Hvor ble dem av?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Hvor ble dem av?

Post by stormp »

Saltenposten melder at Ruben Imingen skal spille for Fauske/Sprint
Naturligvis en +artikkel så det er alt jeg vet
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by ingen87 »

Ble presentert som ny Fauske/Sprint-spiller i kveldens jubileumskamp mot Stål.
Skal bo i Bodø og spille for Sprint :)

http://saltenposten.no/sport/sprint-er- ... t/19.14516
Lysten til å spille mer fotball er tilbake, etter at han la opp etter et par sesonger med skadeplager i Bodø/Glimt. Da hadde han vært 11 år i klubben. Nå kjenner han dessuten ikke noe til skadene.

– Jeg har trent løping og det kjennes bra. Så nå vil jeg prøve meg i fotballen igjen. Jeg tror det passer meg langt bedre – med alle respekt - litt nedi divisjonene enn på toppnivå. Jeg har hatt veldig fin dialog med Sprint, sier han
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

Daniel Berntsen småfresk i starten av kampen mellom Vålerenga og Sarpsborg, men Ole Jørgen Halvorsen putter to (én straffe) og sender SS til cupfinale.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glimtsupporter »

Ronny Deila gir Azemi tid til å komme tilbake ....
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 75685.html
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

Litt større forståelse for Azemis manglende kampform nå gitt. Når en fryses ut, og ikke i det hele tatt får bruke klubbens treningsanlegg, så skjønner jeg det fysiske forfallet.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by ingen87 »

Mathias Normann ut med skade i dagens U21-landskamp mot Irland:

http://www.tv2.no/sport/9408898/

Står ikke i saken hvor alvorlig skade det er snakk om, men høres ikke bra ut for Normann.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by ingen87 »

Erik Ruthford Pedersen slutter i Start etter 46 år i klubben. Dette som et resultat av sparkinga av sønnen, Steinar Pedersen.
Siden han kom som spiller i 1969 har Ruthford Pedersen vært ansatt i Start, med unntak av to sesonger i Bodø/Glimt rundt 1980. Han har hatt alle jobber; keepertrener, hovedtrener, assistenttrener, styremedlem og markedsansvarlig.
https://www.vg.no/sport/fotball/start/e ... /24156986/
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by eidurgud »

I denne bloggen så skriver han følgende:

Men jeg er helt sikker på at vi kommer først over målstreken med troppen klubben nå disponerer.


Vel, dét gjør de ikke.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by gavharr »

Nei, dette må være noe han har skrevet for lenge siden, og hatt i bakhånd fordi han skjønte hvor det bar... :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by eidurgud »

Badou, som fylte år heromdagen, feiret med å bli utvist i kampen mot Trabzonspor i kveld.
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glimtsupporter »

Alexander Sørloth imponerer i Danmark
Topper sensasjonelt kåring: - En gigant blant menn
https://www.dagbladet.no/sport/topper-s ... n/68834317
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by ingen87 »

Morten Konradsen starter for RBK mot Zenit i kveld... Sykt
Førr Evig!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Zann »

Lillebror Konradsen fra start som høyreback mot Zenit. Kanskje de angrer litt på at de lånte bort Reitan nå.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by Vegard »

:shock: Sensasjon
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Zann »

Kan godt hende Morten Konradsen kan bli en god back. Har vel skjedd før at Glimt-spillere har blitt omskolert med hell etter at de forlot klubben.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Gvandreassen »

Gjorde seg absolutt ikke bort. Noen uvørne pasninger, men god defensivt. Mye fotball i den karen der. Forøvrig surt at de taper så sent i matchen.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Zann »

Ellers er det festlig å se at Ingebrigtsen fremdeles er like udugelig på kampstyring som da han var i Glimt. Rosenborg hadde full kontroll, helt til han de siste minuttene begynte å bytte og rokere og la om til fem i forsvar. Da mistet de selvfølgelig alt av initiativ og Zenit kunne presse på for et mål. Fikk litt déjà vu av det der.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by G-s-enz »

Jupp,overraskende at de ikke kjørte han på det i intervjuene etter kampen!

RBK med de ressursene har mulighet til å hente spennende trenere,også sitter de med Kåre I der. Tenk hvor god de faktisk kunne vært.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

Litt norsk tankegang. Man setter inn en ekstra midtstopper når man leder, i stedet for å sette inn raske midtbanespillere som kan løpe og hindre innlegg. I går fikk Zenit de siste 5 minuttene slå innlegg på innlegg helt upresset. At man ikke forstår og lærer. Kåre I har veldig begrenset fotballforståelse.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Larsson »

Det får være definisjonen på jantelov når man sitter i OBOS-sumpa (i det minste i noen dager til) og kritisere en tidligere trener som har vunnet double to sesonger på rad. På like mange forsøk.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

Vel når man har råd sånn plutselig å kjøpe 2 spillere til 30 mill og har et utvalg av spillere bare andre lag kan drømme om så ville det vel heller vært tragisk om ikke laget har vunnet den norske serien de to siste sesongene. I tillegg så tjener vel de 4 mest betalte spillerne i RBK like mye som hele spillerstallen til Glimt. Jeg tror faktisk at Nils Arne reiv seg i håret i går over de disponeringene som ble gjort på slutten av kampen. Det nytter ikke å ha en hel haug med spillere innenfor egen 16 meter når motstanderne kan drive å slå innlegg på innlegg upresset.
Last edited by Boombadila on Fri Nov 03, 2017 12:01 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Gvandreassen »

Enig med Larsson, Kåre har da virkelig fått schwung på Rosenborg. De spilte jo ut Ajax av Europa League. Mye penger og dyre spillere er da ingen garanti for suksess. Meget gode på å utvikle egne talenter er dem og. Skjønner litt av kritikken når det gjelder team management under kampene, men han bytter i det minste før 90 min nå.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by MhepA »

Det jeg så av Rosenborg i går var veldig bra. Konradsen spilte faktisk OK+ på høyrebacken mot et av Russlands beste lag, og det er smått utrolig med tanke på at han har vært ute av spill i mange måneder. Ellers så vil jeg si at det er ikke gitt at man vinner serien selv om man har penger til å investere. Fotball er mer enn bare penger. Med ressursene til RBK, så er det mye større spillerom for å hente gode spillere, ja. Men at man klarer å hente de riktige er ikke alltid sikkert. Bendtner var en skikkelig råsjans spør du meg, Adegbenro ble en vidunderhit. Han har ikke bare vært heldig med RBKs betalingsvilje, men også vært god til å plukke de beste spillerne.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

Ganske trist at en spiller som tydeligvis ikke vurderes som god nok i Glimt og som slippes gratis, går rett inn i ny posisjon og gjør en god figur i EL. Fint for MK så klart, men det er noe feil i Glimt når klubben ikke klarer å foredle sånne spillere selv. Ny Stefan Johansen kanskje?
Tror for øvrig bare Kåre er en marginalt bedre trener enn det han var i Glimt. Men nå får han gjøre det han kan og har en enorm pengesekk han kan bruke. Og ikke minst er det en tvers igjennom profesjonell klubb i alle ledd, hvor han får mye støtte og hjelp. Hadde du bytta om på Kåre og Deila, så hadde situasjonene vært de samme. Deila hadde cruisa inn til seriegull, mens Kåre hadde mislyktes totalt i tulleklubben VIF.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by tomath »

Ble han ikke vurdert som god nok, eller var han skadet? Ble han virkelig sluppet gratis?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Post Reply