Er det på tide å starte en ny "perra klan"

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ymmot
Posts: 187
Joined: Sat Aug 06, 2005 8:06 pm
Location: Sånn ca. midt på J-feltet

Er det på tide å starte en ny "perra klan"

Post by ymmot »

Har vært på hver kamp i mange år nå. Men eneste gangene det har vært liv der fra en "glimt supporter-klubb", var under perra klanens eksistens.
Tror det er mange som kunne tenke seg i å være med i en ny supporter-klubb. Jeg synes ikke DGH har rett innstilling, og lager for lite liv.
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

Alt dette kan du ordne ved å stemme inn et nytt styre etter nyttår!
Du er vel medlem av DGH...???
So long, glimtforum.net
ymmot
Posts: 187
Joined: Sat Aug 06, 2005 8:06 pm
Location: Sånn ca. midt på J-feltet

Post by ymmot »

NEI.
Men det er ikke et tema for meg. For jeg blir sinnsykt provosert av de latterlige avis-innleggene til de som styrer DGH.
Hva er det de holder på med når de støtter Olsen i alt han gjør, men hater Trond Fredrik. Første kamp etter at det kom frem at Olsen hadde skrevet kontrakt med "kanaris" i det skjulte, så sang de kun på ham.
Men Trond Fredrik som hele tiden spillte med åpne kort hater de.
Og hvor er de når det er treningskamp? Støtter de bare laget når de har sjansen til å komme på tv?
Hvor er de en time før kamp?
Hva gjør de for aktivt å verve flere medlemmer?
Hva gjør de egentlig?

INGEN TING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Tror ikke løsningen er og starte en ny Perraklan men heller ta mere tak i den biten du ikke synes fungerer i DGH og heller få forbedret dem
Jeg synes ikke DGH har rett innstilling, og lager for lite liv.
Hva mener du helt konkret er "feil" innstillinger og hvordan kan man lage mere liv? Hva gjør du for og lage mere liv?
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Er det på tide å starte en ny "perra klan"

Post by Larsen »

ymmot wrote:Har vært på hver kamp i mange år nå. Men eneste gangene det har vært liv der fra en "glimt supporter-klubb", var under perra klanens eksistens.
Tror det er mange som kunne tenke seg i å være med i en ny supporter-klubb. Jeg synes ikke DGH har rett innstilling, og lager for lite liv.
Hva skulle det hjelpe å starte en ny supporterklubb?

Hvis man er misfornøyd med den jobben som gjøres så får man melde seg inn å forsøke å gjøre noe med saken.
DGH er ingen ensartet gruppa der alle er enige om alt, kanskje er det flere der som er enige med dine synspunkter.

DGH blir bare bedre og bedre etter mitt syn, de som er medlemmer har grunn til å være stolte av seg selv.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Bateman26 wrote:Tror ikke løsningen er og starte en ny Perraklan men heller ta mere tak i den biten du ikke synes fungerer i DGH og heller få forbedret dem
Jeg synes ikke DGH har rett innstilling, og lager for lite liv.
Hva mener du helt konkret er "feil" innstillinger og hvordan kan man lage mere liv? Hva gjør du for og lage mere liv?
Støttes... er det noe du er missfornøyd så er det bare å gjøre noe med det...lite vits med to supporterklubber...det gir et veldig amatørmessig preg.....at folk aldri skal la gammelt ligge død...

Hva er det for snakk om TFL? Har ikke hørt en eneste negativ bemerkning fra DGH under kamp ihvertfall...
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

mester wrote:Hva er det for snakk om TFL? Har ikke hørt en eneste negativ bemerkning fra DGH under kamp ihvertfall...
Var vel en del ting som ble skrevet her. Ludde spillt jo ikke noen kamper for Glimt etter det ble kjent at han signerte.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
ymmot
Posts: 187
Joined: Sat Aug 06, 2005 8:06 pm
Location: Sånn ca. midt på J-feltet

Post by ymmot »

mester wrote: Hva er det for snakk om TFL? Har ikke hørt en eneste negativ bemerkning fra DGH under kamp ihvertfall...
Ikke under kamp nei. Men utenom.
Og hva er det med Trond Olsen?
Hva er det dere elsker med ham?

Og det hadde vært et bra tilbud med en ny gjeng.
Eller er det bare DGH som er "ekte" supportere?
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

Jeg er faktisk litt enig med ymmot: hvorfor ikke ha en, kall det gjerne en alternativ, supporterklubb i tillegg til DGH.

I alle andre sammenhenger er man for konkurranse, så hvorfor ikke innenfor "faget" supportere også?

Jeg tror det kunne vært bra dersom vi fikk to, gjerne konkurrerende, klubber som til enver tid prøvde å overgå hverandre...

Ser for meg hvordan det blir: DGH starter med "vi er venna for livet". Ny klubb kommer med sitt kamprop, DGH svarer osv. Kjempebra!

Men selvfølgelig, rivaliseringen må kun være på tribunen, utenfor banen må det herske skjønn enighet om at det er ETT lag, Bodø/Glimt.

Føler at noen av svarene her er DGH-medlemmer som føler seg litt støtt for at noen i det hele tatt kan tenke på å starte en ny klubb. Ikke vær det, vær stolt over det dere har fått til, og det dere gjør på kampene.

Men konkurranse har aldri vært usunt!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Veit du ka æ trur ymmot?? at du kun er ute etter og skape krangel og tull. Uansett kor mange gode argumenter man kommer med kommer du til og svare at NEI MED DEN LEDELSEN OSV. OSV. OSV. Du har bestemt deg for at en ny perraklan er det som trenges og da kan du bare starte en ny perraklan. Jeg er ikke enig alt som DGH gjør. Men jeg prøver hvertfall og gjøre noe med det. Hva har du gjørt som er x-tra for og skape liv på Aspmyra.
Last edited by Bateman26 on Fri Sep 16, 2005 10:27 pm, edited 1 time in total.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
ymmot
Posts: 187
Joined: Sat Aug 06, 2005 8:06 pm
Location: Sånn ca. midt på J-feltet

Post by ymmot »

Glimtsupporter wrote:Jeg er faktisk litt enig med ymmot: hvorfor ikke ha en, kall det gjerne en alternativ, supporterklubb i tillegg til DGH.

I alle andre sammenhenger er man for konkurranse, så hvorfor ikke innenfor "faget" supportere også?

Jeg tror det kunne vært bra dersom vi fikk to, gjerne konkurrerende, klubber som til enver tid prøvde å overgå hverandre...

Ser for meg hvordan det blir: DGH starter med "vi er venna for livet". Ny klubb kommer med sitt kamprop, DGH svarer osv. Kjempebra!

Men selvfølgelig, rivaliseringen må kun være på tribunen, utenfor banen må det herske skjønn enighet om at det er ETT lag, Bodø/Glimt.

Føler at noen av svarene her er DGH-medlemmer som føler seg litt støtt for at noen i det hele tatt kan tenke på å starte en ny klubb. Ikke vær det, vær stolt over det dere har fått til, og det dere gjør på kampene.

Men konkurranse har aldri vært usunt!
Endelig noen som skjønner dette. :glis
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg synes faktisk ikke at det ville være noen god ide, man ville ende opp med at man sang forskjellige sanger samtidig, blir ikke akkurat lett å dra med seg resten av publikum da.

At man må konkurrere seg i mellom ville etter mitt syn ta bort litt av fokuset som tross alt burde være rettet mot å støtte Glimt.
Dessuten er det også snakk om ressurser her, til f.eks et TIFO fond, hva er poenget med å ha to dårlige TIFO`er når man kan ha en bra?
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

ymmot wrote:Og det hadde vært et bra tilbud med en ny gjeng.
Der sa du det, det er bare å starte opp en ny gjeng, ingen vil stoppe deg.
So long, glimtforum.net
ymmot
Posts: 187
Joined: Sat Aug 06, 2005 8:06 pm
Location: Sånn ca. midt på J-feltet

Post by ymmot »

Larsen wrote:Jeg synes faktisk ikke at det ville være noen god ide, man ville ende opp med at man sang forskjellige sanger samtidig, blir ikke akkurat lett å dra med seg resten av publikum da.

At man må konkurrere seg i mellom ville etter mitt syn ta bort litt av fokuset som tross alt burde være rettet mot å støtte Glimt.
Dessuten er det også snakk om ressurser her, til f.eks et TIFO fond, hva er poenget med å ha to dårlige TIFO`er når man kan ha en bra?
Trenger man å ha forskjellige sanger?
Man skal ikke ha karaoke kveld. Dette handler om å støtte laget.
Et enkelt "BODØ GLIMT (klapp klapp klapp) osv, drar med mer publikum enn en lang helvetes sang.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

ymmot wrote:Trenger man å ha forskjellige sanger?
Man skal ikke ha karaoke kveld. Dette handler om å støtte laget.
Et enkelt "BODØ GLIMT (klapp klapp klapp) osv, drar med mer publikum enn en lang helvetes sang.
Tror ikke du og den nye gjengen hadde imponert mange med et sånt repertoar.
Dette er faktisk noe som DGH jobber mot, det å få nye og bedre sanger og det er nettopp noe jeg er glad for.
ymmot
Posts: 187
Joined: Sat Aug 06, 2005 8:06 pm
Location: Sånn ca. midt på J-feltet

Post by ymmot »

penthouse wrote: Der sa du det, det er bare å starte opp en ny gjeng, ingen vil stoppe deg.
Føler du at jeg tråkker på deg med mine innlegg?
Dere er så sinnsykt redd for det dere tror er en konkurent. Dette handler ikke om å legge ned DGH. Det handler om å støtte Glimt, og våre spillere.
ymmot
Posts: 187
Joined: Sat Aug 06, 2005 8:06 pm
Location: Sånn ca. midt på J-feltet

Post by ymmot »

Larsen wrote:
ymmot wrote:Trenger man å ha forskjellige sanger?
Man skal ikke ha karaoke kveld. Dette handler om å støtte laget.
Et enkelt "BODØ GLIMT (klapp klapp klapp) osv, drar med mer publikum enn en lang helvetes sang.
Tror ikke du og den nye gjengen hadde imponert mange med et sånt repertoar.
Dette er faktisk noe som DGH jobber mot, det å få nye og bedre sanger og det er nettopp noe jeg er glad for.
Er det en sang-konkuranse?
Skal man synge lange sanger som ingen kan?
Det finnes en annen arena for slike ting.
IDOL

Det handler om å dra med hele aspmyra på å støtte laget.
Det er få på tribunen som er med på lange sanger.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

ymmot wrote:
penthouse wrote: Der sa du det, det er bare å starte opp en ny gjeng, ingen vil stoppe deg.
Føler du at jeg tråkker på deg med mine innlegg?
Dere er så sinnsykt redd for det dere tror er en konkurent. Dette handler ikke om å legge ned DGH. Det handler om å støtte Glimt, og våre spillere.
Vel jeg føler hvertfall ikke at du tråkker på meg, å det gjør meg ingenting om du starter din egen klan. Du har likevel liten rett til å i så stor grad å kritisere DGH, hvis du ikke er villig til å gå inn i organisasjonen å gjøre noe for å endre på den. Vet at jeg har vært inne på denne debatten med deg på en annen tråd, men den hører kanskje mere hjemme her.

Skulle forresten likt å se en motklan til klanen, kanskje med hver sin sang samtidig som skulle prøve å dra i gang Ullevål, hadde vært noe det....


Edit: Dette var et forsøk på å være ironisk...
Last edited by FSHelgeland on Fri Sep 16, 2005 10:50 pm, edited 1 time in total.
Tippeliga 2015
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Dere er jo helt på jordet...JA helt enig om vi hadde hatt så mange supportere som Enga feks..da hadde 2 supportergjenger kunnet bidra med noe...men når DGH er så få at de "nesten" ikke høres skikkelig så er 2 gjenger HELT på trynet...helt enig med Larsen, fokuset blir da konkurranse isteden for å støtte Glimt.

Fortsatt så sitter det masse folk som hevder at de er supportere men de er for fisefine for å joine DGH på kamp, patetisk er mine ord...latterlig at en så "intim" liten klubb som Glimt ikke kan få de få tilskuerene sine til å trekke i samme rettning..helt håpløst, all ære til de som gidder å stå i 2x45 min å virkelig støtte sitt lag, i vått og tørrt , i medgang og motgang, før og etter kamp.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

ymmot wrote:
Er det en sang-konkuranse?
Skal man synge lange sanger som ingen kan?
Det finnes en annen arena for slike ting.
IDOL

Det handler om å dra med hele aspmyra på å støtte laget.
Det er få på tribunen som er med på lange sanger.

Tror ikke du har fulgt helt med på hva som rører seg i supporternorge når du kommer med noe sånt, samtlige supporterklubber i norge satser på å ha et bredt repertoar.
Sammenligner du virkelig det klanen gjør med Idol??
ymmot
Posts: 187
Joined: Sat Aug 06, 2005 8:06 pm
Location: Sånn ca. midt på J-feltet

Post by ymmot »

mester wrote:Fortsatt så sitter det masse folk som hevder at de er supportere men de er for fisefine for å joine DGH på kamp, patetisk er mine ord...latterlig at en så "intim" liten klubb som Glimt ikke kan få de få tilskuerene sine til å trekke i samme rettning..helt håpløst, all ære til de som gidder å stå i 2x45 min å virkelig støtte sitt lag, i vått og tørrt , i medgang og motgang, før og etter kamp.
Synes du er ganske så patetisk der du sitter å sier at DGH består av de "rette" supporterne.
JEG støtter også laget i alle mulige situasjoner.
At du er med i DGH gjør deg ikke til en bedre supporter enn meg.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

ymmot wrote:
Er det en sang-konkuranse?
Skal man synge lange sanger som ingen kan?
Det finnes en annen arena for slike ting.
IDOL

Det handler om å dra med hele aspmyra på å støtte laget.
Det er få på tribunen som er med på lange sanger.
E trur det va det man kom fram til sist diskusjon...
At DGH er det vi andre kaller et KOR.. Og di som ikke står på j-feltet og synger ilamma koret.. Kan ikke kalle seg.. Kor medlem... Eller supporter som di kaller det da...
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

ymmot wrote:
mester wrote:Fortsatt så sitter det masse folk som hevder at de er supportere men de er for fisefine for å joine DGH på kamp, patetisk er mine ord...latterlig at en så "intim" liten klubb som Glimt ikke kan få de få tilskuerene sine til å trekke i samme rettning..helt håpløst, all ære til de som gidder å stå i 2x45 min å virkelig støtte sitt lag, i vått og tørrt , i medgang og motgang, før og etter kamp.
Synes du er ganske så patetisk der du sitter å sier at DGH består av de "rette" supporterne.
JEG støtter også laget i alle mulige situasjoner.
At du er med i DGH gjør deg ikke til en bedre supporter enn meg.
Sa jeg DET da? De som synger og klapper gjennom hele kampen ER supporterene ...jeg har ikke sagt et ord om hva jeg selv gjør og ikke gjør.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Taskeladdn wrote:
ymmot wrote:
Er det en sang-konkuranse?
Skal man synge lange sanger som ingen kan?
Det finnes en annen arena for slike ting.
IDOL

Det handler om å dra med hele aspmyra på å støtte laget.
Det er få på tribunen som er med på lange sanger.
E trur det va det man kom fram til sist diskusjon...
At DGH er det vi andre kaller et KOR.. Og di som ikke står på j-feltet og synger ilamma koret.. Kan ikke kalle seg.. Kor medlem... Eller supporter som di kaller det da...
Vel kjære Taskeladdn, de som ikke er med i koret er nok like mye supportere de som de som ikke er med i koret. Det som jeg bare synes er så helt galt i denne diskusjonen er når en person går til angrep og kritiserer arbeidet som koret gjør, uten å være villig til å steppe inn og gjøre en innsats for å påvirke organisasjonen den veien man vil ha den. Med fare for å gjenta meg selv litt for mange ganger: Med det som utgangspunkt så har du ikke særlig mye rett til å kritisere. Blir nesten som med stortingsvalget, gidder du ikke stemme. Ja så får du også holde kjeft hvis konsekvensene av gjeldene politikk rammer deg. Har du derimot tatt et valg så er du i din fulle rett til å kritisere.
Tippeliga 2015
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

FSHelgeland wrote: Vel kjære Taskeladdn, de som ikke er med i koret er nok like mye supportere de som de som ikke er med i koret. Det som jeg bare synes er så helt galt i denne diskusjonen er når en person går til angrep og kritiserer arbeidet som koret gjør, uten å være villig til å steppe inn og gjøre en innsats for å påvirke organisasjonen den veien man vil ha den. Med fare for å gjenta meg selv litt for mange ganger: Med det som utgangspunkt så har du ikke særlig mye rett til å kritisere. Blir nesten som med stortingsvalget, gidder du ikke stemme. Ja så får du også holde kjeft hvis konsekvensene av gjeldene politikk rammer deg. Har du derimot tatt et valg så er du i din fulle rett til å kritisere.
Der traff du spiker'n, kjære FSHelgeland!

Og det er nettopp der det ligger, som både du og mange andre har påpekt. Vil faktisk si at det er utrolig feigt å kritisere den jobben andre legger ned for å få til supporterklubben, istedet for å prøve å gjøre en innstats selv!
Post Reply