Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Novi wrote:Jeg er litt prinsipielt imot å signere Tromsø-gutter. Når Drage i tillegg sluttet å spille fotball med en gang han fikk kontrakt med god lønn, så lyser det rødt hos meg. Vi kan finne bedre.
Vi kan jo tilby han kontrakt med dårlig lønn da.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Vebjørn Vinje skal spille for Glimt 2 mot Mo på Mandag

http://www.ranablad.no/sport/fotball/ne ... 5-42-80639
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

An+ sier at Bjørnbakk er aktuell for Glimt? Noen som har tilgang?
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Leste avisa før i dag. Dem sier at de vet at Glimt har han på blokka mens Bjørnbakk selv er åpen for flere tilbud uten at Glimt nevnes konkret. Plasserer seg vel greit på markedet med de uttalelsene siden han kan gå gratis etter sesongen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Kjenner jeg er litt skeptisk til Bjørnbak. Bør ha lyst til å spille for Glimt om han skal tilbake, ikke komme fordi han ikke får fast plass i Haugesund.
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

I dagens AN har de en sak med tittel "stille før stormen", med fokus på Sørloth, Badou og Sane som alle har en usikker fremdig. De har snakket med Kåre Ingebrigtsen og BTH om Sørloth, og ingenting er avgjort når det gjelder han - Rosenborg kan hente han tilbake om de ønsker det men Kåre er opptatt av at de skal ha en dialog med Glimt og få en tidlig avklaring. Forhandlingene om Badou fortsetter, BTH kaller det for reell interesse nå men ingen klubb nevnes. Til slutt er det helt stille rundt Sanè og ingen som har forhørt seg om kjøp. Det ligger uansett an til å bli en del forhandlinger før høstsesongen kommer i gang.

Marco Jørgensen har forøvrig signert for Mjøndalen.
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by delfagro »

Blir svært spennende. Dessverre, siden to av nøkkelspillerne er på tur ut, og Glimt ikke har store midler, blir etter alt å dømme august-Glimt et svakere lag enn juli-Glimt. Spørsmålet er mest, hvor mye svakere.

Når det gjelder Bjørnbak ville dette ha vært en kjempesignering. Kommer ikke på en bedre spiller som Glimt realistisk kan hente nå. Gjør dere?
Alltid gul!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Nei, men jeg har heller som en del av jobben min å aktivt holde meg oppdatert over verdens fotballtalenter ;-) Jeg likte Bjørnbak i Glimt, men fikk et inntrykk av at han ikke likte klubben og Bodø by spesielt godt når han dro? Har heller ikke oversikt over hvordan han har gjort det i FKH. Antakelig godkjent minus, siden de vil kvitte seg med ham.

Så lenge innsats og samhandling ikke forsvinner i sommervinudet, tror jeg august-glimt blir godt nok til å sikre plassen med god margin :) 6-7-8 seire på rad er ikke å forakte heller!
Una mas cerveza.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Satt og leste Nordlys i går og der sto det at de skulle ikke hadde noen som helst planer og "stikke kjepper i hjulene" ved en overgang for T Drage ...
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G har snakket om midtstopper, vback og keeper. Midtstopper bare dersom Sane forsvinner, Tønne fordi Imingen er ute og åpenbart tror de på keeper i løpet av ei ukes tid. Jeg er like spent på hvem forsvinner i dette vinduet. Hva skjer med VVinje, JJohansen, Brix, Silva? Vinje og Silva har ikke spilletid, JJohansen er uaktuell og Brix er blitt nr 3 på back og på midten.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Vel stallen trenger en skikkelige opprydding så helt enig ecke,det er nesten mer interessant hvem som drar. Vi har jo en stor mulighet til å spisse stallen etter denne sesongen,ut med masse middelmådig daukjøtt,inn med kvalitet/unge talenter. Om jeg har tiltro til at Glimt er i stand til å gjennomføre en slik opprydding? Nei. Men selv vi kan være heldig :D
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

HR gjør sitt inntog også i fotballen: http://www.vg.no/sport/fotball/sandefjo ... /23493897/
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt ufattelig at norsk fotball går for dette FØR de ansetter speidere. Selv om dette i seg selv er relativt koko.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Personlighetstesting er langt fra ko-ko, problemet er at det er lett å gjøre det feil og dyrt å gjøre det rett.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Var på en måte det jeg mente,helt greit å kartlegge personligheter,men ekstremt vanskelig på for eksempel unge spillere som utvikler seg over tid.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Sandefjord brukte personlighets-test for å finne frem til Lars Bohinen. Etter 9 poeng på 17 kamper bør man kanskje evaluere spørreskjemaet de brukte.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Personlighetstester faktisk. Jaja. God bedring.

Speidere er tingen og en gull-verdt investering.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Aafk vil ha Branns Haugen. Jeg vil ha Kasper Skaanes. Richards og Cruz i tre sesonger, men det må vel være en norsk spiller som duger som høyre kant?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hvis nå ikke Glimt forhører seg om Rocky Lekaj i Raufoss ja da gjør de ikke jobben sin. Bøtter inn mål 17 på 12 kamper. Han spilte som de fleste vet på Sheffield W. Er minst på høyde med Azemi. Jeg mener han er bedre
Løp og kjøp før det er for seint. Snakket med Halvard Thoresen i dag. Han mente han er 2.div desidert beste spiller.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Sålenge han har fått orden på holdningene sine så ja takk. En av de talentene i Norge med høyest potensiale en gang i tiden.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Er nok 2.divisjons beste spiller denne Lekaj ja.

Ellers burde vi forhøre oss om Bassel Jradi om han ikke får særlig mer med spilletid i Godset. Ingen typisk Glimt-spiller i form av at han ikke er en såkalt Glimt-ving, spiss eller indreløper, men har noe ekstraordinært over spillet sitt. Ekstremt god nærteknikk, har fart og en x-factor. Var veldig hot i Danmark for 2-3 år siden, og jeg mener han har et veldig stort potensial. Litt Zidane over han(uten sammenligning)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Nå kan vi sannsynligvis slippe tanken om Thomas Drage til Glimt. Han er på vei til Sogndal.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Thomas Drage fikk ingen tilbud fra andre norske tippeligaklubber. Litt rart. Kan nok styrke Sogndal.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg ser at konkurrentene nærmer seg nye spillere, med beskjeden aktivitet i B/G. Spesielt Haugesund skal bli interessant å se, som B/G møter om 3 kamper. De presenterte en Gentspiller på leie, midtstopper Troost-Ekong, 21 år, da Haugesund slo Viking. Nå har de signert en nigerianer, sentral midtbane, 19 år gamle Sad`eeq Yusuf. Defensiv midtbane/midtstopper, 22 år Steenvorden er på prøvespill, og kantspilleren Dugandzic, 26 år, er også på prøvespill. Nå er nesten alle mine "drømmespillere" tatt av andre, så nå må jeg finne noen nye favoritter. Fortsatt er keeper Lars Cramer, Kalmar, kanskje for mye forlangt, men likevel. To midtstoppere trenger B/G, og da er jeg komfortabel med Bjørnbakk, og Gefles kaptein, David Fällman, en spiller på utgående kontrakt som kan være mulig. Jeg har ikke hørt at danske Patrick Olsen, tidl. Haugesund og Godset, har fått ny internasjonal kontrakt, og da er det fortsatt mulig å tro på en overraskelse, som han for neste sesong, på sentral midtbane. Høyre kant Kasper Skaanes, Brann, er snart skadefri, men det hjelper kanskje ikke B/G eller meg.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jeg er redd Glimt går i samme fella som før sesongen. Altså at man tror stallen er bra nok.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply