Kåres Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: Kåres Glimt

Post by mutz »

:lol: :lol: :lol:

Æ lika han Kåre!! :glimt
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Kåres Glimt

Post by poteten »

Kåre er kul.
Kritisk
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 463
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 46 times
Been thanked: 25 times

Re: Kåres Glimt

Post by Thomas Andersen »

Bra at han går ut slik. Håper det vekker noen Bodø-hjerter. Jeg er helt enig i at en slik signering ville gjøre mye for Glimt. Skape et lite løft, spillermessig og stemningsmessig i hele klubben. Det kan da umulig være snakk om enorme summer, om vi snakker om lønn/leie ut året (slik jeg tolker artikkelen). Jeg antar max 1 million, men kanskje ned mot 500-700 000.
Last edited by liverglimt on Tue Jun 16, 2009 4:39 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Gult er kult!
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by MacDaddy »

Kåre Ingebrigtsen må sone én kamp for sin opptreden under tippeligakampen mot Odd

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 648722.ece
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kåres Glimt

Post by Mendi »

Det er jo faen meg helt utrolig. Og det i kjølvannet av at f.eks. Høgmo og Nilsen slapp straff etter sin opptreden i Bergen. Her er det null konsekvens, en latterlig avgjørelse. Vi kan jo også se dette i lys av at Ingebrigtsens frustrasjon er velbegrunnet, all den tid det var en lignende hands i en annen kamp samme runde som det ikke ble dømt straffe på.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Kåres Glimt

Post by Novi »

Hm. Med tanke på alle de situasjonene som har vært bare denne sesongen, så ulmer det en aldri så liten debatt her.
Una mas cerveza.
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Kåres Glimt

Post by Johnny »

Mendi wrote:Det er jo faen meg helt utrolig. Og det i kjølvannet av at f.eks. Høgmo og Nilsen slapp straff etter sin opptreden i Bergen. Her er det null konsekvens, en latterlig avgjørelse. Vi kan jo også se dette i lys av at Ingebrigtsens frustrasjon er velbegrunnet, all den tid det var en lignende hands i en annen kamp samme runde som det ikke ble dømt straffe på.
Vesentlig forskjell,
Kåre ble sendt på tribunen under kampen, mens Nilsen og Høgmo ikke ble det.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kåres Glimt

Post by dalers »

Og noe sier meg at det ikke kommer til å utgjøre store forskjellen i hans karantenekamp.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kåres Glimt

Post by Mendi »

Johnny wrote:Vesentlig forskjell,
Kåre ble sendt på tribunen under kampen, mens Nilsen og Høgmo ikke ble det.
Tja, det er mulig det utgjør en viss forskjell. Men den helt store forskjellen utgjør det ikke, ettersom forbundet var konkret inne og vurderte de to trenernes opptreden, uavhengig av hva dommeren hadde foretatt seg.
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Kåres Glimt

Post by Johnny »

Og hva vurderte de? Hva skjedde som ikke dommeren fikk med seg i situasjonen. Kåre var allerede blitt sendt på tribunen under kampen og dermed var karantene mer eller mindre bankers.
Høgmo og Nilsen var nevnt i kamprapporten og dommeren hadde i den situasjonen tatt vurderingen at de IKKE skulle sendes på tribunen. Da er det lite NFF kan gjøre i ettertid
Last edited by liverglimt on Wed Jun 17, 2009 8:21 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 192 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by ingen87 »

Hva nå, Kåre??
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kåres Glimt

Post by Boombadila »

Vel, mitt råd er knakende enkelt, inn med Alo. Nå har vi prøvd med Sakk og theting der, og vel, vi kunne ha spilt med begge ronaldoene samt steven gerrard og rooney på banen, og vi hadde alikevel tapt pga at vi ikke bruker forsvarsspillere i forsvaret.

Om vi i tillegg pensjonerer RB slik at vi faktisk må finne på noe utenom han, så tror jeg dette blir bra.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kåres Glimt

Post by Crazy horse »

Håper virkelig ikke vi har hyllet Runar for siste gang, men en stund siden han var redningsmann for Glimt nå, ja.
Fotball er nesten alltid morsomt
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 192 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by ingen87 »

http://www.an.no/glimt/article4407202.ece
- Alta ville mer enn oss
I likhet med Start, Rosenborg og Odd...
Når skal vi begynne med å "ville" vinne fotballkamper?
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Kåres Glimt

Post by Novi »

Nå er det veldig mye Kåre sitt ansvar å få spillerne til å ville vinne også. Vilje er vel det eneste vi kan skilte med mot antatt bedre lag. Vi ser jo i dag at vi taper selv mot Alta om vi ikke har vilje.
Una mas cerveza.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Kåres Glimt

Post by tjongs »

Liker veldig godt de grepene som ble gjort foran denne kampen! Når man i tillegg vet at Konradsen egentlig skulle spille istedet for Rønning, er dette faktisk en lagoppstilling jeg har ønsket med unntak av midtforsvaret, men der er det skader som har satt en stopper for Rønning og Bjørdal.

Håper i tillegg dette er en vekker for Derek m.fl, og at klippekort er en saga blott i Glimt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Kåres Glimt

Post by Pirlo »

Nå er det jo viktig å matche Stensland forsiktig i følge Glimtfolket....hvorfor? Han fyller jo 20 år til høsten...det må i såfall være pga skadene han har hatt, men det var ikke argumentet til Kåre.

20 år, da tåler du å spille fast for Bodø/Glimt og i Tippeligaen. Det er ikke akkurat 80.000 på tribunene. Det er heller ikke 1500 som møter opp på trening og barrikaderer utgangen ellers knuser bilen din etter en dårlig oppvisning. Nei, la gutten spille og herdes.
Det er sikkert flere klubber her til lands som ikke ville matchet Pato, Bojan, Agüero eller Balotelli hvis di hadde hatt dem i stallen fordi dem er unge...

Tenk hvis Rooney og Messi ikke hadde blitt satset på før nå i fjor høst...hahaha.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kåres Glimt

Post by Mendi »

Dette er et godt poeng. Det er litt underlig at knallharde ligaer som f.eks. Premier League har vesentlig flere innslag av purunge spillere som får mye spilletid. Vi i Norge må tenke gjennom dette. Jeg vil likevel hevde at Glimt er blant de bedre i klassen på dette området, det er flust av eksempler på unge spillere som har fått tillit i Glimt opp gjennom årene. Men jeg er enig i at Stensland nå må satses på, vi trenger den type egenskaper som han har, det må jo være helt utvilsomt. Det gir jo også Runar flere strenger å spille på, hittil i sesongen har ikke han kommet 100 % til sin rett grunnet mangel på alternativer å legge pasningene sine til.
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Kåres Glimt

Post by Pirlo »

Ikke rart norsk spiller eksport stopper opp hvis spillerne ikke har fått ordentlig relevant erfaring fra Tippeligaen før de er 24-25 år gamle. Det er jo håpløst. Nei, match de unge. Hva slags liga tror vi egentlig at vi har hvis ikke 19-21 år gamle gutter tåler "presset" ?

Gutta i TV2 har en "påtatt" hardhet når de skal "ta" spillere og andre i bransjen. Dessuten tror jeg de er helt ufarlige og at de fleste spillerne driter i dem. Våre journalister og eksperter i Norge er ganske så myke forhold til i England, Italia og i de landene det virkelig er press på spillerne. Dessuten tror jeg ekpertene ville stilt seg svært positiv til at unge spillere får masse spilletid og rom for å feile. Så hva er det spillerne skal skjermes for? Fysisk er jo mange av spillerne i en god alder og bør tåle mye. Hvertfall 1 kamp i uke, og tidvis to. Det er ikke mye. Så det kan ikke vær det fysiske aspektet. Da tror jeg heller en 34 åring sliter med å spille alle kampene.

Alt skal være så jævlig tilrettelagt og forsiktig. Sy pute under alt og alle.

Vi har en kort sesong, få kamper, bare en nasjonal cup. Landslaget spiller få kamper og norske lag har en kort opptreden i europacupene. Spillerne må da tåle å spille opp mot 40 kamper på en sesong? Blir skremt når jeg leser rundt og ser spillerne er "slitne" etter en halv sesong. Det er ikke engang hver eneste uke at det spilles onsdagskamp! Ikke har vi vanvittige lange reiseavstander heller.

Hva er det de skal skjermes og vernes mot? Ser ingen store uhyrer som står og venter på å ta unge sultne og talentfulle unggutter?

Sampdoria f.eks. snuset jo på Anders Konradsen. Tenk, en italiensk storklubb har følere ute for en spiller i Bodø/Glimt som nesten ikke har spilt på A-laget en gang. Ikke er det tradisjon i Italia for å hente norske spillere engang!

Davide Santon tok venstrebacken mot Manchester United i sluttspillet i årets Champions League. Gutten spilte mot CRISTIANO RONALDO og klarte seg veldig godt. Denne pjokken er født i 1991 og møtte verdens beste spiller. Og han spilte ikke i sin vante posisjon engang! Her snakker vi press som faktisk kan "ødelegge".

(Royston Drenthe i Real Madrid har jo uttalt at presset er for stort der osv. så slikt er jo vanvittig personlig.)

Way to go!

Arg. Blir jo så oppgitt. Men det er en del gode norske spillere på tur frem i det minste :)

EDIT: tror det fort kan være belastende for en ung spiller å sitte på benken med merkelappen "enormt talent!" og dermed føle seg tvunget til å prestere de gangene han får sjansen. Kanskje? ..og ikke få spille jevnt og trutt når han er i god form fordi han skal 'hviles'.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kåres Glimt

Post by dalers »

HERREGUUUD hvor et hærlig innlegg. 1000 credos fra undertegnede :klapp
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kåres Glimt

Post by Kesseboy »

Støtter også innlegget helhjerta. Jeg er ikke sikker på om erfaringa er relevant i den sammenhengen, men jeg synes å se en sammenheng (og jeg liker å "høre" min egen "stemme") så here goes: Etter to år i skoleverket (videregående skole) synes jeg å ha sett noe som er litt forstemmende. Det finnes så klart mange virkelig dyktige og ordentlige norske ungdommer, og heldigvis er det ingen grunn til å frykte for framtida. Men for mange er det en litt skummel tendens, og den kommer hjemmefra, fra foreldre. Det er frykten for å feile.

Det er mange elever som sjøl føler at de skal og må bortforklare dårlige (akademiske) prestasjoner. Det er igrunn greit, det er en mestringsstrategi for endel, om enn noe unnvikende. Så lenge det ligger i eleven sjøl, så kan det jobbes med. Det virkelig store problemet oppstår når dette blir innpodet i ungen hjemmefra. Det finnes endel elever som rett og slett aldri får lov til å feile, fordi det jo aldri er elevens egen feil, det er alltid migrene, prestasjonsangst, en annen prøve, en død hamster, eller et eller annet utenforliggende. Og dette frarøver elevene følelsen av nederlag, som faktisk er veldig viktig å ha kjent på en del ganger, fordi den bidrar til å gjøre en robust og i stand til å takle nye nederlag.

Jeg har inntrykk av at mye av den samme holdninga siver inn i herrenes toppfotball. (Kanskje er man redd for å redusere verdien på et potensielt salgbart produkt? Det er i så fall ei utrolig defensiv holdning.) Jeg har inntrykk av at man er mye flinkere til å la unger prøve og feile -- det siste som er så utrolig viktig -- i aldersbestemt fotball og i kvinnefotballen. Uten sammenlikning for øvrig, se på Grand som har femten år gamle Veronica Ludvigsen fast på laget, f.eks. Toppklubbene på herresida er så livredde for at spillere skal føle noen nederlag, når det tvert imot kanskje er det de trenger; de trenger å gå på en smell og en nedtur, for så å oppleve at jøss, jo, livet går jo videre etterpå jo! Man kan, og må, tørre å la også unge spillere feile.

Undertegnede er (heldigvis) ikke overraska over hva Daniel Stensland greide å utrette mot LSK, og for en såpass fersk spiller er kampen som helhet en stor prestasjon. Men hvis vi tenker litt over det, hva var det Stensland gjorde som var så bra? Var det noe revolusjonerende? Nei. Var det noe ukjent? Nei. Var det noe gudegitt innfall av briljant kreativitet? Nei! Stensland kom inn på banen og gjorde hva de etablerte spillerne burde ha begynt å gjøre for lenge sia -- jobben sin, med helhjerta innsats! Og det er ingenting som tilsier at en på 19 er mer utsatt for å knekke under det mentale presset enn en på 29, med mindre presset er spesielt stort. Husk også at en del unge spillere har bøttevis med U-landskamper friskt i minne, mens en del eldre spillere ikke har vært i nærheta av internasjonal fotball siden egne U-landskamper.

Det eneste som må tas høyde for med unge spillere, er fenomener á la "den vanskelige andresesongen". Og jeg håper det er det Kåre mener med at Stensland skal matches forsiktig. Det ene er at han må matches ut fra de fysiske forutsetningene hans. Det andre er at han må bevisstgjøres på hva han gjør godt og dårlig hele vegen, sånn at han kan gjenta de samme prestasjonene år inn og år ut, uke inn og uke ut. Det var jo dette Trond Olsen ikke var spesielt god på før siste sesong, og sjøl da var det endel svingninger i prestasjonene. Og vi har sett mange andre unge spillere ha én knallsesong, og så falle helt gjennom neste. Men dette går ikke på å være forsiktig med spilleren, og verne ham/henne fra press og nederlag, for hvis man gjør det, binder man bare føttene hans. Det handler om å ha ei styrt og riktig utvikling der det er spilleren sjøl som får være med og avgjøre hvilket ansvar h*n er klar for og når.

Er du god nok er du gammel nok. Både Stensland og Konradsen og definitivt Anders Karlsen er gode nok. Stefan Johansen har jeg ikke sett nok av til å si noe om, men han virker fotballklok og voksen nok til at han også burde være en aktuell startkandidat.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kåres Glimt

Post by ecke »

Vi har Trond Fredrik Ludvigsen og André Hanssen som andre eksempler. Andre Hanssen spilte hver eneste kamp fra han var 18 til han dro!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kåres Glimt

Post by Kesseboy »

Hvis vi går enda litt lenger tilbake, så hadde vel verken Aasmund Bjørkan eller Tom Kåre Staurvik vondt av å få mye spilletid i nokså ung alder.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kåres Glimt

Post by Knuta »

Glimt trenger 7 seire av de gjenstående 16 kamper. D.v.s at 34 poeng burde holde til min kval.plass. 6 seire og 2 uavgjort tror jeg også holder.
Så er det jo bare å se på gjenstående program og prøve å finne 6 kamper som Glimt må vinne.
Jeg tror at Glimt må slå følgende lag hjemme:
TIL, Sandefjord, Odd, Start og Viking.
Så får vi håpe på poeng hjemme mot Molde og VIF og bortepoeng mot Godset, Lyn og AAFK.
Tviler sterkt på at vi får poeng borte mot VIF, FFK, RBK, BRANN, Stabæk, LSK.

Ellers så er jeg fortsatt forbannet på Kåre som ikke har forstått at vi trenger fart for å spille 4-3-3.
Det har antakelig kostet Glimt flere poeng hittil i år.
Det er vel at han er fersk i gamet som er årsaken og at han og Derek har hatt en form for symbiose.
Post Reply