Kåres Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Kåres Glimt

Post by Sven-Rune »

ecke wrote:Vi har Trond Fredrik Ludvigsen og André Hanssen som andre eksempler. Andre Hanssen spilte hver eneste kamp fra han var 18 til han dro!

Eller han Johan på avataren min. Debut som 16-åring, la opp som 40-åring, kåret til sesongens beste spiller i Norge av VGs leseresom 38-åring!

Er du god nok er du gammel nok, -eller ung nok. Dersom de som startet sist er klare for kamp bør de starte. Selvtilliten er på vei tilbake, og da bør man ikke ta sjansen på å ødelegge dette før kampen er igang!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kåres Glimt

Post by Knuta »

Håper virkelig at Kåre dyrker fram Oduro og Stensland nå. Det er ok at de innimellom ikke er helt på topp, men på sikt er Glimt helt nødvendig av fart i 4-3-3. Kan ikke se at det finnes noen alternativer her. Ser med glede fram til at Bjørdal,PVR er tilbake og en Thiago mot toppform. Da kan det ble en hyggelig høst for Glimt.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Kåres Glimt

Post by liverglimt »

Åsmund Bjørkan var 19 når han slo igjennom. Som 20-åring så blomstret han og løp opp og ned på ene kanten i den "brukbare" 1993-sesongen. 8)

Gi dem sjansen når de er klar, men last dem ikke for feil så de blir utbrent tidlig.
@liverglimt
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by Vegard »

Glimt trekker budet på Vegard Bråten, men er på utkikk etter en ung spiss og en midtbanespiller. Ny spiller kan være på vei ganske snart. Spennende.

http://www.dagbladet.no/2009/06/28/spor ... l/6947133/
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kåres Glimt

Post by Kesseboy »

Sånn som jeg skjønte den artikkelen, så er det André Hanssen man håper å ha på plass snart, men at man -- som vi jo vet -- er avhengig av investorer. Intet spennende nytt i så fall.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kåres Glimt

Post by ecke »

Det må snart være mulig å få låne Aram Khalili. og jeg tror fortsatt at Tore Andreas Gundersen, Nybergsund (LSK), har større potensiale enn Bråten. Gundersen har vært på utlån fra LSK i ett år, først til Lyngby og så til Sundet, og han burde snart få prøve seg i en Tippeliga-klubb som gir han muligheten.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by Vegard »

Kåre har slitt med å få komponert en solid bakre firer i år. Her er samtlige startoppstillinger i 2009 (endringer i oppstillingen er uthevet). Foreløpig har han benyttet 10 spillere.


Mot Fredrikstad:
Mounir Hamoud Per Verner Rønning Stian Theting Willis Forko

Mot Molde:
Mounir Hamoud Per Verner Rønning Stian Theting Willis Forko

Mot Lyn:
Mounir Hamoud Per Verner Rønning Håvard Sakariassen Willis Forko

Mot Godset:
Mounir Hamoud Per Verner Rønning Håvard Sakariassen Willis Forko

Mot Sandefjord:
Mounir Hamoud Per Verner Rønning Håvard Sakariassen Willis Forko

Mot Brann:
Mounir Hamoud Per Verner Rønning Håvard Sakariassen Ruben Imingen

Mot Viking:
Mounir Hamoud Per Verner Rønning Håvard Sakariassen Ruben Imingen

Mot Stabæk:
Mounir Hamoud Per Verner Rønning Stian Theting Ruben Imingen

Mot Tromsø:
Mounir Hamoud Per Verner Rønning Stian Theting Ruben Imingen

Mot AaFK:
Mounir Hamoud Per Verner Rønning Stian Theting Ruben Imingen

Mot Start:
Mounir Hamoud Per Verner Rønning Stian Theting Ruben Imingen

Mot RBK:
Mounir Hamoud Per Verner Rønning Stian Theting Ruben Imingen

Mot Odd:
Stig Johansen Per Verner Rønning Stian Theting Willis Forko

Mot LSK:
Mounir Hamoud Alo Bärengrub Stian Theting Willis Forko

Mot VIF:
Mounir Hamoud Alo Bärengrub Stian Theting Willis Forko

Mot FFK:
Mounir Hamoud Alo Bärengrub Stian Theting Willis Forko

Mot Molde:
Mounir Hamoud Per Verner Rønning Johan Lædre Bjørdal Willis Forko
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kåres Glimt

Post by Kesseboy »

Virker ikke helt som om det er stabiliteten i fireren som er problemet, siden det er den samme fireren som har spilt i Glimts beste og (starten av) dårligste rekke av kamper (hv. TIL, AaFK, Stabæk og RBK, Start). Da er det mer nærliggende å tro det er kvaliteten ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kåres Glimt

Post by dalers »

Jeg synes vi har fått et lite fokus på dommerne og Kåre fremstår mer som en desperat mann. Nå er nok ikke media ute etter å balansere uttalelsene til Kåre, men likevel. Dommerne KAN vi faktisk ikke gjøre noe med. Men vi kan få til to gode omganger en gang. Kanskje?

Kåre, det hjelper ikke å klage på dommeren. Tro det eller ei :shock:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kåres Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg tror nok Kåre har brukt dommerkritikken som et verktøy for å få ut litt frustrasjon uten at det går ut over egne spillere i media. Han har vel kanskje også begynt å lukte at videre kritikk av dommerstanden kan gjøre NFF hissige, så det var nok derfor han modererte seg idag. Det er ihvertfall min teori.

Bortsett fra at han setter innpå Derek, syns jeg Kåre forsøker å gjøre det beste ut av stallen. At han må sette innpå Bjørdal fordi Glimt ikke har råd til å betale for Alo og at alternativene for en dårlig Runar-dag er dårlige er nok veldig frustrerende for han. Jeg tror at motivasjons-problemet til spillerne henger sammen med kapteinsvalget. Spillet er vanligvis best 10-15 minutter av starten av kampen, og 5-10 i starten av andre omgang. Deretter virker mange spillere rådville. Derek som har hatt rollen i starten av sesongen har jo vist seg å være et elendig forbilde og lite engasjerende og Christian Berg har vel ikke den samme smittende effekten som en kaptein burde ha. Derfor håper jeg at så snart Bjørdal er tilbake i toppform, blir han tildelt kapteinsbindet. Da kan vi kanskje se et lag som holder engasjementet oppe i 94 minutter.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kåres Glimt

Post by Kesseboy »

Jeg vil i hvert fall se noen som kjefter med rak rygg, ikke noen som går rundt og surmuler (sånn som det ser ut som om både Derek og Christian gjør). Bjørdal har vært kaptein før og veit hvordan det fungerer. For det er få av lederemnene i laget som evner å ta tak pr. i dag.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kåres Glimt

Post by eidurgud »

Jeg husker at noe av det første jeg sa vinteren 2007, var at Bjørdal er et kapteinsemne. Hoftun så det også, og ga han kapteinsbindet foran opprykssesongen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by Vegard »

Kesseboy wrote:Virker ikke helt som om det er stabiliteten i fireren som er problemet, siden det er den samme fireren som har spilt i Glimts beste og (starten av) dårligste rekke av kamper (hv. TIL, AaFK, Stabæk og RBK, Start). Da er det mer nærliggende å tro det er kvaliteten ...
Er enig i at det har skortet på kvaliteten, men jeg stiller spørsmål ved Kåres vurderinger i enkelte kamper:

- Bruk av en omskolert spiss uten stopper-erfaring som midtstopper når han hadde andre alternativer (hvis da ikke samtlige midtstoppere var skadet, men det tviler jeg på). At Sakk ikke en gang vurderes i denne posisjonen lengre sier vel sitt om at valget var helt feil.

- Å sette Johan innpå fra start mot norges beste kontringslag, Molde. Han har vært skadet siden oktober i fjor og har vel kun spilt noen få 2-lagskamper på et lavt nivå. Johan bør brukes forsiktig i starten.

Det er noe panisk over enkelte av valgene til treneren i år.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Vegard wrote:...Stiller spørsmål ved Kåres vurderinger i enkelte kamper:

- Bruk av en omskolert spiss uten stopper-erfaring som midtstopper når han hadde andre alternativer (hvis da ikke samtlige midtstoppere var skadet, men det tviler jeg på). At Sakk ikke en gang vurderes i denne posisjonen lengre sier vel sitt om at valget var helt feil.

- Å sette Johan innpå fra start mot norges beste kontringslag, Molde. Han har vært skadet siden oktober i fjor og har vel kun spilt noen få 2-lagskamper på et lavt nivå. Johan bør brukes forsiktig i starten.
1. Glimt har ikke hatt råd til å bruke Alo Bärengrub, siden de må betale ekstra overgangssum til Flora Tallinn ved et bestemt antall kamper.

2. Glimt har ikke råd til å bruke Alo Bärengrub, siden de må betale ekstra overgangssum til Flora Tallinn ved et bestemt antall kamper.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by Vegard »

Vel..., Bärengrub har jo i etterkant av Sakks innhopp blitt brukt mot både mot LSK, VIF og FFK...

8)
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Og spilt bra nok i de kampene til å få fortsette, når det eneste alternativet er en spiller som har vært skadet i et år og har et par kamper i 2. div som matchtrening. Men nei. Hvorfor?

Kåre er en god trener, men desverre bundet på hender og føtter av en forkrøplet økonomi i klubben,
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kåres Glimt

Post by Novi »

Etter kampen i dag begynner jeg å sette spørsmålstegn ved Kåre's evne som motivator. Han virker jo tilsynelatende til å ha bedre evner som motivater enn taktiker, men når man ser ham på sidelinja, samt spillernes innstilling, så virker det ikke som om det er vinnervilje og tro i noen av dem. Utgangspunktet når man møter RBK på Lerkendal er vanskelig, men der bør ikke hindre spillere i å trå til 100% og angripe ballen. I flere dueller ser man Glimt-spillere som mer eller mindre lar RBK få ballen, for så å prøve å vinne den tilbake. Lag som slår RBK har ingen respekt for dem, men det hadde Glimt for mye av i dag. Kan kanskje være pga Kåre's fortid i klubben?
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kåres Glimt

Post by Knuta »

Har et lite forslag. Glimt bør bruke den stallen de har og et system som passer til dette mannskapet.
Jeg foreslår 4-4-2 litt i samme lei som siste landskamp. Nå har vi fått enda en midtbanespiller inn på laget, og jeg mener at vi bør bruke Thiago/Stensland på topp. Thiago god til å holde på ballen og Stensland løp i bakrom.

Londak

Mounir - PVR/Alo - Bjørdal - Forko

Konradsen - Andre H - CB - Runar

Stensland - Thiago

Det hadde vært knall.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kåres Glimt

Post by Kesseboy »

Sånn bortsett fra at det er et spillemønster laget mest sannsynlig ikke klarer, etter mitt syn. Konradsen kan kanskje klare å holde bredden på høyre side, men jeg har vanskelig for å se for meg Runar bli noe annet enn enda en sentral midtbanespiller/indreløper, og da har vi plutselig formasjonen fra RBK-kampen igjen. Man tjener lite på å "tette igjen" midtbanen med enda en mann.

For å spille en velfungerende 4-4-2 må man (litt sjølsagt) ha andre relasjoner i angrepsspillet (forsvarsspillet burde gå greit) enn i Glimts 4-3-3, og jeg er svært sympatisk innstilt overfor tanken på at vi jo pr. øyeblikket ikke greier å gjennomføre en ordentlig 4-3-3, men å "kaste bort" mulighetene som ligger i brede midtbanespillere i en midtbanefirer, og til alt overmål stille med en ving som spiss, klinger heller dårlig i mitt hode. Sånn som jeg ser det er ikke stallen skodd for 4-4-2 overhode. Dessverre.

Da kunne jeg heller sett for meg en 4-4-2 som ikke er alt for ulikt det du setter opp, men; i stedet for å sette opp Konradsen og Runar på kantplassene, kan man sette opp Stensland og Oduro der -- begge med defensive fibre og god arbeidsmoral. I stedet for to spisser, stiller man med Runar i en friere rolle foran midtbanen. Det burde vel kle ham godt?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Norse
Posts: 13
Joined: Tue Apr 14, 2009 6:28 am

Re: Kåres Glimt

Post by Norse »

Diskutere formasjons bytte når laget er i en trend hvor de presterer bedre for hver kamp faller virker litt merkelig.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kåres Glimt

Post by Mendi »

Kesseboy wrote:Da kunne jeg heller sett for meg en 4-4-2 som ikke er alt for ulikt det du setter opp, men; i stedet for å sette opp Konradsen og Runar på kantplassene, kan man sette opp Stensland og Oduro der -- begge med defensive fibre og god arbeidsmoral. I stedet for to spisser, stiller man med Runar i en friere rolle foran midtbanen. Det burde vel kle ham godt?
Forskjellen på ditt forslag og dagens formasjon er vel i realiteten svært liten, i alle fall når Runar er på banen. Man må gjerne se på det som to forskjellige formasjoner (4-4-1-1 og 4-3-3), men realitetene er jo at Runar bevisst ligger igjen for å være den som skal regissere kontringene. Vingspillerne har uansett et ansvar for det defensive, å definere disse som spisser eller som midtbanespillere blir derfor hipp som happ.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kåres Glimt

Post by Kesseboy »

Dere har nok veldig rett, både Norse og Mendi. Selv om jeg føler at RBK-kampen var et steg tilbake, vil jeg ikke rope høyt om noe formasjonsbytte. Og da er det vel kanskje logisk at forslaget mitt på hvilken formasjon jeg ville bytta til, om jeg skulle bytte, har mange av de samme elementene i seg som det som (forhåpentligvis!) fungerer bedre og bedre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Kåres Glimt

Post by Pirlo »

Formasjonsbytte nå er det vel ikke tid til så inavlet som spillestilen vår er. Først og fremst må spillerne få opptre i rollene de er tiltenkt og trygge på. Dvs. ikke noe Thomas Rønning på vingen, kampen før spilte han back. Hva blir det neste? Skal Sakariassen være midtbaneanker også snart?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kåres Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

pirlo wrote:Hva blir det neste? Skal Sakariassen være midtbaneanker også snart?
Eller midtstopper?!? :lol:

:tenk
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kåres Glimt

Post by FSHelgeland »

Vi kan vel harselere litt med laguttak og spillestil og slikt, men når alt kommer til alt så var det kanskje ikke så dumt med den oppstillingen som Kåre blant annet valgte mot RBK. Kampen mot RBK var ikke en kamp hvor det ble forventet poeng til Glimt og Kåre som relativt fersk trener hadde i den kampen en gyllen anledning til å prøve ut ideer som han måtte ha. Kåre så nok det samme som oss øvrige og blir nok å gjøre endringer frem mot neste kamp. Vi bør vel gi Kåre såpass slakk at han får lov til å prøve å feile litt i kamper som den.
Tippeliga 2015
Post Reply