Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Forhåpentligvis blir det mange om beinet, men vi kan havne i en kinkig situasjon etter sesongen der begge vil dra og det kun er interesse innenlands. Da er alternativene å selge til høyeste byder eller å la dem gå for småpenger til sommeren eller i verste fall gratis etter kontrakten går ut. De to siste alternativene håper jeg er uaktuelle. Om vi sitter igjen med null penger etter to som spiller "på oppsigelse" en hel sesong har vi utnyttet situasjonen forferdelig dårlig. Da må vi være fornøyd om vi får noen millioner fra en av de norske storklubbene.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

La de få en forbedret og kjempekontrakt ut 2017. Går Glimt ned taper laget 10-20 mill i året. I løpet av 2-3 år blir det et tap på opptil 60 mill. Om vi gir Badou og Sane en årslønn på 1.mill hver så vil alle forstå at dette er lurt og veldig bra for klubben.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Ernst, e det du?
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Det hadde vært fint, men forutsetter mest av alt at spillerne selv ønsker å signere ny kontrakt.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg mener det faktisk seriøst. Av og til må prinsipper vikes. Det er en himmelvid forskjell å gi Pedersen i Brann 2,5 mill i lønn og gi Badou og Sane en lønn som gjør at Glimt får maksimalt ut av spillerne og som gjør at de utvikler seg enda mer i 2015 og blir mer attraktiv på markedet. Det er forskjell på dette og Ernst sine stunt.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zero »

Novi wrote:Ernst, e det du?
HAHAHA :rock
Stian Sommerheim
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Leser at det ikke har vært så mye som en forespørsel på Kjartansson i VIF. En spiller som bettingselskapene snart ikke lenger gir odds på om han skårer i kamper, fordi de vet at det er et tapsprosjekt for dem!

Norske klubber kommer ikke med i europacupene, landslaget fyker nedover på rankingen og norske trenere i utlandet blir sendt hjem en etter en med halen mellom beina. Det ser i det hele tatt ut som at vi kan få slite med å selge Badou og Sane ut for øyeblikket. Slik jeg ser det har situasjonen forværret seg kraftig bare det siste halve året for norsk fotball i sin helhet. Er det ikke typisk vår flaks at vi i en slik situasjon sitter med to av våre beste spillere på utgående kontrakter?

Det virker som at det er kun Ødegaard som er salgbar fra Tippeligaen akkurat nå, og alle vil til gjengjeld ha han.

Det aller beste må være om begge kan skrive en ny ettårskontrakt med oss, og så får vi gi de så mye vi kan i lønn uten at vi kjører oss på ræv. Hvis ikke blir vi vel tvunget til å selge til en annen Tippeligaklubb. Vi kan ikke ende opp med å ikke sitte igjen med fem flate øre for disse to, helt seriøst det hadde vært KRISE.

Jeg liker ikke dette. Regner med det jobbes hardt i kulissene med dette, og jeg håper styre og stell har en plan.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Børge Henriksen i Mjølner (han har jeg egentlig aldri hørt om før) har scoret 38 mål på 20 kamper denne sesongen. Det er enormt mye synes jeg, og mer en halvparten av målene Mjølner har scoret i år. Verdt å kikke på? Magnus Edvardsen har scoret 27 for Junkeren.
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Så Mjølner kjøre over Junkeren i sommer og fikk ikke inntrykk av at Børge Henriksen er en som kan ta nivået i tippeligaen. Tror han scoret to mål, og hadde en god match sånn sett selv om jeg syns å huske han svidde mange gode sjanser. Jeg tenker det er noe Titten Stenslandsk over han. Jan Halvor Halvorsen var på samme kamp også, så han satt vel Henriksen opp på blokka om han så noe han likte.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Hvis Sogndal rykker ned?
Har du hørt om Hjörtur Logi Valgardsson?
Den 25 år gamle Sogndal-spilleren er assist-konge i Tippeligaen når seks runder gjenstår.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 89010.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg så Børge Henriksen i cupcampen mot TIL som forresten Mjølner skulle vunnet. Overrasket med da fordi han var fullt på høyde med TIL sin mere berømte spillere. Manglet kanskje litt kondisjon, men det er jo bare å trene opp. En skikkelig goalgetter. TIL er interessert i spilleren. Så Glimt 'ikke sov i timen'.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

J I P wrote:Hvis Sogndal rykker ned?
Har du hørt om Hjörtur Logi Valgardsson?
Den 25 år gamle Sogndal-spilleren er assist-konge i Tippeligaen når seks runder gjenstår.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 89010.html
Sikkert en bra spiller, men har ikke Glimt nok venstrebacker? Det er på høyresiden behovet er størst.
Masinga
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Kan Børge Henriksen være i slekt med Hans Herman Henriksen?
Fotball er nesten alltid morsomt
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg ser at Thomas Braaten fikk tilbud om ny kontrakt i sommer. Det skuffer meg. Jeg kan ikke se at Braaten kan være med å løfte laget i 2015.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Helt greit å gi han ny kontrakt. Hvis sane blir solgt og moe drar tilbake til rbk så er det greit å ha litt kontinuitet der bake. Må ha backup også.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Det må også nevnes at Braaten takket nei til tilbudet: http://www.an.no/glimt/article7608657.ece
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Målet må vel være å ha spillere som er god nok, ikke backup. Jeg gremmes fortsatt over re-signeringen av Jim Johansen ut 2015. Nå er han leid ut til Bryne, men får ikke plass der heller. Bak førstelaget bør det være unge lovende spillere. I midtforsvaret er fortsatt Sane der, Vinje og en for ofte skadet Pedersen. Jeg regner med at RBK ikke ønsker Moe tilbake. Dersom også Moe blir, er det fortsatt en solid Tippeligamidtstopper som trengs.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Helt klart hvem som skal ut og hva vi trenger inn.

Salgsobjekt:
- Badou
- Sané

Ut:
- T. Braaten
- Richards
- V. Braaten

Inn:
- To nye midtstoppere, ene bør være av høy klasse. Førsteprioritet i overgangsvinduet.
Forsvaret MÅ bli bedre. Forhåpentligvis vil Valentin gjøre sakene bedre, det er for meg et mysterium at ikke Jacobsen blir valgt forran Imingen på høyreback.
- Ny høyrekant
Richards må erstattes med en ny klassesignering.

ellers bør stallen fylles opp med:
- Ny spiss om ikke Ndiaye fortsetter
- Høyreback backup
- Indreløper
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Vi får vel først se om det blir eliteserien eller 1.div. Jeg har en veldig vond følelse akkurat nå.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Signér Daniel Berntsen! Herrefred som han har løftet det offensive spillet. Han har kontringer i blodet sitt og ferdighetene til å utføre dem.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg har stor tro på Alexander Sørloth. Kanskje kan han leies som backup for Ibba?
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Enig Cheese,det bør være første prioritert for Glimt,uavhengig av at Badou blir solgt.

Forøvrig enig med Ecke om at J.Johansens nye kontrakt i fjor virker rar. Ser ut til at JHH blir for "glad" i spillerne sine. Å signere J.Johansen og T.Braathen er jo ikke akkurat medvirkende til å heve standarden på stallen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg ser gjerne Berntsen i B/G neste sesong, men jeg håper man ikke glemmer at midtbanen trenger et arbeidsjern. Vi ser altfor ofte at Berntsen og Badou ikke orker å jobbe bakover. Det var derfor Jacobsen ble flyttet fram fra backen. Dessverre holder ikke Jacobsen førstelagsnivå, men midtbanen trenger spillertypen. Dessverre fikk B/G ikke det på plass før sesongen, og trolig en viktig årsak til målene bakover - en hullet midtbane.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Som jeg skulle sagt det selv ecke, i utgangspunktet så har vi ingen dårlig bakre firer. Men når indreløperne jukser litt i det defensive arbeidet så blir det lett for motstanderen å tre seg gjennom. Når motstanderens midtbanespillere får tid til å upresset slå gjennom så blir det også lett å time løpene. Chatto er en god spiller men han greier ikke jobben alene. Kunne for eksempel Bernsten vokst litt i den biten av spillet så hadde mye vært gjort. For å gjøre jobben så trenger man ikke være den beste takleren, men det handler om å stenge rom, og på den måten forhindre at pasningene på medløp får bli slått. Statistikken denne sesongen viser jo også at det ikke først og fremst er i duellspillet vi sliter.
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg ville snarest reist til RBK og fått en leieavtale/kjøp for Berntsen, Moe og Sørloth, og deretter hadde jeg tatt turen til Sverige for å se etter leieavtale for Malmøs unge midtstopper Johan Hammar og IFKs "mislykkede" kjøp, høyre kant Malick Mane. På veien tilbake hadde jeg hentet midtbanemotoren Anders Trondsen, Stabæk, som er blitt plassert på venstre back under Bradley. Da hadde mitt lag vært komplett :D
Post Reply