Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Faen, kom på det nå. Æsjda :lol:
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Da var katastrofen et faktum,for en amatørklubb vi har i hjertene våre.

Vi har hatt uendelig mange måneder på å hente stopper,henta 0.
Forsterka laget med 0.

I Glimtmagasinet sa Bjørkan at det var JHH som sto for arbeidet med å rekruttere spillere. Ikke nok med at han ikke kan organisere forsvar,han kan ikke hente spillere heller. To ting JHH trenger,en speider som kan finne spillere for han. En hjelpetrener som kan bidra til at vi blir bedre organisert.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Skuffende. Heller ikke bra for JHH personlig å si så tydelig senest forrige uke at ny midtstopper skal inn i dette vinduet. Hva sier det om dynamikken oppe på kontoret? Eventuelt hvor attraktiv Glimt er som klubb? Vi forsøkte altså hente Bjørdal uten at det gikk, og tviler på at det var pengene det sto på der. Hadde vært interessant å vite hvem andre som takket nei til å komme nordover.

På meg virker det som om Glimt er svært lite attraktiv å spille for, og hvertfall blandt de som har vært i klubben tidligere (foruten for enkelte nordlendinger). Vi kan liksom ikke skylde på bystørrelse og vær heller, siden folk faktisk signerer for Tromsø. Er det Glimt's langvarige image-problem som setter et stopper for spillersigneringene for tiden?
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Vel det kan jo gå på ambisjonsnivå utad? Om vi skal ha som mål å klare oss hvert år er det vel ikke det spesielt ambisiøst? Vil en spiller til en klubb som kun er interisert å stå på stedet hvil?


Samtidig så er det neppe spesielt vanskelig å finne spillere som forsterker dette Glimtlaget om man vet i hvilke markeder man skal lete. Bob Bradley f.eks finner mye bra,men det går nok mye på gamle kontakter. Og det finnes ikke EN norsk trener med nok kontakter til å finne gull.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Dagens AN gir kanskje en grei forklaring for hvorfor det ikke har skjedd noe mer. Nordlandsglimt har brukt mer penger på å kjøpe spillere enn de har fått igjen fra salg, så pengene fra Ibba-salget var sårt trengte penger uten at det snudde totalen over på riktig side. Da lurer jeg veldig på hvordan ting ville sett ut dersom han ikke hadde blitt solgt. Vedtektene til Nordlandsglimt sier i klartekst at de skal tjene penger, så det er tydeligvis strenge vilkår for hvor mye som skal brukes på nye spillere og hvem pengene skal brukes på.

Da er det enda mer underlig at penger ble prioritert å bruke på leie av en høyreving fra USA fremfor å hente en stopper? Nå skal det vel også sies at Azemi kostet vel en god del, mens det vel også ble betalt overgangssum for Brede Moe. Utover det er det kanskje bare lønnsmidler som har gått med på å hente inn Sørloth og Furebotn. Silva var vel en billig løsning som gikk i vasken, og de ble stående igjen uten alternativer altfor sent i overgangsvinduet.

Nå er jeg spent på sommeren. Om ikke Badou og Sane selges da er det neppe særlig mer rom for å hente en forsvarsspiller.
Last edited by bjornage on Wed Apr 01, 2015 10:27 am, edited 2 times in total.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Det handler vel mest om at Glimt har en lønnspolitikk som ikke matcher markedet. Så enkelt er det.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Hvordan i all verden klarte ikke Ibba-salget å tippe det til det positive? Vi skulle aldri henta Olsen hjem,tipper akkurat det spiste mye av pengene til minus.

MEN det forklarer mye,da får vi bare klare oss med det vi har. Noe jeg tror ender med at vi rykker ned.

Så enkelt tror jeg forøvrig ikke at det er Knuta,det finnes ganske mange spillere rundt om i verden som tjener mindre enn norske spillere,mildt sagt! Det gjelder bare å finne dem.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Mye klaging her inne nå, men hvor dårlig har egentlig dette vinduet vært?

Vi har fått inn Furebotn, han erstatter Berntsen som var her en halv sesong. Furebotn fikk sjansen som indreløper i 4-3-3 i Sandnes/Ulf etter at Tom Nordlie kom inn der som trener å la om til 4-3-3. Han viste da at den rollen var som skapt for han og Ulf hadde en ganske bra avslutning på sesongen, 12 poeng på de 12 siste og seier blant annet mot Enga. Vil ve si at status gjennom hele sesongen opp i mot fjorårssesongen er cirka den samme eller litt bedre.

Vi har fått inn Danny Crus på kant, og her har vi også en Konradsen som tydelig har tatt steg denne vinteren. De erstatter Richards og Momo. Richards fikk jo ikke til noen verdens ting forrige sesong og Momo viste til tider prov på den spilleren han kan bli. Innen vi får Cruz skadefri så vi kan finne ut hva han står for så kan jeg ikke si at vi er veldig forsterket på denne plassen, men med bakgrunn i det Richards leverte så er vi heller ikke svekket.

Så har vi fått inn Sørloth på lån som var tenkt som en backup for Ibba og som skulle få noen kamper innimellom. Nå ble Ibba plutselig solgt til Kina, og da så vi ummidelbart svekket ut. Sørloth har enda til gode å vise noe som kan overbevise meg om at han kan få tillit gjennom en hel sesong. Han kan nok putte et mål innimellom men det blir nok ikke ofte nok. Vi har siden fått inn Fitim Azemi, en spiss som har scoret veldig mye mål på lavere nivå. 31 mål i fjorårets andredivisjon, og en spiller som av fotballfolk blir beskrevet som
God spiller. Naturlig målscorer med slepen teknikk
Andre trekker frem hurtighet og fysikk. Mange har vært frustrerte over Ibba som leverte en del mål, men som til tider kunne være slapp og uinspirert. Per dags dato så må vi vel si at på spissplassen er vi svekket, men dette vil forhåpentligvis vise seg å bli ganske bra i løpet av sesongen.

Vi hadde ønske om en ny midtstopper inn, men hvis de vi har får holde seg skadefrie så holder det. Pedersen er på tur tilbake og Vinje er også backup, selv om ingen av de på nåværende tidspunkt kan sies å være gode nok.

På venstrevingen har Berglann vist seg frem gjennom vinteren og under fjorårets sesongavslutning, han sier selv at han har jobbet med å skjære inn foran mål når motsatt kant har ballen, dette for å bli mer målfarlig. Det har han også vist i treningskampene at han kan lykkes med. Ulrik har blitt såpass god nå at Trond må skjerpe seg for å beholde plassen, for hvis han ikke leverer så er han ute.

Det store spørsmålet synes jeg er den defensive midtbanerollen, Chatto har ikke spilt noen av treningskampene og overraskende nok har Saltnes startet i alle. Hadde trodd at Anders Karlsen skulle fått noen sjanser her, men han ses tydelig på som indreløper som også stiller bak Jakobsen i køen. Saltnes må gjerne motbevise meg men jeg tror ikke han har nivået inne til å spille fast i tippeligaen enda, så hvis vi ikke får Chatto i kampform ganske snart, så var det vel kanksje denne plassen som skulle vært styrket?

Alt i alt så synes jeg at vi hverken er styrket eller svekket, men skulle det vise seg at Cruz og Azemi/Sørloth slår til så er vi styrket. Treningskamper er treningskamper og de skal vi ikke legge alt for mye vekt på. Nå over helgen starter alvoret og her krysser vi fingrene for poeng og fint spill.
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Er enig i mye av det du sier,men er det noe fjorårssesongen viste så er det at stallen er faretruende svak. Hadde vi f.eks tapt mot Brann hjemme i fjor hadde vi blitt sugd inn i nedrykksstriden. Ekstremt små marginer. Ibba var nok den som tippa marginene over til at vi klarte oss. Så er det opp til spissene vi har fått inn å ta rollen.

Høyrekanten er jeg helt enig med deg i,men det viktigste momentet her er at Konradsen tar jobben defensivt også. Det var en mangelvare i fjor,hverken Momo eller Richards fant balansen mellom defensiv jobbing og å være ett spillpunkt i kontringene.

Furubotn kan bli en forsterkning,evt bare en erstatning for Berntsen.

Det jeg er skremt over er at Chatto er skadeplaget,pluss at Sane og Badou ifølge rapportene er litt demotiverte.

MEN jeg er skuffet over at vi ikke har forsterket laget som helhet,vi har mange som er stallspillere/OBOSspillere som ikke er i den alderen at de kan utvikles videre i noen større grad. Imingen,Jakobsen,Staw,Jim,Londak,Karlsen. <- Ingen av disse er ledertyper selv om kanskje noen av de har en viktig funksjon i garderroben.

Så har vi Chatto,Furubotn,Badou og Sane som holder bra nivå. To av dem muligens umotiverte.

Talent har vi flust av,så er spørsmålet om hvem som kan ta steget. Tar flere steget samtidig rykker vi nok ikke ned. Vil ikke si treningskampene tyder veldig på at mange tar steget. Dog har Konradsen sett veldig frisk ut. Og han har manglet de siste kampene.

Ser ingen ledere i dette laget,men slik Fitim blir beskrevet kan han være en som går forran. Vi trenger sårt en som knuser inn i motstanderne med livet som innsats.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Ikke udelt uenig i at vi kanskje er verken styrka eller svekka, men det er i seg sjøl alarmerende. Vi hadde et bunnivå i fjor som kun Brann kunne matche i sine verste øyeblikk. Hvis vi berger oss til å få spille Tippeliga 2016, og det tror jeg ikke vi gjør, så er det rett ogbslett fordi andre lag er mer svekka enn vi er, og ikke fordi vi er spesielt gode.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

FSHelgeland er flink til å skrive det positivt, men summa summarum har vi:
- ikke blitt forsterket fra et dårlig fjorår
- JHH har ikke fått inn en midtstopper som han har pratet om siden i høst
- Vi har forsøkt å signere spillere uten hell, pga God-knows-what

Man kan selvsagt skrive fint om Furubotn og Azemi, men det har vel strengt tatt en del å bevise før man kan si at det er en forbedring/erstatning til Berntsen og Ibba. 31 mål i andredivisjon imponerer meg IKKE. De som kaller ham rask med slepen teknikk er vel strengt tatt hovedsak ham selv.

Vi er veldig avhengig av at minst et lag driter seg totalt ut, skal vi spille TL2016.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Stallen er tynn og bunnnivået vårt er nok lavt, det som blir nøkkelen i år som det var det forrige sesong er at vi slår de lagene som havner rundt oss på tabellen. Forrge sesong så tok vi mesteparten av poengene våre mot de laga som havnet rundt oss på tabellen. Av topplagene så tok vi vel bare poeng mot Molde 1-1. VIF (6.plass) 4-3, RBK 2-2, AaFK (7plass) 1-1, og vi tok ingen poeng mot Sarpsborg som tok 8.plass.

Vi tok altså 6 poeng mot de 8 beste lagene, og de resterende 29 poengene mot lagene fra plassene 9-16. Min påstand er da at forrige sesong så var ikke bunnivået vårt så lavt, men vi hadde ikke toppnivået til å kunne stjele poeng fra de beste lagene. Så det var ikke kampen mot Brann som var avgjørende, men heller det at gruppa var profesjonelle og gode nok til å vinne de viktige kampene mot lagene rundt oss på tabellen. Vi slet mot Ulf, hvor vi tok bare 1 poeng, men vi tok 15 av 18 mulige mot Brann, Start og Sogndal.
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Det virker for gitt at Furebotn er jevnbyrdig eller bedre enn Berntsen. Offensivt var Berntsen et friskt pust i Glimtlaget fra sommeren, der tror jeg ikke Furebotn kan matche han. Defensivt er det nok lettere å fylle tomrommet, men heller ikke der syns jeg han har fremstått som en spesiell forsterkning i vinter.

Jeg klamrer meg til håpet om at hele laget hever seg når serien starter. Med fjoråret friskt i minne kan jeg ikke si at jeg tror særlig på det. Men: det kan enten gå så dårlig som jeg frykter, eller så kan det bare bli bedre. :skål
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Glem nå ikke at vi hadde bare Berntsen en halv sesong, Berntsen er nok en bedre fotballspiller en Furebotn men nå skal vi ha Furebotn en hel sesong. Summen tror jeg ikke blir velidg ulik, men vi får se når poengene gjøres opp til slutt.
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Stallen er ikke tynn, selv om noen mener han er for svak, og noen er særlig skadeplaget - 23 spillere og Kolstad som mulig backup. Nå handler det om å få spillerne frisk. Sane har hatt smårusk (låret) siden oppkjøringen i januar. Chatto med smerter i kneet, men spilte 90 min for ei uke siden! Badou hadde tynt grunnlag før han ble skadet/operert, og har bygd seg sakte opp. Olsen fikk knesmerter på La Manga og også han med rolig rekonvalesent fram til nå. Cruz spiller vel mot Molde om knappe tre uker. Med alle på plass, tror jeg det blir helt annerledes!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

http://www.an.no/Gjett_hvilken_stopper_ ... 64104.html

Da er det bare å ønske han velkommen. Veldig rare greier...
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hviiken lege har nå godtatt legesjekken?. Halfdan Sivertsen?.
User avatar
bg72
Posts: 185
Joined: Wed Feb 23, 2005 12:44 am
Location: Nord Salten

Re: Forsterke lagettråden

Post by bg72 »

La oss vente med å raljert til vi vet hva som har skjedd. En rufsete legesjekk, og andre navn på blokka som ikke ble noe av...kanskje?
Bodø Gint....mine første ord:-)
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Nå tror jeg det er spøk men mange spillere som ikke har bestått medisinke tester en plass og likevel bestått andre plasser. QPRs Charlie Austin besto ikke i Hull. Tidligere T.I.L bauta Fredrik Björk besto ikke test i Aalesund.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
bg72
Posts: 185
Joined: Wed Feb 23, 2005 12:44 am
Location: Nord Salten

Re: Forsterke lagettråden

Post by bg72 »

Hvor sannsynlig er det at det er en spøk, når både AN og Glimt.no bekrefter det? Og bedyrer at det ikke er en spøk?
Bodø Gint....mine første ord:-)
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Jeg mener vi sitter igjen med denne stallen etter endt overgangsvindu, si fra om jeg har glemt noen:

Keeper:
Lasse Staw
Pavel Lodak
Jonas Ueland Kolstad

Venstreback:
Ruben Immingen
Christian Brix

Høyreback:
Zarek Valentin
Daniel Edvartdsen

Midtstopper:
Vioux Sane
Brede Moe
Johua Silva
Morten Pedersen
Vetle Vinje

Indreløper:
Papa Alioune N'Diaye
Anders Karlsen
Henrik Furubotn
Thomas Jakobsen

Sentral Midtbane
Domonic Chatto
Ulrik Saltnes
Patrick Berg

Kantspiss:
Trond Olsen
Danny Cruz
Ulrik Berglann
Morten Konradsen

Midtspiss:
Alexander Sørloth
Fitim Azemi
Last edited by eiriksin on Sat Apr 04, 2015 1:04 am, edited 1 time in total.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ser ut som du har husket alle!

Aiiaia se på indreløperplass da,tenk om Badou blir skadet eller solgt :roll:
Når man ser hva Glimt har fått til i dette overgangsvinduet føler jeg ikke akkurat meg trygg på at vi finner en erstatter veldig kjapt heller.

Håper så sykt Pedersen får orden på kroppen sin,kuleste stoppertypen Glimt har fått opp i egne rekker noen gang.

Rart ikke Nordlandsglimt vil ha inn en speider som i større grad kan sikre at kjøpene som gjøres er avtaler som kan sikre overskudd i fremtiden(ja jeg gjentar meg selv i det kjedsomelige her)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Hvordan skal man sikre et overskudd? Går vi noen måneder tilbake fantaserte man om millioner for Badou og Sane, det var selvsagt at de skulle bli solgt. Nå ligger det an til at vi knapt får noe. Spillerrekrutteringen kan alltids bli mye bedre, men det er en vond lærepenge å forvente millionoverskudd på spillere etter disse vi har hatt størst forventninger til.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Silva, Furebotn, Cruz, Sørloth og Azemi! I forsvaret har B/G "nye" spillere i Edvardsen, Valentin og Silva. I 2014 spilte vi i store perioder med Moe, Sane, Braaten, Brix. Jeg synes dagens forsvar er bedre. Jeg som synes at Berntsen, Chatto og Badou er flotte spillere, men defensivt lurvete, liker veldig godt et arbeidsjern som Furebotn ved siden av skapende Badou og solide Chatto. Det lovet ikke godt med Cruz med strekk, som Richards, men beskrivelsen av en arbeidsom Cruz tiltaler meg mer enn av/på Richards. Sørloth minner meg om en ung Johnsen med ryggen mot mål, mens Brattbakk og Bjørkan sørget for resten. Da var vi vel fornøyd! Jeg husker ellers en ung, ukjent spiller fra Lofoten i 1995, som spilte seg helt til Premier League. 19 mål ble det i 1995! Kjapp i hodet, rimelig kjapp i beina, flott skuddbein og med en utrolig vilje. Kanskje kunne Stig J. ta unge Azemi og Sørloth under sine vinger?
Post Reply