Spillertråd: Trond Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Spent på hvor mye lyskproblemene har hemma han denne sesongen. Kanskje han har mye inne han ikke har vist?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by mortsto »

Har vært Olsen-fan i mange år, men hvis han starter på venstre ving i mars, så tror jeg vi sliter litt. Bortsett fra fart og skudd er han jo en begrenset spiller, og vi ser jo ofte at han ikke tør utfordre fordi han ikke har samme eksplosivitet som før. Har mer tro på ham på høyrekanten hvor han heller trekker innover og får skutt. Men der har vi jo Hauge og Layoni, så jeg vet jammen ikke om det blir mye spilletid neste år.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Zann »

Har også lenge vært forsvarer av Olsen, men nå begynner jeg også å bli mer skeptisk. Det har fungert bra uten ham de siste kampene, og det kan vel faktisk godt hende at Bjørkan kan være et bedre valg på venstrekanten til neste år. Og Bjørnbak må da overta kapteinsbindet!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by gavharr »

Så lenge han ikke har klippekort, så er jeg helt for et år eller to til med Trond. Men da må han stille på lik linje med utfordrerne. Hvis Bjørkan er bedre på trening, så bør Bjørkan spille.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by MhepA »

At Bjørnbak skal være kaptein neste år ser jeg på som nærmest en selvfølge. Olsen er ikke kaptein i mine øyne.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by mortsto »

AN+ siterer Jesper Mathisen på at grunnen til utelatelsen av Olsen er et resultat av en konflikt mellom han og trenerteamet. Trenerne sier han er ute pga ryggtrøbbel og hard konkurranse. Olsen sier han er mer enn god nok for troppen, men at han ikke er i noen konflikt. Bjørkan har ikke svart på ANs henvendelser. Skal bli spennende å se om AN velger å følge saken.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ecke »

Trond Olsen var på plass og frisk til oppkjøringen i går søndag, og var da friskere enn Drage og Layouni. Jeg tror ikke på noen konflikt, men bare en veldig trøsteløs trenervurdering.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eidurgud »

Er bare vås fra Mathisen sin side. Er ikke noe konflikt, men en vurdering fra treneren om at Olsen ikke kom gjennom nåløyet i går. Kamptroppen kan ha bare 18 mann og siden Olsen hadde stått over flere treninger den siste uka så ble han hvilt. Skjønner ikke hvorfor media skal koke suppe på spiker hver eneste gang.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Vi har hvertfall fått svar nå ang. Jonassen, og Bjørkan har så absolutt tatt den plassen. Så da står venstrekanten mellom Drage/Olsen/Layouni - kan ikke se at ikke alle bør være med i en 18-mannstropp.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

TO er en typisk kontringsspiller. I denne kampen mot etablert Haugesund forsvar ville TO vært helt ubrukbar. Da er vi nødt til å ha spillere som kan utfordre og drible et ledd eller to. Som Layouni og Drage og Hauge kan, selv om JPH ikke lykkes i denne kampen men han forsøker. I neste kamp mot ODD som antakelig blir en helt annen kamp hvor ODD presser og Glimt kan kjøre kontringer vil TO være aktuell, selv om jeg vil si at han er bak både JPH og en frisk Layouni. Så spørs det om dansken er klar og i bra nok fysisk form. Pjattet fra TV2-studio er ikke noe å bry seg om, de er jo kun ute etter å slenge dritt om trenere, spillere og dommere og oppkonstruerte ting.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eidurgud »

Generelt sett enig med siste taler, men begynner å bekymre meg litt for JPH. Han må restartes, er ikke i nærheten av å være i form.
Novi wrote: Tue Apr 03, 2018 12:26 pm Vi har hvertfall fått svar nå ang. Jonassen, og Bjørkan har så absolutt tatt den plassen. Så da står venstrekanten mellom Drage/Olsen/Layouni - kan ikke se at ikke alle bør være med i en 18-mannstropp.
Tja, man kan kanskje si det. Til kampen i går var derimot Bjørkan venstreving og vi hadde Layouni og Drage som alternativer der. At Olsen, som sto over et par treninger frem mot kampen, ikke er med i troppen da er ikke noe stort nummer egentlig. Tipper han er med sørover når flyet går på lørdag.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Larsson »

Hvis klubbens mest meritterte spiller og største profil siden Stig Johansen og Runar Berg la opp selv sier han er frisk, men at det gjennom media omtales som at han er skadet, er det selvsagt et stort jævla nummer. Trond Olsen er en så stor legende at han ville blitt invitert til kaffe og kake i etterkant av et 1993-jubileum. Da kan man ikke drive på på dette viset. Kentas nedtur i byen startet da han benket Runar Berg i 3-0-tapet for Strømsgodset.

Og før noen påpeker det: Nei, jeg vil ikke at det skal gå den andre veien. Men det finnes en mellomting. Og den er man ikke i nærheten av å være i nærheten av med slik oppførsel.

Mathisen pleier å være spot on på det meste som foregår i norsk fotball. Han har kontakter overalt og er meget godt oppdatert. Tviler på at han tar ting fra vildens sky.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Garrincha »

Trond Olsen har jo sagt det ikke er noe konflikt. Knutsen har sagt det ikke er noe konflikt. De vet det vel litt bedre enn Jesper Mathisen?

Trond tåler å være ute av troppen en kamp. Det må han også gjøre som profesjonell fotballspiller. Han hadde ikke fått trent ordentlig pga rygg opp mot kampen, og de holdt han utenfor denne gangen. Han er nok tilbake i troppen neste helg. Glimt-stallen begynner å bli stor, så fremover må flere faktisk holdes utenfor troppen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Olsen må vel egentlig være skadet for ikke å være i Glimts tropp - SÅ god er den ikke. Vi så jo også hvor viktig han var på benken mot LSK.

Med mindre det er en konflikt om noe da. Olsen kunne jo drept dette ved å si at han ikke var i 100% form, og treneren like så ved å si at de I denne kampen antakelig gjorde en feil. Men ingen av de tingene skjedde, og dermed naturlig å tro at det er noe i det Mathisen sier.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Trond var jo ikke spesielt god mot LSK,Drage derimot gjor ett kjempeinnhopp. At de kanskje tok hensyn til han er jo selvsagt en faktor dog.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by tjongs »

Olsen sier selv han var frisk og spilleklar. Knutsen sier at Drage kun kunne spille 30 min, og Layouni kunne ikke starte, men kom inn etter å ha blitt testet i pausen. Og likevel vurderes Olsen så langt bak at det ikke var plass i troppen. Det lukter spesielt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by helsvhe »

Jeg syntes også det hørtes litt rart ut, man tar med to spillere som man vet ikke holder mer en maks en omgang mens man lar en i samme posisjon som etter egent utsagn er klar for kamp sitte på tribunen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Å påstå at Mathisen er et sannhetsvitne er vel mildt sagt rene vås. Han driver først og fremst Se og Hør utsagn og har alltid gjort det. TO ville i denne kampen mot Haugesund vært helt malplassert, i tillegg har han slitt med skader. I neste kamp er han med, enten fra start eller som innbytter.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Larsson »

Garrincha wrote: Tue Apr 03, 2018 5:01 pm Trond Olsen har jo sagt det ikke er noe konflikt. Knutsen har sagt det ikke er noe konflikt. De vet det vel litt bedre enn Jesper Mathisen?
Hmm, lurer på hva Olsen kan tape på å være 100% ærlig når han blir spurt om han har en pågående konflikt med trenerne... Annet enn absolutt alt sammen, selvsagt?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eidurgud »

Er vel ingen som har sagt at TO ikke var frisk foran kampen, heller? At han sto over de to siste treningene før kampen for å bli frisk er det heller ingen som nevner.

Å hvile en gammel kropp i en kamp som mot FKH er ingen big deal. Han kommer sterkere tilbake, og er nok med i troppen som reiser ned til Skien på lørdag. Der forventes det et helt annet kampbilde hvor det garantert kommer til å bli mye bakrom TO kan løpe i, enten fra start eller som innbytter.


Og vær litt realistisk da. Det er noen måneder siden vingen var i form. Han er ikke så viktig som han en gang var, dessverre.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Larsson »

Hvile en kropp etter to serierunder med påfølgende to uker lang landslagspause? Og vi skal ikke lengre tilbake enn 1. serierunde hvor han hadde impact da han kom inn. Så ja, jeg er ganske realistisk.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Hva skal til for at Trond melder seg som ikke spilleklar, tro? At han mener han er frisk og klar er ikke det samme som at det stemmer. Sier ikke at han tar feil, men at trenerteamet har ei anna vurdering synes jeg er helt fair.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Nå gjorde trenerteamet flere feilvurderinger i denne kampen, og laget var heller ikke på stasjon til å gå i krigen. Hadde fraværet av Olsen vært eneste feilen de gjorde skulle vi ikke klaget. Så, ikke sikkert vi har en konflikt, men uenighet (og sikkert en sunn en sådan) ser det ut til å være.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ecke »

Jeg har kanskje for stor tro på Olsen, også hans jobbing defensivt, men etter treningene i påskeuken, er det liten tvil om at Olsen kunne vært et positivt bidrag. Bjørkan og Hauge bidro dessverre til veldig lite.
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by delfagro »

TO er en klubblegende og hans mål/assistportofolio tåler trolig sammenlikning med hvem som helst. Selv i dag vil en halvfrisk TO aldri være langt unna start-11. Å sette ham ut av troppen lukter demonstrasjon. Legg til at han er kulturbærer og klubbens største profil (som i tillegg alltid stiller opp på promo etc) så vil jeg argumentere FOR at han at han er minimum i troppen så lenge han er i klubben.
Alltid gul!
Post Reply