Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Novi wrote: Her bør AN grave mer ang Steiring.
Vel AN driver ikke med gravende journalistikk. De har bare som regel noen intervjuer og så stopper det der, selv om det er da de skulle starte sitt yrke som innebærer å gå i dypden i en sak.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Gravende journalistikk er farlig det...

Bare se hvordan det gikk med Morten Strøksnes når han begynte å grave litt i Bodøs politikk og forretningsliv. Hålåy ble det, og hvem sto i bresjen, jo avisenes nærmeste samarbeidspartnere. Og i Bodø Nus tilfelle: sjefsredaktør. :)
Førr Evig!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Jeg tror at når Youron kommer med insigelser om at Bjørkan ikke mener Steiring er god nok/ikke passer for Glimt og ikke vil ødelegge hans Sogndal-sjanser, og samme forumist treffer med en ny innkommende Glimt-spiller et par dager senere, tror jeg vi skal stole på Youron.

Så får vi heller kritisere/hylle Bjørkan for denne avgjørelsen om seks-syv mnd. Her tror jeg det er gjort en kalkulert vurdering og basert på Bjørkans uttalelser tolker jeg han dithen at han ikke vil brenne noen broer. Istedenfor å gå ut i samme avis og si: "Han der blir aldri god nok!", også blir han det, men aldri vil spille for Glimt etter de uttalelsene. Noe som i seg selv er en smart taktikk.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Ser den, men skal man sette seg opp til å aldri kunne bli tatt på noe i ettertid så blir det rimelig tamme uttalelser i media. Er legitimt å da heller si at man ikke syns Steiring var god nok eller passer inn i den spillermix'en vi har nå. Men fakta her er vel at Bjørkan ikke ville ta en avgjørelse, og heller signere ham dersom vi ikke fant noen før seriestart og han ennå var ledig.

I det hele tatt så stinker det av Glimt's måte å finne spillere på, og det er skummelt at man ennå ikke har lært. Hva har man gjort siden serieslutt? Har ikke tatt 2-3 mnd å finsikte de prøvespillerne som har vært her, hvertfall.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

http://www.adressa.no/100Sport/fotball/ ... 9455b.html

– Spillestilen til Sogndal passer meg veldig godt. Dødballkraft, trykk i boks, og de tingene der. Det er en litt enklere spillestil enn i RBK, noe som passer meg mye bedre

Det kan selvfølgelig være slik at Bjørkan vil ha en stopper som er bedre med ball, men med alle de elendige dødballmålene imot de siste årene, så skulle jeg gjerne sett en duellsterk midtstopper med evne til å bare stange ballen bort når det trengs.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Finnen er jo visstnok en slik type, så vi får se hvordan han gjør det :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Nå har vi fått serberen. Signer finnen og Solberg fra Ull/Kisa, da begynner det å se bra ut. Reforhandle avtalen med Normann slik at han blir fornøyd og så kjører vi på og rykker opp og vinner cupfinalen 2017. :-)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Også legger vi på lønna 10% så ikke gutta surver mer om det. :)
@liverglimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

AN+ mener at Glimt forsøker å sikre seg Marius Lode fra Bryne. Spilleren selv er interessert, men Bryne og Glimt er ikke kommet til enighet om pris.
Last edited by mortsto on Mon Jan 30, 2017 9:07 am, edited 1 time in total.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Fra Brynes hjemmesider:

"Gjennom hele høstsesongen i fjor hadde A-laget en konkurranse, hvor de spillerne som var på vinnerlaget på trening fikk en "S". Den spilleren som fikk flest "S" i løpet av en måned, blir kåret til månedens spiller.

Spilleren som var på vinnerlaget flest treninger, blir naturlig nok kåret til høstens spiller. Marius Lode kom tilbake i sommer og leverte umiddelbart. Han var på vinnerlaget på flest treninger, og vant S-konkurranse. Vi gratulerer!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Jarkko Lahdenmäki satte seg på flyet mandag. Prøvespillet er over også for Nicolay Solberg og Tobias Vibe.

– Vi kommer til å konkludere omkring disse tre i løpet av de nærmeste par-tre dagene, sier Glimt-trener Aasmund Bjørkan.

Lahdenmäki inkludert, så var 18 utespillere på A-lagstreningen til Glimt mandag.

– Vi skal opp i antall og vi skal ha inn flere, sier Bjørkan.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Månedsskiftet januar/februar er lovlig seint, spør du meg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Uheldigvis spør de ikke deg, og ingen (AN/Bodø Nu) spør Glimt heller :-) Vi er vel et stykke over den deadline de selv satt etter sesongen.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

liverglimt wrote: Fri Jan 27, 2017 11:43 am Også legger vi på lønna 10% så ikke gutta surver mer om det. :)
Det var lurt, for da tror gutta at de bare har fått 10% lønnsreduksjon mens realiteten vil være 12%.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Neko »

Genialt. :lol:
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Nå er visst vår danske venn på tur bort også,det forklarer vel midtbanespillerne på trening. Da sitter vi igjen med ca null indreløpere som kan dra av en mann og skape overtall.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

så bra. Ambisjonsnivået er på topp! Torrisen tenker vel at så lenge han sier ting nok ganger, så blir det slik?

Lite imponert over Glimt for tiden.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Azemi-salget gikk jeg langt i å forsvare, men dette liker jeg dårligere. Nei, det ble ikke mange målpoeng fra Jakobsen forrige sesong. Men det var ikke bare hans skyld. I førsteomgangen borte mot S08 (årsbeste av Glimt) var han, sammen med Mockenhaupt, Glimts beste. Ikke tilfeldig at de to hendelsene traff samtidig. En fantastisk god fotballspiller jeg tror hadde herjet i OBOS kommende sesong. Synd at vi aldri fikk se det beste av ham i et lengre perspektiv.

Men hvis det går an å tjene noen kroner - og hente inn en spennende erstatter til rimeligere penger må jeg ha forståelse for det. Er det én ting dagens Glimt-administrasjon virkelig kan så er det å selge spillere. Skal vi tippe et sted mellom én og to millioner?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

En million kroner for Jakobsen, og så henter vi inn en lokaldoldis av en andredivisjonsspiller fra fylket nord for her. Blir kanon.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tjongs »

Dersom Jakobsen nå blir solgt, så er av 5 av 11 spillere i startoppstillingen fra siste serierunde borte. I tillegg er det jo fare for at Normann forsvinner. Dette var altså et lag som var for dårlig for TL, nå er halvparten (og i stor grad de beste) borte. Glimt har en stor jobb foran seg, og det er vel på tide å begynne snart.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Og de nest beste rykka ned fra 3. divisjon..
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Siterer meg sjøl: Den eneste oppsida jeg ser ved situasjonen er at det europeiske overgangsvinduet stenger i dag. Det vil si at vi ikke lenger konkurrerer med klubber på nivå 4 i Belgia og denslags om de forsterkningene vi måtte snuse på.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Larsson wrote: Tue Jan 31, 2017 12:56 pm Men hvis det går an å tjene noen kroner - og hente inn en spennende erstatter til rimeligere penger må jeg ha forståelse for det. Er det én ting dagens Glimt-administrasjon virkelig kan så er det å selge spillere. Skal vi tippe et sted mellom én og to millioner?
Altså, vi har ikke fått opp verdien av Jakobsen all verden, og hvordan i huleste skal vi hente inn en "spennende erstatter"? Var vanskelig nok å hente i TL, og langt fra enklere i OBOS med en klubb hvor de beste spillerne ikke tenker på annet enn å dra. Men joda, er jo "spennende" med en øst-europeer uten kontrakt fra 2. divisjons-laget sitt. Det KAN jo klaffe.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Skal vi endelig få den millionen vi trenger for å hente Jonathan Barlow? :D :) :( :shock:
Dette ser ikke helt bra ut, men tipper en umotivert Jakobsen ikke er noe en vil ha i klubben. Sprer neppe gode vibber i klubben.

OT: Tenk hvor annerledes situasjonen hadde vært nå med en eneste jævla seier i de siste kampene i fjor. :evil:
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Det var jo veldig mye forståelse på dette forumet da både Azemi og Normann ønsket seg bort fra Glimt. Så vidt jeg vet så ønsker ikke Jakobsen å spille i Obos og det er et dilemma for Glimt. Glimt ønsker ikke å selge men kan ikke ha en spiller som viser dårlig treningskultur og vil bort fra klubben. Tipper at Solberg blir signert og jeg mener han holde et høyere nivå enn Jakobsen. Jakobsen var bra en 2-3 kamper og så forsvant han og ble en middels spiller.
Post Reply