Bodø/Glimts internettsider

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Novi »

Schepisk når man må høre med Sport1. Det du egentlig sier er at Glimt har ingen fokus på dette i det hele og store, selv ikke nok til å eksplisitt si i kontrakten med Sport1 at de har ansvaret for utsalg i Bodø, og at Glimt selv står for nettsalg. Skjønner forøvrig godt om man har tatt en avgjørelse om at det ikke er verdt arbeidet med å drifte en nettside og sende ut greier, men da vil jeg heller at Glimt sier det.
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by kimbo »

Det er i allefall det jeg har forstått, vi i DGH skal ha en egen avtale med sport 1 om salg av supportereffekter som drakter, skjerf, capser osv.
Om det er av interesse kunne det kaaaaaaaaaaaaaanskje være mulig og selge de samme produktene via nettet :wink: jeg skal ta opp dette med styret om det er mulig.
Stormen
Posts: 235
Joined: Tue Apr 06, 2004 3:25 am
Location: Bergen

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Stormen »

Såklart er det interesse for det kimbo, vil gjerne få tak i ei Glimt drakt før 16. mai oppgjøret her i Bergen! :D
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Stor interesse for Glimteffekter utenfor Bodø.
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by niklasaune93 »

Det er mulig å bestille supportereffekter fra sport1, om man tar kontakt med butikken. De sender i posten.

Jeg vet det er en tungvindt måte å gjøre det på, men det er eneste muligheten klubben har foreløpig. Vet at det jobbes med en løsning foreløpig :)
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by OTH »

Litt for tungvint for oss som bor et stykke fra Bodø. Er det noen plass det er mulig å se utvalget de har på nett?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

niklasaune93 wrote:Det er mulig å bestille supportereffekter fra sport1, om man tar kontakt med butikken. De sender i posten.
Merkelig at det ikke er laget (tatt i betrakning at det er mulig å bestille og få sendt i posten) en internettside for nettopp Glimteffekter, via Sport1-butikken. Bodø/Glimt og Sport1 hadde neppe tapt noe på det. Da kan Sport1 kjøpe inn i større kvantum. Hvorvidt dette er lovlig vet jeg ikke, men ellers ser jeg ikke problemet.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Garrincha »

Hvorfor skulle det vært ulovlig?

Personlig er jeg klar som et egg for en kortermet variant av sesongens drakt, og jeg har også lyst å gi noen smårollinger sørpå drakter slik at de ikke glemmer røttene sine.

Hadde sikkert brukt et par tusen til dette formålet, kanskje tre hvis jeg hadde tatt meg noen pils først (hvis jeg hadde hatt muligheten til å gå bananas via ei web-side).

Det kan ikke være så vanskelig hvis man VIRKELIG vil å få organisert noe slikt, spesielt når man tenker på at Glimt i år vil ha et budsjett på omlag 40 millioner, så synes jeg de bør få fingern ut rimelig raskt!

Men jeg tror kanskje de vegrer seg for at de frykter at nettvolumet på salg av effekter vil bli for lavt i forhold til lønnsomhet, men Glimt har rykket opp nå , man må smi når jernet er varmt og NÅ er jernet varmt, så da må man smi. Tror det er fullt mulig å tjene penger direkte på dette, og man skal heller ikke kimse av merkevarebyggingen som kommer som en naturlig bivirkning av effektsalg.

Handling!!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by FSHelgeland »

Om man ikke har en webshop så må det jo være mulig å få en oversikt over utvalget, og med en link til hjemmesiden til Sprot1 eller eventuellt bare telefonnummeret. Det kan jo ikke være vanskelig å få til, så lenge de likevel tilbyr seg å sende varene så er vel alle tjent med det og det koster jo ingen noe ekstra annet en den tiden det tar å få lagt dette ut på nett, samt gjøre noen få endringer når nye produkter kommer til, eller noen produkter utgår.
Tippeliga 2015
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by niklasaune93 »

Det vil bli en løsning på å få se utvalget på nett ganske snart. Denne oversikten skal også ut på glimt.no!

Jeg er svært interessert i å få til en løsning som er god både for klubben og for supporterne, og det tok jeg opp med klubben i dag. Jeg har bedt klubben om å ta dette seriøst, fordi det er stor etterspørsel fra supportere, både her på forumet, på glimt.no og på facebook-sidene til Glimt. Håper det kan komme en "katalog" eller liknende med supporter-effekter på glimt.no.

Jeg tror vi skal klare å få til en løsning, og håper jeg har noen bedre svar i løpet av kort tid.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Wendigo »

Jeg har nå tømt eurobonuskontoen for å få med meg sesongåpningen, flybilletter er på plass, hotell er bestilt, og da mangler bare billett til kampen.

Og etter å ha prøvd å få bestilt dette via diverse linker rundt på Glimt.no, så savner jeg den gamle overskriften på denne tråden...

Det er litt over to uker til sesongstart, men muligheten for å kjøpe billetter finnes ikke.

På billettmenyen finnes en link til Kjøp online og en til kjøp billetter. Den første leder kun til kjøp av sesongkort (oppgitt å tre i kraft i desember 2014); den andre til en blank side. Under billettnyheter finnes det ikke info om når billetter blir tilgjengelig.
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by niklasaune93 »

Har snakket med klubben om dette. Bilettene blir lagt ut etterhvert, foreløpig er det bare sesongkortsalg som prioriteres.

Jeg vet ikke riktig hvorfor, men det var deres svar. Billettene blir lagt ut for salg snart. Sikkert i løpet av uken
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Boombadila »

Wendigo wrote:Jeg har nå tømt eurobonuskontoen for å få med meg sesongåpningen, flybilletter er på plass, hotell er bestilt, og da mangler bare billett til kampen.

Og etter å ha prøvd å få bestilt dette via diverse linker rundt på Glimt.no, så savner jeg den gamle overskriften på denne tråden...

Det er litt over to uker til sesongstart, men muligheten for å kjøpe billetter finnes ikke.

På billettmenyen finnes en link til Kjøp online og en til kjøp billetter. Den første leder kun til kjøp av sesongkort (oppgitt å tre i kraft i desember 2014); den andre til en blank side. Under billettnyheter finnes det ikke info om når billetter blir tilgjengelig.
vet du ikke at du skal være i kø utenfor myra kvart på kampstart? :glis
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Føler det er på tide å pusse litt opp på spillerprofilsiden med nye bilder og oppdatering på hvem som er kommet inn og hvem som har dratt.
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by niklasaune93 »

Dette er lagt inn i systemet, og skal oppdateres snart. Med systemet som er nå er det ikke klubben selv som gjør det, det må gå via Perform. Vi har ventet siden desember på oppdateringer, og håper nå det er på plass før seriestart.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by PEMA »

Noen som vet nårtid og hvor podcasten med Glimtmagasinet kommer ut?
Det står på Facebook at det skal ligge ute i dag.
Ligger hjemme med manneflu så det hadde vært deily med podcast nå.
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by niklasaune93 »

Jeg skal klippe den med EN gang!

Den er ute i løpet av en time :)
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by PEMA »

Fantastisk! :)
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by niklasaune93 »

Da er podcasten ute og klar til å nytes!

Have fun, og god bedring til alle med manneflu.. usj!

http://www.glimt.no/news/article/fpr724 ... dioprogram
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Glimt.no har blitt en mye bedre plass etter at studentene har fått mer ansvar, noe jeg har lengtet etter i sikkert 4-5 år. Glimtmagasinet er helt topp underholdning, og Glimt-TV har blitt kanonbra! Det er strengt tatt ikke deres ansvar, men har dere hørt noe mer ang. Glimtshop og om vi i sør har en enkel mulighet for å se på hva som selges og lett kan bestille det vi vil ha? Sport1 bør også være interessert i å kunne linkes til Bodø/Glimts hjemmeside hvor bestillingene i grunn bare går rett via Sport1.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by gavharr »

Er jo ikke gårsdagensdagens sending som ligger ute Niklas :P
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by niklasaune93 »

Jeg vet at det jobbes med det, men det (som alt annet) har tatt utrolig lang tid. Jeg har bedt om å få det opp å gå flere ganger.

Jeg håper vi kan få på plass en enkel oversikt, og et skjema man kan fylle ut som går rett til butikken. Spørs om det blir med det første.

Håper det skal komme på plass en løsning etterhvert. Foreløpig bør du ta kontakt med Sport1 direkte, tror de sender ut.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Mariasha »

Det hadde ikke skadet med en liten oppdatering rundt spillerstallen på glimt.no. Ser en del nye spillere er kommet inn, men Tom Erik Nordberg og Viktor Noring ligger der enda, og det hadde unektelig sett bedre ut om man hadde bilde av spillerne i Glimt-drakt i stedet for drakten til deres forrige klubb. Samt faktisk bilde av alle spillerne, særlig de som har vært der i over et år nå (Valentin, Grunnvoll, Konradsen osv.).
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Knuta »

Helt enig Mariasha. Det skulle vel ikke vært noe problem å få et flott bilde av årets spillerstall på Glimt's nettside. Men vet fra tidligere at det mest enkle kan ta fryktelig lang tid.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by bjornage »

Årets spillerstall ble vel ikke ferdigstilt før i morgentimene i dag, så har forståelse for at lagbildet uteblir. Men at Noring og spesielt Nordberg fortsatt står oppført i spillerstallen er det vanskelig å skjønne seg på.
Post Reply