Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Osvold har kontrakt til sommeren. Jeg regner med at B/G er ute etter midtstopper, ikke minst fordi Brede Moe fortsatt ikke er klar for å starte gjenopptrening. Da holder det ikke med Vinje/Bjørnbak. OBOS blir tøfft, og da må B/G bygge et Tippeligalag allerede nå.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt enig Ecke,de må handle smart også. Noe jeg har svært liten tiltro til at de klarer med nåværende organisering og opplegg. Men blir gjerne overrasket :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Bjørdal har vel sagt at han og dama før eller siden kommer til å bosette seg i Bodø, så da er det kanskje ikke helt utenkelig, om han får tro på opplegget, direkte opprykk osv. Ellers er Brede Moe også et alternativ på høyrebacken når han nå blir klar igjen. Mener å huske han gjorde brukbar figur i de kampene han måtte steppe inn der, og han har vel kvalitetene som trengs. Eller kanskje ikke offensivt?
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G har tenkt å holde på spillerne foran neste sesong, dvs Thomas - Edvardsen, (Moe), Vinje, Bjørnbak, Jonassen, Bjørkan - Jakobsen, Normann, Konradsen, PBerg, Jacobsen - Azemi, Olsen, Hauge, Hanssen, Osvold. Et "Tippeligalag" må ha reserver for Thomas og Edvardsen, men skikkelig kvalitet som midtstopper og en i angrepsrekka. 4 nye spillere? Det er kanskje ikke nødvendig med mer?
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ikke om de beholder alle nei.

Ny keeper og midtstopper(begge ledertyper) og backup spiss og ving.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ja da forsvant Skeids toppscorer Budeson til Haugesund. Glimt var ikke interessert. En spiller på Azemi nivå.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Playmaker wrote:Kikket litt rundt Akinyemi igjen, men kom over unge Nissen i samme sleng. https://gyazo.com/dbf21f18fa72376442ce65b8937f34d0

Har scoret 18 mål i 2.divisjon i år, i sin første sesong i Norge. Tidligre Esbjerg-spiller. Har u-landskamper for Danmark og vært nære en overgang til Tottenhams ungdomsakademi for noen år tilbake.

http://www.sporten.com/nyhet/dansk-spis ... liga-klubb
http://www.sarpsborg08.no/news/article/ ... rpsborg-08

Nå kan ikke jeg gå god for han på noen som helst måte, men han virker veldig spennende ut i fra statistikk og skriverier. Det som imponerer meg mest er hvordan han har levert i sin førstesesong med 18 mål. Han er født i 1997.

En som faktisk har målscoringsevner i seg burde være et mye bedre alternativ enn udugelige Manzon eller Osvold.

Da var han herved tapt og uaktuell. http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 6938_1.snd

Hva tenker dere om Ulrik Berglann hvis Jerv ikke rykker opp? :)
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Jeg sier jatakk, men fikk det ettertrykk klart fra andre her at han ikke er god nok... :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Blant anna meg, regner jeg med? Berglann kan sikkert gjøre en god jobb for oss i OBOS. Mer skeptisk til Tippeligaen etterpå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Snakket med Buduson i sommer som nå har gått til Haugesund. Nevnte Glimt og han syntes det hørtes spennende ut. Men han har ikke hørt noe fra klubben helt fram til nå. Litt rart at Glimt ikke var på banen her tidligere for en spiller som de 3 siste sesongene har scoret 70 mål og som kun hadde kontrakt ut året. Den raskeste spilleren jeg har sett. Men her har Haugesund gjort et scoop. Håper Glimt skummer markedet i 2.div. Masse lovende spillere her.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

En faktor Knuta, kan være spørsmålet om Buduson passer inn i det rigide Glimt-systemet i forhold til taktikk og spillestil. Er han spissen som kan holde på ball og vinne mange baller i luften?
Buduson høres ut som en type ala Joshua King. Personlig liker jeg det.

Ellers burde vi hente Fredrik Pallesen Knudsen som midtstopper. Har nevnt dette før. Flere sniffer på han http://www.sporten.com/no/nyhet/elitese ... nn-spiller

Odds Vegard Bergan vil vekk.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Skeid har under Tom Nordlie spilt 4-3-3 så systemet er Buduson veldig kjent med. Men uansett er dette for seint. Jeg mener fortsatt at det sitter mange juveler på 2.div klubber i Norge. Husk at fleste av disse har jobb ved siden av og jeg mener det er bedre for Glimt å hente gode 20-åringer fra Obos og 2.div enn å reise til Ukraina og andre steder for å finne spillere som ikke har spilt fast på lag det siste året. Nå har Hødd rykket ned, et lag med masse kvalitetsspillere. Kanskje noe for Glimt.
Forslag andre: Steinar Strømnes Strømmen og Fitim Kastrati Bryne.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Liverstam glapp for Glimt. De har jobbet siden i sommer med å få han nordover, men etter at Glimt rykket ned og Halmstad opp valgte han nå å forlenge med Halmstad.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Da er det bare å håpe at de har flere på lista!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

De som håpet på Lædre Bjørdal kan nok gi opp - han er visstnok på vei til Brann.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ser Bjørkan sier de skal hente spillere de kjenner,mao norske spillere(bra) som går rett inn å forsterker. Evt andre på prøvespill(lærer visst aldri).

Så hvem tror dere Bjørkan kjenner til som kan gå inn å forsterke,noen med Ranheim/Alta fortid som er bra nok? Gauseth var vel kanskje i Alta når Bjørkan var der? Må vel nesten være en OBOS-spiller eller noen som har tatt steget opp.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Nå sleit vi veldig med å hente spillere utenfor vår region når vi var i eliteserien, det blir vel ikke lettere nå når vi er i Obos og lønnen er lavere enn i fjor. Tror det vil bli minimalt med forsterkninger utenfor regionen i 2017. Å regne med at navn som Bjørdal osv skal gå ned en divisjon er vel som å tro på julenissen(men det er jo riktig tid for det nå).
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Vi traff jo med en vi kjente veldig godt i Bjørnbak :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ja det gjorde vi men han ville nok ikke ankommet Bodø hvis vi var i Obos.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Burde man sjekket ut denne karen nærmere?
32 mål på 33 kamper er et anstendig snitt...

https://www.fotball.no/fotballdata/pers ... Id=2927043
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tjongs »

Tja, 26 år og spilte i 4.divisjon så sent som i fjor er vel ikke akkurat noe som er veldig lovende. Men det er klart, det kan jo finnes flere Jamie Vardy'er der ute.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Scora bra på et TMFK lag som sleit veldig i 3.div og rykka ned. Vært en del utenomsportslige ting som har holdt igjen karrieren hans, men virker som at han har fått skikk på det.
Men tror ikke det blir lett å lokke han fra vestlandet. Han har vel kontrakt med Florø ut 2018 og tror han har en ganske god jobb i fiskeindustrien som sikkert betaler med enn hva Glimt vil gi en såpass umerittert spiller. Kone og barn har han også på vestlandet.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Sogndals Kristian Opseth er ønsket på lån. 26 år. To mål på 18 kamper. Han vurderer også Åsane. Tar ikke selvantenning i full jubel merker jeg.

EDIT:
@G-s-enz: Det er fire år siden Bjørkan ga seg i Ranheim og seks siden han ga seg i Alta. Spillere han trente der og som fortsatt er der kan umulig være gode nok dersom vi sier oss uenige i de offisielle ambisjonene og fastslår at Glimt skal være et elitelag i 2018.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Opseth ja,ingen jubel herifra.

Nei sant Mortsto,og det begrenser jo"Folk vi kjenner fra før" ganske mye :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Jeg jubler ikke selv, men er heller ikke så negativ om han kommer. Svær fyr med kanskje Norges hardeste skudd. Vill kraft i den venstrefoten. Er han fit i hodet og kropp, så tror jeg han kan bli nyttig.
Post Reply