Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Tror ikke det kommer flere inn. Synes vi burde satse på Saltnes. Har stort potensiale Jmf. matchen hans mot Ull/Kisa i fjor. At han varierer må vi jo regne med, men jo mer tid han får, jo mer stabilt vil han prestere.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tjongs »

All den tid en ikke vet hva løsningen mellom Glimt og Knarvik er (jeg vet iallefall ikke), så er det jo ikke sikkert det er frigitt all verdens av lønnskostnader, om noe.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Vi kan bare spekulere, men han hadde ut 2014 igjen av kontrakten sin så det er vel normalt å anta at de enten har blitt enige om en sluttpakke, eller at han har fått tillatelse til forlate oss for å signere for en annen klubb/arbeidsgiver. Vi får vel vite det med tid og stunder.

Tror ikke det kommer noen ny spiller i løpet av kvelden, men hvem vet...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Sitter også med følelsen av at faxen er slått av på myra i kveld.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Viljar Nordberg har blitt lånt ut til Harstad frem til 1.8.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Robertsen virker til å ha fått godt utbytte av året han var i Harstad (etter JHHs uttalelser), så forhåpentligvis blir dette bra for Viljar. I tillegg syns jeg det er bra at Glimt samarbeider med klubber i rimelig nærhet, nord-norsk standard. Kanskje vinner Glimt noen flere hjerter i Troms.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Da ble jeg vel sittende med litt ambivalens for signeringene denne vinteren. Det beste er kanskje forlengelse av kontraktene til JHH (2016) og Sane (2015), og jeg likte veldig returen til Richards og Valentin. Nye klubber til Braaten, Robertsen, og Nordberg er positivt, og avslutningen for Knarvik er også naturlig. Saltnes var ikke god nok for B/G i Adecco, og noe merkelig at ikke han også fikk seg ny klubb. Stallen er betydelig styrket, men førstelaget er ikke blitt veldig mye bedre. Jeg håper på midtstopper og midtbanespiller i sommervinduet.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Så, kjapp oppsummering:

Inn:
Zarek Valentin (lån gjort permanent, Montreal Impact)
Dane Richards (lån gjort permanent, Burnley)
Dominic Chatto Bashir Jamilu (free transfer/Häcken)
Kristian Brix (free transfer/Sandefjord)
Lasse Staw (Aalesund)
Brede Moe (lån, Rosenborg ut sesongen)
Trond Olsen (Viking)
Patrick Berg (egen stall)
Mossa Ndiaye (lån med opsjon, Slovan Liberec ut sesongen)

Ut:
Victor Noring (Heerenveen/free transfer)
Godwin Antwi (Sisaket, Thailand/free transfer)
Erlend Robertsen (lån, Ranheim til 1.8.14)
Viljar Nordberg (lån, Harstad til 1.8.14)
Vegard Braaten (lån, Alta til 1.8.14)
Tommy Knarvik (terminert kontrakt)


Saltnes ble ikke lånt ut i denne omgang, og Kolstad blir vel 3. keeper. Så lurer jeg på om ikke både Adrian Mikkelsen og Magnus Edvardsen skal spille for Junkeren. I hvert fall deler av sesongen.
jendoriluka
Posts: 516
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Mikkelsen dro vel til Medkila før sesongen? Når det gjelder Saltnes har jeg forstått det slik at Glimt ikke vil leie han ut, selv om det har vært interesserte klubber.

Spillere som Nordberg, Robertsen og Grunnvoll (selv om han ikke ble leid ut), må nå bevise at de hører hjemme på et glimtlag i fremtiden. De har vært talenter lenge nok nå.
Last edited by jendoriluka on Tue Apr 01, 2014 2:11 pm, edited 1 time in total.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Medkila var det ja, fikk med meg at han dro et sted, bare ikke hvor.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Tenk om

Post by ecke »

Tenk om? Jeg ser at Viborg, bunnlaget i dansk Superliga, er i ferd med å plassere AGF på sisteplass. Nedrykk for Johan Lædre Bjørdal gjør han vel aktuell for klubbskifte. JHH har de beste kontakter i sin tidligere danske klubb. Kanskje kunne Lædre Bjørdal funnet "hjem" til Bodø? Første brikke i et nytt Superlag!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Det hadde ikke vært dumt det nei. Men har vi råd til å betale lønna hans?

Sanė og Bjørdal hadde vært et superstopperpar, det er helt sikkert.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Lillegutt
Posts: 154
Joined: Mon Jun 05, 2006 7:22 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Lillegutt »

Tenk om? Jeg ser at Viborg, bunnlaget i dansk Superliga, er i ferd med å plassere AGF på sisteplass. Nedrykk for Johan Lædre Bjørdal gjør han vel aktuell for klubbskifte. JHH har de beste kontakter i sin tidligere danske klubb. Kanskje kunne Lædre Bjørdal funnet "hjem" til Bodø? Første brikke i et nytt Superlag!

Bjørdal har vel dame fra Bodø så hun må vel klare å lure han oppover dit han hører hjemme igjen.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mjh »

Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Artikkelen er stengt for ikke-abonnenter.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Evt ha så dårlig linje at du rekker å lese ferdig før pop-up kommer opp.. ISDN anyone?
Førr Evig!
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mjh »

Alexander Gabrielsen snart en «fri mann» uten kontrakt

Torsdag 31. juli kan stopperkjempen Alexander Gabrielsen forlate SF som «fri mann». Da går nemlig kontrakten med Sandefjord Fotball ut.


Vil forlenge: Per Ketil Berg vil forlenge kontrakten med Gabrielsen,


Situasjonen han nå har havnet i oppsto i fjor sommer. Da ønsket han å forlenge kontrakten med SF for å kunne vise hva han dugde til som skadefri spiller. Kontrakten ble forlenget til 31. juli 2014.

Nå har han vært skadefri i lang tid, og virkelig stått fram som den stopperkjempen han kan være på sitt aller beste. I siste seriekamp mot Ranheim var han «outstanding» ifølge trener Lar Bohinen. En bedre søknad om ny kontrakt kunne han ikke levere.
Unik situasjon

– Dette har vært noe helt spesielt. Jeg har aldri vært i den situasjon at jeg blir kontraktsløs midt i en sesong. Det er ikke noe jeg går rundt og tenker på hele tiden, men jeg regner med at kontraksspørsmålet blir løst innen kort tid, sier Gabrielsen.

Hvorvidt han fortsetter i SF ut sesongen, eller takker for seg i løpet av sommeren, har han ingen formening om.

– Flere klubber har hatt følere ute, uten at det har resultert i noen forhandlinger. For meg vil det vært noe helt spesielt å måtte forholde meg til en ny klubb og nye medspillere midt i en sesong. Noe slikt har jeg aldri gjort tidligere, sier den sterke SF-stopperen.
På hjemmebane

Torsdag spiller han nesten på hjemmebane når SF drar til Jæren for å møte Bryne.

– Det er en helt spesiell kamp for meg. Tross alt er det hjemtraktene mine. Heldigvis har jeg fått lov til å dra over allerede onsdag. Da får jeg litt tid til å besøke familien i forkant av kampen. I etterkant blir det ikke tid, da det er ny kamp allerede til helgen, sier Gabrielsen.
Rask avklaring

Daglig leder i Sandefjord Fotball, Per Ketil Berg, har ingen planer om å ligge på latsiden overfor Gabrielsen.

– Dette er en spesiell situasjon. Vi ønsket ikke å forlenge kontrakten før vi visste hvordan det ble med skadeproblemene hans, sier Berg.
– Nå har han holdt seg skadefri i lang tid. VI ønsker å ha ham med hele sesongen, sier SFs daglige leder.

Når en ny kontrakt kan være klar våger ikke Berg å spekulere i.

– Vi ønsker å få en avtale på plass så raskt som mulig, muligens allerede denne uka, sier Berg.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ja, få på plass Lædre eller Gabrielsen til sommeren. Lædre hadde vært fantastisk som kaptein også. Det er en mann som evner å si ifra, også går han alltid først i krigen.

Og hvis vi aldri skal la Saltnes få sjansen på indreløperen igjen, så kan vi like godt kjøpe en ny indreløper også...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Gabrielsen tror jeg ikke er vesentlig bedre enn Braaten/Moe. Jeg tror at B/G tenkte riktig da de var ute etter Rotherhams Arnarson. Skal man hente nye, da må det være noe solid noe. Hvis ikke, la være. Etter det jeg har sett mot Vålerenga, Stabæk og Lillestrøm, tror jeg at det fort kan bli en kamp med ryggen mot veggen. Da må B/G iallefall vinne duellene i forsvarsrekka.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Uten defensiv trygghet vil ikke angrepsfotballen fungere. Viktigste forsterkning i sommer er definitivt midtstopper. Helst en rutinert, nordisk spiller som kan holde tett når Sanè finner på sprell.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zero »

Kippe? :lol:
Last edited by liverglimt on Sat May 03, 2014 10:10 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Stian Sommerheim
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Hadde gjerne sett en Kippe der :-)

Har sagt det tidligere - vi mangler en Fredrik Kjølner der bak, som rydder opp OG sier i fra i garderoben.
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Frode Kippe hadde vært et godt kortsiktig alternativ. Men ikke forlater han Lillestrøm og med en kreftsyk datter flytter han neppe til Bodø. Kanskje fins det en svensk eller dansk utgave av Frode Kippe? Rutinert ledertype som elsker å gå i krigen, det er dèt jeg tror Glimt trenger i forsvaret nå.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Vi trenger en kaptein med litt pondus. Og hvor han spiller på banen, kommer egentlig i andre rekke. Synd å si det, men både Kippe og Wæhler hadde antakelig gjort underverker for laget akkurat nå. Ellers er det kanskje verdt å sjekke ut Amankwah.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Amankwah er vel ikke noe særlig mer solid enn Braaten/Moe? Det er vel en grunn til at han er Brann-reject og 1.divisjons-spiller?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply