Hvor ble dem av?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by G-s-enz »

Gjør jo ingenting at JHH tar med seg masse spillere som aldri blir god nok for TL :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Hvor ble dem av?

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg mener det sier litt om Halvorsens egenskaper i spiller-logistikken når flere av de han hentet til Tippeliga-laget Glimt drar gratis til en 1.div-klubb som endte rett over nedrykksplassen ifjor. Erik Tønne viste seg som en svært begrenset spiller for Glimt, og han passer nok mye bedre i lavere divisjoner. I likhet med Kristian Brix.

FFK satser hardt på å bygge lag nå, og JHH sier ja takk og henter en bråte spillere. Blir spennende å se om klubben har klart å skape seg et reelt økonomisk fundament denne gangen. Det virker ikke akkurat sånn. Kan det være at Halvorsen ønsket å være i en klubb hvor økonomi ikke er tema, og dermed ble "grønn sone" uinteressant for han i Bodø?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by gavharr »

Jeg tror Brix kunne ha vært nyttig for Glimt. Og Tønne gjorde seg ikke bort de få minuttene han fikk for Glimt. JHH er en luring, og jeg tror FFK for første gang på lang tid kan være med å kjempe om opprykk.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Hvor ble dem av?

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg støtter Bjørkans spiller-filosofi. Skal man hente nye spillere bør det enten være noen som forsterker laget umiddelbart eller unge (gjerne lokale) talenter med mulighet for fortjeneste ved salg. Verken Brix eller Tønne har noen av disse egenskapene. Det har derimot Emil Jonassen som kom inn i deres sted.

Halvorsen er en rågod 1.divisjonstrener for lag som har penger å rutte med, så jeg regner med FFK kommer til å være i toppen kommende sesong. Spørsmålet er hvorvidt ledelsen i klubben har klart å få økonomien på rett kjøl.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by RaymondEngmark »

Halvorsen passer nok best som en underdog. Når jeg har fått han litt på avstand syntes jeg han fremstod som ekstremt god på bestemte ting, og direkte svak på andre ting. Tror aldri JHH kunne ha trent f.eks RBK eller Molde, der blir ikke totalproduktet godt nok. Kan jo si han er trenernes svar på Trond Olsen.
Kristatistisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Garrincha »

Sane spilte hele kampen, oversettelse med Google Translate:

"19
Put on the back foot by Sankoh Sané tries to erase an opponent with a technical movement in its 25 meters, but is close to losing the leather. Fortunately for locals, he managed to concede the key somehow."

Det høres veldig ut som Sane :)

I tillegg slik jeg forstår det handset Sane da Nancy fikk straffespark, men det var på et hardt skudd og han fikk heller ikke noe kort.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Larsson »

Cheese Smirnoff wrote:Jeg mener det sier litt om Halvorsens egenskaper i spiller-logistikken når flere av de han hentet til Tippeliga-laget Glimt drar gratis til en 1.div-klubb som endte rett over nedrykksplassen ifjor. Erik Tønne viste seg som en svært begrenset spiller for Glimt, og han passer nok mye bedre i lavere divisjoner. I likhet med Kristian Brix.
Zarek Valentin hadde gått til Sogndal eller Sandefjord om de var villige til å betale mer lønn enn Fredrikstad. Synes det sier mer om FFKs satsing enn JHHs egenskaper til å hente spillere. For han traff cirka på 50% i Glimt - og brukte mye penger.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Hvor ble dem av?

Post by bjornage »

Lasse Staw har lagt opp, i følge Glimt.no.

Ellers ser vi at Pavel Londak og Thomas Braaten skal spille i Bosman-turneringen sammen med en rekke andre kontraksløse spillere: http://issuu.com/letsprintit/docs/_fifp ... 4/32710955
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by RaymondEngmark »

Den turneringa er ikke det jeg trodde den var. Trodde det var typer som Londak og Braathen - altså spillere som har spilt på høyere nivå men ikke har kontrakt nå som var der. Så igjennom de norske spillerne, var jo fryktelig mange uten erfaring over 3. divisjon. En del som mener dem er bedre enn dem er eller?
Kristatistisk
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Hvor ble dem av?

Post by stormp »

Stefan Johansen skal visstnok være aktuell for Aston Villa. De kan sannelig trenge forsterkninger...

http://www.dagbladet.no/2016/01/21/spor ... /42834560/
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by ingen87 »

RaymondEngmark wrote:Den turneringa er ikke det jeg trodde den var. Trodde det var typer som Londak og Braathen - altså spillere som har spilt på høyere nivå men ikke har kontrakt nå som var der. Så igjennom de norske spillerne, var jo fryktelig mange uten erfaring over 3. divisjon.
Lurer litt på hvem i NISO som velger ut hvem som skal spille her? Vil jo tro det er hundrevis av 3. div spillere som skulle ønske å vise seg frem for andre klubber? Feks Charles Valentin Bratli, med erfaring fra 3. div og jr. lag til Grue? Eller Nidal Loulanti som har spilt på..hold fast.. Lørenskog 2, Oppsal G19 og Oppsal 16? Sistnevnte har erfaring fra divisjon 4, eller nivå 5 som det står i "brosjyren". Her ser jeg for meg vi snakker firesifret antall spillere som er innenfor samme "målgruppe". Altså fjerdedivisjon, 18,5 år og kun spilt på jr-lag samt noen få kamper på seniornivå i 4. divisjon.

Synes hele opplegget virker litt rart, men det finnes kanskje et system de går etter?
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by G-s-enz »

Tipper det er noe man kan melde seg opp på,også velger NISO ut de beste. Ikke mye bra i år gitt!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by ingen87 »

Vanskelig å si mtp de andre nasjonene, men det var ikke akkurat kjente navn, eller kjente klubber for den saks skyld. Sahlmann for Sverige.
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by RaymondEngmark »

De kampene kan fort bli uinteressante for speidere og klubber om det der er standarden. Hvorfor er f.eks ikke Super-Lim Johansen med?
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by G-s-enz »

Har jo vært veeeeldig stille rundt Jim dette vinduet :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

Trist at Londak må stille i noe sånt. Burde vært mulig å kommet til enighet om en kontrakt ut året.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Larsson »

Og hva foreslår du klubben gjør med Simon Thomas - spilleren klubben har hentet for å være førstekeeper med gode skussmål fra flere kanter? Tror du han hadde kommet til Glimt om han visste at han skulle sitte på benken? Og Londak krever nok sin lønnspose. Foreslår du at den 4. eller 5. best gasjerte spilleren varmer benken? Hvordan vil en slik klubbdrift lyde, synes du?
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by Ville Lehtinen »

Jeg ser objektivt sett også at det var på tide å satse på en ny og yngre førstekeeper, men det er fremdeles trist å se en lojal klubbhelt som Londak ende opp på denne måten. Men det med lønningsposen har nok sitt å si også, Londak burde vel være en god nok spiller til at det ikke skorter på tilbud fra de to øverste divisjonene i landet.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Larsson »

Selv om det historisk sett kan tyde litt på det motsatte, driver man en fotballklubb - ikke veldedighet.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

En aldrende (i fotballsammenheng) keeper blir utsatt for to kryssende klubbforventninger. På den ene sida er det normalt at spillere stadig øker sin lønn etterhvert som ansettelsen forlenges, et ansiennitetsprinsipp. På den andre sida forventes eldre spillere å tre mer tilbake for å slippe ungdommen til, og bidra med rutine og kvalitet på trening, etc. I en langt større klubb kunne Londak fått en slags pensjonspakke, i Glimt er det rett og slett ikke rom for sånt. Jeg ser for meg at Londak nødig ville funnet seg i en tilbaketrukket benkerolle for adjunktlønn. Og da er det bare sånn at man må skilles ad.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Hvor ble dem av?

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg forsto det slik at familien ville tilbake til Baltikum, men når han deltar i Bosman-turneringen sammen med en gjeng ukjente mennesker må han vel være i jobbmessig villrede.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

Larsson wrote:Og hva foreslår du klubben gjør med Simon Thomas - spilleren klubben har hentet for å være førstekeeper med gode skussmål fra flere kanter? Tror du han hadde kommet til Glimt om han visste at han skulle sitte på benken? Og Londak krever nok sin lønnspose. Foreslår du at den 4. eller 5. best gasjerte spilleren varmer benken? Hvordan vil en slik klubbdrift lyde, synes du?
Visste at han skulle sitte på benken? Hvis Thomas er så god som vi tror, hadde han naturligvis tatt steget opp en divisjon for å kjempe seg inn på laget, selv om Londak var konkurrenten. På samme måte som Staw hadde det som mål da han kom hit. Nå har vi foreløpig bare en keeper "med gode skussmål", og Omensås er foreløpig ikke tilbudt kontrakt. I en sesong hvor mye rutine har forsvunnet ut, tror jeg et års forlengelse med Londak hadde vært bra. Og når det gjelder Londak og lønnspose, så hintet vel ecke til at det burde latt seg gjøre for Glimt å bli enige med spilleren.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by RaymondEngmark »

Freddy Thoresen sa for ikke så lenge siden i AN / AN TV at Pavel var den som ikke ønsket å forlenge med Glimt fordi familien ville hjem til Estland. Så ikke ut som han hadde flytteplaner i Norge heller, for han solgte mye rart på "Til salgs" gruppene på Facebook en periode. Mente også å ha hørt at han hadde flyttet til Estland også.

Hvorfor han stiller i den Bosman-kampen kan man jo bare lure på. Men det er vel ikke kun Norske klubber som "scouter" den kampen? Eller mulig det var værre å finne seg klubb i hjemlandet med en OK lønn enn han trodde?

Londak kunne gjærne vært med videre for min del, men en gang må jo eventyret ta slutt. Siden han var fri for kontrakt og 36 år gammel var det vel i grunn helt greit at det ble nå. Ryktene sier jo også at Londak har vært utrolig lite sosial i klubben (sitter for seg selv å spiser etc), så han hadde neppe vært særlig gira på å være i Glimt uten å spille i førsteelveren.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

At Londak har trukket seg tilbake og lagt ut ting for salg tyder vel på at han tidlig har fått beskjed om at han ikke fikk ny kontrakt. Da han forlenget sist gang, så var vel planene at han også skulle være trener i ungdomsgruppa, så jeg så for meg at han hadde planer om å bli i Bodø. Nuvel. Får håpe han finner seg ny klubb, og at Simon Thomas ender opp med nesten 200 kamper for oss.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Hvor ble dem av?

Post by bjornage »

Kontrakter som fornyes eller ikke fornyes og spillere som kommer og går som følge av det er en del av gamet i fotball. Londak klarer seg nok.
Post Reply