Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Mathias Normann var vårt store salgsobjekt, og nå er han solgt. Bortsett fra han tror jeg ingen er villig til å punge ut for Fardal Opseth, Hauge, Saltnes eller noen andre før de har sett dem i Eliteserien en sesong. Den største faren er vel om en toppklubb finner Bjørnbak interessant, men jeg tenker det er usannsynlig.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Hauge er garantert på radaren til flere klubber.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tja Hauge er nok interessant for veldig mange,men tror ikke han vil dra til en annen TL-klubb hvertfall. Bedre å spille fast her.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Hauge er garantert på radaren til de aller fleste på nivået over Glimt. Får satse på at han blir noen sesonger som en sentral spiller for Glimt i Eliteserien. Men uten opprykk i høst tror jeg han er borte før vi vet ordet av det. Heldigvis rykker vi opp..
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Nå som Anders Trondsen ser ut til å gå til RBK, er veien for Konradsen tilbake til Glimt ennå kortere :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tipper Konradsen heller sliter benken i RBK. Nettopp blitt far, så har ønsker nok å være på én plass en stund, og gjerne med lønnen som heves i RBK.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Både AK og MK blir i RBK i mange år fremover. Mulig at MK blir utleid til Ranheim eller en annen Obos klubb når han blir frisk nok til å spille fotball.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Kommer det inn noen flere til Glimt i sommer eller er ikke? Overgangvinduet går vel ut i morgen 23:59?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tenkte det samme. Tipper Glimt er happy med hva de har, og heller begynner å jobbe langsiktig. Moe er på vei tilbake, så da er vi dekt på stopperplass. Spissplassen er noe mer utsatt på kort sikt, dersom skade.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ja det er vel først og fremst en hurtig bakromspiss som mangler i Glimt. Opseth er ikke hurtig nok til eliteserien.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Han er god nok til Eliteserien dog.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Skulle ønske av hele mitt hjerte at du har rett, men dessverre. Han minner meg veldig mye om Vegard Bråten som bøttet inn mål i adecco men som var ubrukbar i toppserien. Årsaken til at Sogndal leide han ut var at han ikke hadde hurtighet nok til eliteserien. Jeg vil gjerne ha han i stallen men jeg ønsker meg en kjappere spiss som typen Azemi.
Last edited by liverglimt on Tue Aug 15, 2017 7:46 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av ovenstående innlegg.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

Vegard Braaten bøttet aldri inn mål for Glimt. Det eneste laget han har scoret mye mål for er Alta.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Vet ikke om Opseth er god nok for Eliteserien, men å sammenligne ham med Vegard Braaten synes jeg blir urettferdig. Hvis vi nå skal snakke om noe vi har sammenligningsgrunnlag for, så var Braaten en middels Adeccoliga-spiss i 2013 - hvis vi er snill - mens Opseth unektelig er en meget god OBOS-ligaspiss. Når det gjelder fart: Igjen, det er mulig Opseth er for treg, men når har vi egentlig hatt en skikkelig rask bakromsspiss i Glimt? Er et ikke vingene som skal være raske, mens spissene først og fremst skal være sterke og flinke til å putte ballen i mål? Azemi forekom meg heller aldri som spesielt rask; han var suveren på alt det andre, slik jeg så det.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

Jeg er heller ikke 100% sikker på at Opseth kommer til å bli en hit i ES, men jeg kan ikke huske sist Glimt hadde en spiss som er en så naturlig målscorer. Han er effektiv, og det lukter mål hver gang han får ballen i nærheten av motstanderens 16-meter. Han mangler feilvendtstyrkene til Ibba og Sørloth, og er ikke så arbeidsom som Azemi, men man skal ikke kimse av en spiss med målteft.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Stig Johansen og Bengt Sæternes. Enig i at Opseth er en skikkelig måltjuv.

Sandnes/Ulf avslo forøvrig et nytt bud fra Glimt på Eriksen:

http://sandnesposten.no/sport/sandnes-u ... n/19.15161

(saken er bak betalingsmur)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Garrincha wrote: Tue Aug 15, 2017 3:05 pm Stig Johansen og Bengt Sæternes.
De beste spissene Glimt har hatt i min tid, heller ikke de vanvittig raske. Uten å sammenligne Opseth med dem for øvrig.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Positivt at Glimt ikke jakter i helt ukjent terreng etter ny spiss, men divisjonskollega som fighter om opprykk er vel ikke den enkleste å kjøpe fra. De er vel mest redde for å selge seg fra et opprykk, og trenger ikke kjappe penger.

Hvem har vi per d.d. som spiss dersom Opseth skulle bli skadet?
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Sakk er vel fortsatt tilgjengelig?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Jeg er spent på hva som skjer nå når RBK har brukt 15 mill på Adegbenro. Vil tro interessen for å hente Jevtovic permanent kjølner. Kanskje han er interessert i et nytt eventyr i nord? Ikke helt overbevist om at Olsen kommer til å blomstre på venstrevingen i ES i 2018.
Last edited by mortsto on Wed Aug 16, 2017 12:46 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Det er noe uslepent med Jevtovic. Og han har en tendens til å starte bra og at det etterhvert kjølner. Noe av det samme ser man i RBK. Det sløses også mye fremover hos RBK, og Milan ser ut til å være noe vanskelig å spille med (skjønt, Bendtner og skaded Helland hjelper ikke på samspillet der fremme).
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Det ble nevnt på TV i går at Glimt ville gi to mill for Kent Håvard Eriksen men at Ulf avslo. Forståelig nok, tabellen tatt i betraktning. Men nå får vi håpe Start snyter dem for opprykksplassen, så henter vi ham etter sesongen?
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Vel, siden mange her inne mener at Opseth ikke er god nok for Eliteserien, blir jo spørsmålet: Er Eriksen god nok?

EDIT: Det har også blitt sagt og gjentatt på dette forumet at Bjørnbak er den eneste på dagens Glimt-lag som holder Eliteserienivå. Samtidig må vi vel være enig i at et av hovedproblemene klubben har slitt med de siste årene er den enorme utskiftningen av spillere. Gitt at man har en del midler til å handle når sesongen er over har man litt av et dilemma. Hva gjør man?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Er veldig enig med Bjørnbak's intervju etter kampen, hvor han sier at det nok vil fortsette å være bra om vi beholder stallen vi har per i dag. Skifter man ut alle beygnner man på nytt.

Dersom vi klarer bygge laget rundt en DM som er med oss videre (antakelig Berg eller Oliver), så har vi en bra sentrallinje med midtstoppere, DM og spiss. Backup til Opseth må vi ha, men tror nok han fortsatt vil være førstevalg.

Backene våre er der vi blir mer sårbare, tror jeg. Gjerne kjøpe Reitan, og en sterk ufordrer til Jonassen hadde vært fint.

Utover det er det flere jeg ville sagt før sesongen at ikke holder nivået. Men så ser man hva som skjer med Saltnes når han får tillitt i sin posisjon...
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Spillerne på Glimt (les Bjørnbak) har helt rett i at dagens stall ikke bør tukles med for mye når (ja jeg sa når) vi tar steget opp i Eliteserien. Dette er en gjeng der kjemien stemmer og den spillegleden og balansen i laget er noe man ikke ser hver dag for å si det sånn.

Et fotballlags suksess er ikke så enkelt som summen av kvaliteten på enkeltspillere. Enda viktigere er samhandling, relasjoner, ønsket om å gjøre hverandre gode og kjemi. Kort sagt alt det Nils Arne Eggen har predikert i mange år. Dette mener jeg representeres forbilledlig i dagens Glimt lag, og som jeg har skrevet tidligere så må vi helt tilbake til 92 og 93 sist det var sånn.

Etter 92-sesongen forsterket Glimt i alle fall med Berstad da de rykket opp, men det var ikke de store investeringer etter nye spillere (slik jeg husker det, ta gjerne faktasjekk på det, jeg er ikke sikker. Mulig kom Brattbakk også inn etter opprykket).

Poenget mitt er at det er ofte en grunn til at lag valser over lag i sin divisjon, og det er at laget egentlig hører hjemme på et høyere nivå. Da skal man være yderst forsiktig med å forandre for mye på det mener jeg.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply