Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Og så tror jeg det er mye bedre å bli fast i en klubb eller bare være på utlån. Jeg ønsker begge to lykke til.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Keeperen som var på prøvespill har tydeligvis også blitt sendt hjem igjen ganske raskt, i følge Freddy Toresen under dagens kamp.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Uff det er flaut(sett inn caps lock).

Skrev litt om Seck i treningskamp tråden,men kan det være en ide å hente han og omskolere han til stopper? Samme fysikk som Sane. Brede Moe har enda tilgode å imponere meg.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Moe hadde ikke en god dag på jobben, men han var under pari sammen med 80% av laget. Det som merkes best er av vi har mistet den spillende midtstopperen. Det oppbyggende spillet var relativt gjennomsiktig selv med Sane der bak, nå har det blitt helt statisk. Tromsø tar ut det oppbyggende ved å legge spissen i mellom stopperne og kantene 10 meter unna backene våre. Og da fantes det ingen plan B.
Kristatistisk
User avatar
bg72
Posts: 185
Joined: Wed Feb 23, 2005 12:44 am
Location: Nord Salten

Re: Forsterke lagettråden

Post by bg72 »

2016 blir året da ungdommen får sjansen, og griper den!
Bodø Gint....mine første ord:-)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

RaymondEngmark wrote:Moe hadde ikke en god dag på jobben, men han var under pari sammen med 80% av laget.
Jeg er usikker på når Moe er over og under pari. I enkeltkamper står han fram og er solid, mens altfor ofte er han uoppmerksom, feilplassert eller gjør merkelige tabber.

Hvis Bjørnbak blir skadet frykter jeg at Moe og Saltnes blir et lett bytte for Tippeliga-spissene, og spesielt hvis det ikke kommer inn noe ordentlig kvalitet på midtbanen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Young Gun »

Hvordan var Seck og Astvald idag, for dem som så de?
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Jeg fikk bare sett 1.omgang. Jeg må si at jeg synes Seck har noe ved seg. Liker bevegelsene og mye av det han gjør med ball, men som også Freddy Toresen sier så virker han noe tung. Er det fordi at han har trent dårlig etter sesongslutt, eller fordi han har trent hardt. Jeg synes uansett at Seck viser langt mer en Karlsen.
Tippeliga 2015
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Young Gun »

Det jeg fikk se av Seck mot Tromsø var positivt. Rolig med ball, god til å bevege seg i rett rom og slår noen gode lang- og kortpasninger. Har følelsen av at han kan balansere en midtbane i bedre grad enn Karlsen.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zero »

Astvald var svak i dag, skal dog sies at han ikke hadde mye å jobbe med... Seck tar unødig mye risiko synes jeg, har noen fine pasninger ut på kant da, veldig usikker på han. Hadde gjerne sett han 90 minutter i toppslag mot tippeliga motstand. Ellers var det bare Bjørkan, William Arne H og Berg som gjorde seg bemerket (de siste ti minuttene) Denne Råde fra Mo hadde FULL kontroll på midtbana til Glimt i dag.
Stian Sommerheim
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

@Cheese: Ja jeg begynner å bli mere enig i at jeg ikke blir helt klok på Moe. Men luker du bort feilene er han jo en over middels tippeligastopper. Men ja, det ser ut som det skorter på nettopp konsentrasjonen de fleste gangene han gjør feil. Det er skjeldent han blir direkte lurt eller mangler ferdigheter til å gjøre de riktige tingene. Glimt klarte jo å luke bort mye uvaner på Sane, kanskje på tide de henter frem samme medisinen til Moe.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jeg mener Moe har to store mangler.
1. Møter han en spiller som er bra langs bakken blir han alt for lett lurt,som mot TIL på fredag og f.eks LSK i fjor.
2.Posisjoneringspillet hans er til tider dårlig,han klarer dog å kamuflere det med bra fart enkelte ganger.

Forøvrig mer usikker på Seck etter å ha sett litt på lørdagens kamp,men det er ikke lett å spille så mye som han gjorde på kort tid om man f.eks ikke er helt fit.

Synes fortsatt laget trenger en stoppermakker til Bjørnbak men viktigst av alt ett anker. Ankeret må gjerne være en ledertype også,vi går inn i nok en sesong uten klare ledertyper i laget. Det kan bli skjebnesvangert om det blir mye motgang.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Tro om Seck både kan bekle DM og stopperplass?
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Spillemønstermessig er DMs min favorittspillertype som stopper, så jeg håper Seck kan være interessant på begge plasser. Spillende stoppere er gøy, og kan være skikkelig imponerende å se på.

Et moment å se opp for er at hvis man dyrkes på den ene av plassene, så innbyr det til et litt forskjellig ferdighetssett. En midtstopper må være langt mer disiplinert i posisjoneringa, mens en DM ofte oppsøker rom, skjærer av pasninger, og etterlater seg (forhåpentligvis kontrollert) rom andre steder -- en luksus en midtstopper som oftest ikke har. I tillegg vil vel ofte tradisjonelle DMs ønske å være mer kondisjonssterke der stoppere ønsker å ha tempo og luftstyrke; DMs trenger ofte en annen type duellstyrke enn midtstoppere, osv.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Etter å ha sett treningskampene samtidig som vi enda ikke har fått inn en ny sentral midtbane relanserer jeg Jacobsen. Terrier, ledertype, på tærne, slurver aldri med arbeidsoppgavene - gode egenskaper å ha i den posisjonen. Pr nå tror jeg Jacobsen er den beste spilleren Glimt har på den plassen, og hadde gjerne sett at han ble satt inn der nå og virkelig drillet der i tiden fremover. Kanskje kan det nye trenerteamet gi han input som gjør at han tar rollen enda bedre. En annen fordel er jo at Edvartsen er en spennende spiller å få inn på backen.
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Glimt-trener Aasmund Bjørkan sier at en avgjørelse vil komme om få dager rundt de to prøvespillerne.

– Det er absolutt brukbare spillere. Vi skal ta en vurdering i de kommende dagene, sier Bjørkan.
Fant akkurat denne i AN. Brukbar er ikke helt det ordet jeg ønsker treneren skal bruke om nye spillere.
Kristatistisk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Vil helst ha en tobeint spiller som DM. Der er ikke Jacobsen, tyvärr.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Trudde alle hadde 2 ben. En enfotet kar hadde vel hørt hjemme i paralympics ;-)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Hadde vært artig med en enbeint spiller med trefot og lapp over øyet. Tror det lett kunne trukket noen ekstra tilskuere på kamp. Inkluderer vi en papegøye på skuldra så vil det nok være prikken over i'en.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Med navn Silver. Eller Da Silva
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Da inviterer jeg på Yarrgaritas. Ellers håper jeg på å få sett Seck snart, høres spanande ut!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Håper bare det ikke er katta i Secken. Takk for meg
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Tobeint = Bruker begge bein

Bare sånn for ordens skyld ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

- De spilte veldig bra mot oss i dag, og jeg ble positivt overrasket over spillet deres. Spesielt Kim André Råde syntes jeg spilte bra mot oss, og det virker som han har hatt en veldig fin utvikling siden sist vi så han.

- Kan han bli aktuell for en overgang til Glimt?

- Det er en mulighet, ja. Vi har hatt han på prøvespill tidligere, og da gjorde han sine saker bra. I dag viser han at han også har tatt nye steg, og han er en spennende spiller. Det kan hende at vi tar en enda nærmere titt på han etter hvert, fortsetter Bjørkan.
Glimt-treneren valgte likevel å trekke fram et lyspunkt på eget lag.

- Jeg synes det var veldig moro å se Lasse Haldorsen i dag. Han gjorde en god kamp, og det var moro å se en Haldorsen i Glimts forsvarsrekke igjen, skryter Bjørkan.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Slik som det ser ut nå er det juniorene i Glimt som har overbevist så langt i sesongen. TO ser ut som han ikke har spilt fotball før, Moe svirrer rundt som en forvirret kylling, Azemi er ikke i spillemodus, AK taper alle duellene, resten er tydeligvis i en hard treningsperiode unntatt Normann og alle juniorspillerne som blomstrer. :-)
Post Reply