Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Steffen Moltu i Hødd er en habil stopper.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Finnes det ikke en dugelig og rimelig islandsk stopper et sted? På Island, f.eks.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Dagens B/G har den svakeste sentrallinja jeg har sett i løpet av de siste 20 årene. Londak, Sane, Moe, Saltnes, Sørloth. Hvorfor tror man at dette skal holde til Tippeligaen? Ok keeper, et lurvete midtforsvar, en fraværende midtbane, et talentfullt, men kraftløst angrep. Alt kan ikke forbedres på en gang, men på midten kan man sørge for å gjøre både forsvaret og angrepet bedre.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt enig ecke! Og jeg har jo sagt dette lenge,arbeidet som er gjort i vinter med spillerlogistikk er under enhver kritikk! Eller er det slik at JHH ikke ser de store manglene stallen har?

Uten Sane og Badou er Glimt ett halvgodt OBOSlag. Og nå er hverfall en av de tilsynelatende umotivert. Badou tok forøvrig mange returløp mot Tromsø sålenge kreftene varte. Tror han blir å heve seg hvertfall.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

ecke wrote:Dagens B/G har den svakeste sentrallinja jeg har sett i løpet av de siste 20 årene. Londak, Sane, Moe, Saltnes, Sørloth. Hvorfor tror man at dette skal holde til Tippeligaen? Ok keeper, et lurvete midtforsvar, en fraværende midtbane, et talentfullt, men kraftløst angrep. Alt kan ikke forbedres på en gang, men på midten kan man sørge for å gjøre både forsvaret og angrepet bedre.
Mhm. Det jeg savner aller mest er en lederskikkelse. En kriger. En som oser autoritet og vinnervilje. En som kaster seg foran skudd, med hodet først, for å unngå mål i mot. En som pisker laget til seier. Vi mangler rett og slett lederskikkelser. Synd, men sant.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt enig,i så måte hadde Lædre Bjørdal vært perfekt! Synd det nok blir for dyrt!

Spørsmålet er om vi har råd å la være å bruke litt penger nå?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Er det i dag vinduet stenger?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Stenger i kveld ja.
http://www.fotball.no/nff/NFF-nyheter/2 ... er-31mars/

Bør jo kunne bli en spennende dag. JHH har jo senest i forrige uke sagt i klartekst at ny stopper skal være på plass før vinduet stenger...
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Ho-hoi, bare å poppe popcornet da!
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tviler på det da :wink:

Er det noe dette vinduet bør fortelle Glimt er at en speider bør ansettes :)

Se for øvrig siste JosimarTV for Joakim Jönsson sin rant om norske klubbers mangel på speidere :D
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Bjørkan avslørte på Glimtmagasinet at det var forsøkt å hente Bjørdal. Synd det ikke gikk!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Det begynner å nærme seg slutten for dette overgangsvinduet. Utad tyder lite på at det kommer inn en midtstopper, som Halvorsen var klar på at skulle komme. Hvis det ikke lykkes, vil hele Silva-stuntet se fryktelig merkelig ut og et tegn på ren desperasjon. Glimt nærmer seg stryk i spillerlogistikk denne vinteren.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Det gambles vel på at Martin Pedersen skal holde seg frisk og skadefri da kanskje, evt Saltnes skal spille der om det trengs?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Problemet er at Halvorsen har sagt i hele vinter at det skal inn en midtstopper. Signalet er jo da at han ikke har tro på at Pedersen eller Saltnes skal ta den rollen. Hvis det nå ender opp med at èn eller begge av dem må steppe inn er det langt fra betryggende, verken for spillerne eller for oss andre.

Utover det har Halvorsen hentet fjerdevalg i Rosenborg (Sørloth), ukjent amerikaner (Cruz), en spiller som rykka ned fra Tippeligaen ifjor (Furebotn) og en 2.divisjonsspiller (Azemi). Med mindre flere av disse spillerne overrasker stort er det vanskelig å se at laget er annet enn svekket iløpet av vinteren. Akkurat nå ser det ut som en liten katastrofe.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Enig, syns det er rart. Silva var vel mannen (selv om han ikke var riktig type) som skulle ta den rollen, utover det har det vært helt knyst om aktuelle stoppere foruten Tom Erik Nordberg. For meg virker det som Silva var siste utvei, og da det skjærte seg ble fokuset å satse på det man har. Tipper de har forhørt seg om flere uten å få napp. Teorien min er at roten til problemet er at Sane ikke ble solgt og at de derfor måtte skru ned budsjettet deretter, men når Ibba selges for 6 millioner og det fortsatt spares er det kanskje ikke det økonomiske heller som var grunnen. Når man er desperate nok til å prøve seg på Silva skal man kunne tro det er noen et sted i Norge som kunne gjøre samme jobben for ikke så altfor mye.

Regner man i kroner og øre vil jeg tro Glimt har gjort god butikk på spillerlogistikken i år, så får vi se om det holder sportslig. Det at Badou og Sane fortsatt er i klubben har nok skapt store problemer, ironisk nok.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Økonomisk sett har det nok vært bra, årets budsjetterte inntekt er vel nært innfridd allerede. Men jeg ser heller at Glimt går i null og berger plassen i Tippeligaen i år, enn å gå 2-3 mill i pluss og rykke ned.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tapet ved å rykke ned blir nok større ja!

1,5 time unna katastrofe nå
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

De gode nyhetene: Veldig mye kan berges defensivt med å stramme inn midtbaneorganiseringa.
De dårlige nyhetene: Det ble ikke gjort i løpet av hele fjoråret, så det er lite som tyder på at det vil skje i år.

Hvis vi skulle hente en spiller som skulle gjøre en forskjell, ville nok denne spilleren ligge utenfor budsjettet vårt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg tror ikke det hadde kostet så alvorlig mye å finne en bedre stopper enn Brede Moe. Bismarck Acosta ville for eksempel vært en forsterkning, men han dro til Brann. Om overgangen sies det:
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Start-direktoren-bekrefter---Castro-og-Acosta-er-klare-for-Brann-509883_1.snd wrote:- Både vi og Brann har økonomiske utfordringer, så vi har hatt en lang dialog for å finne en best mulig løsning
...
Alle våre spillere ønsker å være i Start, men samtidig tror jeg det var viktig for Acosta å komme til et sted hvor han kan binde seg til en lengre kontrakt
Presumptivt ikke en høy overgangssum eller lønn, og spilleren ønsker en lengre kontrakt. Men han endte opp i 1.divisjon.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Syns det er merkelig om ikke Glimt har prøvd seg på Per Verner Rønning som både er lederskikkelse og rutinert midtstopper og som attpåtil har spilt i Glimt tidligere. At han heller går til Levanger fremstår for meg som et mysterium, det må skyldes alderen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Yesyes... da ble det tydeligvis ikke ny stopper på oss. Men vi får håpe at Vinje og Pedersen tar store steg.
Skal sies at Vebjørn Vinje var veldig god i 2.divisjon i fjor, og det på et elendig Mo-lag. Var banens beste flere ganger.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Wow. Usikker på signeringen, men kan jo tenkes at det kan bli noen flotte mål fra frispark?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Tror det ikke før jeg får se det :-p
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Minner om datoen ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply