Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Trapattoni wrote: Wed Jun 21, 2017 8:56 am Hører en podkast med Tor-Kristian Karlsen. Han er ferdig i Israel, og kan også opplyse om at Fitim Azemi er helt ute i kulden der nede nå. Får ikke engang trene med førstelaget.
Hvis Azemi får forhandlet seg fram til en fin sluttpakke og blir fristilt - hvor sannsynlig er det at han da vil vurdere en retur til Glimt? Jeg innbiller meg at Azemi kunne ha vært nærmere en retur en Ibba i allefall. Men, han går vel til Viking eller et annet eliteserielag.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Tror nok han fortsatt har et såpass godt navn at han ikke har problem med å finne seg en eliteserieklubb. Vålerenga, Stabæk eller Strømsgodset ville vært mitt tips.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Stabæk har jo vist interesse tidligere, så det er vel ikke utenkelig at de prøver seg.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Da er vel enten Kachi eller Mladenovic på vei ut vil jeg tro. Tror nok han er best som midtspiss i 4-3-3 med sine 1.91 m.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Og hvilken serbere forsvinner?
Kan ikke tenke meg at Glimt ikke skal ha inn en til uten å kvitte seg med en.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Det er større sannsynlighet for at Bengt Sæternes spiller midtspiss for Glimt i høst enn at Fitim Azemi gjør det. Hvorfor i alle dager skulle Glimt være et aktuelt alternativ? Ikke er Bodø i nærheten av familie eller venner, ikke er det på øverste nivå og ikke er vi desperate nok til å kaste barnehagemillioner som ikke er Glimts engang etter ham. Don't even bother. Fyren har tidligere ytret ønske om å spille i Vålerenga. Det kommer nok til å skje. Hvis ikke er nok Odd, Sarpsborg, Strømsgodset og andre østlandsklubber på øverste nivå en mer logisk destinasjon.

Men det som det bør være aktuelt for klubben er å vurdere å hente et par senegalesere fra Diambars. Jeg har tidligere vært innom at de opererer med en fastpris avhengig av hvilket nivå som handler spillerne. Det vil med andre ord være rimelig grunn til å tro at det vil være billigere om et halvt år enn hva det er i dag. Kjøp to stykker slik at de i det minste har hverandre og bruk høsten til å kjøre dem inn i laget. Gå til en investor, for eksempel en lokal variant med haugevis av barnehagemillioner på konto, og foreslå at vedkommende betaler 50% av summen for å hente disse spillerne og at de mest sannsynlig vil være betalt tilbake innen et par-tre sesonger. Penga e nu penga
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Jeg håper for all del ikke Glimt løper og låner penger for så å garantere noe som helst avkastning. Det er sånn man havner i farlig territorium. Bare se på hvor mye Lyn satt igjen med etter Mikel, Edu osv. forsvant. Nesten ikke en krone da investorer hadde så og så mange prosenter i spilleren de eide. Nei, Glimt må selv ha råd til å kjøpe spillere. Men er enig i at man bør opprettholde dialog med Diambars, mange gode derfra.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Lyn-tilfellene kan overhodet ikke sammenlignes med måten jeg skisserer. Tanken er å be for eksempel Eidissen om at han spytter inn 500.000 i en spillerovergang mot at han skal få igjen for eksempel 50% ved salg. Og når salget kommer ser han at det er mulig å drive butikk. Så da tilbyr klubben han 500.000 tilbake, også bruker man den resterende summen til å investere i nye summer. Det er fullt mulig å tjene penger på kjøp og salg av fotballspillere.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tror det du skisserer her Larsson er ulovlig uten at jeg skal være helt bombastisk :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Det dere snakker om er vel det som på finspråket heter for tredjeparts eierskap av spillere. Der var det en innstraming som kom for noen år siden, se retningslinjene fra nff.
https://www.fotball.no/globalassets/reg ... erskap.pdf
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Layouni best på kant. Osvold forlater vel om få uker...
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Det er spennende å se at B/G forsterker laget med Layouni, og fort kommer tankene på hvordan Bjørkan ser på 2018. Hva gjør han allerede nå i sommer for neste sesong? Umiddelbart ser det ut til at Osvold, Nemanja, Angel, Kachi ikke blir med videre, og våre lokale Konradsen, Saltnes, Edvardsen og Hanssen henger vel også i en tråd. Keeperparet blir med opp. I forsvaret kommer Moe tilbake, men da vil jeg ha han som erstatter for Edvardsen på back. Midtforsvaret må styrkes, og førstevalget for B/G burde være Lædre Bjørdal. Jonassen med en fremadstormende Bjørkan tror jeg fortsatt på. Den nye i førsteoppstillingen på midtbanen må bli vår egen Daniel Berntsen. I tillegg må Normann få en bakcup, og min "favoritt" blir en ung svensk som Berntsen kjenner, Besard Sabovic! En spiss og hurtig kant må laget ha til neste sesong. Vi håper at Layouni blir en god forsterkning på kant, men det får vi vel se etterhvert.Jeg håper fortsatt å se spissen Koné fra sommeroppholdet i Bodø i 2013. Den eneste nye lokale ungdommen i 2018, blir trolig midtbanespilleren Håkon Evjen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tildels enig ecke,men Angel og Saltnes kan fort bli værende om de fortsetter i samme spor.

Daniel Berntsen tanken har slått meg siden seriestart. Imponerer visstnok ikke på VIF2 for tida så spørs hvor bra han er nå.

Hva gjør denne Kone nå?

Regner du har fått med deg at Kristoffersen er sluppet av København? Hadde vært ett scoop,men ett halvt år for tidlig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Kristoffersen avsluttet reservelagsserien med å sette to mål mot Esbjerg, men det var ikke nok til å beholde plassen i A-stallen. Kunne vært greit å prøve han ut på ettårskontrakt? Koné gikk fra Portugal til Schlovaka, og han er fortsatt der.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Glimt henter RBK-spiller: https://www.an.no/glimt/bodo/fotball/gl ... 5-4-549858

Erlend Dahl Reitan kommer på lån ut sesongen. Han beskrives som en offensiv høyreback.
Nok en leiesoldat. Virker som en spennende type, men jeg er så lei av disse korte låneoppholdene hvor vi sitter igjen med nada og nix at jeg sliter med å bli vill av begeistring.
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Synes også det er rart at vi henter ham. TJ og DE er gode nok på backen på dette nivået, og skal vi hente noen, så bør det være folk som skal være med opp i eliteserien neste år.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Kanskje rett og slett RBK betaler lønna hans og sender han til Bodø for å få spilletid. Sånn sett er det greit, men ellers så er det meningsløst å betale noe som helst for spilleren. 2.laget til RBK på nedrykksplass i 3.div er alternativet, sånn sett forstår jeg at spilleren vil til Glimt.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tjongs »

Har vi fremforhandlet en kjøpsopsjon for et akseptabelt beløp, så er det jo greit. Dersom det bare er meningen vi skal raffinere RBKs up-and-coming-spillere som så RBK skal nyte godt av, så er det jo bare tullball.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Opsjon betyr ikkeno. Gjør han det bra vil RBK ha ham tilbake, og spilleren vil mest sannsynlig til RBK selv. Da er opsjonen verdt null.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Slik jeg leser det er dette en spiller RBK og Trondheim har store forventninger til i årene fremover. Med mindre artikelforfatter har overdrevet dette så har jeg ingen tro på opsjon.

Hverken DE eller TJ brillierer, men de gjør en ok jobb på høyre back i OBOS. Det var ikke denne posisjonen jeg hadde sett for meg at vi skulle styrke i sommer.

Blir spennende å se hva som skjer med Kachi og Osvold, men jeg hadde sett for meg at vi hentet en ny spiss i sommer, og kanskje en venstreving..
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Da blir det vel denne karen inn på HB, og TJ over til VB.

Spår jeg i kaffegruten, måtte den ta feil.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Vi har to faste spillere i denne posisjonen. Som skrevet over, ingen briljerer. Men er det nødvendig å lage dårlig stemning når spilleren som kommer inn ikke har planer om å bli etter sesongen? Hadde vi vært på 5. plass med luke opp til opprykk hadde saken vært en annen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Hadde vært fint om AN kunne stilt noen spørsmål om hva Glimt tenker siden de alt har to høyrebacker. Men de ønsker vel kun å få saker som klikker seg inn på og ikke er så nøye på hva de inneholder.

Synes Glimt burde få penger for å ha han hos seg. Glimt burde heller ha funnet seg en som de kunne spilt inn for eliteserien neste år.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Det er vel som med Katchi, en ung spiller som Sarpsborg ikke har bruk for foreløpig og som ble sendt til Bodø for å konkurrere med lokale unggutter som Glimt har fostret opp. Også en aldeles merkelig signering. Denne ser vel ut som å være ganske lik, men dersom Reitan er komfortable med å være 3-valg er det vel ok. Husker da Sørloth jr. kom til Bodø og var helt elendig i startfasen og ble satt ut av laget forlangte RBK spilletid ellers så ville de hente han tilbake. Hvis Reitan går fra liten spilletid i RBK til liten spilletid i Glimt så forstår jeg ingenting. Mitt standpunkt er dersom spillere står ganske likt kvalitetsmessig skal Glimt alltid velge lokale spillere.
Post Reply