss på opprykk.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Sulliken »

Så vil jeg gi ALL honnør til oss supportere. Både Glis og våre besøkende venner fra 1916 (og DGH?) Som holdt trøkket oppe i 75 av de 90 min kampen varte. Vi EIDE stadion. Når vi var stille var det totalt tyst på tannpirker arena.

GEDIGEN klapp på skulderen vår for det!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by liverglimt »

Hva er det jeg leser? Optimisme fra Sulliken? Tabelltopp om vi vinner mot start? Dette blir spennende!
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Novi »

Min umiddelbare følelse er at vi har vært heldige de 3 siste kampene. Noe som selvsagt er en viktig egenskap for lag som rykker opp, men vi sliter med det svært basic'e - pasninger, enkle offensive samspill, samlet press, osv. Vi tar godt med poeng pga at andre lag er mer ræv enn oss, men det holder ikke hele sesongen gjennom. De som rykker opp har mer kvalitet som lag enn det vi har vist så langt - det vi gjør nå holder til kvalikk.

Og så må Bjørkan stoppe med å si "først og fremst er vi her for å ha det gøy og få en god opplevelse" når han drar på bortekamp. Er ikke et småguttelag du trener.
Una mas cerveza.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Mr Bean »

Flott med seier, men er skeptisk til at alt er så rosenrødt i Glimt leiren :)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by OTH »

Vi har iallefall vunnet alle 2.omgangene til nå, når første omgang kommer og så blir dette bra
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Sulliken »

Vi har kanskje vært "heldig" i noen kamper, men det er viktig med litt tur og flyt for å hevde seg i toppen. Spesielt i begynnelsen av serien, slik at laget bygger på seg selvtillitten som og kreves for å rykke opp. Så kommer gospillet etterhvert..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by gavharr »

Føles litt som vi er Obosligaens svar på RBK. Sikkert irriterende for de andre lagene at uansett hvor dårlig vi spiller, så tar vi poeng. Varer nok ikke lenge mtp. på Start i neste kamp. Etter fjorårets møter er de nok sugne på revansje.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Crazy horse »

Ser at Glimt ikke imponerer spillemessig i kampene, så langt, men er svært fornøyd med poengfangsten. 10 av 12 poeng så langt er godkjent. At Glimt ikke spiller særlig bra, men likevel ligger øverst kan ikke være annet enn positivt. Så får vi håpe spillet flyter bedre etter hvert. Jeg tror det kanskje er en ganske svak utgave av OBOS-ligaen vi har gitt oss i kast med.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by helsvhe »

Glimt er ikke akkurat så veldig godt samspilt ennå, men har jo mange spillere som hver for seg gjør mye nytte og redder oss. Så når vi forhåpentligvis blir mer samspilt (om vi blir det med å rotere så mye på spillerne fra hver kamp) så blir det nok bra dette :)
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Knuta »

Vi er fortsatt i treningskamp modus. Det vil si at vi bytter mange spillere til hver kamp. Minner litt om opprykksesongen sist. Vi spilte ikke bra de første kampene men fikk et overtidsmål av IBBA borte mot Vard Haugesund til 1-1 og da snudde det. Ligner veldig på overtidsmålet i år mot Åsane og kampene etterpå. Virker som Bjørkan fortsatt er usikker på første ellveren og det er ikke så rart med mye skader og spillere som ikke er i kampform. Synes forresten av TJ var meget god på backplass spesielt defensivt og et bedre alternativ enn Edvardsen. Regner nå at Normann/Berg er bankers på midtbanen og så står den siste plassen mellom Moberg/Saltnes og Konradsen/Drage når de blir spilleklare.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Boombadila »

Siden man så kampen fra tribuenen: Er det noen som har en oversikt over hvordan spillerene plasserte seg i "formasjonen" etterhvert som Bjørkan foretok sine bytter?

Det var nemlig ikke helt lett å bli klok på det fra min posisjon. For øvrig en hyggelig tur og et godt resultat.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by eidurgud »

Re: Boombadila:

Da Hauge gikk ut spilte Berg høyreving. Da Berg gikk ut spilte Edvardsen ving. Saltnes indreløper.

Fantasktisk stemning på feltet, det var nesten bedre enn 16. mai i Tromsø i fjor.


Vi traff på laget på Gardermoen i går kveld, og både ass. trener og spillerne vi møtte var klare på at det var en viktig seier, men en dårlig kamp. Det kan best oppsummeres slik:

Niklas: Hei Kjetil! God kamp!

Kjetil: Hei. Nei!
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by dagobert »

Boombadila wrote: Mon Apr 24, 2017 10:48 am Siden man så kampen fra tribuenen: Er det noen som har en oversikt over hvordan spillerene plasserte seg i "formasjonen" etterhvert som Bjørkan foretok sine bytter?

Det var nemlig ikke helt lett å bli klok på det fra min posisjon. For øvrig en hyggelig tur og et godt resultat.
Norman ble flytta inn sentralt etter ca 20 minutter.
Glimt selvfølgelig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by J I P »

Flott busstur og perfekt resultat i en kamp som selvfølgelig spillemessig kunne ha vært bedre - men tre poeng er to poeng flere enn uavgjort.
God stemning før/under/etter kamp.

Vi er på track - etter fire kamper og forhåpentligvis så klarer vi å fortsette å ta poeng.

Startkampen blir virkelig en pekepinn på hvor vi står.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Larsson »

Jeg fikk ikke sett kampen, men jeg registrerer at Lode og Jacobsen får OK rapporter. Gode muligheter for å prøve seg med en 3-4-3-variant i løpet av sesongen er fremdeles til stede så fort Brede Moe blir frisk:

Thomas
Moe-Bjørnbakk-Lode
Jacobsen-Angel-Normann-Jonassen
JP Hauge-Opseth-Olsen
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: FFK-Bodø/Glimt 23. april 15.00

Post by Knuta »

Patrick må inn på laget det er helt klart. Utrolig at han er på et så bra nivå igjen etter sykdommen. Patrick og Normann og Hauge må være bankers på laget.
Post Reply