Kåres Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kåres Glimt

Post by G-s-enz »

Det kommet jo an på hva han legger i ambisjoner,han nevnte jo spillere som vil bli best mulig og eventuelt ut i Europa,er vel strengt tatt en god del spillere som ikke går innenfor den kategorien :lol:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kåres Glimt

Post by Masinga »

Kåre forlenger med Glimt. Strålende!

http://www.an.no/glimt/article4771009.ece
Masinga
User avatar
tomzy
Posts: 146
Joined: Fri Apr 22, 2005 9:42 pm

Re: Kåres Glimt

Post by tomzy »

Ja helt strålende....så får han utbetalt høy fallskjerm når han får sparken etter en mislykket jakt på opprykk...Fantastisk at man ikke avventer med å forlenge til man ser hvordan neste års sesong går.
MERK: Innlegget er preget av ironi!
Næmmen Gunn-Margit, hva er det du gjør!
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kåres Glimt

Post by Knuta »

Forstod ironien din Tomzy og jeg er enig. 2009 var vel et år som viste at Kåre har store brister som trener og ikke minst som taktiker i løpet av kampene.
Men håper at han har lært og jeg ønsker både Glimt og Kåre lykke til med den lange kontrakten.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kåres Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis Glimt gjør en kjempesesong i 2010, og han nekter å skrive under kontrakt fordi han har tilbud fra andre klubber, hadde nok dere deltatt i hylekoret om kortsiktig tenkning fra Glimt-styret osv.

Jeg liker at Glimt gir Kåre tillit og satser på kontinuitet og oppbygging (etter nedbygging). Dessuten koster det både penger og tid å ansette en ny trener. Vil Kåre prestere best som trener om han har framtiden klar eller uklar?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kåres Glimt

Post by Novi »

Tror det er positivt å vite at vi har samme trener i hvertfall 3 år til. Blir likevel viktig å se allerede denne sesongen at han har lært ifht laguttak, organisering i angrepet og få laget topp motivert. Når man ansetter en kar med så lite trenererfaring må man være innstilt på at det blir en viss læringsfase, men samtidig forvente en viss læringsfase.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by J I P »

Bjørn Hansen tilbake i Glimt?

Selv om denne nyheten allerede er postet i en annen tråd, så syns jeg den også hører hjemme i denne tråden.

Nå må Glimt benytte muligheten og få inn Bjørn Hansen!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kåres Glimt

Post by Masinga »

Dette er en meget god nyhet! Bjørn Hansen har med sin positivitet og kunnskap vært uvurderlig i norsk fotball, inkludert tiden i Rosenborg. Jeg tror ikke RBKs storhetstid bare skyldtes Nils Arne Eggen. Her var det flere som bidro sterkt.
Masinga
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kåres Glimt

Post by Snorreth »

Skål! :skål
Fantastisk. Ikke noe konstruktivt enn å dele min glede. :skål :hedre :klapp :glimt
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kåres Glimt

Post by dagobert »

http://www.an.no/glimt/article5009879.ece

kan huske lignende uttalelser for ca ett år side.
da var det vel CB som mente Glimt skulle være så veldig gode defensivt.
vi får vel se :D
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kåres Glimt

Post by Novi »

Fra en annen tråd, men passer bedre her:

Jeg skulle gjerne sett flere kommentarer fra Kåre, utover hjernedøde intervjuer rett etter kamp når følelsene er i sving. Mange som er frustrerte over merkelige laguttak og spillesystem, og det hadde nok beroliget mange om man kunne lest en blog eller ukentlig artikkel fra Kåre om hvorfor de tok ut akkurat det laget, hva som ikke stemte, og hvordan man har lært fra det.

Vi vet at Kåre er fotballfaglig smart, og slettes ingen dårlig trener, men når så mange karakteriserer laguttak og valg under kampen som totalt håpløse, så ville det nok ikke vært så dumt og forklart hvilken tankegang man hadde i forkant.
Una mas cerveza.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Kåres Glimt

Post by K1M »

Fullstendig enig, Novi!

Jeg er medlem på Arsenals hjemmeside og får en rapport skrevet av Wenger på mail etter hver kamp. I disse rapportene går han gjennom hvordan han tenkte før kampen, etter kampen, hvorfor noen spillere spilte til fordel for andre etc. Dette kan da ikke være så vanskelig å få til. Det trenger jo ikke være en 4 siders stil, men et kort sammendrag i det minste :)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Gvandreassen

Re: Kåres Glimt

Post by Gvandreassen »

Vil si Kåre er en god trener, MEN, han bytter jo så sent! Tåpelig å bare gi spillerne 3-4 min å spille på!
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Kåres Glimt

Post by Stibern »

Helt enig.... Er så utrolig irriterende å se på.
Last edited by liverglimt on Sat Jul 03, 2010 6:12 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
L.U*H.G
User avatar
KirkenesGlimt
Posts: 11
Joined: Sat May 22, 2010 4:02 pm
Location: Kirkenes

Re: Kåres Glimt

Post by KirkenesGlimt »

Jeg har et stort ønske om at Kåre slutter med masse prat før en match om hvor godt laget har trent, hvor mye de gleder seg til kampen, hvor god tro de har på kampen etc.

Han bør heller snakke mye etter kampen og forklare hvorfor vi vant - en slik Kåre vil jeg ha.
Boød/Glimt's cupfinaleseier i 1975 samlet fotballNorge til et rike.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kåres Glimt

Post by FSHelgeland »

Da konstanterer vi at Thomas Jacobsen er tilbake i Glimt, regner med han går inn på backplass og at vi dermed kan dytte Mounir frem på vingen igjen. Det skal bli godt å kunne stille med et lag hvor man vet at vi har hvertfall en kantspiller med fart. Flott inngang til september dette.
Tippeliga 2015
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by Los-Loco »

Som trådstarter lurer jeg på: Hvor ble det av denne mannen? Var det ikke Kåre Ingebrigtsen han het?

http://www.an.no/sport/article3132201.ece
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kåres Glimt

Post by Crazy horse »

Tror Kåre har hatt det litt hardt de to siste sesongene i Glimt. Han har rett og slett ikke vært heldig med forutsetningene for å drive klubben godt. Nå blir det mest sannsynlig en del utskiftninger i stallen etter denne sesongen og da blir det spennende å se hva han får til på overgangsmarkedet. (Håper han er i gang med planene allerede.) Haukås er en av få signeringer han har fått gjort, og der har han ikke gjort seg helt bort.
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kåres Glimt

Post by bjornage »

Uansett hvordan det går med Glimt kommer det til å bli radikale endringer i spillerstallen, enten vi liker det eller ikke, så jeg håper for all del at Kåre følger med på spillermarkedet.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kåres Glimt

Post by Glimtfan »

Er det noe vi kan si med sikkerhet, så er det at Kåre ikke følger godt nok med i spillermarkedet og at klubben som sådan ikke er god nok på dette feltet. Vi har ikke et godt nok nettverk regionalt, nasjonalt,for ikke å snakke om internasjonalt.
Skulle vi klare å rykke opp, så er det nok sannsynlig at det ikke blir enorme utskiftninger i troppen, men klarer vi ikke opprykk, så forsvinner fort halve 11ern. Da vil det kreve enorm dyktighet på overgangsmarkedet i forhold til å hente unge, rimelige og gode spillere. Denne dyktigheten besitter Glimt ikke pdd.
Haukås ser ut til å være en helt grei overgang, noe merkelig i forhold til posisjon, men ellers grei.
Alle andre overganger under kåre har vært mer eller mindre mislykket. De "beste" overgangen til Glimt de siste 10 årene har nok vær JLB, men selv ikke han har vært "outstanding" for Glimt, noe som selvfølgelig skyldes mye skadeproblemer.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kåres Glimt

Post by Crazy horse »

Mange av overgangene under Kåre har vært velkjente fjes og jeg er enig i at de ikke har lyktes helt. Det virker som man har villet satse på det sikre, men så har de vist seg som usikre kort. TFL har ikke nådd gamle høyder, André Hanssen var ikke tungen på vektskålen i fjorårssesongen og Sakk har ikke fått mange sjansene til å bevise og har heller ikke bevist noe når han har fått sjansen.
Fotball er nesten alltid morsomt
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kåres Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Glimtfan wrote:De "beste" overgangen til Glimt de siste 10 årene har nok vær JLB, men selv ikke han har vært "outstanding" for Glimt, noe som selvfølgelig skyldes mye skadeproblemer.
Pavel Londak! Kostet ikke allverdens når han kom, men har stått som en helt for oss. Selv om han spiller på et middelmådig Adeccolag, tror jeg han er oppe blant topp 10 keepere i norsk fotball. I grunn er det rart at ingen andre toppklubber har snust på han, så mye fokus som det har vært på keepertabber de siste sesongene.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kåres Glimt

Post by Mendi »

Det har vært gjort meget gode kjøp etter at Kåre kom til klubben. Per Verner Rønning var helt og holdent en signering etter initiativ fra Kåre Ingebrigtsen. Også Christian Berg og Jan Derek Sørensen kom til Glimt når Kåre var trener. Nå kritiserte mange Derek i fjor, med god grunn, men i 2008 var han strålende. Det var en riktig signering og en god signering for Glimt. Christian Berg var steingod i 2008, etter det har han vært variabel i takt med resten av laget. Willis Forko var etter mitt syn også en meget god signering, også han kom under Kåre sin tid. I 2008 var Forko vital for Glimt-laget, det i en periode da Imingen ikke var skikkelig tilbake etter skader.

Etter desember 2008 har Glimt tatt det de får på overgangsmarkedet, en klubb med brukket rygg får selvfølgelig ikke foretatt seg noe som helst av kvalitet. Man har gjort noen spede forsøk med de svært begrensede midlene klubben har, men Kåre visste nok like godt som oss at det var skudd i blinde å signere f.eks. Oduro eller han trønderen som forsvant (kom ikke på navnet i farta). Det er vanskelig å kritisere Kåre for at klubben har absolutt null handlefrihet på overgangsmarkedet, den som må ta skylden for det heter Ernst Pedersen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Kåres Glimt

Post by liverglimt »

Ernst? Hvem fikk han sine retningslinjer fra? Øhhh... 8)

Ellers enig med deg at Kåre har hentet inn noe bra, det som åpenbart mangler er noen til å fylle på mentalt.
@liverglimt
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kåres Glimt

Post by -list »

Jeg synes at de spillervalgene vi har sett de siste sesongene viser en policy: vi prioriterer spillere som har et personlig forhold til Bodø og Glimt, Nord-Norge (og litt Midtnorge). Og også folk med en forkjærlighet for 4-3-3. Antar dette har med lavere lønninger og høyere tilhørighet i et vanskelig økonomisk landskap.

Vi setter sammen et lag av "lokale", henter tilbake gamle Glimt-profiler, og knytter til oss miljøer rundt eks-RBK. Dette er nok tildels fordi man kjenner de man kjenner - altså kontaktnett i stedet for agentnett. Men også fordi det er tryggere og billigere så lenge vi er redd for fogden.

Da tror jeg vi kan trekke den videre konklusjonen at de som har kontrakter som går ut, vil bli erstattet av et par gutter fra eget B-lag - som vi jo ikke har råd til å ta opp nå, - en eller to nordnorske profiler av tilfeldig alder, og minst én 4-3-3-pensjonist av typen Jan Derek Sørensen / Erik Hoftun e.l.
Post Reply