Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Angående Manzon, tror det er vanskelig å plutselig få en ny spenst, teknikk og timing når en har passert 21 år. Har aldri sett en dårligere hodespiller på 1.96 før. Det var vel mye fram og tilbake før Glimt bestemte seg for Manzon, og hvorfor Osvold ble signert er vel en gåte. Skal han spille 4 div neste år?. Begge disse to er det litt Silva over spør du meg.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Utgangspunktet for spillerkjøp må vel være at "Dette kan vi ikke", så kan Glimt jobbe ut fra det. Man kan bygge videre på enkelte positive elementer i spillet, men på denne delen er det få "koder å knekke" - vi kan det ikke. Så få inn noen som kan hjelpe.
Una mas cerveza.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Kikket litt rundt Akinyemi igjen, men kom over unge Nissen i samme sleng. https://gyazo.com/dbf21f18fa72376442ce65b8937f34d0

Har scoret 18 mål i 2.divisjon i år, i sin første sesong i Norge. Tidligre Esbjerg-spiller. Har u-landskamper for Danmark og vært nære en overgang til Tottenhams ungdomsakademi for noen år tilbake.

http://www.sporten.com/nyhet/dansk-spis ... liga-klubb
http://www.sarpsborg08.no/news/article/ ... rpsborg-08

Nå kan ikke jeg gå god for han på noen som helst måte, men han virker veldig spennende ut i fra statistikk og skriverier. Det som imponerer meg mest er hvordan han har levert i sin førstesesong med 18 mål. Han er født i 1997.

En som faktisk har målscoringsevner i seg burde være et mye bedre alternativ enn udugelige Manzon eller Osvold.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Har tipset Glimt om Bruno Leite, årets spiller i Skeid 2016. Odd hadde han på prøvespill i fjor. Men ligner vel mye på Normann og Berg i spillestil. Skulle jeg hentet noen fra Skeid måtte det vært lyntoget Johnny Budeson. Beste spiss jeg har sett i 2.div i år. Scoret 18 mål pluss en haug med assists.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Hvordan tipset du dem? :) Har sett begge to,men kun en kamp så dårlig grunnlag selvsagt. Begge var bra i den kampen
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Bruno Leite (og Oppsals Ryan Doghman) er på prøvespill i Viking:
http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/ ... t-1.803356

Har hørt mye lovende selv om vedkommende. Nå glipper han.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

G-s-enz wrote:Hvordan tipset du dem? :)
Mail, tipper jeg. Skal jeg tippe hva Glimt svarte? - Takk for at du tipset oss om denne ENE spilleren.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Bodø har ihvertfall fått en enorm forsterkning med på laget i dag: https://www.nrk.no/nordland/na-far-bodo ... 1.13232550 :wink:
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Glimt og epost?

1. Gruppebestilling av billetter - 20 stk fra min arbeidsplass i Mosjøen tenkte å arrangere blåtur til Glimt - Molde i forbindelse med at en av våre vaktmestere pensjonerte seg.
2. Henvendelse angående jubileumsdrakt.
3. Aspmyra-planer jfr. kommuneplanens arealdel.

Var tre henvendelser jeg har sendt med min gmail-konto. Muligens noen på hotmail og.

Hvor mange svar tror dere jeg fikk?

Eneste måten å nå fram på: booke billetter til den aktuelle spilleren. Få et samlet pressekorps til å stille opp på flyplassen. Si at dette er sensasjonell mulighet og at de ikke må røpe noe. Få samme pressekorps til å følge deg og spiller opp i 3 etg (?) på Aspmyra. DA kan det hende at klubben er interessert i å ta imot tips.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Ville Lehtinen wrote:Bodø har ihvertfall fått en enorm forsterkning med på laget i dag: https://www.nrk.no/nordland/na-far-bodo ... 1.13232550 :wink:
Og hvis Steigens store sønn Audun Rikarsen ser det forferdelige bildet vil han egenhendig få kommunestyrene til å stemme mot forhandlingsutvalgene.
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Hahaha!

Har selv tipset de om folk tidligere,så mye 2 div i Troms før jeg fikk barn.

Spillere som Glimt kunne sjekket ut:

Andreas Løvland(skal vel på prøvespill i TIL): Vært en gigant på midtbanen til Finnsnes IL.Fra Lyngen som Trond Olsen. For god for 2.div. Alderen taler imot men late bloomer. Vinnerskalle.

Tobias Nymo Melseth:Ungutt på Senja som har gjort høyrebacken til sin.

Det er generelt veldig mange bra spillere i 2.divisjon nå,flere klubber satser. Finnsnes har for eksempel trener Bjørn "Bummen" Johansen på millionlønn.

Men om det er spillere som virkelig hever Glimt,det spørs. Men på sikt? Ja kanskje.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Bruno Leite er jaktet på av halve Tippeligaen, og jeg ser på han som rimelig urealistisk mtp. det og geografi.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Quint Jansen skal nå på prøvespill i Viking.

Var vel ønsket i TIL men de hadde nok stoppere,vært på besøk i Sandefjord også.

Hadde vært interessant om Glimt har sjekket han ut,spilte trossalt for Junkeren før han gikk til Finnsnes. Storspilt hele sesongen,broderen som ser alle kampene til Finnsnes skryter han opp i skyene hver gang,spillende stopper.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Vil påstå det er direkte pinlig for Glimt om Quint Jansen spiller Eliteserie 2017. Tenk å ikke hatt han på prøvespill engang. En fyr som var i "nabolaget" liksom.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt enig,han er jo gratis også.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

– For meg var det et veldig positivt førsteinntrykk. Jeg har hørt mye bra om Aleksander, men ikke sett han så mye. Han er en spennende spiller. Han virker smart, samtidig som at han er atletisk og rolig. Det er flere som har fortalt meg at han er en god spiller, og nå passet det fint å få han på trening, sier Bjørkan.


Hmm helt tydelig at vi har kontroll på spillere i nærområdet. Selv om han sikkert er litt feilsitert her :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Aleksander hvem?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Aleksander Tavanger fra Narvik.
@liverglimt
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Hvordan er ståa mtp Evjen-tvillingene? Hvilken posisjon har de på banen? Husker at han ene imponerte stort mot Glimt i Cupen, og det var vel kanskje på venstre back?
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

"Johan Lædre Bjørdal er sikker på kun én ting når han går inn i fotballferien: At framtiden hans i RBK er høyst usikker." http://www.adressa.no/100Sport/fotball/
Lædre Bjørdal var med AGF ned, og var med å spille dem opp. Nå er det mulighet for å spille fotball med sikker plass, B/G har tydeligvis penger, spiller med frue fra Bodø, karrierekick da han var her sist, og det gir en sportslig mening å skape noe i Bodø.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Kunne vært lederen vi trenger. Vet ikke hvor sannsynlig det er og hvordan tilstand Bjørdals kropp er i.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Lædre Bjørdals kropp kan umulig være verre enn sist han var her.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Med Bjørnbak, Moe og Vinje i troppen har jeg en følelse av at stopperplassen ikke kommer til å prioriteres i vinter.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Med Glimt spillende i Obos, og Brann på stopperjakt, så tviler jeg at det blir noen retur på ham.

Merker meg forresten at på dagens reportasje om at spillerne får med pulsmåler på juleferie, så er Osvold med på bildet. Hadde ikke han kun kontrakt ut året? Synes det er bra med pulsmåler som sender info til trenerne. Stoler ikke helt på selvdisiplinen til alle spillerne.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Synes det er litt tidlig å avskrive Osvold, så jeg har ikke noe imot at han blir med i Obos-året.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply