Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Konradsen, Edvardsen og Berg kan da spille indreløper om så var. Jeg synes troppen ser bra balansert ut, og vi har fått slanket stallen også. Noen av spillerne vi har kan bekle flere roller også, om vi har nok kvalitet er en annen sak.
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

bjornage wrote:Hvordan skal man sikre et overskudd? Går vi noen måneder tilbake fantaserte man om millioner for Badou og Sane, det var selvsagt at de skulle bli solgt. Nå ligger det an til at vi knapt får noe. Spillerrekrutteringen kan alltids bli mye bedre, men det er en vond lærepenge å forvente millionoverskudd på spillere etter disse vi har hatt størst forventninger til.
Jeg som ordla meg litt feil,men det jeg mener er at: En speider kvalitetssikrer i større grad kjøpene som blir gjort. En spiller blir sett over tid. Ett prøvespill er f.eks helt tilfeldig og fullstendig bingo. Ved å ha en speider begrenser man risikoen ved enhver handel. Ingen overganger er selvsagt garantert å lykkes.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Husker jeg rett i at Glimt (eller Nordlandsglimt?) en gang uttalte at det hvert år skulle taes opp 2-3 juniorer til A-laget?
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Forsterke lagettråden

Post by Rodriques2 »

Det tror jeg du har rett i, Nilzo. Tror dog det er snakk om å ta opp til a-lagsstallen, og ikke nødvendigvis i kamptroppen. Glimt har vanligvis hatt juniorer som trener fast med a-laget, men spiller kamper for B-laget. Det er i alle fall slik jeg har tolket det som har blitt uttalt tidligere.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Herregud for en deilig spiller Fredrik Aursnes er. Hadde forsterket midtbanen vår ganske greit.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Det tenker nok samtlige tippeligaklubber som så kampen i dag. Hån går nok til Molde eller RBK før vi vet ordet av det.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

– Vi rykket ikke ned i fjor, men scoret halvannet i snitt, da. Men det har med erfaring å gjøre. Vi har ikke anledning til å hente en midtstopper. (VG 01.05.)
B/G signerte Moe på nytt etter fjorårssesongen, og B/G hentet Silva etter mye om og men. B/G har hentet midtstoppere, men dessverre for dårlige midtstoppere. Det er problemet. Klubben har foran sesongen signert Moe, Silva, Imingen, Jacobsen, Furebotn, Sørloth, Azemi, Cruz, mange spillere, for mange "nesten" Tippeligaspillere, men ingen "skikkelige" midtstoppere. Derfor er det "ikke anledning til å hente en midtstopper". Vi har fem midtstoppere, en "sløv" Sane, en "svimmel" Moe, og Pedersen, Vinje og Silva, som ikke engang var verd å sitte på benken mot Haugesund. Er det ingen som tar ansvaret for denne situasjonen?
Re: Forsterke lagettråden
ecke » Torsdag 06 Mars 2014, 11:55
Det ble Brede Moe, som fryktet. :(
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Bare et lite tips til Glimt. Tipset Glimt om Moa i Skeid i sin tid. Glimt var ikke interessert. Nå har jeg sett i flere kamper et 17 stortalent i Skeid. Banens beste i cupkampen mot Odd. Venstreback. Vidunderlig teknisk, rask, taklingssterk, innleggsfot. Hans navn er Ridoun Essaeh. Hent han før Vif/Godset/LSK plukker han opp.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Spennende Mandela. Hva tenker du om Jens Rognved(?). Har sett få Skeid-kamper i år, men var veldig god i fjor. Og han er vel født i 1999?
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jens Rongved er vel nevnt som den nye Myggen. Veier vel knapt 50 kilo, men et teknisk repertoar og overblikk og pasninger som Runar Berg. Ja han er god men har vært litt skadet i år. Må nok få litt mer muskler før jeg vil anbefale han.
User avatar
bg72
Posts: 185
Joined: Wed Feb 23, 2005 12:44 am
Location: Nord Salten

Re: Forsterke lagettråden

Post by bg72 »

Håkon Evjen tatt ut på G15 landslaget. Her bør vi være på høgget. Skal på videregående neste år.ŕ
Bodø Gint....mine første ord:-)
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G må snart hente spillere som kan sikre Tippeliga-spill også for 2016, og erstattere, for flere som ryker ut etter denne sesongen. En ny keeper? Kanskje Lars Cramer som nå er blitt nr 2 etter Ole Søderberg i Kalmar? Jeg leser at Lædre Bjørdal "ikke ligner" en spiller som Wieghorst for alvor har tiltro til (stiften.dk), dvs Lædre Bjørdal er mulig å hente allerede til sommeren! Jeg glemmer ikke at JHH nesten hentet Kari Arnarson fra Rotherham før 2014, og nå er det absolutt nødvendig, og mulig? Heltne Nilsen ble straffet av Rekdal og ute av førstoppstillingen etter cuptaket mot Gjøvik-Lyn. Da er det nok en gang tid for å se på den solide sentrale midtbanespilleren dersom Rekdal er nok sur på han. Dere husker også Francis Koné, ivorianeren, som var innom for to sommere siden. Han ble for dyr, og spilte i Portugal til nå i februar. Kanskje er det ikke like lukrativt å spille i Ungarn, i Budapest Honved FC, der han kom i februar? Med måltørke for Azemi og Sørloth, er det ikke tvil om at JHH bør snu seg også til Budapest.

Keeper: Lars Cramer, Kalmar
Midtstoppere: Johan Lædre Bjørdal, AGF og Kari Arnarson, Rotherham
Midtbane: Sivert Heltne Nilsen, VIF
Spiss: Francis Koné, Budapest Honved FC
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis det er mulig å hente Bjørdal vil det være akkurat det Glimt trenger nå. En midtstopper som gir alt i duellene, smart, rutinert og kjent med spillestilen i tillegg er han en ledertype og kapteinsemne.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Har sagt det før - Glimt er ikke attraktive for noen andre enn spillere fra lavere divisjoner som ikke har noen andre steder å dra. Medaljens bakside av å være så fokusert på økonomi og tragikomisk lite ambisiøse sportslig.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Fortsatt bitter over at Xavi glapp til Quatar.

/galgenhumor
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Som Arild Berg sa i studioglimt,vi er avhengig av å enda være med i kampen om å overleve når overgangsvinduet åpner.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Forsterke lagettråden

Post by Venstresidevariabel »

Det deiligste er å kunne gå inn i nok en lang/tung/mørk arbeidsuke med et fælt Glimt-resultat i sekken. Så sitter man på kontoret og tenker :"Men neste helg...DA snur det"

God arbeidsuke folkens! :LFC
FØRR EVIG!
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Prøv å kombinere dette med å være Liverpool-supporter.. At ikke jeg går på antidepressiva skyldes nok at jeg drar på rehab (fisketur) etter kampene.
Førr Evig!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Kombiner galskapen med å være Tottenhamsupporter, så skal du se at jeg ikke bekymrer meg så mye over baklengs... :P
Kritisk
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Hehe.. Mine lag klarte å slippe inn 9 mål mot hhv. Stoke og Lillestrøm.. Tror det er bånnen i bøtta.. EVER!
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Kesseboy wrote:Fortsatt bitter over at Xavi glapp til Quatar.

/galgenhumor
Nei, det vi trenger er vår egen "crazy gang", noen som kan gå i krigen og ikke være redd for å påføre noen blåmerker.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Blåmerker taper ikke kamper. Baklengsmål gjør.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

En del av målene vi har fått i mot i år kunne ha vært ungått om spillerene hadde gått i krigen. I stedet for å rygge utenfor terminalkaia.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Sitter å ser på Levanger Brann. Tom Erik Nordberg er jo outstanding. Hvorfor er ikke han og Ørjan Hopen i Glimt?.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Derfor er ikke Nordberg i klubben
Etter å ha tenkt seg om noen uker, valgte han likevel å takke nei til de helgule.

- Det var en veldig vanskelig avgjørelse. Hovedårsaken er jo at jeg har slått meg ned i Levanger-området og i Levanger som klubb. Vi får kalle det familiære årsaker, innrømmer Nordberg.
http://www.an.no/Sist_han_spilte_for_Gl ... 49179.html
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply