Hvor ble dem av?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by tomath »

yurchenko wrote:Glimt hadde vistnok ikke råd til Birkir, men så hentet vi H. Sakkariassen fra Bryne...to år etter vi solgte ham og Cato for den utrolige summen 3.5 millioner (?). Utrolig. Det handler om prioriteringer, kompetanse og planlegging.

Håvard fylte forøvrig 32 år rett etter han returnerte til Bodø/Glimt. 32!!!!!!!!!!!
Nå husker ikke jeg så godt detaljene rundt overgangen til Sakariassen, men jeg tror ikke det var noen tvil om at Glimt virkelig ønsket å signere Bjarnason. Ernst Pedersen gikk jo til og med så langt som å kritisere Viking for å forholde seg til klausulen som klubbene hadde avtalt i forbindelse med låneavtalen, noe jeg husker jeg syntes var ganske flau opptreden. Så at Glimt rett og slett ikke hadde råd til å kjøpe ham tror jeg var reelt. Hvorfor man hadde råd til Sakariassen senere husker jeg ikke helt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

Sakarissen-overgangen synes jeg å huske hadde ei totalt forskjellig kostnadsramme.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

Epler og pærer.
HS: Nesten gratis. Billig i drift. Hentet inn da Martins var skadet og vi trengte en spiss. Allikevel dårlig investering i ettertid. Kunne spilt med Brenes eller Thomas Rønning der i stedet.
BB: 1,5 mill i overgang og sannsynligvis høyere lønnskostnader. Spilte bra. Men på et lag der Konradsen og Karlsen var regnet som store talenter på midtbanen, er det da fornuftig for et nesten konkurs lag å betale millionbeløp på en som spiller i samme posisjon?

Langtidshukommelsen er dårlig, og å tenke på 1,5 mill som småpenger er det som nesten førte til kroken på døra for Glimt. Det er mye penger nå og det var mye penger da. Glimt var praktisk talt konkurs. Noen som husker det? 40 millioner i gjeld!
viewtopic.php?t=9609
http://www.arntzen.info/2010/09/15/kan- ... rge-glimt/

I denne sagaen om "hva-om-hvis-atte-Bjarnason" så råder det jo en forestilling om at Glimt kunne solgt ham for masse penger. Det folk glemmer var at Bjarnason spilte fast i tre år på Viking uten at utenlandske lag ville kjøpe ham. Så nektet han å forlenge kontrakten, det ble masse styr og litt tribunesitting, og tilslutt forlot han Viking uten at de fikk en krone for ham.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

Nå minnes jeg at både Viborg og seria a-klubben Catania ville ha Birkir da utlånsavtalen med Glimt var over. Mine minner i den tiden han spilte i Glimt var at han ikke bare var et talent, men en spiller på et meget høyt nivå, en av de aller beste jeg har sett i Glimtdrakt. Jeg bebreider ingen i Glimt for at det gikk som det gikk. Økonomien var skakkjørt, samt en elendig og vimsete ledelse. Birkir ville bli i Glimt, og han mistrivdes veldig i Viking etter kort stund. Han begynte å skinne igjen da han forlot Viking og dro til utlandet.
yurchenko
Posts: 43
Joined: Fri May 29, 2015 10:21 am

Re: Hvor ble dem av?

Post by yurchenko »

Jeg vil tro at det ville vært mulig å overtale mulige investorerer til å bidra på Birkir i stedet for Sakk. I den aktuelle perioden sto f. Eks. Martins på millionkontrakt. Det hele handler om prioritering og planlegging.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Sven-Rune »

Berglann med utligning for Jerv mot småhvalene fra Sandefjord.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

Et steg opp, om ikke annet! Håper han får fart på karrieren der. Har lite kjennskap til tyrkisk 1. divisjon, naturlig nok.
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by Ville Lehtinen »

Andre Hansen ute i 8-10 uker etter kampen mot Glimt, ser ut som Londak har gått fra "vrakgods" i Glimt til førstekeeper i RBK på et halvt år.
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by dagobert »

Fredrikstad på direkte nedrykk igjen. Etter tap mot ett hardtkjempende Raufoss...
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

JHH må da få fyken nå? Hvor lenge skal de vente? Var vel en spiller som nettopp stakk derfra på utlån grunnet hans treningsopplegg?
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Crazy horse »

Jeg har sakset et par kommentarer fra Fredrikstad blad etter kampen mot Raufoss. Får frysninger når jeg leser dem:

"Trist - trist og atter trist -- ingen bedring , og Halvorsen er vel fornøyd , som vanlig.. Dette er ikke FFK og Fredrikstad by verdig."

"Halvorsen er sikkert fornøyd med kampen. HVIS han mener et,- må styret ta grep. Enten må han bli bedt om å legge om stilen, og bruke flere spillere enn de faste hver gang. Byttene er også helt like,- hver gang. Nå må noe skje."
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Hvor ble dem av?

Post by bjornage »

Ser også flere på Twitter stiller seg uforstående til tilliten Brix og andre JHH-favoritter får. Kjenner meg igjen i den diskusjonen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Gvandreassen »

Fra VG-Sport direkte, en liten notis...
Ber FFK-treneren trekke seg: - Pakk bagen! Nå!

FFK-trener Jan Halvor Halvorsen får passet sitt påskrevet på kommentarplass i dagens utgave av avisen Demokraten i Fredrikstad. Sportsjournalist Knut Johannesen ber treneren ta sin hatt og gå etter 17 poeng på 18 kamper og nedrykksplass hittil denne sesongen. Han er langt fra imponert over prestasjonene med tanke på kvaliteten i FFK-laget, og det han omtaler som null utvikling.

- Nok er nok. Jan Halvor Halvorsen bør pakke bagen og takke for seg. Det er det eneste rette. Han vet og aksepterer at han lever og jobber i et resultatorientert yrke. Det er en ærlig sak å mislykkes, men da må han også være mann for å ta konsekvensen av det. Hvis ikke er han feig, skriver Johannesen.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by youron »

JA var jo samme stemning i Bodø da han var der. Det at vi reddet oss tror jeg mest var Bjørkan og spillergruppa som sto bak og ikke så mye Halvorsen.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Hvor ble dem av?

Post by Masinga »

Masinga
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

I grevens tid for at FFK kan få snudd det. Tror de klarer seg i 1. divisjon, men de bør absolutt være en klubb som sloss om opprykk. Lurer på hva JHH skal foreta seg nå.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Garrincha »

De tjener jo relativt godt disse trenerne, så med litt oppsparte midler pluss litt støtte fra NAV så klarer han seg vel ei stund.

Trenere sparkes hele tiden og kontrakter går ut og nye håp skal tennes, og vips så har JHH ny jobb igjen. Tipper om et halvt års tid.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

For å være ærlig, begynner jeg å lure på om de gode resultatene i Glimt egentlig ikke var så gode. Andre har vært inne på det før.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by tjongs »

http://www.dagbladet.no/sport/denne-leg ... r/63951063

Jeg var faktisk ikke klar over at Ludde var tidenes mestscorende spiller på Norge U-21 med 16 mål. Vet ikke når han debuterte på U-21, men han var vel mer eller mindre fast på Glimt fra han var 16, så ikke så overraskende at det ble mange landskamper på han.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

Nydelig innlegg av Beglann . Jerv leder 1-0. Ulrik spiller veldig bra.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

Erlend Robertsen spiller i Junkeren neste sesong. Der gjenforenes han med Viljar Nordberg. Junkeren ønsker også å hente Chooly, om han ikke får videre tillit i Glimt.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Hvor ble dem av?

Post by Zero »

Hva koster et sesongkort til Junkeren....?
Stian Sommerheim
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by J I P »

Mangersnes vraket Rosenborg og blir assistenttrener i Åsane
http://www.rbkweb.no/vis/12282
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply