Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Det er sant.. Forståelse for at situasjonen har blitt sånn. Spent på om Berglann får prøve seg mot Odd? Har egentlig ikke troa.
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Som sagt så mener jeg og menre fortsatt at de unge blir matchet bra, med noen få unntak. Kunne kanskje ønsket at Berg og Konradsen hadde fått noen flere sjanser i tippeligaen. Når det er sagt så har B-laget i år vært ungt og har gjort det meget meget bra. Så nevner Ingen87 at Glimt ikke fikk med seg noen KM-seiere. Årsaken kan man lese i et intervju i dag i avisa Helgelendingen, intervjuet er med serieansvarlig i Nordland fotballkrets Frank Aas som uttaler følgende:
– Jeg tror ikke Glimt har vært uten KM-titler de siste tjue årene, og det er kanskje en liten forklaring at de kjører et litt annet løp enn mange andre. De velger å matche sine spillere opp en klasse, og det betyr at de ofte møter sterkere motstand enn i den gjeldende aldersgruppen, sier han.
Altså møter Glimt sine spillere gjennomgående eldre spillere i alle klasser og nede på aldersbestemt så utgjør det mye på fysikken, men gir også god trening til våre unge talenter. Hadde Glimt stilt sitt beste lag i de respektive klassene så hadde nok resultatet blitt et annet, men matchingen hadde vært dårligere. Det gjøres mye riktig i klubben nå, og vi vil nok se resultater av det om ikke lenge.

http://www.helg.no/sport/article7639957.ece
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Det har jeg jo allerede skrevet..

Men hva skjer med juniorspillerne, som spiller fast i 3 divisjon, når de blir eldre? Våre gutter spiller fast i 3. div fra de er 16 år. Jeg er også ganske bastant på at HÅNO-serien muligens er landets svakeste 3. div. Medkila som gikk gjennom HÅNO-serien ifjor med kun ett tap, står nå med hele 7 poeng hvorav to seire i 2. divisjon. Til sammenlikning har Skeid som rykket opp fra Oslo 3 divisjon karret seg til 11 seire i samme avdeling.

Når disse guttene, som er matchet opp en klasse, ikke har flere klasser å matche opp. Da blir steget fra HÅNO til Tippeligaen enormt. Heldigvis får vi med jevne mellomrom leid ut spillere til 1 og 2 div klubber.
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Derfor så får vi håpe at de tar ytterligere et steg neste sesong slik at vi kan få B-laget opp i 2.divisjon.
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Har ikke så mye tro på 2.lags tullet i Norge. Ser forresten at RBK's 2 lag er på vei ned i 3.div.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

RBK har jo Ranheim og Glimt.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

På den store skattelistedagen, så er det greit å stikke fingeren litt i jorda. Børre advarer mot at lønningene i Glimt begynner å bli høye, og en ser at våre beste spillere gjerne har dårligere betalt enn benkesliterne i klubber vi konkurrerer med. Greit å ha i bakhodet, når ikke klubben henter inn de forsterkningene vi vil ha.
http://www.vg.no/sport/fotball/sjekk-hv ... /23317517/
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Ikke særlig innbringende å være Glimtspiller, nei. En nyutdannet ingeniør har mer i grunnlønn enn alle unntatt Pavel Londak, selv om dette er fjorårets tall. Tipper Trond Olsen og Dominic Chatto er på eller over Pavel-nivå.

Håper vi kan fortsette med å bidra til å trekke ned det sinnssyke lønnsnivået i enkelte TL-klubber.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Ruben Notkevich Imingen :shock:
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Tatt navnet til kona altså.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Ville Lehtinen wrote:Ikke særlig innbringende å være Glimtspiller, nei. En nyutdannet ingeniør har mer i grunnlønn enn alle unntatt Pavel Londak, selv om dette er fjorårets tall. Tipper Trond Olsen og Dominic Chatto er på eller over Pavel-nivå.

Håper vi kan fortsette med å bidra til å trekke ned det sinnssyke lønnsnivået i enkelte TL-klubber.

Har sett fagbøkene til noen av ingeniørstudentene som jobber ekstra hos oss :shock: . Jeg konkluderer med at det er enklere å bli fotballspiller :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Klassisk akademisk perspektiv - teoretiske egenskaper tillegnes mer vekt enn praktiske egenskaper. Dessverre en gjennomgående melodi i Norge at teoretikerne (meg inkludert) verdsettes mer enn praktikerne.
Førr Evig!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Off topic: Jeg setter meget stor pris på praktikerne i og med at jeg er oppvokst på gård og har fiskerbønder i alle slektsledd langt tilbake. Hvis det er noen jeg verdsetter litt mindre, er det dem som får relativt greit betalt for å drive med hobbyen sin på fulltid :lol:
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Det er vel svært få fotballspillere som har relevant (høyere) utdanning. Det er vel en stor del av dem som ikke har utdanning i det hele tatt. Å kalle en fotballspiller for praktiker er å dra det litt langt i mine øyne, og kanskje til og med et hån mot skikkelige praktikere. Man er vel nærmere skuespillere og musikere, underholdningsbransjen generelt, som fotballspiller.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Vi må ikke glemme at fotball er en tenkende sport. Sitat fra enten Ørjan eller Harald Berg (det var en av de som uttalte det for mange år siden) : "Viktigste egenskapen til en fotballspiller er god fotballforståelse".

Jeg tror det er mye rett i akkurat det.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Cheese Smirnoff wrote:Det er vel svært få fotballspillere som har relevant (høyere) utdanning. Det er vel en stor del av dem som ikke har utdanning i det hele tatt. Å kalle en fotballspiller for praktiker er å dra det litt langt i mine øyne, og kanskje til og med et hån mot skikkelige praktikere. Man er vel nærmere skuespillere og musikere, underholdningsbransjen generelt, som fotballspiller.
Jeg er ikke uenig med deg, men det er denne karen:

http://www.bt.no/meninger/kronikk/Fotba ... 38075.html
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

ingen87 wrote:Klassisk akademisk perspektiv - teoretiske egenskaper tillegnes mer vekt enn praktiske egenskaper. Dessverre en gjennomgående melodi i Norge at teoretikerne (meg inkludert) verdsettes mer enn praktikerne.

Jaja, hvis det er noen trøst og spådommene i denne kortfilmdokumentaren slår til, er det helt andre "arbeidstakere" som vil verdsettes i fremtiden:

https://m.youtube.com/watch?v=7Pq-S557XQU

(Den heter "Humans need not apply", for dem som ikke har sett den er den absolutt verd å se, kun 15 minutter lang)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zero »

Hvem andre er på utgående kontrakt? Mener det var en del...

"– Jeg er veldig glad for å ha med Ruben videre. Han er en rollemodell både på og utenfor banen. Vi er i dialog med flere spillere om å forlenge sin kontrakter med oss. Men Ruben på plass er vi i gang, sier Jan Halvor Halvorsen. "
Stian Sommerheim
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg håper ikke at det er for mange spillere JHH har tenkt å fornye kontrakten med. Til tross for lavt press som generell taktikk, normalt gjerrig, er det trist åpent bakover. Det må på plass et solid midtforsvar og en mye mer løpssterk midtbane for å slippe bunnstrid neste sesong. Dette er det eneste han bør tenke på. B/G visste at Braaten ikke holdt, og Moe var et sjansespill, slik sesongen også har vist. Samtidig er det bare å se på arbeidsområdet til Odds midtbane, da ser en hva som skal til. Samuelsen, Oldrup Jensen og Nordkvelle er ikke noen skinnende stjerner, men løps- og duellkraft er det mye av.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Enig.

Vi trenger stabile midtstoppere og Wæhler ville vært ypperlig ved siden av Sane.
Kritisk
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Å signere en 38 år gammel temposvak midtstopper som sikkert krever høy lønn er ikke akkurat taktikken jeg håper Halvorsen anvender på det kommende overgangsmarkedet.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by poteten »

Selvsagt ikke til enhver pris. Men rutinen i bakre ledd er ikke der. Vi har ingen som har overblikk.

Vi trenger noen som kan forutse litt mer enn det der glimtforsvaret holder på med nå.
Kritisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

http://www.an.no/glimt/article7663085.ece

– Hvor står dere i planleggingen av neste sesong per nå?
– Vi har grei kontroll. Ting gjenstår, men nå vet vi hvor vi skal være, så da kan vi intensivere planleggingen i forhold til spillerlogistikk, sier Torrissen.
På denne fronten går Glimt-supporterne noen spennende måneder i møte.
– Det vi kan si er at det blir noen endringer, sier direktør Hansen.

Noen som vet noe? :glimt
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

Når åpner vinduet?
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

1.desember tror jeg. Halvorsen har ventet lenge med forsterkninger i begge de sesongoppkjøringene han har vært Glimt-trener, så jeg vil ikke holde pusten i vente på nye spillere.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply