Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Orry Larsen er kontraktsløs etter sesongen. Han hadde vært en super mann for Glimt på midten. Ikke oldis, men godt med rutine.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Knuta wrote:Det var vel en årsak til at A.Jakobsen og Sascha var ledig på markedet. Ingen av dem har overbevist. Hvordan i helvete klarer Haugesund å hente toppspillere mens vi får bare de som er til overs.
Fordi de har Grindhaug som speider og sportsdirektør. Da finner man slikt
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Greit å få bekreftet liga før man diskuterer spillere, tror jeg. Legger grunnlaget for hvem vi beholder og hva som er aktuelt.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ja, men vi har jo rykka ned nå...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Start taper for Stabæk, vi vinner ikke mot RBK borte. Beste scenario er play-off, og der tviler jeg på at vi vinner. Det blir nok OBOS til neste år, måtte jeg ta feil.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Hete navn på min blokk, der de to øverste er de jeg ønsker mest:

Fredrik Pallesen Knudsen - ung stopper på 21 år som er på lån hos Åsane fra Brann. Robust type på 190 cm. Duellspiller som elsker det tøft. Beinhard langs bakken og i lufta. Har imponert for Åsane.
Torgil Gjertsen - kjempespennende ving hos Ranheim. 24 år nå. Energisk, besitter et herlig finterepertoar og har sin styrke 1v1 offensivt. Har også fart.

Amidou Diop - 196 cm høy, anvendelig midtbanespiller. Slepen tekniker, med herlig driv, som har sine fotballrøtter fra Diambars. En som også scorer mål.
Stian Gregersen - Nevnt han her tidligere. Stopper/anker som er vondt å møte. God med ball og tar for seg i duellene. Solid fysikk. 190cm++.
Bent Sørmo - Tidligere midtbanespiller, nå høyreback for Levanger. Vært innom RBK et par år. Født i 96 og har vært en gjenganger på u-landslag. 187 cm høy, god i lufta, solid teknikk og veldig bra offensivt. En back som kan føre og behandle ball er jo en mangelvare i Glimt..
User avatar
Vix
Posts: 764
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 122 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Novi wrote:Greit å få bekreftet liga før man diskuterer spillere, tror jeg. Legger grunnlaget for hvem vi beholder og hva som er aktuelt.
Det vi driver med er vel å mentalt forberede oss på det nesten uunngåelige. Sannsynlig OBOS-ellever før evt nye spillere kommer inn: Thomas - Edvardsen, Vinje, Moe, Jonassen - Berg, Saltnes, Jacobsen - Hauge, Hanssen, Olsen. En del tippeligaerfaring der, om ikke annet. Godt mulig at Bjørnbak blir, at Jonassen drar, til og med at Lædre Bjørdal vil komme til tross for OBOS. En ny spiss må i alle fall inn. Vi får noen (få) millioner for Azemi og Normann og er i kjempegrønn sone. Huff.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Fotball er nå fortsatt stort sett en selgers marked, i hvert fall så lenge "stjernene" er under kontrakt. Og jeg tror de fleste i stallen (bortsett fra lånespillerne muligens) overlever 1 år i OBOS. For det er det det blir om vi beholder Normann osv.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tror faktisk ikke sååå mange forsvinner,mange man bør kunne overtale til å bli. Man bør uansett ikke ha store problemer med å forsterke dagens stall,om man bare gidder.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Vix wrote:Berg, Saltnes, Jacobsen
Grøss!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vix
Posts: 764
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 122 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

It's Halloween! :twisted:
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Ja den midtbanen så direkte spooky ut.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Ser jeg Thomas Jacobsen som fast indreløper neste år vet jeg ikke hva jeg gjør. Går i dvale et årstid kanskje.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Med nedrykk har vi(for å se positivt på det) muligheten til å hente unge spillere som bare nesten er god nok for TL,som vi kan utvikle videre og gjøre til TLspillere ved opprykk. Jeg håper hvertfall klubben tenker slikt og ikke henter erfarne OBOSgamlinger som hjelper oss opp men ikke blir bedre. Vi har allerede nok slike i stallen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Det der er utopi. Vi blir ikke bedre i å hente spillere ved å gå ned til Obos. Og vi gir allerede unge spillere matching, men er ikke nødvendigvis det som skal til for å rykke opp.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Nei men det er jo lov å være naiv nok til å tro at klubben skal lære av sine feil?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 191 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Playmaker wrote:Ser jeg Thomas Jacobsen som fast indreløper neste år vet jeg ikke hva jeg gjør. Går i dvale et årstid kanskje.
Eller venstre back..
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Det er litt for mye hakking mot TJ her på forumet synes jeg. I kampen mot Viking vil jeg påstå at han var den eneste i forsvaret som klarte seg bra. Virker som mange på forhånd har bestemt seg at TJ spiller en dårlig kamp da det stadig kommer negative innspill etter 2-3 minutter i hver kamp. Han får ofte høyere score av de som har et mer nøytralt bilde av Bodø/Glimt. Han skal kritiseres for de feil han gjør, men ikke kritiseres på forhånd.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

TJ sinker spillet når han er på venstre back. 3-5 sekunder bruker han på å bli kvitt ballen. Det skjer som regel med en støttepasning til Martin.
@liverglimt
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 191 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Han må tåle hakking, han er kaptein og går foran som ei skadeskutt due. Jeg har til gode å se han spille en god kamp som venstre back. Noen ganger spiller han OK, men sjeldent godt. Jeg vil heller se TJ på høyre back og med Jonassen på venstre back. Det er ikke TJ sin feil at han må bruke tre touch på å få kontroll med venstrefoten.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

ingen87 wrote:Det er ikke TJ sin feil at han må bruke tre touch på å få kontroll med venstrefoten.
Det er vel igrunn kun hans feil. Men, derimot -- det er ikke hans feil at han brukes som venstreback når han ikke akkurat har spissa karriera si inn mot dette. Regner med det var slik du tenkte? Helt ok at han brukes der som den minst dårlige løsninga, men når det er andre alternativer tror jeg ikke TJ bør gå foran i køen.

Vi kunne gjerne trengt en TJ-liknende type til laget neste år, med litt større tempo og litt bedre teknikk.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

En Thomas J. med leppekrem hadde gjort seg :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 191 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Kesseboy wrote: Det er vel igrunn kun hans feil. Men, derimot -- det er ikke hans feil at han brukes som venstreback når han ikke akkurat har spissa karriera si inn mot dette. Regner med det var slik du tenkte? Helt ok at han brukes der som den minst dårlige løsninga, men når det er andre alternativer tror jeg ikke TJ bør gå foran i køen.
Helt riktig :)

Det finnes dessverre to sider av saken:
TJ bidrar lite eller ingenting offensivt - Står med èn assist på 27 kamper. Litt bedre defensivt
Emil Jonassen bidrar betraktelig mye mer offensivt - Står med fire assist og én scoring på 21 kamper (19 fra start). Er dessverre lett å runde defensivt.

Vi kan enten velge den som gir oss litt ekstra defensivt, eller velge den som gir oss mer å spille på offensivt. Jeg går for alternativ 2. Og så får man gjøre ei vurdering om hvor vidt Jacobsen overtar høyrebacken.
Last edited by ingen87 on Thu Nov 03, 2016 1:32 pm, edited 1 time in total.
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Helt enig! Vi skal være et lag som angriper, ikke et lag som bare ligger bakpå.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Aram Khalili vil bort fra Bryne. Ikke gira på 2.divisjon.

Potensiell backup om vi rykker ned?
Post Reply