Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Riktig. JHH har klart gitt uttrykk for at Glimt skal hente en høyreback i overgangsvinduet. Hvem det blir aner jeg ingenting om. Muligens fra svensk eliteserie.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Daniel Berntsen ble revet av banen etter 57 minutter da RBK ble slått på Lerkendal av et irsk pub-lag. Mange i Trondheim spekulerer i at han er førstemann ut av portene etter at Nickie Bille dro. Halvorsen gikk ikke videre med forhandlinger med RBK før sesongen. Mon tro om JHH vil ha han hvis han kommer for en billig penge i sommer?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Ville ikke vært ueffent det. Bak Badou, men også han har godt av konkurranse.
Una mas cerveza.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by PEMA »

Kan Berntsen spille i posisjonen til Jacobsen?
I såtilfelle så har vi "kjøpt" en ny høyreback ved navn Thomas Jacbosen.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Som Alan Pardew ville ha sagt ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

PEMA wrote:Kan Berntsen spille i posisjonen til Jacobsen?
I såtilfelle så har vi "kjøpt" en ny høyreback ved navn Thomas Jacbosen.
Jeg så Berntsen spille for RBK2 for et par uker siden, og der måtte treneren instruere han mye i hans defensive posisjonering. Dette var altså i 2.divisjon, så jeg vet ikke om han passer i den viktige Jacobsen-rollen. Jeg ble derimot mer imponert over hans offensive rykk og ballbehandling.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Å sette Berntsen defensivt er litt som å sette Sane på vingen. Gode fotballspillere vil kunne sparke ball hvorsomhelst på banen, men det blir best om de brukes der de er gode.

Kanskje Berntsen kan ta en slags Olsen, når han kom tilbake til oss sist? Vært ute og ikke fungert maksimalt, men komme hjem og ta "rennafart" på karrieren igjen? Noe klippekort på midtbanen får han ikke så lenge Badou er i klubben, men det kan han strengt tatt ikke regne med etter 2. lags-spill for RBK.
Una mas cerveza.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Taskeladdn »

Jeg mener at Badou lett kunne tatt Jakobsen rollen og gjort den bedre, han har alt som skal til.
Da hadde det blitt plass til Berntsen i Badou rollen igjen og vi har fått en høyreback.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Badou kunne fint spilt box-til-box resten av sesongen ja. Men jeg er mer skeptisk til om Jacobsen er solid nok på høyre back i tippeligaen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Når det sees etter ny midtstopper, er det da en som skal gå rett inn på laget? Eller tenker man at Brede Moe skal spille seg til den plassen, hente en backup, og ut med Braaten? Er positivt overrasket over hvordan Moe har klart seg på kant, så spent på hva han kan utrette med tillitt i midtforsvaret.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

JHH har nevnt en rekke høyrebacker som han har vært i nærheten av, solide vikarer, men det er ikke lett å fylle på uten penger. Jeg har ellers ønsket ny midtstopper (som JHH løser ved å flytte Moe inn fra backen), men også en ny midtbanespiller, en spiller med løpsvilje, hurtighet, men også teknikk til å dra av en mann. Unge spillere som Herolind Shala, Odd, og Anders Trondsen, Stabæk, er slike spillere. Jeg synes kampen mot Start viser behovet med all tydelighet. Dessverre er det ikke penger til det heller, men jeg liker ikke nedturene i det siste, spesielt mot Sandnes/Ulf, Sarpsborg og Start.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Har nevnt det før, men gjør det igjen; er det ikke rart at Bjørkan ikke henta med seg noen spillere fra Ranheim? Gjermund Åsen scora jo et kjempemål mot Sandefjord i går.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Mine kilder sier at Ranheim-spillerne ikke var fornøyd med Bjørkan i det hele tatt, og at æren for de gode prestasjonene legges på assistent-trener. Så nei, tror ikke Bjørkan's tilstedeværelse er noe positivt for å hente Ranheim-spillere.

Og ja, Gjermund Åsen er altfor god til å spille for Ranheim, og takket nei til Glimt tidligere (pga studier, ble det sagt). Mulig han ikke har ambisjoner om å komme seg til utlandet, eller at han "skynder seg sakte"? Skjønner forsåvidt at han trives i Ranheim - ser det under kamp at spillerne jobber for hverandre, og har en vinnervilje langt over det vi ser f.eks. i Glimt.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Synes det vitner om begrensede ambisjoner når en er 23 år og fortsatt kun matches i Adecco. Ser forresten på VGD at flere hevder at Glimt forsøker å hente Christian Berg hjem igjen. Så noen nevnte det tidligere i vår, men syntes det hørtes lite sannsynlig ut.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

En mellomting mellom ambisjonsnivået til Daniel Berntsen og Gjermund Åsen hadde kanskje vært perfekt? ;) Åsen vil hvertfall bli god nok før han går videre, og velger nok neste klubb med omhu. Men spørs hvor mye bedre han blir av å være i Ranheim - må nok matches av bedre motstand for å ta neste steg.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Åsen kunne nok vært tippeligaspiller for lenge siden om han virkelig ville det, men har prioritert studier med et syltynt håp om å en dag få spille for RBK og da hjelper det å bo i Trondheim og sysle rundt i midten av adeccoligaen med Ranheim.

Ville overrasket meg om det var noe i C.Berg-ryktet (om det er på ryktestadiet), men på en annen side det ville ikke overrasket meg heller. Hvordan har han gjort det i FFK? Jeg har enda til gode å bli helt overbevist av Chatto, og det er mulig vi savner en type som Christian Berg selv om han er langt fra å være førsteprioritet.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Chatto jobber bra, og man ser at han er en spiller som passer i den defensive rollen. Det som har overrasket meg mest er dårlige passningsvalg, og enda dårligere gjennomføring av passningene. Kanskje skyldes det en del rokkeringer på forsvar og midtbane, men DM er liksom for meg den som man alltid kan stole og som gjør de trygge valgene. Per nå virker det mer som et resultat av lagets prestasjoner, og ikke det at Chatto ikke kan bedre. Så C.Berg håper jeg bare er hva det ser ut til å være - et VGD-rykte.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Jeg liker Chatto, men for meg virker han av og til veldig ufokusert. Forsvinner litt ut og inn av kampen. Pasningsvalgene er som du sier høyst variable også. Jeg klarer ikke helt å stole på han sånn som han spiller. Særlig på tampen av noen kamper har han virket akkurat litt for treg sånn at han taper dueller og glipper markeringer. Håper det bedrer seg.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg stiger ombord på ecke-toget, og ønsker meg heller en midtbanespiller enn en back. Hvis ingen av de unge lovende er på tur til å ta steget rimelig kjapt, er det mer prekært. Ut fra det jeg har sett av høydepunkter (har ikke sett Glimt spille live på lenge nå), så er midtbanen ubalansert og ikke spesielt god, og jeg tipper det er en frustrasjon hos JHH at han mangler råmateriale til å sette sammen noe maksimalt slagkraftig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Jhh sier etter kampen i dag at vi mangler ledertyper, men at det ikke er budsjett til å hente noen spillere i dette vinduet. Er det nytt? Mener da bestemt at man har snakket om nye spillere hele sesongen?
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Det er jo ganske skremmende,er det økonomien som skrangler igjen?
Han har jo rett da,vi har jo ett lag med tittinga,ingen som tørr å stå frem .
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ledertyper?. Hvem var kaptein i fjor?.Å ja nå husker jeg det. Hent han tilbake så fort som fan. Han var skadet i vårsesongen for FFK. Etter at er tilbake er FFK et topplag igjen. Jobber sammen med en som ser FFK hver dag og han roser CB opp i skyene. DEt er klart at når publikum uteblir blir så klarer man ikke budsjett. Det er enkle og elementært.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Hadde vært fantastisk å fått C.Berg tilbake,men hadde sikkert blitt dyrt for ett halvt år.

Trur forøvrig Valentin og Berg var de største ledertypene i fjor.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ja enig.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Vi må jo kunne gå videre fra CB en eller annen gang ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply