Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Fascinerende å kikke på forumet til Klanen. Her ramses det opp dyre spillere som er hentet, og så sammenligner en med tidligere år hvor en hentet enda flere og dyrere spillere, og så konkluderes det med at det er "dyrt å være fattig". Total mangel på selvinnsikt selv hos fansen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Grindheim er en spillertype som hadde blitt superstjerne og midtbaneanker i glimt. Peiset på troppene og vi hadde sust oppover tabellen. Synd han ikke kommer.
@liverglimt
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Hvis Grindheim faktisk skulle finne på å forlate VIF - hvorfor drar han ikke til klubben i hjembyen han forlot (altfor ung), som nå ligger med 20 poeng og har en trener med en lysende framtid? No-brainer at Grindheim går til FKH om han skal flytte på seg.

Fokusér heller på alternativer som faktisk er reelle. Som Lædre Bjørdal.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Det er lov å drømme. Og ja jeg tror nok han drar rett til FKH.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Stortalentet fra Leknes valgte Tromsø IL. Så vidt jeg vet har ikke Glimt vært på banen.
https://www.facebook.com/Leknes-FK-162953551145/
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Han har jeg faktisk møtt da jeg var trener for ett guttelag :)

Utrolig fysikk til alderen da,så voksen ut ift de andre på banen. Men syns ikke han var så fantastisk,men mulig han holdt igjen litt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Nå håper jeg at Bjørkan snart får fokus på forsterkninger. Ett midtforsvar som trenger hjelp av altmuligmann Normann på defensive dødballer, og der sidebackene må stå smalt som sikring mot sekstenmeteren. Nå en midtbane som var alt for dårlig i 2015, og som ingen hadde ønsket for 2016. I cupen ble det Normann, av alle, som startet "showet" på topp, mens Wiig ikke var god nok for den kampen heller. Til tross, et flott cupresultat :)
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Vi trenger ny venstreside.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Ringe Reinaldo?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Kjapp gjennomgang av stallen:

Keepere: Vi må ha inn en uansett,Thomas ok andrekeeper.

HB: Edvardsen ok,ellers masse skrot som kan vikariere der. Ikke verd å prioritere den plassen.

MS: Bjørnbak,Moe & Saltnes har alle en ting til felles. Ingen av de tar nok ansvar,går forran eller står frem ved en evt ledelse. Jeg håper de selger Moe og henter inn Bjørdal eller noen andre som har erfaring og punch.

VB: Jonassen/Bjørkan/Jakobsen,greit nok. Ikke vits å prioritere.

Indreløpere: Furebotn bør beholdes. Jakobsen ikke bra nok men kan få bli ut sesongen. De andre unge. Vi må bare håpe at Konradsen hever oss etter EM

Anker: Babenko synes jeg vi kan prøve som indreløper. Karlsen er så varierende. Håper vi henter noen her.

Vinger: Olsen virker ferdig og mett. Hvertfall mentalt. Jevtovic er en av få i laget som har høy kvalitet på enkelte ting han gjør. Hauge veldig bra. Azemi kan spille her. Håper vi henter en ving.

Spiss: Har ståltro på Azemi,men blir ett spørsmål om hva vi får tak i av spiss/ving. Får skyve Azemi ut på kant om vi kan få en veldig bra spiss.

Noen som merker noe her?
Vi har INGEN som presterer på ett jevnt høyt nivå,de rutinerte er knapt gode nok til å spille fast på noen andre lag i TL(-start). Føler det kun er Furebotn og Azemi som hadde vært krise å få skada over lengre tid. Resten er ca like god/dårlig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Du er inne på noe der, tror jeg. Vi har noen spillere med et høyt toppnivå, men de er så sjelden på det at alt virker flatt og tafatt (Haldorsson og Jevtovic som hederlige unntak, men har ikke lyst til å belemre dem for mye med å være medlemmer av den tapergjengen Glimt sender utpå kamp etter kamp). Jeg sier tapergjeng, og det virker hardt, men vi må vel etterhvert innse at det er sånn de ter seg? Er ingen samling i bånn, vi er mer smurt tynt utover kvalikplassen. Man føler seg aldri trygg når Glimt leder, og man forventer nesten baklengs i løpet av de første ti. Det er mange ting som kan være problemet, men mest sannsynlig er det en palett av saker som gjør det. Deprimerende er det uansett.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Forsterke lagettråden

Post by stormp »

Adebayo Akinfenwa er visstnok ferdig I Wimbledon. Skulle være nok muskler på topp, samt trekke noen ekstra tilskuere
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Eller Bolly, ferdig i Düsseldorf, men snakker også om norsk fotball. Det hadde vært noe for de som har råd!
ingen87
Posts: 7101
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Slik som vi spiller fotball for tida kunne vi trengt en Akinfenwa, samt gå over til røde og hvit-stripete drakter.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Oh no you didn't ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Mulig nevnt tidligere, men er det noen som vet om Glimt har sagt noe om fremtidig samarbeid med Diambars? Eller som har inside info om hva de tenker?
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

+1, skulle gjerne visst om de fortsatt har noe kontakter der nede!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Keeper, midtstopper, anker, spiss og ving står på min liste for hva vi trenger. Hva tenker dere? Og eventuelle forslag til spillere?

Jeg vil fortsatt ha denne karen: http://www.sporten.com/nyhet/dette-er-a ... bos-ligaen.

Den norske vingen Liban Abdi er klubbløs og er verdt å ta en titt på.

Kristiansunds spiss Daouda Bamba(95) står med 9 mål på 11 kamper. Dan Peter Ulvestad er kaptein og en veldig solid stopper.

Fredrik Liverstam som ecke har snakket varmt om?
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Skulle gjerne hatt Fredrik Liverstam. Men så vidt jeg vet er han kaptein på Halmstad og jeg er nok mer interessert i spillere som kan være aktuelle. Vil gjerne ha en spiss i tillegg til Azemi og Hauge. Men Glimt har jo 3 typiske spisser på lønnsbudsjettet så da må man vel kvitte seg med en del spillere før nye kommer inn. Det er vel det som alltid er et problem at man signerer spillere som ikke holder mål og så er det vanskelig å hente nye innenfor et allerede stramt budsjett. Men forsvinner Haldorsson må vi ha en ny keeper. Ellers så tror jeg det er lite aktuelt med forsterkninger. I en klubb som Glimt må man satse på lokale unge spillere på sikt. Vi har vel sjeldent hatt så mange lovende unge spillere som spiller på landslag. Bjørkan, Berg, Hansen, Hauge osv. I tillegg Konradsen som er på vei tilbake. Vi kan ikke drive på som VIF, VIKING og andre klubber som får kastet sponsorpenger etter seg, men som likevel er på konkursen rand.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Den handlelista til Playmaker ser vel mistenkelig lik ut som handlelista til flere av oss før sesongen?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Det ser ut til at vi har svært mange unge, lokale spillere som ser ut til å slå ut i full blomst i nærmeste fremtid. Dette gjør det bare enda mer viktig å holde seg i Tippeligaen. Ved et nedrykk kommer gribbene, og da tviler jeg på at vi klarer å holde på Konradsen, Normann, Hauge, Berg og Bjørkan.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Knuta wrote:Skulle gjerne hatt Fredrik Liverstam. Men så vidt jeg vet er han kaptein på Halmstad og jeg er nok mer interessert i spillere som kan være aktuelle.
Liverstam ville til B/G fram til 3. mars, og Halmstad hadde sagt ja, dvs det ville koste overgangssum kr. 750.000,- og 700.000,- i lønn. Nå er situasjonen at Halmstad leder Superettan og B/G i faresonen. Da er det kanskje ikke like aktuelt. Irriterende nok, ”kung Livet” som han beskrives på svenskafans.com
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Vi har penger, men vil ikke bruke. Irriterende.
@liverglimt
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Kesseboy wrote:Den handlelista til Playmaker ser vel mistenkelig lik ut som handlelista til flere av oss før sesongen?
Hva tenker du på?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

liverglimt wrote:Vi har penger, men vil ikke bruke. Irriterende.
Ja det var det da..
Et minus på i underkant av én million kroner føyer seg inn i rekken av underskudd siden stiftelsen. Totalt har Nordlandsglimt AS et akkumulert minus på 15 millioner kroner, etter fem driftsår.
https://bodonu.no/blodrode-tall-for-nor ... 9.06-01:27

Skal vi kjøpe spillere må vi selge spillere eller tjene penger ellers. Når det gikk som det gikk med Sane og Badou kan vi prise oss lykkelig for at vi helt ut av det blå fikk så godt betalt for Ibba. Mange lurer på om denne linken med Diambars fortsatt er der. Jeg tenker det er slik at relasjonen eksisterer og at dersom vi ønsker å kjøpe noen derifra vil nok den være nyttig, men når man risikerer å bruke mye ressurser på å kjøpe, ta i mot og vedlikeholde talentfulle slike spillere som man kan risikere å miste for småpenger har jeg forståelse for at Glimt er forsiktige. Sane og Badou ble til slutt to veldig gode spillere for oss, men regner med ledelsen har evaluert godt og lenge om de føler de fikk nok igjen sportslig og økonomisk for dem. Jeg tipper de ikke vil ta en slik risiko igjen nå med det første.

Det blir for eksempel spennende å se hva som skjer med Vieux Sane nå. Kontrakten med Brest går ut nå, og ser han har spilt 16 kamper. Ligue 2 må da være langt lavere nivå enn han satset på. Hadde profesjonaliteten vært noen hakk høyere ville nok både vi og han vært bedre stilt, ihvertfall hhv økonomisk og sportslig. Ser på twitter han linkes til Bursaspor nå.
Post Reply