Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Liker det jeg leser fra Glimt! På de tidligere prøvespillerne har Åssa vært veldig "njaaa". Her virket han helt annerledes i intervjuet, for meg virker det som om han ønsker å få signert denne spilleren før noen andre snapper han opp. Så får vi se hvor gode antennene mine er, men jeg tror han blir Glimt spiller i løpet av kort tid, med mindre det stopper på lønnskrav.

Og jeg driter i om noen får vondt av å møte Glimt. For meg kan det føles som å være på stranden på Granca mens man spiller mot Glimt, så lenge det er Glimt som stikker av med poengene. Ja det bekymrer meg at vi har få duellspillere når vi spiller i Tippeligaen, men det burde være en totalvurdering i innkjøpsstrategien, man kan ikke forkaste en spiller dersom han er jævlig god, bare fordi han ikke er høy nok :shock: Og heller en som taper alle duellene men gjør en god jobb langs bakken, enn Anders Karlsen som taper halvparten av duellene og gjør en slett jobb langs bakken.

Takk og pris, amen og alt det der for at Åssa også mener AK ikke er god nok. Det var en periode jeg begynte å lure på om dem drakk på jobb oppe på Aspmyra.
Kristatistisk
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Det sentrale ankeret i mitt hode, er i første rekke en solid duellspiller, på bakken, men også delvis i lufta. Jo mindre, man har av det ellers i laget, desto viktigere blir disse egenskapene. Babenko ser ut til å ha alt det andre.

Jeg likte Seck, og jeg hadde gjerne sett at Joakim Jørgensen, Viking, var aktuell for B/G.
Last edited by ecke on Fri Feb 12, 2016 5:13 pm, edited 1 time in total.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Jeg er av den formening at en def.mid ikke trenger å være den som vinner hodeduellene. De får stopperne ta seg av, det viktigste er å stenge rom, og å være på de rette stedene. Liker at han beskrives som fotrapp og bevegelig.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Enig med FSHelgeland. Når det gjelder Seck så skjønner jeg ikke at du ecke ikke også syntes han blir for seig og treig. Det har mange syntes, meg og Freddy Thoresen inkludert. Han lignet veldig på Chatto i bevegelsene, og det var en av de dårligste egenskapene til Chatto, ble for stor og tung når ballen begynte å gå fort i mellomrommet.
Kristatistisk
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Seck kunne sikkert vært mer ideell, slik Chatto kunne vært det. Jeg er imidlertid fortsatt enig med meg selv, da jeg foreslo et års forlenging av Chatto. Hadde man gitt Seck en måned med trening, da tror jeg han hadde vært der B/G hadde ønsket.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Ecke sa det godt. Joackim Jørgensen. Hadde vært en fantastisk spiller for Glimt. Akkurat det vi trenger.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Enig angående Chatto,ikke enig om at DM må være en duellspiller. Samtidig trenger vi en duellspiller så tror Bjørkan må tenke seg godt om. Finnes veldig mange lag som gjør det veldig bra påtross av manglende fysikk,opp til Bjørkan å finne måter å kamuflere det på.

Hadde heller sett at vi hentet en stopper med enorm fysikk,er vel ingen hemmelighet at jeg ikke rater Moe. Joakim Jørgensen hadde helt klart vært perfekt men han vil vel ikke forlenge med Viking fordi han vil til utlandet igjen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Adressa.no: "Kretsen rundt Joackim Jørgensen jobber med å finne en ny klubb til Viking-spilleren. 27-åringens kontrakt går ut etter sesongslutt og blir neppe fornyet."
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Aha,leste en kommentar fra Jonevret om at han ville ha nye utfordringer i utlandet. Men om det er mulig å hente han burde vel kanskje Glimt være på banen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Vix
Posts: 767
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 125 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Det var da veldig så "ideell" Chatto hadde blitt etter at han dro. Følte aldri at alle digget han mens han var i Glimt, selv om de så at han gjorde en del brukbare kamper. Chatto vant en del hodedueller. Christian Berg, som mange mener var prototypen på ankeret i Glimt, vant neppe mange. Hvis Ruslan er en skikkelig god defensiv midtbanespiller, så får han ta rollen på sin måte. La oss håpe han er det - for det begynner jo å haste litt.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Nå hadde vel Seck vært skadet og bare trent en uke i oppkjøringen før han kom til Glimt? Ikke rart at han er treig og rusten da. Trond Olsen har jo ikke akkurat sprudlet i treningskampene han heller.
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Young Gun »

Seck er blitt beskrevet som hurtig av Bærum. Mange som kan fremstå som trege, samtidig var vel ikke Seck noen gang i full spurt mot TIL?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

RaymondEngmark wrote: Og jeg driter i om noen får vondt av å møte Glimt.
Her kan vi jo slå flere fluer med en stein. Vi trenger egentlig en Vinnie Jones-type fra yttersia i lofoten med gode evner på sosiale media. Nordnorsk tilhørlighet, duellkraft og evne til å engasjere.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Amerikaneren Perry Kitchen står uten klubb. En spiller som i en tid har ønsket seg til Europa fra MLS. Ble sett på som et stort talent. Vært god i MLS for DC United, som forøvrig ikke er en potensiell arbeidsgiver for Kitchen.
Nokså urealistisk, men ser for meg han kunne vært mannen på ankerplass. https://www.youtube.com/watch?v=HbISKCRVnhc

Det er alltid lov å drømme.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Drar ikke Glimt til La Manga i morgen?

Blir Seck og Ruslan med? Hvilke keepere er med?
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Godt spørsmål,kanskje Kolstad ikke vil hente andrekeeper slik at han kan være det selv ;)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Playmaker wrote:Drar ikke Glimt til La Manga i morgen?

Blir Seck og Ruslan med? Hvilke keepere er med?
Anyone? Jeg er spent på troppen dem tar med. De som ikke er med der, er vel strengt tatt ute av dansen.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Studio Glimt skriver på twitter at det kommer sak når troppen er bekreftet. De sier også at det muligens kommer en spennende keeper på prøvespill
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Spennende keepere er det verste jeg vet... :-)
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Babenko blir med til La Manga.

Ruben Imingen, som nylig har blitt pappa for første gang blir igjen i Bodø. Martin Pedersen blir heller ikke med sydover da han fortsatt ikke er klar for kamp.


En god kjenning sørpå sier Godset fortsatt ønsker Konradsen, men Glimt har satt en høy pris. 2-3 millioner.
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Alt for lite. Nå må Glimt begynne å sette prisen høyt på spillere de ønsker å beholde. Hvis de ikke ønsker å beholde Konradsen så er det det greit med 2-3 mill, ellers så er det meningsløst.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

:shock: 2-3 millioner for Konradsen er ikke mye høy pris. Syntes det er billigsalg, så billig at om ryktene stemmer, kan overgangen fort bli en realitet. Men jeg kan ikke skjønne hvorfor Konradsen skulle være interessert i den overgangen. Pr nå er ikke godset et stort nok steg oppover til at det er verdt det, er det vel?
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Det er jo opp til Glimt å sette prisen, det er det jo ikke Konradsen som setter. Man kan si rart om TIL men de er mye flinkere og tøffere ved overganger enn Glimt er. Sett prisen til 8 mill og hold kjøpere unna.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Hvor lang kontrakt har Konradsen i Glimt?
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Knuta: Så flinke at de brenner inne med spillerne og og må ha Mohn til å redde dem? ;-)

Vi har de siste årene hatt en dårlig timing med formtopper og kontraktslengder. Lange kontrakter på spillere vi kan være foruten, og korte på de vi vil selge for en gevinst, men må la gå billig for ikke å bli bosman. Eller, slik føles det. Statistikken kan vel vise noe annet...
Una mas cerveza.
Post Reply