Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Når sant skal sies så er jo 4 av de som er borte stallfyll. Kun Db og Ibba er store tap. Nå har vi fått inn Furubotn og Sørloth. En ny spiss og en midtstopper kommer vel inn snart. Så da er det bare å kjøre på.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

JHH sier de er på jakt etter to spillere til: En stopper og en spiss. Det er også et utsagn om at "de ikke vet" hvor mye penger som er tilgjengelig og at det er derfor det ikke har vært noen prøvespillere på besøk siden man "ikke prøvekjører en Mercedes uten å vite om man har råd til den". Der er jeg uenig, det må jo være de bilene man ikke har råd til som er morsomt å prøvekjøre.

Til slutt legges det til at det er mye konkurranse om spisser i tippeligaen nå, så det markedet er ekstra tøft siden det er mange om beinet.

Forøvrig kan det også nevnes at Stabæk har solgt Boly til Kina så de er også på spissjakt nå. Tro om Badou/Sane drar samme veien...?

Når det gjelder spillerstallen har det vært altfor stor tidligere år, en mer normal størrelse for oss er 21-22 spillere. De siste årene har det vært altfor mange spillere på proffkontrakter i A-stallen som av ulike årsaker ikke spiller. Fint å se det er endring her nå.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Siden JHH og Glimt er gode på å rehabilitere spisser, så blir nok vår neste forsterkning Marcus Pedersen på lån fra Brann :lol:
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Nei. Æsj!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Bare å ringe Diambars å høre hva de har å by på.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Marcus Pedersen hadde vi nok fått skikk på, men ikke som lån. Nå har vi 20 utespillere i troppen og skulle Sane og Badou forsvinne nå eller i sommerpausen så begynner det å tynnes. Vi har allerede Sørloth på lån, nå må vi ha inn spillere som blir våre og som kan styrke laget.
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Enig med sistemann,vi må ha spillere som går rett inn på laget. Aller helst skulle vi henta spillere som går rett inn på laget og som vi kan selge videre senere. Er hvertfall utopi å tro på at det skjer en ny Ibba overgang med det første.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

I utgangspunktet enig jeg også, men når vi selger toppscoreren så mener jeg det viktigste er å få inn en erstatter som vi er trygg på at vil prestere umiddelbart. Om det er nødt til å bli på lån så synes jeg likevel vi skal gå for det denne gangen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Det kinesiske overgangsvinduet går ut om noen timer, så om det ikke skjer noe i dag har vi Badou og Sane frem til sommeren ihvertfall. Om ikke Molde, RBK eller VIF prøver seg.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

De vet jo prisnivået nå - ref hva Ibba gikk for. Men vil Sane og Badou gå til en norsk klubb - eller vil de til utlandet? Når de hører om lønnen Ibba fikk i Kina, så antar jeg at utlandet frister mest.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Litt off topic kanskje, men var jeg den eneste som ble tatt fryktelig på senga av denne overgangen?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Nei den kom som lyn fra klar himmel. Jeg er redd vi rykker ned dersom vi selger Badou og Sane i tillegg til Ibba. Håper bare vi kan bruke litt penger på en spiss nå, 3 millioner ville vært på sin plass.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Tja.. ingen rykter som går da?
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Glimt spiller treningskamp i morgen. Burde det ikke vært noen prøvespillere på besøk? Har det vært prøvespillere i det hele tatt i 2015, ny rekord?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Kim André Råde fra Mo, ex. TUIL, har vært på prøvespill her i vinter.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Prøvespillere er en annen måte å si at man har feilet i kartleggingsarbeidet.

Med mindre det er som med Råde at man har sett han over tid og vil se han på trening.

Hvor mange av alle de vi har hatt på prøvespill har vi signert? og av de som har signert,hvor mange har vært en suksess?

Vi kan jo forhøre oss om denne karen igjen: http://mobil.an.no/glimt/article1919226.ece
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Martin bjørnbak og Badou prøvespilte for Glimt, og kanskje Sane? De færreste prøvespillere blir vell signert, men en fin måte å prøve spillere. Også skaper det litt ekstra ineresse blant supportere.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

G-s-enz wrote:Prøvespillere er en annen måte å si at man har feilet i kartleggingsarbeidet.

Med mindre det er som med Råde at man har sett han over tid og vil se han på trening.

Hvor mange av alle de vi har hatt på prøvespill har vi signert? og av de som har signert,hvor mange har vært en suksess?

Vi kan jo forhøre oss om denne karen igjen: http://mobil.an.no/glimt/article1919226.ece
Du kan vel heller si at å få spillere på prøvespill er litt som og prøve klærene før man kjøper dem. Det kan jo være at du skulle ha hatt L i stedet for XL...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Joda jeg sier ikke at det trenger å være negativt,men jeg ville foretrukket om Glimt så en spiller i kampsituasjon flere ganger kontra trening :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Dersom Glimt ser etter en rett-inn-på-laget-spiss er vel det av kategorien som ikke trengs å komme på prøvespill. Det er vel forbehold de fra lavere divisjoner, samt langt-vekk-land som det er vanskelig å følge fra Norge. Er ikke så bekymret for at det ikke har vært prøvespillere, men hadde vært fint med noen overgangsnyheter 1 mnd før sesongstart. Slik er det forøvrig alltid - de virkelig gode signeringene vet man ikke om før de er gjennomført.
Una mas cerveza.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Anders Trondsen klar for Sarpsborg. Et sjokk i mine øyne. Bedre klubber burde vært på banen!!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Prioriteringsliste denne våren:

1. Midtstopper
2. Spiss
3. Høyrekant

Med alle disse tre inn har Glimt en enormt sterk stall.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Morten Stokstad i VG sier Asante er på vei til Stabæk. En måned igjen til seriestart nå, spent på hvordan dette blir.
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Synd det var Asante jeg ville ha på høyreflanke.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Cheese Smirnoff wrote:Prioriteringsliste denne våren:

1. Midtstopper
2. Spiss
3. Høyrekant
Uenig i prioriteringen. Vi burde ha inn både en høyrekant og en spiss før midtstopper kommer på plass. Hent Berisha fra Viking, han kan gjøre det godt i 4-3-3.
Post Reply