Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Apropos signaturen til G-s-enz: Stig Thorbjørnsen er ferdig i RBK. Er kanskje ikke realistisk å knytte ham til Glimt, men det MÅ jo være verdt et forsøk!
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg må beklage! Det var visst snakk om Trym Bergman i Bolton :D

Min feil!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ja takk til Stig Torbjørnsen,hadde vært en stor ressurs for klubben :D
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Stig hadde vært konge å fått inn i teamet. Har bommet noen ganger, men har en fin merittliste. Sapara, Thioune, Obi Mikel, Tchoyi, Mifsud, Konan Ya, og Stadsgaard for å nevne navn.

Tor-Kristian Karlsen på Twitter:
"RBK mister en stor ressurs i Stig Torbjørnsen. Underlig at man lar en slik kapasitet gå. På generelt grunnlag tror jeg det hersker en slags oppfatning i norsk fotball om at kjøp/salg/kartlegging av spillere er en enkel greie. Men det er akkurat den delen (kjøp/salg/kartlegging) som utgjør forskjellen på middelmådige og suksessrike klubber. Det finne riktig spiller til best mulig pris er ekstremt utfordrende - og en kompetanse man bygger opp etter mange år. Stig kan dette."
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

De Lanley er nå RBK-spiller og Thomas Lehne Olsen er i ferd med å signere for TIL. Ondrasek ut da vel?
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Hvem fler enn riku riski er det som rykker bakover i RBK-køen når Delanley er på plass?

Ang en evt Badou-erstatter, AN
Han lar det skinne igjennom at det er nettopp Morten Ågnes Konradsen han har i tankene når Badou en gang forsvinner fra Glimt.

– Slik jeg ser det er det langt fra sikkert at vi henter inn noen erstatter den dagen Badou forsvinner. Morten har det som skal til for å gjøre denne posisjonen til sin, mener Glimt-bossen.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Det har jo Morten vist i dag, tror han kommer til å bli utrolig god i riktig posisjon.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Forsterke lagettråden

Post by SH »

Deilig å få bekreftet det jeg har tenkt de siste par sesongene: Det finnes et liv etter Badou. Han var skyld i minst like mange mål som han scoret forrige sesong. Sané derimot... Sist på absolutt alt av forsøk de siste fire kampene. Gigant er ikke dekkende. Ingen Glimt-stopper har gjennom tidene levert bedre enn Sané har gjort i de siste fire.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Sane har vært en gigant de siste kampene, men nå som også alle andre ofrer seg så blir det enda bedre. Det er egentlig et lite mirakel at Sane er hos oss enda, men det blir vel dessverre lite penger av det når han drar.
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Mest sannsynlige scenario pr nå er at Sane går gratis, og Badou selges med Konradsen som er erstatter. Berger vi plassen har klubben en kjempemulughet til å bygge "ny" stall all den tid så mange spillere er på vei utgående kontrakt og kan frigi mange lønnskroner. Gode tider.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Hadde vært bedre tider med stabile spillere på kontrakt. Blir spennende å se hvor store endringer vi får i spillerstallen før neste år. Nå har jo JHH pratet om hvor lite erfaring vi har, så da må jo eventuelle utskiftninger ha den erfaringen fra før. Ellers blir det et skritt frem og topp tilbake.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

SH wrote:Ingen Glimt-stopper har gjennom tidene levert bedre enn Sané har gjort i de siste fire.
Husker at Cato André Hansen hadde en sinnsyk rekke kamper i 2003 sesongen, men jeg var litt for ung da til å vurdere det spillet opp mot det Sanè leverer for tida..
Førr Evig!
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

Det er alltid vanskelig å komme med "gjennom tidene"-vurderinger siden vi sjelden husker mer enn "i manns minne" (som vanligvis er rundt 14 dager :-) )
Sané har vært konge bak de siste kampene, men det var også han som "solgte seg" seg i situasjonen der Molde scoret, og hans klasseredning på slutten hadde normalt gitt straffe mot på slutten, og vips....-så hadde han vært syndebukk igjen. Det er små marginer.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Jeg vil vel ikke påstå at Sane solgte seg når Linnes lagde målet. Der gikk det fort og ingen fikk plukket opp backen Linnes, når Linnes mottok ballen så var Sane i forskyvning motsatt vei av den bevegelsen som Linnes tok. Jeg har vanskelig for å se hva annet Sane kunne gjort der. Linnes skulle vært plukket opp på et langt tidligere tidspunkt, eventuellt så hadde bedre press på ballfører kunne hindret at pasningen på Linnes kom. Ved målet så viste Molde hva som bor i dem når de er på sitt beste, og de viste hvorfor de ble seriemester forrige år. Det gikk rett og slett for fort for oss, og vi var på etterskudd hele veien. Heldigvis så gikk det for fort for Molde flere ganger en det gikk for fort for oss :-)
Tippeliga 2015
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

Da er vi uenige om det :-) Nå har jeg sett det enda en gang, og Sane har kommet seg mellom Linnes og eget mål idet Linnes mottar ballen. Han har imidlertid satset alt på å rekke ballen først, må rygge litt og har dermed satt seg selv ut av spill.
Ellers bemerket jeg da vi så kampen at Londak hadde svært få skudd å ta seg av. Han plukket ned et innlegg fra kant og fikk plukket den ballen etter klabb og babb i feltet sent i 2. omgangen. Jeg ser også av VG-statistikken at Molde hadde kun 2 skudd på mål i løpet av kampen! Det betyr at forsvaret vårt jobbet svært godt mot et lag som hadde ballen 68 % (samme statistikk)
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Herregud for en flopp! http://www.tv2.no/2015/07/20/sport/bran ... ga/7175134

Ingenting er som å ødelegge utviklingen med å ta steget ned til førstedivisjon i noen sesonger. For er det noe vi vet så blir Brann i OBOS i to sesonger til.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Marco Jørgensen får ikke kontrakt. Enda usikkert ang. Tønne.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Gytkjær er visstnok på vei til RBK. Tro om Sørloth har en fremtid hos oss likevel?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Da har RBK snart hentet to storscorere til Lerkendal fra Haugesund. Rart det der at RBK, som har så godt apparat, ikke klarer å utvikle egne spisser..... Det er vi og Haugesund som må gjøre det for dem.
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Spillerutvikling går vel sjeldent hånd i hånd med forventningene og kravene det stilles til lag som har planer om å vinne seriegull.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

RBK satser bevisst på ikke å utvikle egne spillere. De har vel knapt nok et andrelag som spiller i 3.div. Som Nils Arne sa, la de unge gode spillerene utvikle seg i småklubber der de får briljere og utvikle seg. Så kan RBK hente disse når de voksne og gode nok.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Trondheim og omegn florerer av mindre klubber med høyt nivå, og det er der Rosenborg har hentet trønderske storspillere opp igjennom. RBKs andrelag er vel i hovedsak juniorer som får låne A-lagsspillere som ikke er i form og/eller motivert. Det RBK har vært, og er fortsatt, steingod på er å forme talenter fra 2. og 3.divisjon til klassespillere på rimelig kort tid. Det gir en liten pekepinn på hvor viktig det er med lokale lag som spiller på 2.divisjonsnivå og høyere. Det bør være mulig å få ihvertfall ett Bodølag opp i 2.div.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Jeg ser på muligheten som stor å få stabilisert Bodø/Glimt 2 og Junkeren i andredivisjon. Da trenger man også de rette treningsfasilitetene og viktigheten med at laget satser blir større. At de beste talentene på andrelaget til Glimt trener med A-laget er selvsagt. Har vi talenter som ser ut til å ha en enda større fremtid framfor seg bør muligheten for å låne dem vekk til OBOS-lag være tilstede. Det kan jeg ikke huske at vi har gjort (type 17-18 åringer).
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

I dag åpnet vinduet, får vi se noen nye fjes i stallen? Staw er ute med skade og vi ser han neppe på banen igjen i Glimtdrakt? Martin Pedersen og Ulrik Reinaldo Berglann er sent bort på lån, mens Jim Johansen har kommet tilbake. Badou og Sane er vel begge i klubben enda, men noen nye fjes må vel inn?
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg har en følelse av at B/G ikke har noe mål å få B/G 2 i 2. divisjon. Man må spille med A-lagspillere for å få laget opp og A-lagets spillere for å holde dem i divisjonen. A-lagets prioriteringer kommer i konflikt med en slik målsetting.
Post Reply