Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Så lite til den spissen det ble snakket om her forøvrig
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Hva skjedde med unge Hanssen egentlig?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Midtstopper (midtbanespiller) Gregersen, Molde, indreløper Kind Bendiksen, Elfsborg/Molde, og min lenge omtalte spiss, Julian Kristoffersen, FCK, er mine norske "favoritter" for B/G denne høsten!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

I AN forteller Jonas Kolstad at han finsikta mange keepere før de gjorde ei signering. Tør vi håpe at prosessen virkelig har vært grundig?

Og til ecke, er det lov å håpe at klubben vet om disse du nevner, og kan ha dem på blokka?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Lov å håpe at det kvalitetssikres,isåfall må det hylles! Satser på han har brukt Wyscout og ikke YouTube da :)

Angående spiss som ble nevnt her,Malec på god vei klar for LSK. Mulig han som var i samtaler?

Forsåvidt enig i navnene Ecke,kanskje minus Kind Bendiksen som jeg ikke synes har vært allverden siden det ene året i TIL.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G kjenner navnene, men det er kanskje åpenbart at B/G har konsentrert seg om Øst-Europa og agent Ingebrigtsens prospekts. Klubben har hatt begrenset mulighet til å se på aktuelle spillere etter at sesongen startet, og utlandet har spillepause. Nå er det youtube som er viktigste informasjonskilde, ikke bare for keepere.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Så Glimt bruker ikke Wyscout Ecke?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Gregersen, Reginiussen, og Kristoffersen/Gausdal er mine ønsker. Sistnevnte er en svær targetspiss på størrelse med Sørloth. Har blitt 30 år, men er en type som er perfekt som oppspillspunkt. Umulig å stoppe i lufta. Han her: http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 3294_1.snd

Jeg ser ikke på alderen som noen hindring.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Anders Karlsen snakker med TUIL. http://www.adressa.no/100Sport/fotball/ . Kan det åpne for Tomas Kristoffersen til B/G denne gangen, slik Bjørkan snakket om i vinter?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Ifølge AN er Joachim Osvold nær ved å signere for Glimt. Kun urinprøven gjenstår.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Kjenner ikke noe særlig til han, men med fire mål så langt i karrieren (?) er det foreløpig ingen storscorer vi har med å gjøre..

http://www.transfermarkt.com/joachim-os ... ler/226949
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Skeptisk,men kan være en typisk rollespiller som passer inn i 4-3-3

De sa vel på studioglimt at de ikke var imponert over han på avsluttningsøvelsene på trening,men det trenger ikke bety all verden.

Men,dette er en ung spiller så får satse på vi kan utvikle han til å bli en bra TLspiller.

Ettårskontrakt gjennspeiler vel at vi er litt usikker på spillerens kvaliteter :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Ett-årskontrakt, som i bidrar lite i høst, bygger seg opp i sesongoppkjøring, funker som gull neste vår, og gratis til noen som betaler bedre? Vet at lange kontrakter alltid er en gambling og risiko, men korte kontrakter på unge spillere er noe møkk når man baserer seg på at gruppen som eier spillerne faktisk skal tjene på spillersalg.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Trodde ikke det var i angrepsleddet vi først og fremst kom til å forsterke denne sommeren. Spesielt ikke etter at både Furebotn og Karlsen har sagt takk for seg.
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Midtbanen er førstepri etter det jeg forsto Åssa i dagens AN, særlig nå som Konradsen er skadet igjen, men vi trenger spiss også siden Martin Wiig dessverre har vært en stor bommert.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Er Konradsen skadet igjen?!
Martin Wiig, trist at det skulle bli sånn, men vi er vel strengt talt ikke overrasket.
Førr Evig!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Snakket med bekjente som har sett mye til Osvold. Ikke TL-materiale påsto dem. Scorte haugevis for LSKs yngre lag, men ikke gjort særlig siden. Jeg er skeptisk.¨

Liten notis som ikke omhandler Osvold: Blakstad som var på vei hit før sesongen. Han er i stallen til Kevin Ingebrigtsen - han også!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Aner ikke noe om Osvold. Er det sønnen til Kjetil Osvold? Vi skal ikke glemme at A Sørloth heller ikke hadde bare gode ord med seg fra Trondheim før han kom til oss.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Det er sønnen ja. Ibba hadde heller ikke mange positive ord med seg ;-) Basert på disse erfaringene, kan vi vel si at det ser særdeles spennende ut? :roll:
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Vi får satse på det :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Det var ikke vanskelig å se hva som kunne gjøre både Ibba og Sørloth til gode spisser i B/G, men etter treningsperioden med Osvold er det ikke like lett å se hvorfor han skal være et godt valg.
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Forsterke lagettråden

Post by stormp »

Sakser denne fra AN+ Link
Fredag blir trolig Joachim Osvold (22) klar for Bodø/Glimt. Men Aasmund Bjørkan er ikke ferdig med spillerjakten, og har vært på reise de siste dagene for å finne "den rette" for klubben.

- Vi jakter flere forsterkninger. Derfor er jeg på reise nå, bekrefter Glimt-treneren, som forlot Bodø etter onsdagstreningen.

Lørdag er han tilbake i byen. Derfor har assistenttrener Tom Mangersnes ledet de siste treningene.

- Jeg mener at vi har Norges mest spennende lag, med et enormt potensial og flotte, proffe gutter. Jeg har skikkelig lyst til at de skal lykkes. Derfor blir vi ikke å hente noen bare for å gjøre det. Det skal være rett, sier Bjørkan.
Ikke enkelt

- Den turen du er på nå. Er det for å se spillere, eller prate med spillere?

- Både og. Det internasjonale vinduet er åpent nå, og alle klubbene i verden leter etter spillere. Glimt er ikke den største klubben, men finner vi spennende spillere, sjekker vi muligheten. Det er mye som spiller inn. Økonomi, ryktet til klubben og eliteserien.

- Men vi sikter høyt. Om vi ikke finner noen som vi tror kan gå rett inn å gjøre alle rundt seg bedre, så gjør vi ikke noe, sier Glimt-bossen.

Etter det AN erfarer er han i utlandet for å finsikte eventuelt nye forsterkninger.
Utvikling

For at Aasmund Bjørkan har store planer for sitt kjære Bodø/Glimt er det ingen tvil om.

- Vi skal utvikle får egne. Det er de vi skal bygge klubben rundt, for de er de viktigste. Jeg bruker å si at man ha et mikroskop i den ene handa, og et teleskop i den andre. Jeg ønsker at vi skal bygge Bodø/Glimt til å bli en maktfaktor i norsk fotball. Da må vi evne til å tenke langsiktig, og ikke kun se med mikroskopet. Spillerlogistikk er viktig, og vi må også se i det lange løpet med teleskop, slår Bjørkan fast.
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Bra det letes,men vi får håpe det er gjort forarbeid før reisen :)

Håper vi får inn en av god kvalitet snart
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Jeg liker de hårete målene han setter, at Glimt skal bli en maktfaktor i norsk fotball. Det høres ut som utopi, men med en økonomi i pluss og konkurrenter som sliter med det samme, så er ialfall muligheten større enn på lenge. Tenker Glimt og Odd egentlig er to klubber med nokså likt utgangspunkt, der sistnevnte er inne i en god periode som maktfaktor.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Er nok bare og bøye seg i støvet for hvordasn framtidsvisjonene i klubben er blitt kontra for bare noen år siden, da var det om bare og overleve i divisjonen .
:hedre
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Post Reply