Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by gavharr »

For en opptur!! Hva har Bjørkan og Knutsen bedrevet den siste uken? Uansett bør de fortsette med det...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by Zann »

Soleklart årsbeste. I dag var det klasseforskjell på lagene.

Artig å se at Jurado begynner å finne ut av formasjon og tempo.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by Garrincha »

Ja dette var rett og slett skikkelig bra.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by jendoriluka »

Ekstra skryt til Jurado i dag, selv om også andre var gode. Vi er fortsatt ganske dårlige på offensivt press. Synes ofte at motstanderlagt relativt lett klarer å spille seg ut av presset vårt.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by jendoriluka »

Håper virkelig vi klarer å beholde Opseth. Passer veldig godt inn hos oss.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by Mr Bean »

:klapp :klapp :klapp Knall
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by helsvhe »

Dette var moro å se på. Mye fint spill og en midtbane som var god i dag, synes både Saltnes og Jurado gjorde det bra i dag. Jurado hadde jo en kjempe pasning til Drage når han skjøt i stolpen. Og så var TO mye bedre en tidligere i år. I dag fortjener hele laget skryt :glimt :glimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by liverglimt »

Flott kamp. Bra med 4 mål. Store sjanser i tillegg. Endelig satt det for spansken, spilte en meget god kamp. En del andre som også fikk til mye. Flott laginnsats.
@liverglimt
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by ingen87 »

Veldig glad for at Sulliken og Knuta sine spådommer ikke ble oppfylt :) Dette var noe helt annet enn slapt press på 40 meter.. :)
Førr Evig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by Sulliken »

:glimt

Elsker å ta feil.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by MhepA »

Kjapt spørsmål. Fikk Edvardsen målet påskrevet seg? Utifra bildene virker det ikke som han er borti ballen. Keeper slår ballen inn i eget mål etter corner.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by Trapattoni »

Fra AN: - Jeg scoret med ballene, innrømmer en nærmest rødmende Daniel Edvardsen.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by Sven-Rune »

Sven-Rune wrote: Thu Jun 08, 2017 11:07 am Kan vi håpe at vi får se et mer spillende Glimtlag søndag?
-hvor forsvarsspillerne ser fremover på banen i stedet for å trille ball seg imellom?
-at Lode fortsetter offensive raid?
-at midtbanespillere og angrepsspillere er i bevegelse og gjør seg spillbare?
-at vi stiller med vinger som kan angripe bakrom?
-at vi presser ballfører?
-at vi gruser Jerv?
Jeg har vært i fjellet uten dekning, men det virker som jeg fikk ønsket mitt oppfylt? Dere som så?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by Kesseboy »

Sven-Rune, ja på fire og to halve av seks, slik jeg så det.

- Det var ikke så mye balltrilling mellom forsvarsspillerne, bortsett fra en periode på 3-0 da kampen var døende.
- Lode hadde noen raid, men ingen spesielt vellykkede som jeg kan komme på. Litt høy risiko tidvis.
- Saltnes og Moberg var flinke til å finne de rette rommene, og gjøre seg spillbare. Angel spilte en god kamp, kombinerte bra med forsvarsspillerne, og jeg innbiller meg at han hadde høy treffprosent på pasningene framover.
- Vi stilte med Olsen og Drage på kantene, Olsen for det meste på høyre. Det var ikke så mye bakrom å spille på alltid, men ved et par anledninger ble Olsen spilt gjennom. Ingen av disse to er de raskeste lenger, men gjorde stort sett god jobb i dag.
- Presset på ballfører var aktivt, men ikke alltid vellykka. Laget har fortsatt litt å jobbe med hva angår defensiv enhet. For det meste kan laget være fint i ramma, og de tre foran gjorde en god jobb med å aktivt dirigere presset i perioder, samtidig som Angel syntes å ha funnet mer ut av posisjoneringa. Samtidig kan laget plutselig finne ut å bare smelte til en uformelig klump av forvirrede spillere, og vi kunne kanskje blitt straffa for det ved et par anledninger, mot et bedre lag.
- 4-0, to stolpetreff og redning på streken må kalles grusing. Jerv hadde få farligheter å by på.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by Sven-Rune »

Takk for tilbakemelding Kesseboy. Morsomt at det endelig ble fotball. Håper det fortsetter sånn.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by ingen87 »

Kesseboy wrote: Sun Jun 11, 2017 11:41 pm
- Vi stilte med Olsen og Drage på kantene, Olsen for det meste på høyre. Det var ikke så mye bakrom å spille på alltid, men ved et par anledninger ble Olsen spilt gjennom. Ingen av disse to er de raskeste lenger, men gjorde stort sett god jobb i dag.
Vil supplere. Disse to vingene spilte mer innover i banen igår. Dette frigjorde mye plass til backene. Jonassen og Jacobsen kom på mange flotte overlapp. Dette mener jeg er bedre oppskrift enn å tre vingene direkte i bakrom, mot lag som ligger lavt. Vi rullet opp angrep etter angrep med overlapp på kantene. Synes det virket veldig fruktbart med Trond på høyr eog Drage på venstre. Relasjonene Jonassen - Saltnes - Drage og Jacobsen - Moberg - Olsen fungerte mye bedre enn når de spilte på motsatte kanter i tidligere kamper.

Drage ble spilt i bakrom av årets mest geniale bakromspasning. Han avsluttet elegant i stolpen fra spiss vinkel. Pasninga fra Jurado, mellom back og stopper, som var akkurat hard nok til at den ikke gikk ut over linja uten at Jerv fikk tak i den, var det høy høy klasse over! Hvis vi fortsetter å finne de rommene, med slike pasninger, så er det fremdeles mulig å slå vingene igjennom i bakrom.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by ingen87 »

Image
Vet ikke om det fungerer å linke til bilder på Facebook?

Her ser vi at Jerv ligger inne med linja si på 14 meter. I utgangspunktet nærmest umulig oppgave for å treffe i bakrom. Pasninga må være perfekt vektet for å ikke gå ut over linja, eller bli blokkert av de tre Jerv-spillerne som befinner seg mellom ballen og bakrommet.

Drage får ballen og klarer å ta den med i fart, til tross for trange arbeidsforhold, og får avsluttet. Dessverre endte det i stolpen denne gang. Likevel var det noe med dette angrepet som gir meg gåsehud. Godt vingspill, nydelig bakromspasning, gode bevegelser. Slik har vi nesten ikke sett denne sesongen! :)
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by Kesseboy »

Det er mye i dette bildet vi ikke har sett mye av tidligere i sesongen.

Angel har tre reelle pasningsalternativer i Drage (det vanskeligste), Saltnes, og Moberg (passiv). Moberg utfyller en sikringsrolle, mens både Drage, Opseth, Olsen og Saltnes truer målet til Jerv. Greit at Jerv er noe i ubalanse her, men Opseth binder opp begge stopperne, begge Jervs backer er på etterskudd mht. hhv. Drage og Olsen, mens restene av Jervs midtbane har 2-mot-2 OG er for langt unna i presset. Dette er godt angrepsspill av Glimt, enkelt og greit, og selv uten den delikate pasninga kunne dette blitt farlig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by ingen87 »

Ja, og i mange andre angrep denne kampen ville også Jonassen ute på kant vært et alternativ. Han ble ikke med opp i dette angrepet.
Førr Evig!
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by perg1 »

Det her va utrulig bra, endelig sånn eg lika å se Glimt :-)
Man kan jo spørre seg ka har skjedd, men uansett kanonbra.

Og Jerv e ikkje et dårlig lag, de pressa Glimt høyt til tider, men Glimt vant duellan og slo tilbake.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by Larsson »

Pågrunn av diverse har jeg egentlig ikke fått sett så mye av Glimt denne sesongen. Det som illustrerer dette best er jo at jeg ikke var klar over at kampen begynte 15.30. Så da fikk jeg bare med meg andre omgangen.

Men jeg synes jo dette var meget lovende. Jeg har vært frempå for å beskytte José Angel og i går så man jo virkelig hva som bor i fyren. Han kommer jo fra en helt annen fotballtradisjon hvor man i større grad bruker ballen til å få motspillere ute av posisjon. Se på Spania i går. Pass and move, pass and move. Hele tiden. Derfor alle disse småpasningene som det utålmodige Aspmyra-publikumet neppe har spesielt stor forståelse for. Jeg tror jo at hvis man fortsetter å videreutvikle dette spillet at man vil være bedre rustet til å spille mot etablerte forsvar i Eliteserien neste sesong. Skal man utvikle lag og spillere er man nødt til å tørre å ha ballen i laget. Klarer man å gjøre han enda mer direkte mens resten av lagkameratene tar til seg litt av det Angel står for kan dette bli veldig bra. Fortsett å gjør en jobb med ham, Bjørkan og Knutsen. Både på videorommet og på feltet. Det nytter og det kan bli veldig bra. Så får man heller ta problemet med hva man skal foreta seg når Mathias Normann kommer tilbake. Jeg er jo fortsatt helt klar på at 4-2-3-1 er veien å gå når den tid kommer.

Har dessuten ikke hatt mulighet til å se Lode så veldig mye, men basert på det jeg så i går var det veldig lovende. Jeg elsker midtstoppere som har ferdigheter og mot til å forsere gjennom ledd for å skape ubalanse, og han så tidvis ut som en kamikaze-flyver når han klyvet fremover. Litt roligere med ballen i beina på disse fremstøtene, så kan det bli veldig bra. Og noe man er avhengig av å ha golfbagen når man møter lag som ligger med samtlige 11 på egen banehalvdel. Det kommer vi til å møte utover høsten og neste sesong.

For jeg blir meget overrasket hvis ikke dette laget er godt nok til opprykk. Det er bortekampene som kommer til å avgjøre dette. Hvis man vinner hver hjemmekamp må man vinne cirka hver tredje bortekamp for å få et poengsnitt som holder til opprykk. Nå har Glimt tre borteseire på seks bortekamper. Ranheim har én seier borte. Start med tre, Ulf med to. Bortekampene mot Levanger og Mjøndalen i juli blir viktige. Full pott der kan gjøre mye med tabellen. Fryktelig ergerlig det tapet i Trondheim sist helg, altså...
Nå kommer det dessuten til å betale seg at Glimt har rullert såpass mye. Historisk sett har jo Glimt vært helt fundamentalt elendige til å utnytte en spillerstall og man har ofte klart seg med 12-13 spillere. Nå ser det ut til at man har lært av fjoråret.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by Garrincha »

ingen87 wrote: Mon Jun 12, 2017 8:10 am
Kesseboy wrote: Sun Jun 11, 2017 11:41 pm
- Vi stilte med Olsen og Drage på kantene, Olsen for det meste på høyre. Det var ikke så mye bakrom å spille på alltid, men ved et par anledninger ble Olsen spilt gjennom. Ingen av disse to er de raskeste lenger, men gjorde stort sett god jobb i dag.
Vil supplere. Disse to vingene spilte mer innover i banen igår. Dette frigjorde mye plass til backene. Jonassen og Jacobsen kom på mange flotte overlapp. Dette mener jeg er bedre oppskrift enn å tre vingene direkte i bakrom, mot lag som ligger lavt. Vi rullet opp angrep etter angrep med overlapp på kantene. Synes det virket veldig fruktbart med Trond på høyr eog Drage på venstre. Relasjonene Jonassen - Saltnes - Drage og Jacobsen - Moberg - Olsen fungerte mye bedre enn når de spilte på motsatte kanter i tidligere kamper.

Drage ble spilt i bakrom av årets mest geniale bakromspasning. Han avsluttet elegant i stolpen fra spiss vinkel. Pasninga fra Jurado, mellom back og stopper, som var akkurat hard nok til at den ikke gikk ut over linja uten at Jerv fikk tak i den, var det høy høy klasse over! Hvis vi fortsetter å finne de rommene, med slike pasninger, så er det fremdeles mulig å slå vingene igjennom i bakrom.
Den analysen er jeg 100 prosent enig i. Trond kommer forøvrig helt sikkert å score flere mål ala det i går som høyre innoverving. Tronds spisskompetanse kommer helt til sin rett når han får dratt seg innover og går på skudd. Og når han spiller på høyre så får han avslutte med rettfoten hans.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by gavharr »

Meget enig! Innovervinger FTW!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by ingen87 »

I tillegg kommer vingene inn i 16-meter, mens backene holder bredden. Når vingene blir slått i bakrom på kant er det ofte bare spissen, motsatt ving og kanskje en fra midtbana inne i motstanderens 16-meter.

Med Trond og Drage, sammen med Opseth og Saltnes, får vi et helt annet trykk når Jonassen og Jacobsen kommer rundt på kantene. Mer av dette takk! :)
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Jerv 11. juni 1530

Post by Garrincha »

Ja når vingene går innover blir det et stort rom ute på vingen som backene våre kan utnytte. Da må forsvarerne både dekke trusselen om at vingen går innover på skudd samtidig som backene våre kommer på overlapp. Ofte er det ei utfordring å klare å dekke begge de truslene samtidig. Helt enig i at vi bør fortsette med dette, Drage trives tydeligvis også best på venstresiden.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply