Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Keeper....noen?
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Tarjei Aase Omenås spilte en glimrende kamp da FFK -Strømmen spilte 1-1 i helgen. Hvorfor Glimt ikke signerte spilleren er for meg en gåte. Her har vurderingsevnen sviktet.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Hannes Haldorsson ryktes å være på vei til Glimt. Lån frem til 17. Juli. Bare detaljer skal gjenstå.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Jøss. Merkelig løsning.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Inn med en rutinert landslagskeeper i vårsesongen som bl.a. var med på å banke Nederland i Amsterdam? Greit nok, spør du meg.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Ekstremt kortsiktig løsning (?) å hente inn noen som presumptivt stiller før vår egen keeper frem til 17.juli, som betyr ny keeperjakt i sommer, og keeperen som har stått alle kampene i oppkjøringen blir henstilt til benken.

Isolert sett arti å hente en landslagskeeper, men jeg tillater meg å tvile på om det er nyttig for laget på lengre sikt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Enig med siste taler!

Merkelig løsning, selv om det å hente en islandsk landslagsspiller er meget godt jobbet i disse dager!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

At keeperen som har spilt alle kampene i oppkjøringa settes på benken (om det skjer da) gir meg gode assosiasjoner. 1993..:-)
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Å hvilken sesong Ronny hadde... Kan det være snakk om lån med opsjon på kjøp?
Tippeliga 2015
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by kimbo »

Definitivt interesant
Positivitetsmafian
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Forsterke lagettråden

Post by Venstresidevariabel »

Trapattoni wrote:At keeperen som har spilt alle kampene i oppkjøringa settes på benken (om det skjer da) gir meg gode assosiasjoner. 1993..:-)
Men nå skal jo denne fyren kun stå i vårsesongen da, ikke bli fast innventar i en årrekke. Vi skal visst ha en Silva-ish greie før hver sesong fra nå av
FØRR EVIG!
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Det lukter dårlig planlegging,men kan ende opp positivt da kampprogrammet er tett fram til EM.

Men Thomas må stå fast på andrelaget slik at han er fit.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

On 6 July 2015 Dutch Eredivisie club NEC announced they had signed Hannes on a 2-year contract.
Så 1 år igjen når låneoppholdet er avsluttet i Glimt. 32 år gammel da. Er vel ikke totalt utenkelig at Glimt blar frem de nødvendige kronene om samarbeidet har fungert fint. Gir dem i værste fall tid til å finsjikte markedet videre frem til sommervinduet åpner, fremfor å nettopp signere en Silva :klapp
Kristatistisk
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Venstresidevariabel wrote: Vi skal visst ha en Silva-ish greie før hver sesong fra nå av
Å dra inn Silva-saken her blir jo en smule tøvete.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Ja, dette er det motsatte av Silva. Det er vel ingen tvil om at det er en kvalitetskeeper og sånn sett en god signering av Glimt. Men liker ikke at klubben setter egne spillere til side for å gi en spiller trening før et EM.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Det er en mer relevant innvending ja. Selv ville jeg vært mer bekymret om vi gikk inn i sesongen med Jonas som en av to målvakter. Leverer islendingen varene og bidrar til en bra vårsesong for oss, så får vi se hva som skjer i neste vindu. Vi skulle selvsagt stilt oss slik at vi ikke hentet en keeper på lån rett før sesongen. Det kan vi vel alle være enig i. Men når det først skjer, bekymrer det meg ikke om det viser seg at han er bedre enn han som allerede er her.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Er isleningen best, står han. Er Thomas en spiller verdt å satse på blir han pushet til å bli bedre, uansett om han står vårsesongen eller ikke, og møter høsten som en bedre keeper. Husk at Thomas ikke har spilt tippeliga før, han blir neppe demotivert av 5 mnd på benken. Har vanskelig for å se noe negativt med dette ut over at det er en korttidssignering. Men igjen, heller en kortidssignering for å kjøpe tid, enn å forhaste seg.
Kristatistisk
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Forsterke lagettråden

Post by Venstresidevariabel »

med Silva-ish greie mener jeg en rar overgangsløsning rett før seriestart som lukter dårlig tid eller desperasjon. Jeg skjønner ikke vitsen med en sånn ordning som vi har fått denne gangen. Spille inn en keeper over flere måneder som vi har "finsiktet" i månedsvis for så å kaste det på båten med Islandsk landslagskeeper under 1 uke før seriestart som skal stå noen måneder. why?
FØRR EVIG!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Kanskje de har sett svakheter hos Simon som de mener de kan luke vekk/forbedre med litt mer tid, og henter den rutinerte islendingen i mellomtiden. Keeper er tross alt en veldig viktig posisjon der det utslagsgivende med selv små feil.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Kaster ingenting på båten om det kommer inn en bedre spiller i en posisjon. Simon Thomas må som alle andre på dette nivået finne seg i konkurranse. Det får han ta. Skal vi unngå å hente inn en keeper fordi en annen har stått alle treningskampene? Eller skulle vi forsikret oss om at en ny keeper er dårligere enn han som allerede er her? Sånn for å ikke tråkke noen på tærne?
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Forsterke lagettråden

Post by Venstresidevariabel »

Poenget mitt er ikke å forsvare Thomas, konkurranse får han som alle andre. Men er det konkurranse egentlig? Hvis man henter inn en keeper med EM-ambisjoner i 5 måneder skal han neppe varme benken eller gjøre 1. keeper god på trening. Signaliserer man da noe annet enn at Thomas ikke er god nok? Hvis det er utgangspunktet så er vi like langt 17.juli og må hente inn ny(e) keeper(e) i sommervinduet. Klarer ikke å se en langsiktig gevinst av denne løsningen uansett hvor mye jeg forsøker
FØRR EVIG!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

@venstre: La meg forsøke å hjelpe deg.

1. Glimt får tid til å finsikte en ung andrekeeper som kan ta opp kampen med Thomas etterhvert, men samtidig være god nok til å stå ved skade.
2. Keepere i andre klubber får tid til å bli utålmodige dersom de ikke blir satset på som forventet, og det kan dukke opp noen skikkelige røverkjøp.
3. Dersom de signerer Haldorsson på lån så betyr det at de ikke har noen andre alternativer som er reelle, ergo dem måtte brukt Kolstad som reservekeeper eventuelt signert noen og håpet på dem fikk en mer positiv utvikling enn man skulle tro.
4. Dem kan ende med å signere en EM keeper 17. Juli dersom signalene fra NEC ikke bedrer seg

Det finns sikkert flere, men det var noen kjappe :)
Kristatistisk
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Forsterke lagettråden

Post by Venstresidevariabel »

1. Finnes det ingen i egne rekker eller andre deler av landet som vi kan satse på nå i den rollen, eller som vi kan låne ut en sesong?
2. Men er Glimt en klubb de er villige til å gå til på en lengre kontrakt kun for spilletid dersom de ikke satses på?
3. Ok der er jeg 100% enig selv om jeg gjerne vil ha anledning til å synge "se sånn redder Kolstad" denne sesongen :P
4.Dersom Haldorsson storspiller og kommer med i EM troppen vil vel NEC beholde ham/ større klubber ha ham?

Og dersom det ikke blir noen andre inn en en ung mann som skal ta opp jakten på sikt : "vårt førstevalg spiller ikke kamper på 5 måneder, og skal så overta skuta i juli"
FØRR EVIG!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Jeg er glad for at det endelig skjedde noe, begynte å bli bekymret. Glad, altså. Gidder ikke bekymre meg nå som en keeper snart er på plass.
Fotball er nesten alltid morsomt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

1. Det ser jo ikke sånn ut. Har inntrykk av at i egne rekker er det veldig dårlig med keepere, og har vært det lenge. Og mange keepere generelt ser ut til å være tålmodige og avvente spill i klubben dem er i. Av en eller annen grunn.
2. Haldorsson er jo en sånn type. Staw var en sånn type. Tippeligaen har jo spist keepere til frokost de siste årene, f.eks i TIL. Mange der ute som ville vært villig til å ta opp kampen med Thomas. Han er tross alt ikke Hart.
3. :glimt
4. Ja skulle tro det. Samtidig trenger han ikke å storspille i EM for å være gull verdt for Glimt. Er jo snart 32 år og har ikke en blendende CV bak seg, så alt kan skje. Timing ... det er ikke umulig at det skjer. Londak var jo lenge keeper for Estland.
Kristatistisk
Post Reply